MN VCBMN 3

• Evasione!
    MN SR 20
  • Colpo grosso
    MN SR 21

• Priča je originalno izašla u 01. i 02. mjesecu 1977. godine.
  • Prva priča u serijalu gdje se kao scenarist pojavljuje netko drugi osim Nolitte. Čast je pripala Andrei Mantelliju, a Nolitta je koscenarist. Andrea Mantelli je radio na samo još jednoj Mister No epizodi i to 28 godina nakon ove. Zajedno s Mignaccom, 2005. godine, potpisuje epizodu MN SR 358/359 (VČ 67/68): Pokajnik. Kad se gleda njegov rad u Bonelliju, zanimljivo je da je Strip Agent nedavno objavio jednu, a potpisao mu dvije priče u zadnjem broju edicije Priče s Divljeg zapada: PSDZ SA 39: Sjena vješala - Čovjek i njegov kolt. Riječ je o epizodama iz edicije Collana Rodeo: #119 i #126, s tim (kao što se vidi u linkovima) samo za ovu drugu sam siguran da je njegova. U ediciji Collana Rodeo, još su izdane dvije njegove priče: #125: Il mestiere di spia i #129: Requiem per un legionario, koje nemaju veze s Divljim zapadom, pa se ne treba nadati njihovom skorom objavljivanju na našim kioscima.
  • Na upit policajca kako se zove, Mister No obija dati pravo ime, tako da još ne znamo kako se zove. Za taj podatak će trebati još čekati.
  • Budući da je glavni akter pilot s piperom, u ovoj epizodi nas vodi preko cijelog Brazila, sve do granice s Paragvajem. Radnja počinje u Manausu, nastavlja se na neidentificiranoj visoravni imena „Monte Luzija“, a onda putujemo na jug, u saveznu državu São Paulo i dalje rijekom Paraná na istok, sve do gradića Guaíra, odnosno granice s Paragvajem.
  • Dnevnik je ovdje izbacio „samo“ tri stranice, a epizoda ne završava u broju 568, već odmah počinje slijedeća epizoda: „Mambo, mambo...“.

Po Nolittinom običaju, priča počinje bezazleno, simpatičnim uvodom s dvije iritantne i ne baš privlačne gospođice, željne uzbuđenja u jednom letu iznad Manausa s zgodnim pilotom. Ispostavilo se da im je Mister No priuštio malo previše uzbuđenja već u nekoliko početnih minuta, pa ih je bio prisiljen prije vremena vratiti na zemlju. Eh, da su zgodnije, ne bi bio problem što su iritantne!
Dalje sve ide po ustaljenoj praksi. Novce koje je dobio, naš neustrašivi pilot ide odmah zapiti, a tamo ga dva sumnjiva tipa časte s ciljem da ga opiju.
Sada imamo modificiranu verziju zapleta u kojem redom svakakvi kriminalci angažiraju nesretnog pilota. U pijanom stanju naš naivni pilot se okladi s njima da će se svojim piperom uspjeti spustiti na jednu visoravan. Sutradan Mister No dobiva okladu, a umjesto novca završava sa strojnicom uperenom u svoja leđa. Naime, na toj visoravni se nalazi kaznionica i plan dvojice razbojnika je da oslobode jednog zatvorenika, koji je odličan obijač sefova. Poubijavši stražare, to im lako polazi za rukom, a Mister Noove nevolje tek počinju. Odlično organiziran plan uključuje pljačku furgona za prijevoz novca na pustoj cesti u blizini São Paula. Zbog ogromne razdaljine, na mjestima gdje se može sletjeti piperom, već su pripremljene kante s gorivom, pa Mister No mora surađivati milom ili silom. Odlučuje se praviti da će za 8000 dolara naknade sudjelovati u pljački kao dio ekipe, ali mi znamo kakvog je kova ludi gringo i da se banditima crno piše...

Priča se razvija na standardan način na kakav smo i naviknuti kod Nolitte, a jedino se po pomanjkanju zanimljivosti i raznih podataka o mjestima događanja može primijetiti da Nolitta nije bio potpuno angažiran u pisanju scenarija za ovu epizodu, koju bih opisao kao jednu laganu, nepretencioznu i humorističnu. Neki bi je nazvali filler epizodom. To je ujedno i razlog što još nema ni recenziju. Ipak su ostale epizode iz ovog razdoblja puno jače, efektnije i razrađenije.
Sama tema priče je odlična i dojma sam da se mogla detaljnije i na više stranica razraditi. Ovako scenarij škripi u dosta situacija. Potezi koje radi naš pilot su nelogični i isforsirani. Mlati i puca po policajcima bez puno promišljanja, a i kasnijih posljedica. Znamo da je naš Amerikanac lud, ali neke stvari su previše čak i za njega. Nepotrebno i nelogično riskira obrušavajući se piperom na riječnu teglenicu s razbojnicima na njoj. Ta situacija završava na samo jedan mogući način, a to je prisilno prizemljenje pipera zbog pogodaka iz vatrenog oružja. Sljedeća scena s piperom na riječnom sprudu je odlična i više nego efektna, ali u završnom okršaju s kriminalcima opet nepotrebno i nelogično riskira, a do tada lukavi i sposobni kriminalci ispadaju naivci njegovog ranga. Dobro, bar su na polju naivnosti sada izjednačeni!
Odlična mi je i scena s tegljenjem oborenog pipera, a, za promjenu, prikaz policije kao ne toliko nesposobne je za pohvalu.
Svejedno, unatoč navedenim manjkavostima, riječ je o jednoj pitkoj priči idealnoj za ovaj serijal.

Kamikaza?
Ne, već se Mister No malo previše družio s Japancima za vrijeme rata! ;-)

Donatellijev treći i posljednji rad na ovom serijalu. Nije se baš proslavio, pa nije ni neka šteta. Ovdje njegov crtež puno bolje funkcionira, nego u prethodne dvije. Nema prašume ni potrebe za detaljima, pa njegov siromašan crtež ne bode u oči. Njegova boljka - dinamika crteža, ovdje ne dolazi do izražaja, pa se može zaključiti da je vidljiv ogroman napredak po tom pitanju. Eksperimentira sa (za Bonelli tada) nekonvencionalnim detaljima kao što su predmeti, životinje i ljudi koji prelaze izvan sličice na druge vinjete. Primjer:

Humoristične scene odgovaraju Donatellijevom crtežu, pa ni tu nema problema, a primjetan je i veći trud na detaljima u odnosu na prethodne dvije njegove epizode. Mister No i dalje ima originalni Ferrijev izgled, a sličnost likova onima iz Zagorovog serijala ovdje nije toliko izražena, ali jedan lik nam je jako poznat.

Chicov potomak?
Izgleda da nije samo Zagor odrađivao posao na južnoameričkoj odiseji! :-))

Prva naslovnica dobra, ali siromašna detaljima i nema direktne veze s pričom, dok je druga odlična i odlično preslikava događaje u epizodi, a i općenito Mister Noa kao lika.

Da zaključim; unatoč ne baš nekoj kvaliteti, vrijednosti i bitnosti u kontinuitetu ovog serijala, ovo je jedna od onih epizoda kojih se prisjećam s osmijehom na licu.

MN LIB 9 Operacija Posejdon

MN LMS 568/570 Mambo, Mambo

8, 6, 7, 9

Ova priča nije uopće toliko loša, ali sami početak mi je dosta neuvjerljiv, da je Mister No bio tako naivan i upustio se u jednu okladu koja ga je mogla stajati života, jer očito su oni tipovi izgledali sumnjivo odmah na početku. Kriminalci su inače bili sjajno organizirani, mora se priznat. Ali nisu računali da će im se Mister No uplesti u njihove planove. Pomalo mi žao onog lika koji je bio šef na nekoj vrsti splavi sa dizalicom, dao je svoj život kako bi upozorio Mister Noa da se tu nalaze zločinci. A i sam Mister No je bio u nimalo ugodnoj situaciji kad se morao sukobiti i sa policijom, jer bi na kraju on ispao kriv za sve. Dobra scena na kraju kad preda kriminalce policiji, ali i usput još ne otkriva svoje pravo ime.

Znam da se ponavljam, ali Donatelli mi nikako ne paše na Mister Nou, nikako da se naviknem. Nadam se da nije radio puno epizoda.

12.11.2019
    09:16:00 sati
  • Ukupna ocjena 62%

7, 3, 8, 8

Po jednoj strani vrlo dinamična priča. Imamo osobađanje zatvorenika iz zatvora, pljačku, >Mister Noovu potjeru za pljačkašima... Sva ta radnja je zanimljiva. Ali po drugoj strani ima puno naivnosti u scenariju. Mister Noa opet, kao i uvijek na početku prevere klijenti - lopovi. Kod onog oslobađanja rafalom z mitraljeza ubiju stražara, njegovi ključevi od vrata zatvora padnu baš pored ograje. Onda kada zatvore Mister Noa, on čuje sve njihove dogovore, a onda bez problema nasamari stražare. I na kraju za piku na i se pravi mrtav, kada pucaju u njega, a onda on na njih puca kada dođu bliže. Scenario mi se čini očajan.

Crtež i naslovnice su barem meni lijepi. Ponavljam najslabija karika ove priče su u loša scenaristička rješenja.

12.11.2019
    20:59:00 sati
  • Ukupna ocjena 76%

7, 7, 8, 10

12.11.2019
    22:50:00 sati

4, 4, 6, 8

Dosta loša epizoda Mister Noa,  sigurno najlošija među ovim početnima

13.11.2019
    10:16:00 sati

6, 6, 8, 7

14.11.2019
    19:30:00 sati

6, 5, 8, 8

Daleko od epske priče, ali ipak dovoljno zanimljivo. Crtež odličan. Ocjena naslovnice za Libellus izdanje.

15.11.2019
    12:11:00 sati

9, 10, 10, 9

Nevjerojatno je kako uvijek iznova mogu uživati u ovoj epizodi iako se sjećam skoro svakog detalja iz djetinjstva. Ah, kakva su to vremena bila. uz 'Anangu', vjerojatno jedna od epizoda koju sam najviše puta pročitao.

19.11.2019
    15:09:00 sati

7, 8, 7, 9

Dobar spoj avanture i humora, pogotovo drugi dio epizode.

Zanimljiv početak i način na koji je pilot stigao do brze zarade. Vjerujem da se ne bi toliko žurio završiti let da su u pitanju bile neke oku ugodnije klijentice. Donatelli je još jednom dokazao da ima talenta za nacrtati ružnu ženu, koliko je samo puta to prakticirao na Zagoru. A Mister No opet dokazuje kako ne može izdržati zov alkohola kada dođe do kakvih novaca. Klijenti su ga opet preveslali što nije ništa novo, iako ovakav slučaj sa okladom ranije nije upotrijebljen. Vidio je i on sam da Tony i Dick imaju face kriminalaca, ali hajde ih odbij kada se nudi mogućnost dobre zarade sa malo truda. Bilo bi idealnije da je onaj obijač sefova prikazan kao prijatelj ili raniji poznanik dvojice kriminalaca. Ovako mi ispada nerealno da samo tako prihvati posao koji mu ponude nepoznati ljudi, uvijek moraš računati s time da možeš dobiti metak nakon obavljenog posla.

Drugi dio priče postaje napetiji nakon što je do tada gotovo savršeni plan počeo pokazivati prve znakove umora. A bilo bi čudno da su pajperom uspjeli proći cijelu udaljenost do paragvajske granice, koliko god se ona vremena razlikovala od današnjih ipak je postojala nekakva radarska služba za takve slučajeve. Sviđa mi se varka kojom se Mister No poslužio na pješčanom sprudu nakon što su mu probušili spremnik s gorivom na pajperu. Ipak, njegov okršaj s banditima ima jednu nepotrebnu scenu kada se pravio mrtav a ovi naivno povjerovali. Srećom pa ima i humora, smijao sam se kako su Tonyju letjeli zubi iz čeljusti nakon 2 onakva udarca. Ostaje dojam kako je Mister No na kraju previše lako riješio nesporazum sa policijom, a bio je u dosta nepovoljnom položaju prije toga. Mislim da nema gore nesreće za njega nego kada ne može ugasiti svoju žeđ alkoholom, nedavno je bio prisiljen piti sok a sada mu ponudili čaj.

Donatelli je nešto bolji nego na svoje prijašnje dvije priče, možda zbog toga što ovdje nema puno scena divljine gdje je on slabiji, a ni Mister No mu više ne izgleda toliko djetinjasto. Svejedno mi je drago što je ovo njegova zadnja priča na serijalu, iako će kasnije doći jedan puno gori crtač pa ću možda žaliti za Donatellijem.

20.11.2019
    19:18:00 sati

4, 4, 5, 9