Carev paun

MM VEC 6 | 180 str.

2600. p. n. e. kineski izumitelj Mo Ti napravio je savršenog automatona u obliku pauna. No, prije nego ga uspije isporučiti caru, biva ubijen. Danas, Travisa zapadne neobičan slučaj ubojstva bogatog kolekcionara rijetkih predmeta. Za ubojstvo optužena je njegova mlada žena Jessica Lopez, koju optužuju da ga je ubila zbog nasljedstva. Na vidjelo izlaze davno zaboravljeni mehanički paunovi koji najvjerojatnije sadrže nekakvu tajnu! Na Mystereu je da otkrije koju…

• Carev paun
    MM VEC 6

• Il pavone dell'Imperatore
    MM SR 284

• Naslovnica: Alessandrini je bio inspiriran djelima Gua Šija (1020.-1090.) koje predstavljaju tzv. pejzažno slikarstvo. Kineska slova u gornjem kutu su autentična i imaju pravo značenje što ću ovdje pojasniti. Desni gornji kut posljednji red slijeva (piše Koh Ai-fi, u prijevodu Alfredo Castelli), treći red slijeva je transliteracija imena Martin Mystere, drugi red slijeva je Martinova filozofija "Mudrost se hrani iskustvom", a prvi slijeva je naslov priče – prva dva znaka "Huang Di" znače car, treći "od", a posljednja dva od "Paun". Odnosno "Paun od cara/Carev paun". Crvena podloga s lijeve strane u sredini rađena je tzv. pečatnim stilom, a znakovi su transliteracija crtača Giancarla Alessandrinija odnosno "Al Gian-ca" što postaje "Ai Gian-Coh").
  • Da bi se dobilo kinesko ime potrebno je transkribirati samo prvi slog prezimena i prva dva sloga originalnog imena (Alfredo Castelli postaje tako Ca Al-fre), koji se zamjenjuju onima koji su fonetski najbliži u kineskom. Transliteraciju možete pogledati na stranici kojom su se poslužili i sami autori stripa. Uz plaćanje dakako. ;)
  • Već smo se i prije mogli susresti s drevnim automatonima u MM kao što je tzv. "mehanizam iz Antikythere"(drevni mehanički kalkulator iz 150.-100. p. n. e.), vidi MM SA # 52 "Na tragu nevidljivom".
  • Treća stranica promijenila se u odnosu na prošlu. Tako imamo s lijeve strane računala naslove: "Chinese-English Vocabulary", "The yellow emperor", "Chinese Cha…" plus sličica Angie koje je konstanta. Zadnja knjiga ponad računala sadrži naslov "That Peacock of Recagno".
  • Tekst "Automatoni i roboti" na 3. strani by Darko Đokić aka prozirna senka.
  • Prolog priče nas vodi u Kinu, carsku palaču Huanga Dija, legendarnog „Žutog cara“ koji je vladao Kinom od 2497.-2398. p. n. e. U kineskoj mitologiji smatra se pretkom svih Han Kineza. Zaslužan je za utemeljenje principa Tradicionalne kineske medicine.
  • U drevnoj Kini spominje se nekolicina slučajeva automatona. U tekstu Lie Zi iz 3. stoljeća p.n.e. opisan je susret Kralja Mua od Zhoa (1023.-957. p.n.e.) i mehaničkog inženjera Yan Shija. On je predstavio kralju ljudsku figuru koja je sadržavala njegov mehanički ručni rad. Prema tekstu Han Fei Zi i drugim tekstovima Lu Ban iz 5. st. p.n.e. radio je umjetne drvene ptice (ma yuan) koje su mogle čak i letjeti. King-shu iz Kine imao je svraku koja leti, a koja bila konstruirana od drva i bambusa. Imao je također i mehaničkog drvenog konja.
  • Uređaj koji se spominje u tekstu, "Kočija koja pokazuje na jug" (vidi sliku niže u tekstu), smatran je jednim od najkompleksnijih mehanizama sa zupčanicima u drevnoj kineskoj civilizaciji. Potiče iz 2600. p.n.e. Kočija se sastojala od lika koji je pokazivao na jug bez obzira u kojem smjeru je išao. Smatra se pionirskim navigacijskim uređajem kojeg su rabili Kinezi s ciljem istraživanja i putovanja kroz pustinju Gobi. Imao je dodane bubnjeve koji bi se oglasili nakon svakog obrtaja kotača, što znači da je također mogao mjeriti udaljenost.
  • Str. 28., vidimo fiktivna izdanja "Alfred Castle" i "Mystére tales". Naravno, asocijacije na Mysterea i njegovog literarnog oca Castellija.
  • Str. 37/38., spominju se Arhit iz Tarenta (428.-347. p.n.e.), i kineski konstruktori iz doba cara Huang Dija - Li Šiang i Mo Ti i priča o mehaničkoj ptici.
  • Str. 104., 2. vinjeta, poster na zidu je vjerojatno Martinov dokumentarac od ABC-a "Ancient Tales".
  • Str. 114., 5. vinjeta, oružje kojim je Lee Oswald ubio JFK-a?
  • Str. 159.- 161., naziv Castellijevog teksta je "Misteriozni Ma-tiin Mai-si-ta-li" gdje posljednje dvije riječi znače Martin Mystere transkribirano na mandarinski kineski.

Mystere vs. Paun

Dok Strip Agent dovršava sagu o Odbrojavanju (koja je, spomenimo, završila 2000. godine), srpski izdavač Veseli Četvrtak hitro gazi naprijed epizodama u novom ruhu, dvomjesečnom, na 160 stranica. Prema mišljenjima nekih, novi stil tek se zahuktava, sve bolje epizode tek što nisu stigle. Kako nam je staff MM-a smanjen na nekolicinu jačih autora – Castelli, Recagno, Morales, te povremeno par uljeza tipa Russo, Vietti, Mignacco i Ruju (u zadnjih par epizoda), sa sigurnošću mogu reći da su epizode ostale u rukama pravih Mystereovaca koji shvaćaju serijal vrlo ozbiljno.

Santarelli i La Neve dvije zadnje Martinove pustolovine stavili su u okvir kriminalističkog stripa gdje je spona sa zagonetnim tek preko ilegalne trgovine antikviteta. Sjećamo se prijašnje epizode "Zlatni Buda" u izdanju VČ-a, u kojem se zaplet odigrao oko krijumčarenih mitskih zlatnih kipića Bude iz Angkor-Vata, drevne prijestolnice Kambodže, a prisutno je još nekolicina podradnji koje se vrte usput. Da bi onda epizoda završila s Martinovom rezignacijom, odustajanjem od svega, posebno uplitanja u kambodžansku "politiku". I nakon toga, opet se u ovoj epizodi bave dalekoistočnom temom, no događaj koji ima svoj izvor u dalekoj prošlosti Kine izaziva zaplet i rasplet u samom srcu Amerike – New Yorku. Drevni artefakti sad nisu kipići Bude već mehanički paunovi iliti automatoni iz doba Žutog cara.

Rekonstrukcija "Kočije koja pokazuje na jug"

Kriminalističkoj strani stripa ne može se prigovoriti; mišljenja sam čak da je Nick Raider povremeno skretao u ovom smjeru, da bi meni zasigurno postao zanimljiviji. Strip započinje u prošlosti scenom u drevnoj Kini za vrijeme vladanja Žutog cara, u kojoj ljubomorni rivali za carevu naklonost ubijaju vještog izumitelja mehaničkih ptica, Mo Tija. Klasičan mystereovski kratki uvod koji ukratko najavljuje sadržaj epizode. Nakon toga vraćamo se u budućnost, odnosnu našu sadašnjost gdje bivamo uvučeni u zagonetno ubojstvo bogatog kolekcionara. Sve što se dešava dalje upućuje na krimi, a na momente i akcijski TV film, gdje je jedina poveznica s misterijama preko automatona i ilegalne trgovine antikvitetima. Za ubojstvo supruga Adama Setza optužena je njegova trideset godina mlađa žena Jessica Lopez. Adam zasigurno potječe iz jetseterske obitelji, te možemo očekivati da će se i njegova ostala obitelj prema mladoj ženi ponašati kao prema drskoj sponzoruši koja "liže stara jaja" zbog novca. Već prema prezimenu možemo pretpostaviti da je Jessica latinskog porijekla koja je zasigurno svoju prošlost provela u polusvijetu na ulicama. A u višoj američkoj klasi ako nisi WASP, tehnički si niža klasa. Stoga, i iz socijalnih, a bome i tehničkih razloga (po defaultu je žena prvoosumnjičena), uloga glavne osumnjičenice obavezno pripada supruzi.

Strip će se u momentima pretvarati i u sudsku dramu, što je prvi put da se ja sjećam da je takvog nečeg bilo. Prema kraju sva pažnja će se usmjeravati i prema beskrupuloznim akterima ilegalne trgovine, plaćenicima Changu i Ling, te kolekcionaru oružja Williamu Caleu. Kolekcionari su redom prikazani kao moćnici, te opsesivni i beskrupulozni ljudi. Osim Setza dakako, koji je čak u svoje okrilje "primio" i malu Jessicu. ;) "Tko" je ubojica ne bih otkrivao, no to je jedan od aduta kojima se scenaristima podiže kredibilitet. Mada i nije teško bilo naslutiti "tko" je ubojica tijekom radnje, odmah mi je na pamet pala Poeva pripovijetka "Ubojstva u Rue Morgue" gdje je uloga ubojice bila sve samo ne konvencionalna.

Budući da je ovo posljednja epizoda naših dragih scenarista, osjećam se dužnim ostaviti nam par crtica o njima. Santarelli i La Neve pridružili su se MM staffu 1992./93. La Neve lijepom pričicom o američkim Indijancima (MM VA 1"Avgustovski sneg"), a Santarelli slabim rip-offom Kingovog "Lawnmover mana" (MM SD #7 "Zarobljenici kompjutora"). Isprva rade pojedinačno da bi na zadnjih desetak projekata radili u duetu, zaključno s ovom pričom, nakon čega ih više ne vidimo u MM staffu (travanj 2006.). Očito je pala još neka čistka među scenaristima. Stefano Santarelli je jedan od osnivača "Scuola romana dei fumetti" iliti "Rimska škola za stripove". Scenarist je stripova, filmova, crtića i kazališni autor, te je osim radova u MM staffu sudjelovao i na radovima kao što je "Torpedo" "Lupo Alberto", "Blue". S Massimom Vincentijem napisao je scenarij "Veliki grčki mitovi u stripu". Realizirao je neke epizode animirane serije "Sandokan" za RAI i scenarij za film animaciju "Scarpette Rosse" za RAI-Cinema, brojne filmske scenarije za "Gli Innocenti" (Nevini) za Veradia Film. Odnedavno, za RAI-Cinema, editor je i scenarist animirane serije "Le Avventure di Ulisse" (Odisejeve pustolovine) Luciana De Crescenza. Michelangelo La Neve je striktni scenarist. Rođen je 1959. u Cosenzi, do 1984. Sudjeluje kao grafičar i ilustrator za Edizioni Cioe i Play Press. Tada se odlučuje posvetiti scenarističkim aktivnostima. Do 1989. radi za izdavačke kuće ACME, Blue Press i Universo. Od 1992. Radi za SBE priče za serijal Martin Mystere i Dylan Dog. Kreator je serijala "ESP", koje je objavio Universo.

santarelli

Santarelli

la neve

La Neve

Nemojte ni zaboraviti da su scenaristi uspješno inkorporirali Martinovu osobnost, odnosno djetinjastu rastresenost, te opsesiju knjigama i kupovanjem istih. Koriste još jedan dugovječni element serijala - Martinovu murchadnu koju su napravili mudraci Naakala u davnoj prošlosti, a koju kolekcionar traži za svoju zbirku oružja. Posebna pohvala ide angažmanu kojeg su Alessandrini i Castelli uložili u osmišljavanju naslovnice (vidi zanimljivosti glede naslovnice) i popratnog teksta gdje se osvrnuo na probleme transkripcije zapadnih imena kineskom pismu. Priča je pitka, čitljiva, no siguran sam da ćete imati osjećaj da nedostaje neki jači mystereovski štimung. Sudske drame, socijalna problematika jetseta i latino svijeta, te istraživanje osumnjičenih supruga u Mystereu? Ne baš uobičajeno. Kako sam već i spomenuo, da je povremeno nečeg ovakvog bilo u Raideru, više bi mi se svidio.

"Gospodo, mislim da je slučaj riješen!"

MM VEC 5 Kazna Elohima

MM VEC 7 Veliki Houdini

• okiboki

7, 7, 7, 7

Zanimljiva epizoda!
    13.08.2009
    15:56:00 sati
    okiboki
  • Inferno

Ukupna ocjena 32%

2, 1, 5, 8

Ako smo "Zlatnom Budi" mogli nekako oprostiti izostanak misterija, preko novog pokušaja u kojem nam Lolek i Bolek nanovo serviraju klon-epizodu prije navedene, jednostavno se ne može i ne smije prijeći. U priči se navodno radi o automatonima iliti pretečama robotima. Kažem "navodno", jer automatoni su spomenuti tek usput, tako da je džabe što je tema interesantna. Autori su na raspolaganju imali 160 stranica, ali izgleda nisu osjetili ni najmanju potrebu da nam prikažu povijesnu ili inu pozadinu automatona u koje, između ostaloga, spada i taj mehanički paun. Nikakvih objašnjenja, nikakvih utemeljenih referenci, ni trunke misterija,.. u ovoj priči nema apsolutno ničega. Umjesto pauna smo mogli imati i mehaničkog zeca, ne bi činilo razliku. Osim toga, naši dragi scenaristi, ne samo da su odlutali od MM settinga, već je 90% radnje odrađeno u Nick Raider stilu! Mislim, jebote!!! Pola stripa zauzima dogovaranje oko primanja socijalne pomoći, zatim dosadna sudska parnica u kojoj, zamislite, imamo lažno optuženu osobu, a nakon toga dobrih 30 stranica je posvećeno raspravi s kolekcionrom do čije je skrivene kolekcije Martin došao na način da je uz pomoć šibice skužio kako iz neke prostorije pristiže zrak (sic). Čitavi strip se treži ubojica kojeg, praktički, nema. Nimalo napeto. Što je najgore, ni jedna od tih scena nema učinka na rasplet. Martin razriješava misterij neovisno o njima, tj. običnim dodatnim mozganjem, običnom slučajnošću. A rasplet je tek posebna priča. Mehanički paun je pobio na desetke ljudi koji su pritiskali odgovarajući gumb, ali ne i Martina koji je trebao učiniti isto. Dodatna zanimljivost je La Nevina konstatacija kako tenk "Leopard" potijeće iz WW2, što je veća nebuloza. Crtež prosječan, a naslovnica je jedino što vrijedi. Zaključak: MM epizoda u stilu Nick Raidera, ali garantiram da ne bi prošla ni da je objavljena u potonje navedenom serijalu. Jedina pozitivna stvar je simpatična ideja starog Kineza kako da se riješi svojih neprijatelja. Sve ostalo je za zaborav, jer neke druge priče, neki drugi autori pokazuju i pokazivat će kako čitateljima mogu pružiti puno, puno više od ovoga.
    13.08.2009
    21:31:00 sati
    Inferno
  • boromir

8, 7, 9, 9

meni se ova prica dopala i jos jedan dokaz da su ukusi veoma razliciti.sigurno je da bi bila mnogo bolja da je na vise od 160 strana jer bi se tako omogucilo razvijanje radnje meni sve deluje pomalo prebrzo na kraju ...
    13.08.2009
    23:04:00 sati
    boromir
  • Ukupna ocjena 75%

7, 7, 8, 9

Pa, za pocetak, ova prica mi je dosta bolja od Zlatnog Bude, koji em je na momente naporan, em je kraj zaista idiotski, sto kvari opsti utisak. I ovdje imamo problematican kraj koji prkosi zakonima logike. Utisak bi bio bolji da je malo bolje i detaljnije tehnicki opisano kako je moguce da su svi kolekcionari stradali, a da je Marti prezivio. Sve u svemu, ovo jeste pravi krimic, koji realno nema veze sa Mystereovskom tematikom, ali, kao sto je recenzent primjetio, mora se priznati da scenaristi dosta dobro razumiju Martija kao lika i da su njegovi dijalozi i ponasanje u stripu dosta autenticni. Jos jedan po malo zamoran element je ova sudska drama i tolika prica o socijalnom porijeklu Jessice Lopez, jer to bas i nije tema koju bih zelio gledati u MM-u.Dakle, netipican MM, koji bi po temi zaista vise odgovarao Niku Raideru, ali razumijevanje Martijevog lika i djela, koje scenaristi pokazuju u ovoj epizodi, uz solidan crtez daju ovoj epizodi prelaznu ocjenu. Vjerovatno  necu ponovo procitati ovu pricu u narednih 10 godina, niti je mnogo pamtiti, ali mi je u trenutku dok sam je citao fino legla sto se ne moze reci za vecinu ovih epizoda iz milenijumskog ciklusa, pa je otud moj utisak u principu pozitivan i pored navedenih mana.
    14.08.2009
    15:17:00 sati
    Djuro
  • Antracit

4, 5, 5, 8

Nemam ništa protiv detektivskih priča, dapače, čak mi je zgodno što Diana preuzima inicijativu, no paun sa šilom mi jednostavno ne funkcionira!
    Eh, sjetio sam se jedne jako simpatične epizode Velikog Bleka (LMS656 - Sitikana skvo) u kojoj se također javlja automaton i koja je, iako se redi o plitkom Bleku, puno zabavnija od ovog Pauna.
    29.08.2009
    22:25:00 sati
    Antracit

6, 6, 8, 10

Osrednja priča, ali nije toliko loša kao Zlatni buda. Naslovna je odlična, a i crtež je sasvim podnošljiv.
    08.09.2009
    22:40:00 sati
  • Tornadomaster

9, 7, 5, 10

Nik Rajderovska pričica. U svakom slučaju, zanimljivija od broja 5 VČ.
    10.09.2009
    01:24:00 sati
    Tornadomaster

Ukupna ocjena 30%

1, 1, 5, 9

Da sam kojim slucajem bio zagrizeni Martijevac, a ne Dilanovac, (post)revolucija u serijalu bi me dotukla ko beba zvecku. Mislim, wtf is going on here? Na 160 strana mi imamo sudsku dramu o sirotoj maloj bogatasici, caskanja o kolekcionarskim hirovima i ponovo debilni, ali debilni rasplet - slucajno zapaljena cigareta i promaja koju je Martin tako serlokholmsovski zapazio! Stvarno mi nije jasno zasto uopste kupujem ovo sranje? Kad ce vise jednom te bolje epizode? Fala Bogu pa se i autori gube iz serijala. Crtez je pristojan, popravite mu prezime u recenziji, stoji Capelli ili tako nesto. Naslovnica ima savrsenu pozadinu ali Marti je samo iskopiran iz prethodne price.
    17.09.2009
    00:29:00 sati

4, 5, 7, 7

Marti Sherlock Holmes Misterija :) Očekivao sam neku kinesku (japansku) priču o stoljećima prije,a dobio sam detektivski rasplet u stilu Poirota.Nek malo Marti odahne od misterija - pomislio sam odmah nakon čitanja ove epizode.Ovo je primjerenije Nik Rajderu,kako je već netko primjetio...
    23.09.2009
    11:23:00 sati

6, 4, 4, 8

Dobro je vidjeti Martija kako ponovno pomaže inspektoru Travisu u istrazi ali nažalost, priča je totalno amaterski vođena i prepuna rupa. Znamo da su pauni ubojice odmah nakon prvog ubojstva, a isto tako znamo da optužena djevojka nije kriva za ubojstvo svog bogatog muža tako da je sve to kao što bi Djole rekao - vrijeđanje inteligencije čitatelja.I to žestoko vrijeđanje. I možda najvažnije pitanje je - tko je našao paune i gdje?Šteta, jer misterija je dobra, a ako me sjećanje ne vara, gotovo sve epizode sa Kinezima su u nekakvoj vezi sa robotima, počevši od Ubice Kung-Fua,kad Marti prolazi kroz ona iskušenja, pa zatim "Povratak u budućnost" je također puna robota ird.Crtež na granici podnošljivosti, za Coppolu je i Torti car. Naslovnica maštovita, fino je Alessandrini upotrijebio mix autentične kineske slike i motiva sa Martijem.
    31.10.2009
    22:10:00 sati

Ukupna ocjena 41%

2, 1, 8, 8

LoL. Koji je ovo shit, u rangu sa Zlatnim Budom. Kažete da se ova dvojica bezveznjaka neće više pojavljivati u serijalu? I bolje. Opet nismo dobili misterije nego nekakvu sudsku dramu, a njih totalno mrzim. Ubačena je nekakva povijesna pozadina s tim kineskim paunovima od koje je na kraju ispalo debilno rješenje. Kako se čini (a tako je i nacrtano), ono šilo iz paunovih usta izlazi brzinom puža jer je Martin mogao izgovoriti jednu podužu rečenicu dok je izlazilo. Pa kako je moguće da je to moglo nekoga ubiti??? Zar su oni ostali kolekcionari bili toliko napušeni ili lijeni da se nisu mogli izmaknuti? Ostale pizdarije poput zapuha vjetra iza kipa neću ni spominjati. Dakle, ova katastrofalna MM revolucija se nastavlja. Pitam se kakve bi onda tek epizode bile da nije bilo revolucije? :P Grafički dio ovog stripa je korektan, samo što su Martin i Java na naslovnici skoro pa precrtani iz one prehodne.
    18.12.2009
    17:09:00 sati
  • weljko94

7, 6, 7, 8

Odlicna pricha. vrlo zanimljiva tematika. Posle uzhasa koji sam pretrpeo kada sam prochitao zlatnog budu, mogu da kazhem da je epizoda super.

03.01.2010
    05:07:00 sati
    weljko94

6, 7, 6, 7

Ajd', nije loša ova krimi-epizodica koja ipak donekle seže u vode zagonetne povijesti. Naslovnica mi se, unatoč velikom angažmanu pri izradi, ne sviđa baš previše.

14.01.2012
    17:31:00 sati

7, 7, 9, 9

Prihvatljiva krim epizodica koja je mogla ispast bolje jer se već napočetku može pretpostaviti kako je došlo do ubojstva.

23.12.2013
    23:10:00 sati
  • Giuda Ballerino

2, 3, 8, 9

Hladan tus, prica ne bih rekao da je losa nego je nikakva, gotovo da niceg ni nema, za ovo smisliti ne treba vise od par minuta. Crtez dobar, a ako je nesto profitiralo od rebrandinga to su naslovnice.

06.06.2016
    18:15:00 sati
    Giuda Ballerino

4, 3, 6, 8

Epizoda ima svojih pozitivnih osobina, ali prevladavaju negativne. Automatoni su pravi SF, a i scenaristički se to moglo puno bolje odraditi, ali od ove dvojice bolje nisam ni očekivao. Coppola mi nije drag crtač, previše mu je statičan crtež.

30.11.2016
    13:19:00 sati

8, 8, 8, 8

Malo istočnjačkih mitoloških mrvica i suvremenost kroz rješavanje ubojstava, nije loše ispalo.

05.07.2019
    20:14:00 sati

6, 7, 9, 7

Jest da je ova epizoda više neki krimić i da nam je jasan način na koji je Setz proboden ali je daleko bolja i smislenija od "Zlatnog Bude" s kojim ju uspoređujemo. Nema tu ni nekih na duže staze zanimljivih ali, još bitnije,  ni posebno loših dijelova, dosadnjikave i usiljene povezanosti s Atlantidom i Muom ili toliko puta viđenom završnicom gdje sve eksplodira. A iskreno, što manje i same priče o stvarima ili povijesti Dalekog istoka, to bolje, nisu mi zanimljivi.

Autori su imali zadatak nešto od prije 4500 godina povezati s današnjicom i poveznica ima, nisu jake, ne izbija ova tema u prvi plan ali nije ni zapostavljena, dobili smo dosta informacija i na kraju ovu lijepo osmišljenu špekulaciju kakva je bila svrha ovih "neslužbenih" paunova koje je Mo Ti čuvao daleko od očiju okruženja kojeg su činili obične dodvorice, ljudi koje je pravilno procijenio opasnim po svoj život. Meni se, kao pravniku, dio sa suđenjem dopao, nema grešaka iako je u zraku dojam da se dokazuje nevinost a ne krivnja. No, to je ta podloga priče, stanje u kojem se nalaze mnogi optuženici. Svidjela mi se i, kroz pitanja upućena Jessici dok je Travis izvodi, ona kratka kritika senzacionalizmu i lešinarenju kojima obiluje današnje novinarstvo.

Najmanje su mi se svidjela dva, za priču važna, dijela: Dianina, na intuiciji zasnovana, sumnja na Calea i način na koji je Marty otkrio tajnu prostoriju u njegovoj riznici. Dijalozi i sporedna radnja, Martyjevo trošenje na knjige i "odsutnost" od ostatka svijeta pri radu, na tragu serijala, kako je DeeCay i spomenuo.

Ne znam što je mnogima nejasno zašto šilo nije probolo Martyja i u kojem točno trenutku? Vidjelo se da ne djeluje brzinom svjetlosti, prvo se pojavi perje a onda ono iz usta pauna-automatona. Na suđenju, svjestan toga, Marty šilo dodiruje otpozadi a ako mislite na prvu sličicu sa str. 151 ne vidi se da je Marty dodirnuo pauna u  taj, recimo, misteriozni gumb. Ne vidim tu ništa sporno.

Crtež vrlo dobar, skoro pa odličan.

07.04.2020
    18:18:00 sati