Čarobni Božić

MM VEC 28 | 160 str.

Mladi Reginald počinje redovno izostajati iz škole kako bi se u Central Parku sastajao sa bizarnom grupom pojedinaca. Iako izgledaju poput uobičajenih beskućnika, oni su u stvarnosti učitelji tajne „Škole Magije“ koji u Regieju vide potencijalnog učenika, jedinog sposobnog suprotstaviti se „Crnom gospodaru“, zlom čarobnjaku koji prijeti donijeti kaos i uništenje našem svijetu. Reginaldova majka odlučna je saznati što se događa s njenim sinom, zbog čega traži pomoć Martina Mystèrea. Istovremeno, sve više stanovnika New Yorka pogibaju kao žrtve bizarnih halucinacija.

Ukupna ocjena 34%

Priča 2

Scenarij 3

Crtež 4

• Čarobni Božić
    MM VEC 28

• Magico Natale
    MM SR 306

• Epizoda je u Italiji izašla u prosincu 2009. godine.
  • Na ovim prostorima priča je objavljena od strane Veselog četvrtka u lipnju 2014. godine.

Kako započeti recenziju stripa s ovakvim kratkim sadržajem? Što pametno reći o priči koja započinje scenom u kojoj slučajnog prolaznika na ulici New Yorka rogom usred grudi probode jednorog? Kako pristupiti epizodi gdje Alessandrinijeva solidna naslovnica nagovješćuje priču o Božiću, a jedini spomen Božića (i prvi pogled na snijeg) dobivamo na zadnjoj stranici priče? Kako steći pozitivni mišljenje o Luigiju Mignaccu kada nam i sam autor preko Jave potvrđuje kako su priča i negativci i više nego očito „inspirirani“ književnim serijalima Harry Potter i Gospodar Prstenova? I kako objasniti činjenicu da autor recenzije, koliko god se trudio izbjeći njegove stripovske uratke, svako malo nabasa na ovu „Bonellijevu posvudušu“ koja učestalo švrlja po raznim Bonellijevim serijalima i na njima ostavlja svoj prepoznatljivi trag s aromom (previše) nepretenciozne „zabave“?

Ustvari, kad se izbaci „misterij“ koji je u svakom broju drugačiji, Mignaccove priče za Martina prate više-manje identičnu šablonu. Ukratko, ovaj „kreativni“ autor u Martinove priče najčešće ubaci neku zanimljivu temu, zavjeru ili misterij o kojima se raspiše na (samo) nekoliko stranica, a u izvedbu i razrješenje (u duhu početnih epizoda) redovno doda i potjere s teroristima, mafijom, tajnim službama ili nekom drugom „tajnom“ organizacijom. To jest, priče mu više naginju „akcijskim“ trilerima, što teoretski i nije veliki problem s obzirom da je velik broj Martinovih priča napravljen na sličnom principu. Ipak, Mignacco je u ovom slučaju otišao toliko daleko da u ovoj „čudnoj“ epizodi (doslovno) ne postoji nikakav misterij dostojan Martinovog lika, a još manje na temelju kojeg bi priča zaslužila da ju se objavi u sklopu Martinovog serijala. Štoviše, ovo mi još i najviše do sada djeluje kao jedan na onih „generaliziranih“ scenarističkih rezervi u koje se naknadno ubaci glavni lik određenog SBE serijala kada je za njega potrebno osigurati godišnju kvotu objavljenih brojeva (što je, podsjetimo se, u Martinovom slučaju trenutno (samo) šest brojeva godišnje).

Uistinu, Martin ovdje nema nikakav misterij koji bi mogao istraživati, već mu je glavni zadatak provjeriti s kakvim se to društvom sastaje sin Dijanine prijateljice. Uzevši u obzir kako su se pojedinci u Central Parku dječaku predstavili kao profesori magije koji mu žele pomoći da njegove čarobnjačke moći dosegnu njihov puni potencijal, Dijanina prijateljica Veronika je zamolila Martina da na suptilan način ukaže Reginaldu „pravu istinu“ o Školi magije (čitaj: da mu izbaci te gluposti iz glave). Naravno, privučen vlastitom znatiželjom, Martin pri susretu s Reginaldovim novim „profesorima“ još više biva uvučen u cijelu priču, pri čemu na kraju, unatoč početnom skepticizmu, pristane pomoći Veronikinom sinu u borbi protiv „Crnog gospodara“, zlog čarobnjaka koji će u New Yorku otvoriti vrata silama zla s drugog svijeta. Čitava ta „pustolovina“ odvija se tijekom iznadprosječno toplog prosinca, neposredno prije Božića, i to upravo u trenutku dok se po gradu provodi „agresivna“ reklamna kampanja koja promovira „Fearland“, prvi film iz serijala „Melany Mirror“ u kojem su glavni negativci ni više ni manje nego Crni gospodar i njegova legija zla. Da stvar bude još zanimljivija, upravo bizarna čudovišta iz tog filma bivaju posljednje što su pojedini građani New Yorka vidjeli prije nego li su umrli od naizgled iznenadnog srčanog udara.

Baš kao i šablone po kojima Mignacco piše priče za Martina, tako je i razrješenje ovog puta krajnje diskutabilno i nategnuto. Čini se kako ovaj veoma produktivni scenarist vjeruje da je dovoljno u razrješenje ubacivati lude znanstvenike, briljantne kemičare s nevjerojatnim izumom i pojedince s telekinetičkim moćima kako bi priča, unatoč izostanku misterija i poučnih činjenica, mogla proći kao epizoda Martina Mystèrea. Naravno, unatoč prstohvatu nadnaravnog, većina događaja ove priče dobiva krajnje realistično i „prizemljeno“ objašnjenje koje samo dodatno ističe kako u ovoj priči nije postojala nikakva misterija dostojna Martinovog lika. Također, istinski sam se trudio na ovih 160 stranica pronaći barem jednu korisnu i poučnu zanimljivost koja bi, u duhu serijala, zaslužila da se o njoj kaže nekoliko dodatnih rečenica, no osim nekoliko (navedenih) referenci na suvremenu pop kulturu, Mignacco ni u tom pogledu nije ponudio ništa dostojno ovog serijala.

Čak ni vizualni dio epizode ne pridonosi boljem ukupnom dojmu ovog Mignaccovog debakla. Naprotiv! Namjerno nisam htio u sklopu recenzije postavljati nikakve slike unutrašnjosti stripa s obzirom da je za crtež ovog broja bio zadužen, među Martinovim fanovima ozloglašeni, Enrico Bagnoli. Sreća u nesreći je što mu ovog puta, za razliku od epizoda iz prvih dvadeset godina serijala koje je ovaj crtač imao čast vizualizirati, u pomoć priskače i Maurizio Gradin s kojim Henry zajedno radi otkada je Martin u Italiji prešao na dvomjesečni ritam izdavanja. Gradinove kompjuterski odrađene pozadine i predmeti čine Bagnolijev crtež probavljivijim i ugodnijim, no nedovoljno da bi dobio prolaznu ocjenu. Ironično, ima smisla što su Bagnoliju dali da crta ovu epizodu jer je ovdje teško išta mogao dodatno pokvariti.

Mislim da je iz svega navedenog očigledno kako ovaj strip ne zaslužuje dobiti recenziju. Ipak, ona je više zamišljena kao upozorenje ljubiteljima stripa koji tijekom božićnog razdoblja vole u duhu blagdana pročitati neki strip božićne tematike da u širokom luku zaobiđu ovu priču. Onima željnim neke dobre priče DSSM-a s božićnom tematikom, radije preporučujem „klasike“ „Santa Claus 9000“ ili „Božićnu priču“.

MM VEC 24 Meteori

MM VEC 36 Siva plima

7, 7, 7, 8