Prorok

MN LIB 56 | 360 str.

Senhor Ramos unajmljuje Mister Noa kao vodiča po Sertãu, do naselja Novi Canudos. Pridružuje im se i Jerryjeva bivša djevojka Miranda koja se želi pridružiti svom zaručniku. Već tijekom puta putnici naiđu na procesiju siromašnih i krvave okršaje gerilaca i brazilske vojske, što im pruža dobar uvid u ono što ih čeka u Novom Canudosu. Kako se i očekivalo, Novi Canudos uopće nije raj za dobre i pobožne. Militantni gerilci i Prorok vladaju naseljem željeznom rukom. A Mister No se uopće ne uklapa u profil poželjnih…

• Prorok
    MN LIB 56

• La valle dei morti
    MN SR 116
  • Il Profeta
    MN SR 117
  • La tela del ragno
    MN SR 118
  • Plotone d'esecuzione
    MN SR 119

• "Prorok" je epizoda koju je stripoizdavački div Dnevnik preskočio iz njima valjanim razlozima, bilo to politički ili vjerski…
  • Ovo je druga Mister Noova epizoda koja je smještena u negostoljubivi krajobraz brazilskog Sertãa. Tu temu prvi put obrađuje Nolitta u davnoj epizodi LIB #3 „Posljednji kangačeiro“, da bi se nakon ove epizode Mister No opet vratio u SP #3 "Kralj Sertãa" i #286/287 ("Le notti di Bahia"). Posljednji posjet Sertau odradio je Masiero u sp18 "Sangue sul Sertão". I u almanahu (ALM 1a "Kapetan Osveta") je jednu priču posvetio Boselli, da bi Mignacco pobunjenike iz Sertãa prenio i u Zagorov serijal (LU 153/154 "Pratnja Mohawka")! Vidi tekst o Sertau na ubc-u!
  • Naslovnicu za #119 radio je Franco Bignotti, jedinu u cijelom serijalu!
  • Kao temelj za priču Nolitta je uzeo stvarni događaj i osobu, Antonija Conselheira, propovjednika koji je 1880. osnovao Canudos gradić s oko 25000 istomišljenika i koji su uništila brazilska vlada zbog pobunjeništva.
  • Mesijanskom pokretu Antonia Conselheira posvećena je i epizoda iz izdanja serijala "Un Uomo un'Avventura", iz listopada 1979., #24 "L'uomo di Canudos", autora Joa Oliveire.
  • Mister No se na početku avanture nalazi u Salvadoru, glavnom gradu brazilske države Bahije.
  • U samim uvodnim vinjetama Nolitta spominje stvari koje populariziraju Bahiju: Jose Carioca, u crtanom filmu Walta Disneya „Saludos Amigos“ s pitanjem „Jesi li ikad bio u Bahiji?“; Joao Gilberto, otac bossa nove koji pjeva „Ah, mas que saudade, eu tenho da bahia“.
  • Po drugi put pojavljuje se Miranda Cordeiro, kćer fazendeira Ramosa Cordeira; posljednje #286/287 ("Le notti di Bahia").
  • Str. 56.-61.; mesijanski pokreti, Nolitta spominje i druge mesijanske pokrete na području Brazila, poput onog Silvestera dos Santosa iz 1820. i Joaa Ferreire iz 1838.
  • Str. 70., Mister No odbacuje ideju mehaničara Otilija, organiziranje oceanskih tura na Jangadi, prisjećajući se epizode LIB #12"Atlantik!".
  • Str. 79., referenca na „Pruga prokletih“(LIB #53).
  • Svjedoci smo i "uskrsnuća" Blaženog Geralda, 48 sati nakon pokopa, koje Mister No odmah povezuje s događajima poznatim na Togu, Dahomeyu i Indiji. Nakon "čuda", svjedoci su i "kamenovanja" katoličkog svećenika koje se borio protiv praznovjerja ljudi iz Canudosa.
  • Svi događaji iz Canudosa inspirarani su stvarnim događajima na temelju knjige „Os Sertões“ Euclidesa de Cunhe. Napravljen je i film "Guerra de Canudos" iz 1997. Postoji i strip adaptacija de Cunheina djela "Os Sertões", autori su Carlos Ferreira i Rodrigo Rosa.

Fanatizam par excellence

Postoji li idealna država? Državna uređenja, opresivna ili liberalna, politički progoni, religiozni fanatizam… Previše ili premalo slobode? Teokracija ili apsolutno odsustvo i zatiranje religije? Demokracija, anarhija ili diktatura? Nema toga što ljudski rod nije pokušao provesti u teoriji ili stvarnosti. Samo neizdavanje ove epizode od strane Dnevnika pokazatelj je klime osamdesetih koju je proširio tadašnji vladajući režim, samo što je u ovom slučaj malo promašio, budući da je epizoda prošarana antifanatičkim stavom, pojavio se on unutar neke diktatorske države ili države teističkog usmjerenja. Da, promiče se katoličanstvo, spominje se Isus i uskrsnuće, rabe se vjerski simboli, no glavna poruka ide protiv fanatizma svake vrste koji je nezdrava i nepoželjna okolina… U centru je mesijanski religijski kult inspiriran stvarnim povijesnim pokretom, a Nolitta je dao neku svoju viziju tih tragičnih događaja kroz još jednu pustolovinu Mister Noa… Lik Proroka Geralda Ribeira analogija je tragične stvarne figure Antonija Conselheira, naravno promijenjena da odgovara Nolittinoj viziji priče.

Antonio Conselheiro

Os Sertões

Mesijanski pokret u Sertãu pokrenuo je katolički mistik Antonio Conselheiro u zadnjoj dekadi 19. stoljeća. Do 1980-tih Conselheiro je privukao oko 25.000 sljedbenika u naselje nazvano Canudos duboko u pustopoljinama (zaleđe, unutrašnjost) Bahije. Njegovi sljedbenici, caboclo seljaci uglavnom siromašni i bez zemlje, bili su privučeni njegovog asketskoj figuri i populističkoj kršćanskoj poruci da će krotki baštiniti Zemlju. Lokalni zemljoposjednici višeg ranga vidjeli su ovaj socioreligijski pokret kao prijetnju njihovoj vladavini (kao i pravu na jeftinu radnu snagu) te su urgirali državne i federalne snage na akciju protiv Conselheira i njegovu zajednicu u Canudosu. Govorilo se da Conselheiro zagovara prevrat nedavno uspostavljene Brazilske republike i podržava povratak monarhističke vladavine u Brazilu. Niz krvavih napada brazilske vojske rezultiralo je smrti tisuća uključujući Conselheirove sljedbenike seljake i vladinih snaga. U to vrijeme, jedan od najpoznatijih brazilskih pisaca, Euclides de Cunha, pokrivao je kao novinar borbe u Canudosu. Njegovi članci kasnije su objavljeni u knjizi „Os Sertões“ , (Pobuna u unutrašnjosti). Sertão je portugalska riječ i jednostavno znači „unutrašnjost“ i obično se odnosi na regiju Brazila poznatu kao poligona das secas (sušno područje) koja pokriva područja nekoliko brazilskih država (i Bahiju iz našeg primjera) koje su podložne periodičkim i nepredviđenim sušama.

Mister No ulazi u priču kao i mnogo puta dosad. Nalazi se na aerodromu u brazilskoj Bahiji, no nema love za kerozin svome ćudljivom pajperu. Tako je to kad se živi od danas do sutra, životom kako žive samo pravi boemi i slobodnjaci poput Mister Noa. Poduzetan, a istodobno osokoljen besparicom prihvati ponudu da bude vodič senhoru Ramosu u područje divljeg Sertãa. Mnogi će se ovdje zapitati kako to da Mister No može biti vodič u zabačenom području izvan svog područja djelovanja (Amazonije, jelte), makar je tu bio samo jednom, a i onda je bio zabavljen puno važnijim i dramatičnijim okolnostima nego promatranjem krajobraza (vidi Posljednji kangačeiro). Ali valjda kad si jednom negdje vodič kao posljedica dugogodišnjeg iskustva ne treba ti dugo da uhvatiš konce u bilo kojem drugom dijelu svijeta.

Sudbonosni susreti česti su kod ovog našeg junaka. Što samo dokazuje kako je svijet u ovom slučaju mali. Sreće Mirandu Cordeiro, kćer sertaoškog fazendeirosa. Nju smo upoznali prilikom prvog posjeta Sertãu, siguran sam da se sjećate, epizoda je to koja se čitala više puta. Najvjerojatnije zato jer je bila teško razumljiva zbog brutalnog cenzuriranja od strane Dnevnika (mislim da je u pitanju skoro stotinjak stranica). No ova epizoda (o kojoj sad govorimo) je prošla još gore jer nije bila ni objavljena. Heh. (Naivna) Miranda je opet zaljubljena i želi se pridružiti svom zaručniku Ricardu Dantasu. Miranda zapravo iz epizode u epizodu radi iste greške te će se već u sljedećem specu „Kralj Sertãa“ opet navući na lošeg momka. Putem sretnu još i katoličkog svećenika koji se namjerio razotkriti licemjernost i bezbožnost mesijanskog pokreta u Novom Canudosu. Već sam susret sa procesijom "serenosa" i krvavim sukobom s brazilskom vojskom, dovoljan je da Mister No shvati da se upliće u još jedan od velikih problema tamošnjeg stanovništva. I da bi stvari mogle postati jako ružne za njihovu ekspediciju…

Guerra de Canudos

Iako je vrlo zemaljski napisana, čak i u pustolovnom duhu s puno akcije, Nolitta se okrenuo situaciji Sertãa na više razina. Tu je nezaobilazan socijalni komentar, općeniti bunt protiv bilo kakvog oblika fanatizma i socijalne nepravde. Mister No kao da se zaista našao u ulozi novinara Euclidesa de Cunhe te svjedoči prilikama unutar Novog Canudosa. Religiozni zanos siromašnih na razini fanatizma, pojedinci se podvrgavaju bičevanjima i raznim oblicima kušnji, bilo tijelom ili duhom. I dok zabludjela pastva vjeruje u obećanje boljeg života, nekolicina revolucionara želi dići oružanu pobunu protiv vojske pomoću zanesenih fanatika. Vrlo brzo se otkriva nemilosrdnost onih koji žele sprovesti političke promjene uz pomoć oružja, a Prorok bi bio savršena maska da provedu svoje aktivnosti. Prorok Geraldo Ribeira je promašena figura, karikatura licemjerstva, slab čovjek koji se kao i svi mi odupire svojim nagonima muškarca, odnosno ljudskog bića. Zapravo je Ribeira jako slabo karakteriziran, nije potpuno jasno je li on samo vjerski zanesenjak koji vjeruje u ono što čini, ili u njegovoj osobnosti ima još nečega. Da bi istaknuo i dokazao svoj figuru istinskog Proroka, uprizori vlastito čudesno "uskrsnuće", a od svojih vjernika traži da golim rukama i mukom izgrade novu crkvu.

Mister No jedva izvuče živu glavu iz banalnog razloga, činjenice da je jedan od poručnika koji napadaju naselje Mirandin stric. Vojska će iskoristiti naše junake kao marionete koji će za njihovo dobro samo potvrditi njihovu verziju događaja u Novom Canudosu. Jer prljave stvari se ne iznose u javnost, baš bi sad trebalo da se od Proroka napravi novi mučenik. A siromaštvo Sertãa će ostati i dalje, mnogi će tražiti i pronalaziti utjehu u vjeri i obećanjima u bolji život, što će dokazati i samih par zadnjih stranica stripa. Kruta realnost valjda je više ugodnija ukoliko postoji nada… Nada u bolji život.

"U Sertãu se često dešavaju takve stvari… Prave krvave tragedije kakve ostatak ove velike zemlje ne može ni pojmiti… Tragedije u kojima sudjeluje sirotinja. "

Strip Os Sertões

MN LIB 54 Uzbuna na palubi

MN LIB 58 Makakaraua

• Ukupna ocjena 58%

5, 5, 7, 7

Dugo se cekala ova epizoda, vise od decenije, strah me da pomislim sada da nije decenije i po. Posle pojave Interneta u mojoj sobi, vrlo brzo se kopalo po netu (i) o MN, kad sam doznao da moja omiljena Fonseku epozoda ima nastavak. O samom nastavku, sama epizoda je skopljena od vec vidjenog, nema ovde nista novo. Ali sam uzivao, sama prica me vratila u neke stare dane, prijalo mi je Nolitino pripovedanje uz koje sam rastao. Koliko se vec moze, posle toliko procitanog svega i svacega, uzivao sam....

Ovaj MN nije danasnji Mister No koji je budiBogSaNama i sa kojim ne zelim da imam nista. Ovo je stari dobri klasicni Mister No, nesto mozda i losiji, al boljeg od ovoga svakako nece biti. Takodje, ovde vazi reciprocitet, onima koje vole ovog Noa, koji znaju samo za ovog Noa + ovo malo VC sto je izbacio, ova epizode ne bi trebalo da im se dopadne.

10.01.2013
    15:01:00 sati
  • PAJDO

8, 8, 8, 7

Prava misternoovska priča:))

10.01.2013
    15:03:00 sati
    PAJDO

7, 5, 9, 6

Uh, raznorazne sekte/religijski fanatici a nema veze s Castellijem? To je novost. Da, Nolitta je zaista ušao u nepoznate vode, ili mi se barem tako čini.Ne mogu se sjetiti niti jedne Nolittine priče gdje je u pitanju vjerski fanatizam, i rekao bih da ova tema sasvim dobro pristaje pilotu. Nažalost, jedva se ičega sjećam iz ovog stripa iako sam ga čitao tek prije par tjedana. Ne znam, jednostavno nema nekakvih nezaboravnih scena ili ičega posebnog što se ne vidi u bilo kojem drugom broju. Većina likova je ionako stara pašta, onaj svećenik koji misli donijeti pravdu pa na kraju najebe, organi reda koji zlouporabljuju svoj položaj... Ma, ništa posebno. Ako ništa drugo, sretan sam što je Nolitta ubacio prizor iz crtića Saludos Amigos.

Bignottija je uvijek lijepo vidjeti u Mr. Nou, i ovo nije izuzetak. Primijetio sam da ako se nađe neka priča o teškim socijalnim problemima, obično je on za crtaćom daskom. Naslovnice... Enter Roberto Diso, kao mali prozor u pakao koji će doći kasnije. Nažalost, Disove naslovnice smatram još gorim od Ferrijevih. Nema nikakvih detalja, sve zbrzano, prešareno, kao da pripada nekakvoj slikovnici. Ova naslovnica za Streljački vod, jedina u serijalu koju je nacrtao Bignotti, pravo je osvježenje. Šteta što mu je to bila jedina.

10.01.2013
    15:31:00 sati

8, 8, 8, 7

Dobar stari Mister No. Možda mrvicu prerazvučena priča, ali svejedno bio ju je užitak čitati. Oduvijek mi se sviđao Nollitin način pripovjedanja. Bignottijeva naslovnica je super, šteta što ih nije više radio. Ove ostale me baš i nisu nešto oduševile.

10.01.2013
    16:28:00 sati
  • Dermentor

6, 5, 8, 8

10.01.2013
    17:16:00 sati
    Dermentor

9, 10, 9, 9

Iznenađujuće dobra epizoda,iznenađujuće dobar Bignotti,usudio bi se reći-bolji nego ikad.

Koliko god radnja izgledala nemoguća,ja kažem: Nije nemoguća! Ljudi su ko ovce,pogotovo sirotinja u nerazvijenim zemljama. Najači dio u ovoj epizodi mi je onaj kada Mister No nabavi dvije rezervne gume....  :)

10.01.2013
    18:38:00 sati

8, 8, 8, 8

Solidno, očekiva sam malo više, Nollita i Bignotti su me razmazili, al i ovo je dobro.

10.01.2013
    20:34:00 sati

8, 8, 9, 9

11.01.2013
    01:08:00 sati
  • El Morisco

8, 9, 10, 9

Izuzetno povoljan dojam nakon čitanja. Još jednom smo se uvjerili kako niti jedan fanatizam ne vodi dobrome. Scena kada tzv. "čuvari morala" izmlate Jerrya samo zato jer je nategnuo iz boce je preokrutna (ne dati čovjeku cugati - grozno!!). Stradanje "regularnog" svećenika od strane fanatika još dojmljivije. Na kraju, u posljednji tren spašen Mr No - pa može li naš junak ikad malo bolje proći?? Naravno, za ovu priču je potpuno jasno zašto je u Jugi preskočena...

11.01.2013
    20:52:00 sati
    El Morisco

10, 10, 10, 10

Ovo je bila priča do jaja!

12.01.2013
    10:37:00 sati
  • vknez

10, 10, 10, 9

odličan crtež i scenarij

vrhunska epizoda

13.01.2013
    01:39:00 sati
    vknez

6, 5, 8, 8

Dosta razvučena priča, dugog uvoda, kakav obično i bude kad je priča dramska s elementima akcije.
    Stvarno je Južna Amerika mala kad Mno poznaje i susreće puno poznanika gdje god se zatekao. J
    a u svojoj zgradi ne srećem neke susjede već 2 godine. Ali valjda je to tako. Primjer- kad je ujak iz
    Australije stigao u RH, po gradu i na moru sretao je ljude s kojima se druži u Sydneyu.
    Priča na momente graniči s dosadom, ali Nolitta ipak vježto to izbjegava. Taman kad dolazimo k dosadi, ubaci dio akcije. Bignotti, standardan, možda mrvicu lošiji nego inače. Veliki preokret u naslovncama, koje ipak nisu savršene. Po meni- ispodprosječna epizoda.

29.09.2013
    20:53:00 sati

7, 8, 8, 9

Nolitta u netipičnom izdanju. Ozbiljna priča, jedino su neozbiljno odrađene akcijske scene gdje Mister No kao Rambo kosi neprijatelje sa mitraljezom.

01.11.2013
    12:42:00 sati

8, 9, 8, 8

15.02.2014
    16:04:00 sati
    Nedo
  • brozbiafra

9, 9, 10, 9

23.12.2014
    23:50:00 sati
    brozbiafra

8, 9, 9, 10

Odlična i napeta priča.

25.07.2015
    08:56:00 sati
  • caramba

7, 8, 9, 9

Brutalna priča sa par zanimljivih, ali i predvidljivih obrata i popriličnim brojem okrutnih scena naročito famozna "kolumbijska kravata". Nije loše, ali nije to ni blizu najboljim Nolittinim radovima. Mister No napokon ima odjeću na naslovnicama kao i u stripu, zahvaljujući Disu. Bignottijeva vrlo dobra.

10.09.2015
    21:55:00 sati
    caramba
  • mladjo

Ukupna ocjena 45%

3, 3, 7, 6

Čitljivo ali ništa više od toga.

23.09.2015
    12:03:00 sati
    mladjo
  • Leonid

7, 6, 8, 7

Za mene predugačka priča. Unatoč tome, Geraldo uopće nije karakteriziran.

Bignotti je dosta dobar. Ima dinamiku.

30.09.2015
    19:39:00 sati
    Leonid
  • igor 12

9, 8, 8, 9

odličan strip,brutala.vjerski fanatici,beskrupulozni manipulator,kamenovanje svečenika,kolumbijska kravata,pokušaj silovanja,pokolj,streljanje.možda bi takvu mračnu i mučnu atmosferu Diso boje dočarao

16.10.2015
    18:11:00 sati
    igor 12

10, 9, 10, 10

Nolitta kao u svom klasiku Tangata-manu, gdje fanatična gomila sječe glavu profesoru kojega Mister No vozi na Uskršnje ostrvo. Ovdje isto tako genijalna priča, oduševila me.

23.11.2016
    18:46:00 sati

7, 8, 8, 9

Veoma impresivno.  Moram priznati da mi se prvi polovica nije previse svidjala, ali ona druga, kad sam zapravo shvatio zasto ova kontroverzna epizoda nije bila objavljena u bivsoj Jugi... jebeno riskantno i provokativno.  Teme o vjeri, pobunjenicima koji se bore protiv vlade, onaj casnik koji ima fetise i fantazira o Mr. No-ovoj prijateljici, Mirandi, i koji sam sebe bicuje, pa na kraju ono hlandokrvno strijeljanje ljudi sa strane vojnika... auuu, pored epizode "Posljednji Cangaceiro", ovo je bas guralo "envelope", k'o sto se kaze na Engleskom.  Ovdje nas Nolitta vraca u svijet Sertaa, kao u onoj spomenutoj epizodi, i dogadjaji a i sve ostale stvarno cine svoje, tako da ovo ostavlja utisak nastavka.  Naslovnice su vrlo dobre, pogotovo ona od Bignottija, koje se tesko primecuje da je njegova.  Stvarno nesto neobicno od Boneli kuce, epizoda koja nije bas za mase, nego riskira svojim osjetljivim temama.

21.05.2017
    02:46:00 sati

10, 9, 10, 9

Najkontroverznija priča do sada i uopće nije čudno što ju je Dnevnik preskočio u svoje vrijeme. Ovdje ima dosta toga što se tada nije moglo tek tako servirati čitateljima, od kojih je velika većina bila u osjetljivoj dobi. Bilo kakva cenzura ne bi imala nikakvog smisla, materijala je jednostavno previše zbog specifične baze usađene u samu radnju. Nolitta je imao temelj i na njega polako gradio svoju verziju mesijanskog pokreta, kao što su zaneseni fanatici gradili crkvu u Canudosu pjevajući svoju himnu "metar po metar, kad stijene se slože, sve bliže smo nebu, o gospode bože". Imamo reference na neke prijašnje epizode; na početku se Mister No podsjeća plovidbe na jangadi iz Atlantika, pa zatim lažnog novinara iz avanture pod imenom Pruga prokletih. Vidi vraga, izvjesni Ramos se također predstavio kao novinar, što svakako mora baciti određenu sumnju u istinitost njegovih riječi. Problemi su počeli i prije kretanja u Sertão, nabavka rezervnih guma za terenac se pokazala kompliciranijom od očekivanja. S obzirom koliko brzo ih je trgovac "isporučio" nije bilo teško pogoditi gdje ih je pronašao. Nije baš smirujuće za živce kada preplatiš robu i onda otkriješ da si bacio novac u vjetar. Drugo pojavljivanje Mirande koja je ostala poznata kao prvi ženski lik na serijalu, putovanje za Canudos je moglo početi u nešto pojačanoj ekipi. Brzo se vidjelo kako mesijanski pokret nema velikih šansi za uspjeh... a kome je to u interesu da izazove otvoreni sukob sa vlastima? Kada na putu prema svetom gradu sretneš svećenika to nije nimalo čudno, ali Otavio ne podržava djelovanje Geralda Ribeira, što stvara neka nova očekivanja u narednim događajima. Mister No je baš pravi nesretnik, prvi puta dođeš u neko mjesto i odmah ti uvale teški kamen u ruke kao nekoj jeftinoj radnoj snazi, zabranjuju ti da konzumiraš alkohol, i onda te na kraju izbičuju jer si k'o fol prekršio zakon za kojega nisi ni znao da postoji. U toj situaciji sa čuvarima reda Nolitta je kroz usta svog glavnog lika uputio kritiku svim oblicima vjerskog fanatizma, uspoređujući takvu vrstu zabrane sa vremenom inkvizicije. A što reći za način na koji je otac Otavio završio svoj životni put? Još jednom se pokazalo koliko je lako manipulirati zatucanim ljudima i iskoristiti ih za svoje ciljeve. Dovoljno je samo dati poticaj, baciti prvi kamen i narod će pokrenuti lavinu koju više nije moguće zaustaviti. Trenutak ogorčenja novonastalom situacijom i napravljena je nepopravljiva šteta, a huškač  u pozadini zadovoljno trlja ruke jer je dobio upravo ono što je htio. Zaslijepljen čovjek kasnije dođe sebi i postane svjestan onoga što je napravio, samo što tada bude prekasno za mnoge stvari. Za Jararacu se već od prvog susreta znalo kakav je lik, a ova scena sa kamenovanjem je dala odgovore u slučaju Ricarda Dantasa. Pred Mirandom to nije ni skrivao, a kada je Mister No saznao u kakvoj prljavoj jazbini se nalazi više nije bilo vremena za odlazak. U epizodi El Loco već je bilo riječi o kolumbijskoj kravati, a ovdje imamo prilike vidjeti tu brutalnost. Tako je napokon otkrivena Ramosova uloga u svemu tome, samo što bi za njega svakako bilo ugodnije da je ostala nepoznanica. Općenito, jedinu zamjerku imam na lik Geralda Ribeire, gotovo ništa se nije otkrilo o njemu, osim podatka da je sličniji običnom čovjeku nego što se činilo. Njegova unutarnja borba sa demonom požude je izvrsno dočarana kroz scene samokažnjavanja, iako je na kraju podlegnuo takvoj vrsti iskušenja. Najsmješnija mi je bila scena kada je Mister No, u želji da zavara čuvare, uzeo križ na leđa, počeo pjevati, približio se i rekao; "došao sam da mi Geraldo blagoslovi ovaj križ koji sam donio čak iz Fortaleze", i to mrtav hladan u gluho doba noći. Nolitta majstore, zbog ove zajebancije na račun vjerskih fanatika ide ocjena više. Oružana pobuna protiv brazilskih vlasti nije imala šanse da uspije, bilo je samo pitanje vremena kada će vojska upasti u Canudos i sravniti sve sa zemljom. Uvijek sirotinja najviše nastrada bez obzira na kojoj strani se nalazi, a da stvar bude gora, nije rijetkost da se bliski rođaci nađu nasuprot jedni drugima. Politika je ozbiljna i moćna stvar koja uvijek okreće vodu na svoj mlin, moraš se prilagoditi tome i igrati po njezinim pravilima ako hoćeš imati nekakav mir. Toga je svjestan i Mirandin stric kada je zabranio svojoj nećakinji puštanje u javnost prave verzije događaja. Zašto da se sazna istina kada ona nije toliko učinkovita, dok uz malo laži možeš poslati dovoljno jako upozorenje potencijalnim sudionicima pobune. A kako uopće zaboraviti i pobjeći od ljudske gluposti kada je vidiš na svakom koraku. Scena na plaži Itapuã govori sama za sebe, ljudi ne uče na greškama i prečesto dozvoljavaju da budu zavedeni od strane raznih idola, umjesto da uzmu život u svoje ruke. I tako se stalno vrte u istome krugu iz kojega nema izlaza... ili barem ne žele da ga pronađu na vrijeme.

Crtež Bignottija je odličan, nacrtati ovoliki broj stranica na visokoj razini je za svaku pohvalu. Bilo da se radi o bogatstvu amazonske prašume ili pustinjskom području Sertãa, on se uvijek prilagodi na pravi način. Naslovnice vrlo dobre, tu je Bignotti također dao svoj doprinos i drago mi je što se upravo njegova našla na koricama Libellus knjige.

03.11.2017
    01:33:00 sati

9, 9, 9, 8

Dobri stari Nolitta! Nijedan scenarist nema ovakav dar za pripovjedanje. Daleko je ovo od njegovih najboljih djela, ali svejedno je užitak za čitanje. Nolitta se smjelo odvažio napisati ovako tešku i netipičnu priču koja samo potvrđuje ono što nam stalno poručuje u svojim pričama. Bignotti ovdje nije mogao trošiti vrijeme na detalje, jer se radnja odvija u pustopljini bez neke izražene flore i faune, pa se mogao koncentrirati na bitno. Njegova naslovnica odlična, a ni Disove dvije nisu loše.

05.11.2017
    08:33:00 sati

9, 9, 9, 8