Lov na mikrofilm

MN LIB 57 | 176 str.

Nakon što je slučajno spasio živote i ugostio dvoje američkih turista, Mister No prevarom biva odveden u Rio de Janeiro gdje saznaje od američkog veleposlanika Brazila da su američki turisti kojima je spasio život zapravo špijuni i koji imaju kod sebe dragocjeni mikrofilm. U strahu da će završiti iza rešetaka radi „pomaganja“ špijunima, ali i obećanjem da će za vraćanje mikrofilma dobiti određeni novčani iznos, našem pilotu nema druge nego da prihvati misiju američkog veleposlanika, misiju koja će ga odvesti u Dominikansku Republiku.

Crtež 4

• Lov na mikrofilm
    MN LIB 57
  • Pilot uragana
    MN LMS 831
  • Lov na mikrofilm
    MN LMS 832

• Plotone d'esecuzione
    MN SR 119
  • Missione uragano
    MN SR 120
  • Nell'occhio del ciclone
    MN SR 121

• Priča je izvorno objavljena u periodu između travnja i lipnja 1985., Dnevnik je objavljuje 1989., a Libellus knjigu objavljuje u prosincu 2012. Dnevnik je izbacio „samo“ 2 stranice.
  • Osma priča scenarista Ennia Missaglie na serijalu i to zadnji put u tandemu sa crtačem Brunom Marraffom.
  • Ukupno četvrti rad crtača Brune Marraffe na serijalu, ali ujedno i posljednji. Dosad je radio priče; MN LIB 28: Nestali zrakoplov, MN LIB 44: Izgubljena utvrda i MN LIB 49: Sotonina kuća. Franco Bignotti je u maloj mjeri dao svoj doprinos ovoj priči crtajući lik našeg pilota, što možemo vidjeti dijelom na stranicama 15 i 109 Libellus knjige.
  • Str. 48., Rafael Trujillo. Zloglasni i okrutni predsjednik Dominikanske Republike od 1930.- 1938. i ponovno od 1942. do 1952. Kada mu je završio drugi mandat, postao je diktator. Ubili su ga pripadnici vlastitih oružanih snaga 1961. godine, oružjem koje im je dala CIA.
  • Str. 49., Juan Pablo Duarte. Jedan je od utemeljitelja Dominikanske Republike. Najviši vrh Kariba Pico Duarte nosi upravo njegovo ime kao i ulica u New Yorku.
  • Str. 49.; referenca na epizodu MN LIB 11: Otok magije.
  • Str. 75.; referenca na epizodu MN LIB 23: Pobunjenici s „Escuala“.
  • Mister No drugi put za upravljačem dvomotorca "Catalina". Prvi put je bio također u Missaglinoj priči MN LIB 23: Pobunjenici s „Escuala“ (zanimljivost by Spock).
  • Recenzija je plod suradnje forumaša DODSFERD-a i ReemCP-a, s tim da je DODSFERD glavni autor recenzije.

Mister No je strip junak koji se, kao po običaju, neće puno dvoumiti kada se netko nađe u opasnosti i nevolji. Iz jedne takve situacije, na početku priče, upoznaje američke turiste Sammyja i Brendu, par koji ga je odmah osvojio svojim simpatijama. Mister No im spašava život i potom ih ugošćuje u svojem vlastitom domu. Međutim, tu nešto u startu nije u redu. Koliko god oni bili simpatični i darežljivi, sigurno je kako nešto i skrivaju. Ili se pak oni skrivaju od nekoga.

Mister No u izvedbi Marraffe

Za prve informacije kod scenarista Missaglie ne trebamo dugo čekati. Sidney Hamilton, veleposlanik SAD-a u Brazilu i njegov prvi tajnik John Hawkins, objašnjavaju Mister Nou da su par Sammy i Brenda koje je spasio, zapravo špijuni koji kod sebe imaju dragocjeni mikrofilm koji se tiče izvjesnih vojnih eksperimenata koje skupina američkih znanstvenika izvodi u amazonskoj prašumi. No, jesu li stvarno Sammy i Brenda špijuni kako ih se želi prikazati? Upada u oči način pomoću kojega je Mister Nou ponuđen vrlo važan zadatak i općenito kako je doveden u Rio de Janiero, naravno, opet uz bajnu zaradu. Toga je bilo podosta i u prošlosti, što može poslužiti kao upozorenje kako poslodavac ne ispunjava uvijek sve stavke navedene u ugovoru. Zanimljivo kako u takvim slučajevima domoljuba ima gdje god se okreneš, iskaču kao gljive nakon kiše, guraju ti svoja uvjerenja pod nos bez obzira koliko tebi ona bila prihvatljiva ili ne. Kakva bi to bila politika kada ne bi pronašla način da odigraš partiju po njezinim pravilima; malo sočnih laži, malo velikih obećanja, malo prljave ucjene i upadaš u odabranu momčad.

Kako je Mister No već stekao povjerenje Sammyja i Brende, postao je savršen kandidat za zadatak koji mu daje dotični veleposlanik, a to je vraćanje misterioznog mikrofilma. U protivnom, u slučaju Mister Noovog neprihvaćanja zadatka, može biti optužen za namjerno pomaganje špijunima i stvoriti si velike probleme sa brazilskim vlastima. Tako da naš pilot, niti kriv, niti dužan, upada u novu pustolovinu.

Santo Domingo, Dominikanska Republika

Put ga odvodi u Santo Domingo gdje su se upravo zaputili Sammy i Brenda, a kako Mister Noov ponovni susret s njima ne bi pobudio nekakvu sumnju, veleposlanik i njegov tajnik su smislili pokriće koje će opravdati Mister Noovo prisustvo u Santo Domingu. Dolaskom u Santo Domingo, Mister No će se odmah zaposliti u meteorološkom uredu kao „pilot za uragane“.

Missaglia je usput iskoristio priliku za kratko upoznavanje sa državom u koju se prebacuje radnja. Nije da mi nešto znače imena predsjednika, diktatora i junaka iz prošlosti, ali ipak treba pohvaliti što se vodi računa da ona budu autentična. Odmah u nastavku, Missaglia je uveo i još jednog važnog aktera, taksista Juanita, lika za kojeg je predvidio da će biti važan kotačić za nastavak pustolovine. Jasno je bilo da njegovo pojavljivanje baš u određeno vrijeme nije tolika slučajnost, premda uopće nije bilo lako do samog kraja razotkriti i dokučiti njegov zadatak koji mu je bio povjeren.

Mister No u „Catalini“ u ulozi pilota za uragane

Missaglia je pazio da radnju vodi odmjereno prema samoj završnici, djelomično mu to i uspijeva. No, meni osobno letovi Catalinom zbog provjere situacije u vezi uragana nisu bili toliko zanimljivi i taj dio smatram viškom. Štoviše, mišljenja sam da su te scene predugačke i da ih je trebalo dobrano skratiti jer njihovo trajanje mi nije ničime opravdano osim ako želja nije bila da se bespotrebno pumpaju stranice stripa. Trebalo je nekako drugačije pripremiti teren za završnu upotrebu tog specijalno opremljenog aviona, umjesto što je potrošeno vrijeme i prostor sa nekoliko nepotrebnih letova. Opet, promatrajući s druge strane, spas koji je osiguran tim avionom je dobro i efektno izvedena scena. Bilo je potrebno rješenje za svladavanje prepreke, a da to rješenje u isto vrijeme bude neizvedivo za progonitelje.

Missaglijin scenarij održava dobru napetost tijekom gotovo cijele priče, ali nažalost, epilog nije prikupio potencijal atmosfere građene do tada pomalo mi uzrokujući osjećaj dezorijentacije na kraju čitanja. Malo više o nerazjašnjenim situacijama u nastavku recenzije pa oni koji još nisu pročitali ovu epizodu, neka preskoče sljedeći odlomak.

Naime, Sammy i Brenda su veoma brzo shvatili kako ih Mister No želi uspavati pićem, a uopće nije ponuđeno nikakvo razumno objašnjenje na osnovi čega su to zaključili. Također, mišljenja sam da je Missaglia situaciju sa Sammyjem i Brendom trebao uvjerljivije riješiti; ovako je Mister No samo na osnovi njihovih riječi povjerovao da je bio prevaren, a nekoliko trenutaka prije toga ih je držao sa nepovjerenjem na nišanu pištolja. Nadalje, koja je uloga onih policajaca koji su se pojavili u hotelu; jesu li stvarno pratili trag krivotvorenog novca ili su jednostavno surađivali sa stranim agentima koji su se htjeli dočepati mikrofilma? Te dvije nepoznanice zahtijevaju odgovore, za razliku od sadržaja mikrofilma. Priča posjeduje veći stupanj neizvjesnosti zbog toga što nije otkriveno o kakvom tajnom projektu se radi. ''Možda je u pitanju formula za neko bakteriološko oružje ili neka slična svinjarija'' - upitao se Mister No na kraju. No, nije dobio odgovor. Nije se saznalo ni tko su bili prevaranti koji su ga htjeli iskoristiti.

Povratkom mikrofilma pilot je mogao vidjeti da nema velike razlike sa kojom državom surađuješ, ionako će te svaka iskoristiti u svrhu postizanja svojih ciljeva koji su često prekriveni debelim slojem prljavštine. I onda je najbolje maknuti se iz takvog okruženja dok je još vrijeme, pod uvjetom da želiš živjeti na miru sa svojom savješću.

Mister No na ulazu u Santo Domingo

Ovo je ujedno i posljednja samostalna priča dvojca Missaglia/Marraffa i moram priznati kako mi je baš drago zbog toga. Istina, što se tiče Missaglie, znam da ću žaliti za njime nakon originalnog broja #200, ali kada je Marraffa u pitanju, sasvim je sigurno da neću nikada. Na ovom serijalu mi nitko ne zna pokvariti užitak čitanja kao Marraffa, a tako nekako je bilo i u ovoj epizodi. Crtež mu je grozan, možda ne tako kao na njegovim prijašnjim dvjema epizodama jer ovdje ipak ima nekoliko kadrova gdje je Bignotti uletio i učinio stvar manje ružnom. No ostaje činjenica da je taj njegov prljavi crtež likova karikaturalan, ne poštuje uopće proporcionalnost tijela aktera (glave likova prevelike u odnosu na tijelo), a glede prikaza okoliša, letova zrakoloplovom, gradskog ambijenta ili scena interijera, tu nemam neke prevelike zamjerke.

Zaključak

Epizoda „Lov na mikrofilm“ prejednostavna je da bi ostavila neki ozbiljniji dojam. Nedostaje jedan odlučujući potez, prije svega u samoj završnici priče, kako bi dobili nešto više od obične zabave. Neke stvari su ostale obavijene velom nepoznanice i nedorečene. Ponekad se to dobro uklopi u radnju, a ponekad joj smeta. Ovdje su prisutna oba slučaja. Ne poričem kako postoji i nekoliko preokreta za koje ne mogu točno tvrditi koliko su oni očekivani ili neočekivani jer činjenica je da ovo nije moj prvi kontakt sa pričom. Priča je sama po sebi solidna, premda je sigurno ranije bilo boljih radova slične tematike.

Mister No i taksist Juanito

8, 7, 9, 8

Po mom skromnom mišljenju, ovo je također bila dobra priča Missaglie, zadovoljavajuća i zadnji put u paru sa Marraffom koji je većini omražen crtač. Barem kad pričamo o njegovom djelovanju u ovom serijalu. Mister Noa je ovaj put avantura odvela u Dominikansku Republiku, gdje mora uzeti od nekih dvoje "špijuna" (kako su mu rekli) jedan mikrofilm na kojem se nalazi nekakva "tajna". Opet, ni mi sami čitatelji ne možemo do pred kraj naslutiti tko je tu dobar od likova, a tko nije, tko igra kakvu ulogu. Odnos Mister Noa i taksista mi se dopao, a i mora se priznati da je taj lik bio simpa. Naravno, sve do pred kraj, kad nismo otkrili tu "dvostruku" igru s njegove strane.

Ono što sam spominjao u svom komentaru "Kralj džungle", a i Dodsferd isto ovdje piše o tome, upravo ta autentičnost likova, mjesta i ostalog fascinira u ovom serijalu. Vidi se da se autori trude prilikom pisanja i osmišljavanja priče. Pa sam tako u ovoj priči naučio i o tom fenomenu da postoje posebni piloti za uragane, nešto što se i dan danas provodi u svrhu tih meteoroloških mjerenja. Marraffa je to OK prikazao, meni i nije toliko loš, zanimljiv mi je taj crtež i njegovo poimanje pilota, njegovi prikazi nekog fajta, udarci, pa taj, kako ga neki zovu, prljav crtež. Primjetio sam i ja da je Bignotti tu i tamo uskočio, fora :). Ne smeta mi Marraffa i drago mi je za vidjeti njegov stil, ali opet da budem iskren, drago mi je da ipak nije radio puno epizoda kod pilota.

15.05.2021
    18:00:00 sati

7, 6, 1, 6

Davno sam ovo čitao, zanimljiviji je taj dio kad Mister No leti tim posebnim avionom nego ova priča oko mikrofilma. Naravno, za crtež čista jedinica. Nikad mi neće biti jasno ko je tom tipu dao prostor za šaranje. Naslovne nisu nešto.

15.05.2021
    18:11:00 sati

Ukupna ocjena 36%

4, 4, 3, 3

15.05.2021
    19:48:00 sati

5, 5, 4, 6

Jedna od rijetkih priča koja mi je sa svakim čitanjem sve gora, obično je drugačije. Nimalo opuštajuće, hladnoratovski diskutabilno uz efekte uplitanja američke vanjske politike, koji mi nisu po volji. Kombinacija crteža Marraffa - Bignotti ne funkcionira zadovoljavajuće i dobro je da nije učestalija. Taman tolilko da vidiš razlike zbog kojih Mister No gubi vizualna obilježja prepoznatljivosti.

15.05.2021
    20:34:00 sati

8, 8, 4, 9

Nije lose.  Crtez je ocajan, kao i uvijek Marraffin still je jedan od najgorih, ali prica je dosta napeta i zanimljiva: puna intrige, spijuna, tajnih mikrofilmova, itd itd.  Taj dio epizodie, gdje Mister No trazi onaj mikrofilm, a takodje i onaj dio s taksistom koji ga svugdje prati, su odlicni.  Medjutim, onaj dio sa uraganom mi je nekako bezveze.  Na kraju sam ipak ocekivao vise sa te strane, ali sam dobio jednu dosadnu i ne zanimljivu scenu.  Ipak, moram priznat da sam uglavnom zadovoljan s ovom epizodom.  Da je Diso ovo crtao, bilo bi veoma dobro.  Naslovnice su mi vrlo dobre, i jedna i druga su veoma zanimljive.  Diso na vrhu svog zanata.

16.05.2021
    05:45:00 sati

7, 7, 8, 8

16.05.2021
    07:30:00 sati

6, 7, 8, 9

Ne znam što da mislim, ništa specijalno, a opet nije ni tako loše da bi išle niže ocjene. Za jednom pročitati.

16.05.2021
    19:39:00 sati
  • Ukupna ocjena 60%

6, 6, 6, 6

Nista posebno...

17.05.2021
    13:26:00 sati
    GrouchoDrugi

6, 6, 7, 7

Već viđeno da se (naivac) Mno navuče u neku svjetsku zavjeru od tajnih službi, i na kraju bude izigran i bez love. Crtež baš odgovara priči. Nisam čitao ranije u Lms izdanju, već sam dočekao u Libellus-u.

17.05.2021
    13:26:00 sati

7, 7, 8, 8