Jezero čuda

Torpedo 1936

MXM SA 3 | 96 str.

Revolucija u puku se rađa i kralj upliće Crkvu i Velikog Svećenika kako bi zaradili na prijevari i odvratili misli nezadovoljnih stanovnika. Nameće se katolicizam kao službena vjera u državi, počinje se graditi hram i osmišljava se jezero čuda.

P*10

S*10

• Jezero čuda
    MXM SA 3
  • Čudotvorno jezero
    MXM SS 3

• rimski car Teodizije I. Veliki je proglasio kršćanstvo državnom religijom, čime se kršćanstvo moglo lako proširiti po cijeloj Europi
  • Crkveni raskol je 1054. godine podijelio Crkvu na katoličku i pravoslavnu
  • Reformacija je društveni pokret iz 16. stoljeća čiji je cilj bio smanjenje utjecaja Crkve i njezino vraćanje na prvobitnu svrhu: naviještanje Kristovog nauka

Prvi strip u mojem životu je Lucky Luke – Daisy Town, sa sedam godina. Zatim sam otkrio Zagora, kojeg sam najviše čitao, pa Spiderman, Tex... S devet godina sam se prvi put susreo s Bunkerom i Magnusom. Njihovi stripovi su totalno drugačiji i to mi se najviše svidjelo. Mala knjižica, dva kadra po stranici, stil crtanja... Fenomenalno. To je bio broj Alana Forda – Nijema papiga. Naravno, svidio mi se i kupovao sam ostale brojeve. S toliko godina sam uživao u crtežu, priči i očitoj fori, no nisam shvaćao glavnu stvar kod Alana Forda – kritiziranje društva, vladara i crni humor. S godinama sam to skužio i zavolio ga još više. Tako da sam prerano počeo čitati Alana, ali s druge strane, sad će ga biti sve teže i teže negdje kupiti, tako da je bolje što sam ga s godinama nakupovao. Moj prvi broj Maxmagnusa je upravo ovaj i pročitao sam ga prije koji mjesec. Odmah shvatio o čemu je riječ, no i njega je danas teže naći. Stripovi Magnusa i Bunkera su me natjerali da se zaljubim u crni humor, sarkazam i da s tek 14 godina gledam svijet na tužan, ali realan način - Dirigira premijer, a svira koalicija, a mi ćemo i dalje biti samo publika, Rezervna Radna Armija.

U trećem broju Bunkerovog stripa o kralju Maxmagnusu, njegova ljupka kći mašta o svojem vjenčanju s princem Svinjarije. No dok je ona u svojim mislima, u kraljevini je napeto. Karlx i njegova družina gunđaju protiv Maxmagnusove vladavine i pripremaju se za revoluciju. Maxmagnus zna njihove namjere i puku pokušava odvratiti misli na način da će im Crkva pokazati jezero čuda, nametnuti svoju vjeru i sagraditi hram u Maxmagnusovoj kraljevini. Osim što puk neće više razmišljati o revoluciji, kralj i Crkva će profitirati, gle čuda.

Sami kralj Maxmagnus se ne pojavljuje previše u stripu, jer strip ima brojne likove različitih staleža i društvenih grupa. No brzo se uoči kako je kralj umišljen i iako živi u najvećoj raskoši, zbog žene i kćeri misli da mu je život težak. Nije u potpunosti u krivu, one mu ne olakšavaju život. Žena ga bez problema tuče i vrijeđa, a kćer mu je najveća nakaza, pa se kralj i kraljica nadaju da će kćerino vjenčanje dobro proći kako ju više ne bi trebali gledati. Strip je doslovno isti Alan Ford (crni humor, crtež, kritiziranje svijeta), ali radnjom smješten u srednjem vijeku. Unatoč brojnim likovima, jasno je da je glavni lik Povjerenik. On je osoba koja savjetuje kralju što da čini i izvješćuje ga što se događa, no nije nimalo lojalan. Primjerice, u ovom broju krade od skupine vojnika oružje i oklope kako bi prodao puku i na taj način zaradio, a kralju savjetuje cijelu ideju sa uplitanjem Crkve i savjetuje prodaju raznih suvenira, kako bi Crkva, kralj i Povjerenik na još jedan način zaradili. On koristi svaku priliku kako bi zaradio i čak od kralja, kraljice i svećenika krade vrijedne predmete, no oni ga gotovo uvijek pročitaju i doslovno ga istresu. Iako je toliki pokvarenjak, Povjerenik ne pokušava izravno napasti kralja i na taj način doći do višeg položaja, nego uživa u svojemu i iskorištava ga do svih granica. Maxmagnusovim vladanjem se protivi jedino Karlx i njegova ekipa, koji su jedini u puku svijesni situacije i žele maknuti kralja s prijestolja. Iako su i oni siromašni, pokušavaju stvoriti veći autoritet među pukom i prisiljavaju gostioničara da piju besplatno, a izgovor im je da će svima biti bolje kada oni dođu na vlast.

Ovaj broj prikazuje lagani život umišljenog kralja koji je na grbači siromašnom i jadnom puku, veliki utjecaj Crkve na puk i slijepo praćenje kralja. Porezi u Maxmagnusovoj zemlji su veliki, cijelo stanovništvo je jad i bijeda i nema šanse da se ljudi obogate. Puk se tome ne protivi i prihvaća to. Karlxa to izluđuje i pokušava probuditi mržnju u puku, no to mu jako sporo ide. Skuplja novac od puka za kupnju oružja koje bi koristili u revoluciji, no to mu ide još sporije. Za oružje nitko nema novaca, no iznenada se ljudi isprse kada treba dati novac za jezero čuda i suvenire. Još jedna u dugačkom nizu prijevara pomoću koje će Crkva i kralj zaraditi i izmusti puk. Cijelu tu situaciju na klasični Bunkerov način ovaj strip ismijava. A takva je i naslovnica – bogate nošnje kralja i svećenika pored siromašnog puka čije se prnje raspadaju.

U puno Bunkerovih i Magnusovih stripova glavni događaji se izvršavaju na kraju radnje, međutim u ovom broju glavni događaji brzo počinju. Tokom gotovo cijele epizode Karlx traži lovu, dok Povjerenik krade oružja i oklope i pri kraju kralj i svećenik puku pokazuju jezero čuda. Tako da mi je ovo jedna od najdražih epizoda Bunkerovog i Magnusovog stripa, uključujući sve Maxmagnuse i Alana Forda.

No, crtež mi u Maxmagnusu nije pun pogodak. Isti je kao kod Alana Forda, međutim, kako je ovaj strip u srednjem vijeku, drugačija je odjeća i obuća. Umjesto cipela koje su se nosile u to doba, likovi u Maxmagnusu, ako nisu bosi, nose nešto nalik prevelikim čarapama, vjerovatno ste to vidjeli u crtićima ili negdje drugdje. I gotovo svi likovi to nose i to mi je dosta uništilo dojam o crtežu. U početku je crtač bio Magnus, kada su epizode bile kratke priče koje su izlazile za časopis Eureka od 1968. do 1970. godine. U osamdesetima Maxmagnus postaje zaseban strip čiji su crtači Leone Cimpellin i Domenico Marino, a Max ostaje kao scenarist. Crtači i više nego vjerno prate Magnusov stil crtanja.

Ovaj broj je izuzetno dobar, čak bih rekao iznadprosječan u odnosu na druge brojeve Maxmagnusa. Strip prepričava više priča sa puno različitih stajališta i to spaja u jednu priču. Priča koja ismijava Crkvino uplitanje u prošlosti i vladarevo tlačenje ljudi... U sadašnjosti. Velika preporuka.

MXM SA 1 Bio jednom jedan kralj

10, 10, 8, 8

Najprije da pohvalim mladog "gitarista" Roka za njegovu premijernu recenziju. Svaka čast s obzirom da ti je tek 14 godina!! Ja s toliko godina (a i puno, puno godina nakon) nisam znao gdje mi je glava, a kamo li da se usudim pisati nekakvu recenziju. :-)

Bunker nam ovim serijalom dočarava realno stanje stvari u svijetu, koliko kod to na prvu nadrealno izgledalo.

Nakon što je taj Karlx (znakovito ime) došao na vlast stanje je postalo puno gore nego za vrijeme kralja i Crkve, kao što je i bilo u većini sličnih povijesnih situacija.

"To nam je naša borba dala" je izreka primjerena u svim razdobljima i situacijama, a u serijalu nema pozitivnog lika, već Bunker pokazuje svu ljudsku pokvarenost, prijetvornost, zlobu....

Uvijek se sve slomi na leđima malog čovjeka (koji je isto ovdje prikazan sa svim svojim slabostima), što nam Bunker jasno dočarava u ovom vrhunskom kratkom serijalu s glavom i repom.

Budući da kompletan serijal funkcionira kao svojevrsna cjelina, a zbog malog broja epizoda nije došlo do pada u kvaliteti, teško je pojedinu epizodu izdvojiti po kvaliteti.

Stoga ću samo prepisati ocjene nove mlade recenzentske nade!

20.01.2021
    20:18:00 sati
  • paro

10, 10, 10, 10

Bunkerov klasik. Strip koji za razliku od AF ima početak i kraj, glavu i rep. Svaka epizoda odlična. Ismijavanje vlasti, naroda, smiješna strana povijesti rekli bi neki. Jedino je velika šteta što ovo nije Magnus odradio. Zaista velika šteta. Čestitke recenzentu, dobar izbor za prvijenac i naravno jako dobra recenzija.

20.01.2021
    22:54:00 sati
    paro

10, 10, 9, 7

Jako dobro. Bezvremenska parodija.

21.01.2021
    11:26:00 sati
  • El Morisco

10, 10, 9, 10

"Žive slike" društva uoči političkih izbora. Dežurni prodavači magle, visoki kler, lovci u mutnom i neizostavno hrpa sirotinje - kretena s koijma možeš manipulirati kako god želiš. Nije ni čudo da pobjeđuju na izborima uvijek iste partije. Bezvremenski klasik!

21.01.2021
    18:14:00 sati
    El Morisco
  • Mummy

10, 10, 9, 10

Maxmagnus je remek delo satiričnog stripa!

Nedostaje Magnusov crtež.

21.01.2021
    20:29:00 sati
    Mummy

10, 10, 10, 9

Bezvremenski klasik! Za čitati i uživati.

22.01.2021
    15:16:00 sati

10, 10, 10, 10

Što se mene tiče, čista 10 za cijeli serijal. Kao što i predhodni komentari kažu serijal ima glavu i rep, ne ide u nedogled. Likovi, situacije su urnebesni, istovremeno smešni i tužni. Najtužnije je to, da je sve istina. Kao što su i prasci u Životinjskoj farmi napisali: "Svi smo jednakopravni, samo jedni su još jednakopravniji naspram drugih." Možeš mijenjati vlast i sistem, ali uvijek ostaju neki gore, neki dole. Težko je postiči pravdu za sve. I vlast naravno kvari suštinu čovjeka. Ko u ovom slučaju Karlxa. Odličan strip!

22.01.2021
    17:12:00 sati

10, 10, 10, 10