• Doppio gioco
    MN SR 30
  • El Loco
    MN SR 31

• Ova epizoda je u Italiji prvi put objavljena u novembru 1977.
  • “El Loco” na španskom znaci “ludi čovjek”
  • Bandolerosi su razbojnici u Kolumbiji iz 1950-im godina, koji su krali, pljačkali, ubijali i napadali narod kako god su željeli; ni pobornici diktature im nisu mogli ništa uraditi, zbog komplikovanih veza vlade koji su željeli da štite ‘velike ribe’ kriminalnih bandi.

“El Loco” je klasična Mr. Noova epizoda, zato što je u samo 125 stranica uspješno inkorporirao ozbiljne teme poput ljubavi, političke korupcije i međunarodnih razbojnika koji rade šta hoće narodu Kolumbije. Castelijev scenarij je ovdje zreo i razvijen, pogotovo kad je u pitanju strip, a ne ozbiljan rad klasične literature.

Prilikom sletanja u Bogotu, glavni grad Kolumbije, Mister No odbaci Tomasa Teixeiru, čovjeka koji ga je angažovao (i onda iznenada pokušao da se ubije dok su obadvoje leteli visoko u zraku). Mr. No vraća pare koje mu je Teixeira platio, i onda odlazi u centar grada gdje sudjeluje na fiesti i upoznaje ljepoticu Beatriz Cifuentes. Njih dvoje malo plešu, malo se ljube, i kad Beatriz odbije njegovu ponudu da odu zajedno u neko “mirnije mjesto”, naš pilot se vraća u hotel gdje sam provede noć. U međuvremenu, njegov Piper koji je stajao na malom aerodromu, ukrade banda kolumbijskih razbojnika zvanih Bandoleros, i sada naš pilot nema drugog izbora nego da se sam (zajedno sa Beatriz, koju ponovo slučajno sreće na autobusu) suprostavi razbojnicima i pokuša da im preuzme predmet svoje zarade.

Vođa bande je veliki, debeli tip sa zlokobnim očima i namjerama, zvani El Loco. Nadimak mu ozbiljno pristaje: čovjek je potpuno surov, zao i grub. U jednom trenutku baca živog nevinog čovjeka iz aviona, a u drugom je spreman da muči zavezanog Mr. Noa sa zagrijanim nožem, i da ga polako “reže, centimetar po centimetar, sve dok ne prestane disati.” Takav kvalitet ljudi i bezakonja je rezultat nevoljne vlade, koja omogućuje ovakvo ponašanje zato što im “odgovara imati na raspolaganju ubojicu za prljave posliće”. Ova teška i ozbiljna tema o državnoj korupciji u Castelijevim rukama poslužila je da prikaže dvije stvari: komentar južnoameričke vlade tog vremena, i kao zabavna strip priča, koja ni u jednom trenutku ne prelazi u popovsko govorenje.

Na kraju, kad Mr. No savlada El Loca i njegove razbojnike, jedino što zahtjeva je to da Beatriz pođe s njim nazad u Manaus i da zajedno provedu ostatak života. Ali njen odgovor njemu uopšte ne odgovara, i kad je najzad sam u svome Piperu, vraćajući se kući, on konačno razumije osjećaj odbijanja, jer je do ovog momenta u svom životu on uvijek bio onaj koji odbija ženidbene ponude, a ne onaj koji je odbijen.

MN LIB 14 Tajanstveni grad

MN LMS 601/603 Ritual Canzas

• marcho

8, 7, 9, 5

Dobra, ali nedovoljno razrađena priča. Dakle, iako na momente zanimljivo i uzbudljivo, ništa posebno. A tu je i standarno dobar Bignottijev crtež, kontrast standardno lošim ferrijevim naslovnicama.

18.06.2010
    17:13:00 sati
    marcho

7, 9, 10, 7

Sve u svemu, jedna od najboljih priča iz ovog perioda. Murphyjev zakon opet udara, na način da Mister No dobije prihvatljivog klijenta tek onda kad mu ukradu piper. Jedna mana jest što se sam El Loco ne pojavljuje previše u priči (barem do kraja) ali kao lik svakako ostavlja utisak. Epizoda puna upečatljivih scena, kao što je samoubojica na početku, pilotova pitanja predstrožnosti za buduće klijente (hehe), te obje zrakoplovne bitke između MN-a i El Loca.
    Stvarno ne znam što još reći o Bignottiju. Valjda je Ferri crtao te naslovnice prije nego je Bignotti nacrtao strip, ili nije ni čitao gotov strip nego crtao naslovnice po scenariju, jer inače nikako ne mogu objasniti zašto mu likovi s naslovnica uopće ne liče na iste likove iz stripa, u ovom slučaju El Loco koji je u stripu ćelav.

18.06.2010
    20:19:00 sati

8, 8, 9, 9

svaka čast acestroke na recenziji

18.06.2010
    22:38:00 sati

10, 8, 9, 4

Zanimljivosti:

- Radnja se događa u Kolumbiji; glavnom gradu Bogoti i zabačenom mjestu Chaparral.

- Nakon Montija u prošloj epizodi, Bignotti ovdje opet vraća Mister Nou Ferrijev izgled.

- U Libellusovom izdanju ponovno imamo dodatak "Zeleni pakao". Nolitta nam ovdje opisuje amazonske kajmane i pleme Caraja.

- Nevjerojatno, ali istinito; Dnevnik u LMS izdanju nije izbacio niti jednu stranicu!

Komentar:

Kronološki gledano, ova epizoda ima najoriginalniji zaplet do tada. Imamo ludog, ljubomornog samoubojicu koji optužuje Mister Noa zbog toga što je plesao s njegovom djevojkom. Lako što se htio ubiti, već je i našeg veseljaka htio riješiti nevolja na ovom svijetu. Nakon što je u Bogoti otpremio tog budalaša na sebi svojstven način, počinje prava priča.

Naš pilot, nakon za njega (opet) standardnih nevolja na plesnjaku, upoznaje Beatriz, tipičnu južnoameričku crnku. Za razliku od Dalie u prošloj epizodi ova nije moj tip, ali Mister No ima šire kriterije! :-)

Beatriz bi bila samo jednonoćna avantura bez golova da nije nesretnih "bandolerosa" pod vodstvom El Loca. Ta banda razbojnika pod zaštitom bande na vlasti, odlučila se tu noć napasti aerodrom i ukrasti dva aviona, od kojih je jedan Mister Noov Piper. Tako je naš leteći luđak ostao bez krila i našao se u gadnom problemu, ali i u prilici da produbi svoju vezu s Beatriz i zabije koji gol.
    Castelli je ovdje ubacio dosta originalnih ideja i elemenata, ali i pretjerao u akcijskim scenama. Upoznao nas je s Bogotom i kolumbijskim znamenitostima na njemu svojstven način, šokirao okrutnošću bande razbojnika i ludošću njihovog vođe, a većinu razbjesnio s tim što je drugu epizodu za redom našeg zavodnika prikazao kao lako zaljubljivog "luzera".

El Loco je stvarno zanimljiv luđak! Tip koji vjeruje u Boga i pazi da u njegovoj prisutnosti nitko slučajno na opsuje ništa vezano s vjerom, a istovremeno je spreman na nevjerojatna zvjerstva i još uživa u njima. Moj Castelli, ekstremni vjernici se ne ponašaju kao El Loco ovdje!! Takvi fanatici čine zločine zbog toga što su u svojoj ludosti uvjereni da to rade zbog višeg cilja. El Loco stalno napominje da sve to čini isključivo za sebe, pa stoga, koliko god lud bio, ne može očekivati božansku zaštitu!

U toj činjenici se otkrivaju Castellijevi očigledni ljevičarski stavovi, a i opsjednutost željom prikazivanja vjere kao nešto što je loše. To je isto nekakva vrsta fanatizma!

Slično kao i na Haitiju, u epizodi "MN LIB 11: Otok magije", imamo prikaz Kolumbije kao policijske države čiji narod terorizira bagra na vlasti. Akcijske scene su nerealne, ali upečatljive i efektne.

Činjenica da se Mister No opet zaljubio kao dječarac i dobio nogu drugu epizodu za redom ne smatram scenarističkim propustom, već sasvim logičnim nastavkom izdaje iz prethodne epizode. Karakter i ego našeg samoprozvanog zavodnika je bio dobro uzdrman i poljuljan tim događajima, pa su i njegove reakcije ovdje očekivane i opravdane. Treba vremena da se čovjek od takvog šoka oporavi, a kada prođe to razdoblje postane još jači!

Bignotti je još jednom odličan. Fantastična dinamika, ali ponegdje mu je pomalo drhtav crtež. To posebno dolazi do izražaja kod lica likova, posebno Beatriz i El Loco.

Naslovnica nema nikakve veze s radnjom, a i nije nešto atraktivna.

Ukratko, unatoč nelogičnostima i mojim zamjerkama, ovo je jedna uzbudljiva, upečatljiva i originalna priča u skladu sa svim što je do tada izašlo u ovom serijalu.

19.06.2010
    17:16:00 sati
  • PRIMOŠTEN 123

8, 9, 10, 7

25.06.2010
    15:15:00 sati
    PRIMOŠTEN 123

9, 9, 9, 9

Odličan strip. Fora je kad ga Beatriz odbije na kraju!

26.06.2010
    23:20:00 sati

6, 7, 9, 9

Nije to ona klasa Mr.No, eto, čita sam ga nedavno a iskreno...ničega se ne sićam.

04.07.2010
    16:29:00 sati

7, 6, 9, 9

Jednostavna i simpatična ali i epizoda koja se brzo zaboravlja. Nije to baš ambiciozno od strane Castellija, a scenarij ni dalje nije na razini. Previše slučajnosti. Castelli je opet iskoristio priliku da nam piše o političkim prilikama i korupciji, a tu je i ta famozna Beatriz zbog koje je Mister No čak razmišljao o samoubojstvu(!) Mislim da nije pogodio pravog Mister Noa, on je veseljak i sigurno ne bi nikad pomislio na ovakvo nešto, a pogotovo ne zbog jedne ženske koju je upozna usput prije par dana. Castelliju se ipak mora priznati da ima smisla za negativce. Prvo narkoman Kovacs, a sad ovaj totalni luđak. Ferrijeva naslovnica je dobro nacrtana, ali nema neke veze s epizodom.

20.09.2010
    12:49:00 sati

4, 3, 7, 4

Predvidljiva epizoda, ispodprosječno. El Loco klasični siledžija. Nema potrebe komentirati Ferrija.

30.09.2010
    15:38:00 sati

9, 9, 9, 7

29.11.2010
    14:26:00 sati
    malek
  • Ukupna ocjena 73%

8, 7, 7, 7

Nije losa prica, bas dovoljna za dva broja LMS.

16.04.2011
    17:33:00 sati
    zebrina glava

8, 8, 9, 8

27.07.2011
    02:03:00 sati
    Srdjan999
  • kucak

2, 2, 8, 6

Najgora priča iz početnog razdoblja. Bez ikakve poante, uistinu ništa po čemu bih zapamtio ovu priču.

08.12.2011
    17:16:00 sati
    kucak

6, 6, 8, 7

Ok, jednostavna priča, ali puno nedorečena i prekratka. Crtež ok, naslovnica zanimljiva, ali nema veze sa pričom. Sjećam je se iz djetinjstva...

28.12.2011
    12:39:00 sati
  • Ukupna ocjena 62%

6, 3, 9, 8

Nešto saznajemo o Kolumbji + sjajan crtež je plus ovoj priči.

21.05.2012
    21:19:00 sati
  • Ukupna ocjena 48%

5, 4, 5, 6

09.10.2012
    13:18:00 sati

9, 7, 10, 10

Najvise se slazem sa mpavinovim komentarom.

Zanimljiva epizoda o diktaturi i politici iako mi je draza ona sa na Haitiju!

25.11.2012
    17:26:00 sati

9, 9, 9, 9

Simpatična epizodica pogotovo što El Loco se brine zbog psovanja.

13.12.2012
    08:37:00 sati
  • Bat Baterton

10, 8, 9, 6

Još jedna odlična avantura MNoa. Ono što sam oduvek voleo u ovom serijalu, to su bili duži i detaljniji opisi raznih krajeva, kultura i običaja u zemljama Južne Amerike. Nekako se više uživim u strip, osetim to okruženje i melanholiju koja je neretko bila vezana za mesta gde je MNo boravio. Kasteli je ovde osmislio sjajnu priču i okruženje za našeg junaka, uputio nas je u istoriju i političku sliku tadašnje Kolumbije, nešto slično što smo videli i u njegovoj epizodi na Haitiju.

Ovde je ipak scenario bio nešto slabiji, bilo je mesta za bolju razradu i dužu epizodu. Takođe, iznenadilo me je to što je Kasteli u dve epizode za redom napravio da se MNo zaljubio (?) velikom brzinom, tu je malo omanuo. Binjoti je odličan, Feri prosečan.

09.01.2013
    23:08:00 sati
    Bat Baterton
  • Ukupna ocjena 53%

7, 4, 6, 2

27.01.2013
    22:44:00 sati

6, 7, 8, 5

Zanimljivo je to Castellijevo političarenje, dobro on kuži kako svijet funkcionira. Samo što od strane njega prava kritika društvu dolazi najbolje do izražaja preko MM.

Manje više sve ok osim onog dijela kada se bore u avionima, pa dok je ova visila preko konopa... A i to kako je Jerryju loše sjelo odbijanje od strane Beatriz. On je veseljak i pozitivac, lako se zapali ali se lako i ohladi. Baš njega može neka žena tako lako ubiti u pojam. Beatriz je ok lik, a i općenito su žene koje okružuju Mr. Noa nekako slobodoljubive, vesele i neopterećene moralno-etičkim pitanjima. Što je i logično, jer u prčijama po kojima on loče mora biti i takvih žena, to dolazi u paketu.

01.02.2013
    00:04:00 sati

7, 7, 7, 10

Pretpostavljam da bi mi se strip više svidio da sam ga čitao kao klinac. Ima par dobrih tema kao što su ljubav i korupcija, ali u konačnici i to ne pomaže dojmu da je strip neozbiljan. Što se naslovnica tiče, već sam se odavno naviknuo sa zlatnom serijom i lms da naslovnice ne moraju imati nikakve veze sa samom radnjom u stripu. Dapače, uvijek sam smatrao da naslovnica ne smije otkrivati što će se dogoditi u stripu.

02.07.2013
    13:40:00 sati

8, 8, 10, 9

Smešna i zabavna priča.

04.10.2014
    16:32:00 sati

7, 6, 9, 6

El Loco...možda je i lud,ali je bar pristojan;) Ovo da Mister No na ovakav očajnički način "hvata" jednu žensku je scenaristički promašaj kada je u pitanju Mister No.
    09.11.2014
    14:56:00 sati
  • caramba

7, 6, 10, 7

Nema sumnje da likovi kao Loco postoje koji provode razne prljave poslove za određene vladajuće skupine i koji se nalaze pod njihovom zaštitom, samo je ovdje to Castelli ismijao. Lik koji vjeruje u Boga, a kolje sve oko sebe pri tome pazeći da slučajno ne opsuje on ili netko od njegovih koljača. Mister No se definitivno poneo kao papučar na samom kraju epizode, zbilja netipično. Nije to Nolitta trebao dozvoliti Castelliju :)

12.12.2014
    19:35:00 sati
    caramba
  • igor 12

8, 7, 8, 8

jednostavno i pitko,stari ševac MNo me malo iznenadio,zatelebo se ko prištavi tinejđer.naslovnica(iako nema veze sa ludim) uz one Operacija pajper i Mambo,mambo ostale najdublje urezane u sjećanje još od malih nogu

24.06.2015
    09:33:00 sati
    igor 12

8, 9, 9, 9

Sama ideja o banditima pljačkašima nije ništa posebno, ali je priča toliko zabavna da to ništa ne smeta. Unatoč velikoj količini nasilja ne može se reći da prevladava sumoran ugođaj, ima tu toliko humora koji sve podiže na jednu veseliju, pa skoro neozbiljnu razinu. Još jedan klijent koji plaća za usluge, ovaj čak i unaprijed, samo je problem što je to napravio samo zbog toga što je isplanirao samoubojstvo. Castelli lijepo upoznaje čitatelja sa Bogotom i stanjem u Kolumbiji toga vremena, kao i sa nekim izrazima koji se tamo koriste. U Brazilu je Mister No znao imati problema kada se motao oko cura koje imaju braću, dok mu u Kolumbiji ljudi nude svoje sestre za provod. Je li u pitanju scenaristička sloboda da je to tako prikazano, ili se mentalitet ljudi stvarno toliko razlikuje u te dvije zemlje, neka svatko shvati kako mu drago. Ipak, pilot nije imao sreće da odmah umoči prvo veče već je to morao odgoditi za sljedeću priliku. U prilog mu je svakako išla krađa njegovog pajpera te produžen boravak u toj divnoj zemlji. Na prvi pogled bi se reklo da je El Loco klasičan južnoamerički negativac, ali kod njega ima nešto što ga razlikuje od mase sličnih. Vjerojatno se Castelli zajebavao sa postavkama njegovog lika, pa je napravio da u isto vrijeme bude koljač koji nema milosti prema nikome i veliki vjernik. Momak ne psuje niti dopušta svojim ljudima da to čine zbog straha od božje kazne. Onda kada je i sam prvi puta opsovao odmah mu je prošlo kroz glavu kako je gadno pogriješio, i vidi vraga, stvarno je bio u pravu. Meni je najsmješnija bila situacija kada je nakon izvršenog masakra i pljačke novca iz autobusa rekao "prikupili smo više od popa pri blagoslovu kuća". Je li to stvarno stara kolumbijska izreka, kako je navedeno u objašnjenju, nije ni bitno jer zvuči izvrsno. Izvrsna je i scena kada u noćnoj mori duhovi poginulih okrivljavaju Mister Noa za pokolj. Opet je Castelli u radnju ubacio političku pozadinu i time skrenuo pozornost na činjenicu kako su i najgori zločinci zaštićeni kada to nekome sa vrha odgovara. Srećom što je Mister No stranac pa ne mora plesati kako neki glavešina svira iz fotelje, i tako je strašni El Loco otišao u povijest. Na kraju Castelli radi mali propust zbog kojeg mu za scenarističku izvedbu ne mogu dati čistu desetku već ocjenu manje. Jest da je to bilo samo na trenutak, ali svejedno nije u duhu Mister Noa da bi razmišljao o samoubojstvu zbog jedne žene. Može biti trenutak malodušnosti, može biti prisjećanje na ranijeg klijenta, može biti tek obična šala, nebitno, tu scenu nije trebalo stavljati.

Bignotti standardno vrlo dobar u ovom periodu, naslovnica također, iako tip na njoj nikako ne može biti El Loco.

28.08.2017
    20:18:00 sati
  • Vlladimir

7, 7, 7, 6

''Bandit''/''El Loco'' je solidna epizoda iz rane faze Mr.Noa. Ne mogu reći za scenario da je preterano ozbiljan, kao što ne mogu reći i da  je Bignotti crtež ubacivao u mračan mood, kao što će to usledeti na kasnijima epizodama, a možda već i na ''Bog Jaguar''.

Što se tiče priče, iako ova priča hoda na relaciji bandi, u socijalu utopljen milje, jeftine romanse i slično, nije ovo toliko ni ozbiljno ni mračno, nit' prljavo, koliko bi to takva tematika zahtevala. Ove ranije Mister No epizode, a pogotovo one koje je u prvoj fazi radio Bignotti, imaju jednu dozu humora, da ne kažem da su komik rilif u odnosu na već sledeću epizodu ''Ritual Canzas'', gde se prljavština okruženja, brutalnost i niske strasti protagonista mnogo jače osećaju nego na epizodama poput El Loco, Tango Martinez, Bubnjevi u džungli, pa i Crna reka...

U ovom ranom periodu, primetno je  da se Kasteli kao scenarista, još uvek tražio, i istraživao žanrovske idiome na serijalu.Ipak, vremenom će serijal početi da oblači u tamnije odore, i da izoštrava prikaz kako samog Mister Noa, tako i okruženja u kojem se nalazi.

''Bandit''/''El Loco'' je u određenoj meri inspirisan Pekinpoovim remek-delom, ''Bring me the head of Alfredo Garcia'', što po delićima linije radnje, što po pojedinim scenama koje su pokupljene iz filma, a čak i po izgledu pojedinih likova, a pogotovo  El Locoa, koji je otvoreno inspirisan glumcem Emilio Fernandezom (ali bez kose), koji u filmu igra lika po imenu El Jefe. Što se tiče Mister Noovog lika u ovoj priči, po šmeku je približniji Terens Hilu nego Voren Outsu, tako da je sa takvim karakternim pristupom likovima kreiran ton o kojem sam pričao na početku, a to je da koliko je tema ozbiljna, toliko je izvedba nonšalantizirana i u dobroj meri komična.

Na Franca Bignottija, starog vuka italijanske škole stripa ne treba trošiti puno reči... Na Zagoru je bio dobar, ali evidentno ograničen zbog Ferrijevog uticaja, na Mister Nou je briljirao i kako to retki mogu, svoj karakteristični pristup bez pada kvaliteta ili preteranih afiniteta da ga poboljšava, je održao sve do kraja svog života. Osim stripom, bavio se i slikarstvom, a bio je i mentor Klaudiju Vili.

04.10.2018
    13:26:00 sati
    Vlladimir

7, 8, 9, 6

Na samom početku Mister No dobiva naizgled poštenu mušteriju, odmah plaća, ne zanima ga na koju lokaciju će ići već random odabirom prstom pokaže na kartu odredište. I sve je dobro dok ne saznamo da se radi zapravo o jednom ljubomornom liku čija ga je djevojka napustila, a čini se da je Mister No bio s tom djevojkom (valjda se samo o plesu radilo, koliko saznajemo). I odluči napravit pomutnju u pajperu dok su bili u zraku, da ubije sebe i našeg junaka!

Mister No se nekako pribere i uspije uzet komande u svoje ruke, te nakon slijetanja, na njemu svojstven način riješi se te "mušterije". Igrom slučaja tako Mister No se našao ovaj put u Bogoti gdje saznaje za djelovanje bande na čelu sa El Loco-om koji teroriziraju lokalno stanovništvo. Pri jednom događaju, upravo i oni ukradu Mister No-ov pajper i Mister No se sad ne može vratit u Manaus, već je osuđen neko vrijeme tamo provesti. Ipak, nakon još jednog nemilosrdnog pokolja, odlučuje uzeti stvari u svoje ruke..

El Loco je jedan od najvećih gadova koje smo imali u serijalu, a toliko je licemjer kad drugima prigovara zbog psovki, a on hladnokrvno i kukakvički ubija sve što mu se nađe na putu. Na kraju saznajemo da je bio i zaštićen "odozgo", ali drago mi je da je upravo naletio na našeg "Pilota" koji ga je okončao u stilu.

Upravo taj zadnji manevar, ako se dobro sjećam u onom sjajnom filmu "Plavi grom" iz 83' godine, legendarni Roy Scheider je na kraju izvukao jednu takvu "akrobaciju" i porazio glavnog zločinca.

Spomenimo i onu žensku, koja je na neki način jako sličnog karaktera kao Mister No, nema niti kod nje opcije da se ide "skrasiti", tako da nam je "Pilot" možda i po dr. put zaredom izvisio kod žena, a kako Spock kaže u svom komentaru za proteklu epizodu, neka malo i on osjeti kako je to.

19.12.2018
    17:15:00 sati
  • Barney

8, 7, 9, 8

06.01.2019
    16:19:00 sati
    Barney

6, 7, 10, 3

Prava je štete što priča nije nudila više, pogotovo nakon uvodnog super dijela s potencijalnim samoubojicom ili pak okvir za novu romantičnu priču Mister Noa.

16.05.2019
    20:59:00 sati

7, 7, 7, 7

Kao nekoliko pričica u jednom... ali sve se dobro isprepliću u solidnu cjelinu. Malo bolje upoznajem Mister Noov odnos prema ženama, njegov direktan i samouvjeren nastup prema njima, što ga na samom početku umalo košta Pipera i glave kada nabasa na ljubomornu i samoubilačku mušteriju. Fino da ovdje susreće (umalo) fatalnu Beatriz, svog ženskog pandana. Jednako samouvjerenu, slobodoumnu ali i nedodirljivu latinsku ljepoticu koja vješto vrti Mister Noa oko malog prsta, provocirajući ga ali ujedno držeći ga vješto na sigurnoj distanci. Dovoljno i da izludi Mister Noa i da on prema njoj poćne osjećati nešto puno jače i ozbiljnije nego prema bilo kojoj ljepotici koju je do tada osvojio. A čisto prema onoj "odbijanje je najjači afrodizijak." Zatim je tu prezentirana kolumbijska svakodnevica, sav njezin sjaj i bijeda, podli interes i prljava zakulisna politika, i to u liku fanatičnog teroriste El Loca, čije ime nosi naslov ove epizode. Prezentiran čitatelju kao radikalno nemilosrdan, hladan i okrutan lik ali ujedno i izrazito pobožan, bogobojazan. Koliko to sve ideološki pozicionira El Loca na jednu stranu, zacijelo jednako tako pozicionira Kastelija na drugu... no, o tome političarenju vjerovatno više u nekom mom drugom komentaru. LOL! Solidan scenarij, solidni likovi, solidne situacije, interesantni odnosi i stavovi koji se brzo i lako čitaju a i ostaju još neko vrijeme u sjećanju.

28.04.2020
    17:12:00 sati

9, 9, 9, 9

07.06.2020
    15:58:00 sati

9, 9, 7, 7

El Loko je vanvremenska prica i moze se iz Kolumbije pedesetih prebaciti u Ameriku dvadesetih i Srbiju (iju opet) dvadesetih. Debejovaca uvek ima na svim meridijanima, zabranjenih pesama takodje (i za Boze pravde se u SFRJ islo u zatvor), a i ovaca koje trpe. Sa te strane vise nego korektna epizoda, koja cak nije ni unistena crtezom.

28.04.2021
    20:54:00 sati
  • Ukupna ocjena 42%