Trideset šest pravednika

MM VEC 45 | 160 str.

Borba za očuvanje planetarne ravnoteže upravo je ponovno započela! Jedan od neophodnih tridesetšestorice pravednika koji nas dijele korak do kaosa je nestao, i Agarthi će u roku od sedam dana morati pronaći novog pravednika ili će svijet kakvog poznajemo nestati! Na jednoj strani imamo Mysterea i Izaslanicu, jednu od njegovih dama u nevolji, a na drugoj zločinačku organizaciju Lozu gubitnika koji žele u krug Pravednika dovesti svog kandidata i na taj način utjecati na povijest svijeta.

• Trideset šest pravednika
    MM VEC 45

• I Trentasei Giusti
    MM SR 323

• Cadik ili Tsadik, u hasidskom judaizmu označava blagoslovljenog čovjeka. Cadik je bio duhovni vođa hasidskih Židova. Na stranicama 75. do 84. stripa pročitajte priču o cadiku rabinu Josi Saragosi. Za više informacija o terminu dosta detaljno na wikipediji!
  • Na čelu monaha Agarthija nalazi se Savjet vrhovnih nepoznatih.
  • Gigant #5 „Drvo života“ svojevrsni je prednastavak ove priče. Loza izgubljenih pokušava osujetiti ritual obnavljanja ravnoteže.

Jedna od mnogih bitaka za očuvanje ravnoteže

Ako postoji nešto instant zadovoljavajuće u mom stripofilskom životu, onda je to kad se nakon određenog vremena izbivanja iz određenog stripovskog univerzuma vratim i zatečem dobru epizodu. Zaguštam i opušteno uživam. Iako epizoda o kojoj trenutno govorimo nije vrh onoga što ovaj serijal može ponuditi, pruža nam zadovoljavajuće mini putovanje u (još jednu) vječnu borbu između dobra i zla. Borbu za očuvanje ravnoteže naše planete. Sve one megalitske i ine strukture, razbacane naizgled nasumično i „zabodene“ u tla diljem našeg planeta zapravo su akupunkturne točke koje održavaju Zemlju zdravom. Svi oni veliki junaci poput kralja Arthura ili Orlanda zadužili u Zemlju u više navrata, održavajući je živom i zdravom. A kanalima mreže tzv. Ley linijama koje povezuje sve te „akupunkturne igle“ teku silnice, koje služe u mnoge svrhe, pa čak i putovanja od jedne do druge točke. Recagno u ovoj priči koristi nekolicinu starih elemenata Mystereove mitologije, Kut Humi i monasi Agarthija, grada podignutog oko pulsirajućeg srca svijeta, te jednom od načina očuvanja ravnoteže dobre stare planete Zemlje. Peti gigant, Drvo života, svojevrsni je prednastavak ove priče, odnosno jedna od priča na temu, sa sličnom premisom, ali drugačijim raspletom.

Što se tiče crtačkog dijela, malo sam iznenađen što se ponekad pojave odudaranja od klasične tortijevske karikaturizacije. Kao da se pokušava prikloniti umjerenijoj liniji čvršće ruke u stilizaciji. Ili radi manje fušeraja? Ili je konačno pronašao zadovoljavajući način kako balansirati između minimalizacije i stilizacije? Omjer čiste linije i tuširanja je savršen, a ne mogu reći da se nije potrudio oko oslikavanja mističnih lokacija i flešbekova koji se pojavljuju u ovoj priči. A očito je i Recagnova opuštenost utjecala i na samo Allessandrinija koji nam, stavimo ruku na srce, pruža zapravo vrlo humoristički aspekt priče na naslovnici. Sveci se bore sa zlim kultistima za nekoj verziji mehaničkog globusa, očito za spas male Zemlje koja je u pozadini, ili centru.

Temelj ove priče je legenda o „36 pravednika“, na čijim leđima leži breme sudbine svijeta. Legenda dolazi iz Talmuda, židovske Biblije, i čini polazište za izgradnju priče. Tko su „cadici“ ili „36 pravednika“. Kopiram u nastavku produkt Martinove logoreje koji će najbolje objasniti legendu. Za više detalja svakako posjetite wikipediju, ima zanimljivog materijala u pozadini. U epizodi zagrebli smo samo temeljnu ideju cadika.

Prema mišljenju mistika iz Hasidskog pokreta, za te osobe se vezuje prije svega jedna posebna ideja, prenijeta čak i u Kabalu. Ideja o 36 pravednika. Onih koji opravdavaju postojanje ljudskog roda u božjim očima. Zahvaljujući njihovom posredovanju, tvorac je očuvao Zemlju, iako zbog grehova čovječanstva često dobiva želju da je uništi. Oni na svojim leđima nose sudbinu svijeta, poput Atlasa. Ne poznaju se međusobno, i ponekad su čak nesvjesni svoje uloge u kozmičkoj ravnoteži. Ako bi jedan od njih izostao, svijet bi nestao.

I što je trigeriralo odvijanje ove priče? Pa nestanak jednog od 36 pravednika, naravno! Recagno će nas, uz svoj perfidni kastelijevski humor, koristeći mnoge omiljene humorne elemente vezane uz smušene profesore, bibliofile, i zabavne strane pustolovnih filmove. Budući da moj omiljeni scenarist, kao i njegov prethodnik Castelli, ima povremenu boljku žrtvovanja razvoja radnje u korist tumačenja misterioznih elemenata priče. Ova priča ima dobar ritam, radnja se počinje razvijati dosta rano i ostavlja se dovoljno vremena za njeno odvijanje. Možda je malo zbrzan finalni čin, vrhunac i rasplet se praktički odvijaju u isto vrijeme. No, Recagno ima relativno dobro objašnjenje ovog ubrzanja, a i obrat na samom kraju iznenađuje čitatelja. Ne moraju uvijek prevladati klasični klišeji gdje glavni junak pobijedi glavnog zločinca, ponekad treba biti malo inventivan. Očito je scenarist imao inspiracije, a to se očituje i tako što cijela ova epizoda ima vedar i humorističan ton. Iako je sudbina Zemlje na vagi!

Vidi se već po tonu ove recenzije da sam prilično zadovoljan pričom, humorističnim tonom priče, kao i učesnicima u cijeloj raboti koja nam je i donijela ovu priču. Đokić nas uvodi priču radeći osvrt na elemente koji su prethodili priči, a Castelli kao i obično, na zadnje tri strane donosi što je istinito, a što nije u ovoj priči. Dojam je pozitivan. Ostavljam vas u društvu Mysterea i liječnika kojemu odvodi svoju najnoviju damu u nevolji, a koji su sudionici ove male verbalne doskočice iz stripa…

Neimenovani doktor: „Zavidim vam Misterijo, i ja bio volio kada bi neka lijepa žena dramatično zakucala na moja vrata tražeći pomoć. Ali sve žene koje dolaze kod mene su stare i imaju probleme s reumom.

Mystere: „Što se može doktore. To mi je prirodni dar…

MM VEC 39 Longituda nula

MM VEC 51 Prijetnja s Alagale

• Sarghan

6, 7, 6, 8

Iako su mi neki dijelovi bili dosadni i razvučeni, u globablu je priča sasvim solidna. Završnica mi je ispala sasvim ok, a čak i ne bih rekao da je toliko zbrzana kao kod većine novijih priča. Blaga povezanost priče s Agarthijem također je dodatni plus, a sveukupno predstavlja malu i zanimljivu nadogradnju kontinuiteta vezanog za to mistično mjesto.

11.11.2019
    03:24:00 sati
    Sarghan