C*2

N*4

• L'ora dei lupi
    MM SR 271
  • La notte dei non-morti
    MM SR 272

• Memola "opravdava" kidnapovanje Martina i Jave činjenicom da su oni jedini koji su upoznati sa postojanjem vampira u današnjem svetu, pozivajući se na susret sa našim starim znancem Hermanom Straussom
  • Međutim, mi vrlo dobro znamo da su sa postojanjem vampira upoznati i Diana i Travis. Njih dvoje se ni ne pominju uopšte u epizodi, ako izuzmemo kratko pojavljivanje Diane na samom kraju
  • Ako bi nestanak inspektora Travisa teško prošlo nezapaženo, jer je krupna zverka, isto ne važi i za Dianu
  • Na strani 28, # 272, jedan od vampira, Peter, ubija drugoga, Conrada, ali kako! Zarivanjem otkinute nogare od stolice u Conradove grudi. Ostaje nejasno da li je sama stolica od glogovine, ili ovi Memolini vampiri ni ne raspoznaju perdu od trna:)

Postoji jedno staro i zlatno pravilo, a to je da nastavci nikako nisu bolji od originala. Nažalost, Noć ne-mrtvih je to u potpunosti i dokazala. Teško je, zaista, razumeti Memolu zašto je napisao ovo što je napisao. I kako je napisao. Ova epizoda ne samo da je potpuno bespotrebna, jer se opet potpuno bespotrebno povezuje sa Vampirom u Njujorku, je i linearna, površna. Ako hoćete da vam se Martin zgadi, onda izvolite pa je pročitajte. U najboljem slučaju je treba preskočiti, što je vaš recenzent i bio uradio, bar dok nije morao da sedne i da je pročita e ne bi li je recenzirao. Uffff...

Kako god bilo, priča počinje sa Martinom i Javom koji se bude posle teške doze droge negde u šumama (tajgama?) Arktičkog kruga, ne znajući ni ko su, ni gde su, niti šta rade. Ipak, surova borba za opstanak ih vrlo brzo vraća u stvarnost. S jedne strane je grupa vampira željna lova, a sa druge grupa ljudi željna opstanka. Na Martinovoj strani su i Karin, sekretarica Petera Janssona, "dobroga" vampira, a na drugoj je Silke, prelepa šefica ove vampirske grupe sa njenim ’’slugama’’. I to je to. Ako ste mislili da ima šta još da se ispriča o ovoj epizodi, prevarili ste se. Sam kraj možete da pretpostavite sami; posle žestogog sukoba ljudi i vampira, ljudi pobeđuju pre svega zahvaljujući Javi ali i Peterovoj "izdaji", Silke biva zarobljena, Peter na pravdi Boga gine, Silke beži i Martin se vraća kući gde mu Diana kuva kafu na kraju.

Izuzetno zanimljivo, zar ne?:o-) Stvarno je teško nešto kazati pametno posle ovoga horora (ali ne horora kakvog smo očekivali). Ovo nije Martin. Ovo nije čak ni za Zagora;) Ako ste slučajno čitali Dampyra, onda će vam prikaz vampira u ovoj epizodi izgledati poznato. E ovo je kao Dampyr, samo još i gore (da, da, čak je i to moguće). Vampiri koji su po starom "dobrom" običaju predstavljeni kao barabe u poteri za krvlju i kojih osim sisanja;) ništa drugo na svetu ni ne interesuje (osim možda večnog života, da citiram Silke), životinje koje zahvaljujući Memolinoj brljotini ginu zanavek i od Trnove ružice... Ono što je Castelli uradio pre više od dvadeset godina, predstavljajući nam vampire u jednom sasvim drukčijem izdanju, ovde je bačeno pod noge, Memola je jednostavno pljunuo čika Alfiju u lice. Nikako nije jasno zašto je isti taj Alfi uopšte dozvolio da se ovo đubre od epizode objavi.

Jednolična i monotona epizoda, bez neke akcije posle koje sledi vrhunac, klimaks epizode, štaviše bez valjanog završetka iste. Supersexbomb (vamp!;)) Silke beži kroz prozor(!), nastavlja da ujeda i time daje, nažalost, povoda nekim drugim scenaristima da se nekada u doglednoj budućnosti ponovo vrate njoj. Ne daj Bože! Niko se ovde nije iskazao. Memola tragičan, Coppola traljav ko i obično (kapa dole za Silke, i to je to), a Alessandrini daleko od svog starog sjaja. Ova naslovna strana se ni po čemu ne razlikuje od drugih objavljenih u prethodne dve godine, koje su sve užas do užasa.

MM SR 260 Sudbina Annabel Lee

MM VEC 1 Sudbina Atlantide

• Ukupna ocjena 31%

1, 5, 3, 4

Priča je zaista loša, stereotip do stereotipa, sa krajnje klišeiziranim završetkom. Međutim, moram priznati da mi je uvodni segment bio sasvim ok, Memola je napravio dobru atmosferu, no strip pada onog trenutka kada sama atmosfera više nije dovoljna do održi stvar "na površini". Soggetto je, dakle, očajan, ali scenarij solidan u prvoj fazi. No, s druge strane, istina je da svatko može stvoriti jako ozračje u klasičnom formatu gdje se junak se budi usred ničega i polako rekonstruira događanja oko sebe. Rasplet jezivo loš. Epizoda koja se sasvim sigurno neće pamtiti po dobrome, naročito ako posluži kao odskočna daska za nove nastavke sa sexy ali bolno klišeiziranom vamp-vampiricom.
    13.06.2005
    11:45:00 sati
    Damjan
  • bagi

Ukupna ocjena 21%

2, 1, 3, 3

Jadno.
    16.06.2005
    12:57:00 sati
    bagi
  • Ukupna ocjena 14%

1, 1, 1, 5

Ah!Ovakva sranja o vampirima se ne sreću često!Kao prvo toliko je stereotipa da mi se već gadi nakon prvog čitanja!Kao drugo,crtež me je ubio u pojam.Čitao sam Dylane gdje Coppola crtao i oni su u usporedbi s ovim remek_djela.i kao treće,najbolja strana ove epizode je naslovnica koja me se najviše dojmila od kompletne propasti od epizode.Pitam se kad će ova epizoda izać u Hrvatskoj da vidim točan prijevod jer me tromjesečno dešifriranje talijanskog duboko nervira.Niti se ne čudim što još nitko više dosad nije napisao recenziju za ovo,toliko je teško doći do nje da sma proveo tjedan dana svoga života u potrazi za ta dva stripa.
    18.09.2005
    19:13:00 sati
    zerovnik