• Mister No #3
    MN VCBMN 3

• Uno sporco affare
    MN SR 16
  • Agente segreto Zeta 3
    MN SR 17

• Ponovno se pojavljuje fantomski Mister Noov "Volador" iz epizode #2: Amazonija. Ispada da Nolitta ipak nije zaboravio na taj brodić! Nije izrijekom nigdje spomenuto, ali na početku epizode, dvoje iritantnih amerikanaca, Mister No ne vodi avionom, već brodom. Čamac se vidi samo na jednoj vinjeti (str. 9 - sredina), a logično bi bilo zaključiti da je to taj isti "Volador".
  • Donatelli opet Mister Nou vraća originalni Ferrijev izgled, tako da se, čitajući ove početne epizode, može dobiti dojam da ovaj junak ima raznolikiju garderobu od ostalih stripovskih junaka. 
  • Dnevnik je ovdje bio milosrdan; u LMS izdanju je izbačena samo jedna stranica!
  • U Libellus izdanju ponovno imamo dodatak "Zeleni pakao" o ljudima i životinjama Amazonije. Tekstove je pripremio Sergio Bonelli (Nolitta), a Diso je autor ilustracija. U ovoj knjizi su opisani amazonski dupini i dva plemena Indiosa: Nambicuara i Yaonama.

Priča počinje pomalo neobično. Zatječemo našeg pilota u društvu jednog iritantnog bračnog para, američkih turista u lovu na uzbuđenja u divljini Amazonije i to bez svog zrakoplova. Turisti se fotografiraju pokraj ubijenog tapira u odjeći za safari, a Mister No se izležava. Saznajemo da ih već danima vodi naokolo i ispunjava njihove hirove. Kao što smo već saznali, naš ludi Gringo brzo pukne i eto problema. Nakon što je propisno isprebijao umišljenog i bahatog sunarodnjaka, dobio je prijavu i završio u pritvoru. Kazna koju treba platiti je daleko iznad njegovih mogućnosti. Kako već inače biva, pojavljuje se netko tko plati kaznu za njega i ponudi mu posao. Ovaj put je to Mister Stone, još jedan Amerikanac. Koliko ih samo ima po Amazoniji? Poslovni prijedlog se čini kao posao iz snova. Naš pilot bi se trebao prebaciti u farmaceutsku industriju kao prijevoznik pošiljaka novootkrivene trave koja liječi većinu kožnih bolesti. Sumnjivo? Niti malo!

Mister Stone živi na ranču u blizini Manausa sa svojom nećakinjom Brendom. Uz uzgajalište biljaka otvorio je i pogon za primarnu obradu prije isporuke. Nakon obrade bi se trebao uključivati Mister No i prebacivati pošiljke Piperom do mjesta u blizini Belema gdje bi se trava ukrcavala na brod za SAD. Zvuči predobro da bi bilo istinito, a idilu prekida brbljavi bliski suradnik Mister Stonea, koji pod utjecajem raznih opijata ispriča pravu istinu našem junaku.

Šok i nevjerica!!!! Revolucionarni pronalazak to nije, a daleko je i od ljekovitog. Kakav preokret!! Slijedi osveta...

Za razliku od prethodne epizode "Rio Negro", gdje sam imao osjećaj da bih cijeli dan mogao pisati hvalospjeve o priči, ovdje ne znam šta bih napisao. Nakon čitanja imao sam osjećaj praznine. Ne mogu kazati da je priča loša. Dapače, zabavna je, ali scenaristički nekako prazna epizoda. Naivnosti i banalnosti ima na bacanje, dijalozi su nikakvi, a likovi bezlični. Emocije likova su neprirodne i nelogične. Sama priča je u redu, ali je prekratka i nedovoljno razrađena. Nedostaje onih Nolittinih pripovijedanja; kulturnih, zemljopisnih, povijesnih, prirodnih i raznih drugih zanimljivosti.

Zanimljiv je prikaz Mister Noovog haluciniranja nakon što je popušio "specijalnu cigaretu". Ne znam koliko je taj plan plašenja djece posljedicama konzumiranja droga bio uspješan jer sam ovu priču prvi put čitao kao odrastao, ali mislim da djeci taj dio izgleda zastrašujuće. Moram dati mom malom da pročita, neće škoditi! :-))

U ovoj priči ima još jedna zgodna situacija, a to je ženidbena ponuda našem pilotu. Brenda je toliko šokirala Mister Noa da je, nakon njene izjave da želi ostati u Manausu i udati se za njega, svojim Piperom oborio znak hotela Brazil, jedva se spasivši sudara s samom zgradom hotela, a i kasnije slijetanje u zračnoj luci je bilo veselo. Šteta što je Donatelli lošim crtežom potpuno upropastio te scene. Ne mogu vjerovati da je te scene on crtao. Izgleda kao da se dijete igralo crtajući aviončiće!!

Crtež je i najgori dio ove epizode. Ovo bi mogao biti najgori Donatellijev uradak uopće. Osim što mu Mister No uopće ne leži, ovdje je još i površan. Piperu je upravljač malo na desnoj, malo na lijevoj strani, a po izgledu okoliša u stripu, čitatelj dobiva dojam da se radnja odvija negdje u Sjevernoj Americi, a ne usred amazonske prašume. Detalja je jako malo, pa cijeli strip izgleda nekako prazan i na brzinu i na silu nacrtan. Likovi podsjećaju na likove iz Zagora, ali to nije nikakva novost, kao i izgled Mister Noa. Donatellija cijenim, ali bolno je ovo gledati nakon briljantnog Disa u prošloj epizodi. Očigledno je da se žurio, a neke scene su toliko loše nacrtane, da mi izgleda da mu je netko pomagao.

Naslovnica dobra, a posebno upada u oči strojnica iz gangsterskih filmova, odnosno tridesetih godina prošlog stoljeća. Žena na njoj nema veze s izgledom Brende iz epizpode, baš kao i već spomenuta strojnica s strojnicama iz stripa, ali svejedno mi se sviđa - efektna je i privlačna.

MN LMS 544/546 Rio Negro

MN LIB 9 Operacija Posejdon

6, 5, 6, 7

Svadja sa dvoje Amerikanaca (za koje je on bio angazovan kao vodic) ga stavi u zatvor, onda Mr. No izlazi vani resetaka pomocu Francis Stona . . . Kad Mister No prvi put upozna Francis Stona, covjek mu se predstavi kao posteni I znavstveni farmatceut, I nas poznati pilot mu jednostavno vjeruje, ne misleci da se ista drugo krije iza toga. Za platu od hiljadu dolara mjesecno, koju Stone nudi Mr. Nou za prevoz njegove ‘robe’, tesko bi iko odbio takvu plemenitost. Ipak, Stone izgleda, zvuci I ponasa se kao posten covjek da cak I njegova necakinja Brenda ne sumnja da je on upleten u drogu. Posle prvog leta sa Stonovim teretom, Mr. No stigne na destinaciju, I onda posle vecere I nekoliko pica, domacin mu ponudi ‘cigaru’, koju Mr. No rado zapali I onda padne u san pun halucinantih vizija. Tek sutradan, kad se probudi sa glavoboljom, on vidi da ono sinoc nije bila obicna farmaceutska roba, nego teska I jaka marihuana. Ovdje Nolitta malo pretjeruje sa posljedicama marihuane; ne vjerujem (I ozbiljno znam) da ljudi bas imaju vizije van sebe, kao Mr. No u ovom slucaju, ali ko zna, mozda je covjek pocetnik, pa uopste nema tolerancije za takve stvari. Mislim, ipak, ovo je marihuana, a ne LSD, ili ‘psychoactive’ gljive. Kad se Mr. No vrati na Stonovo imanje, on je razocaran, ljut I decidiran da zaustavi Stonov biznis, I da prakticno unisti njegovu ‘tvornicu’ te ‘medicine’. Mi znamo Jerry Drakea kao postenog tipa, sa velikim principima, I sigurni smo da ce uspjeti u svovoj misiji. Ston jest kriminalac, to je istina, ali ipak nije Al Capone, ili Tony Montana. Da sam ja bio u Mr. Noovom mjestu, sigurno bi drugacije reagiro. Umjesto da odjednom unisti covjekovu robu, mozda bi tiho mogo da ode policiji, I da prijavi sta se desava na Stonovom imanju? Ali kad on pocne da uperuje pistolj u Stonove radnike, sranje stvarno pocne, I onda nema povratka u razumnost. Jedino je Brenda, koja je privlacna Mr. Noou, pri kraju na njegovoj strani, I jedina osoba u epizodi koja nije uperila pistolj u njega, niti ga pokusala strpati u zatvor. Donatelijev crtez u ovoj epizodi je negdje u sredini; nije bas toliko los, ali nije ni nezaboravljiv da mu se mogu davati veliki komplimenti. Za mene, on bolje crta Zagora nego Bignotti, dok Bignottiju bolje stoji Mr. No, a Donatelli mu skodi. Naslovnica mi nije bas nesto, I nema tako puno veze sa epizodom, pogotovo kad se zna da je Brenda plavusa, a ona zena na naslovnici crnka, koja nikako ne lici na Brendu. Sve u svemu, lagana epizoda, kratka, I ako nista drugo, dokazuje da Mr. No ima veliku averziju ne samo na nasilje, nego I za narkotiku I zenidbu. Ko bi to reko za jednog covjeka koji pusi cigare, pije viski i ganja zenske ko da mu je to glavni zanat?
    11.04.2019
    01:16:00 sati

5, 6, 5, 6

11.04.2019
    11:05:00 sati
  • Vlladimir

Ukupna ocjena 13%

1, 1, 1, 4

Jedna od najglupljih epizoda iz zlatne Ere pilota. Ne zna se šta je gore, scenario za svaku osudu zbog vređanja intiligencije, ili crtež koji je rađen preko jednog ekstremiteta (da ga ne imenujem sad).

I taj ''volador'', ne znam šta je toliko bitan recenzentu... Donatelli ga je crtao, jer bio loš sa tehnikalijama tipa pajper, tako da je ''misteriozni volador'' bio korišćen umesto toga.

11.04.2019
    13:09:00 sati
    Vlladimir
  • Ukupna ocjena 68%

6, 6, 8, 8

Meni je priča sasvim ok. Sviđa mi se naslovnica

11.04.2019
    21:18:00 sati

7, 6, 7, 5

Mister No u svojoj punini predstavlja nepopravljivog romantika; kojeg često okolnosti predstavljaju kao nepopravljivog ženskara, stoga je lako zamisliti situacije u kojima ga ženski pogled natjera na postupke koje bi, velika većina ostalih, sasvim jednostavno izbjegla. Stoga mi sve situacije s našim junakom, a u koje su upletene i ženske oči, izgledaju lako ostvarive i moguće. Ipak, Mister No je to.

Ne treba zaboraviti kako je razdoblje pojave Mister Noa u svijetu stripa, nekako istovjetno pojavi tema otkrivanja narkomanske pošasti i ujecaju opijata na društvo, što se tek polako počelo otkrivati i ne samo diljem Evrope. Stoga ovu epizodu možemo promatrati kao vremenski usklađenu s onodobnim aktualnim društvenim temama, koje su, počesto, predstavljale pravu senzaciju. Baš zbog toga ovo svojevrsno uvlačenje našeg junaka u svijet ili predvorje narko društva izgleda tako nespretno, čak i neiskvareno naivno, na čemu su scenaristi stavljali naglasak u ranom, prvom razdoblju našeg junaka. Rezultat takvih nastojanja je taj da Pilot izgleda životnije i stvarnije, nego ijedan drugi Bonelli junak pa ne čudi velika popularnost koju je ovaj junak gotovo istodobno stekao među mnoštvom ljubitelja stripa.

Ova epizoda, iz prvog razdblja našeg junaka, nema kultni status kao mnoge iz ovog zlatnog perioda. Štoviše, višekratno je podcijenjena zbog nekih scenarističkih rješenja,ali to su opet te dječje naivnosti zbog teme koja je tek počela ozbiljno kucati na vrata društvene zbilje.

Ne bih imao ništa protiv novog pojavljivanja Mister Noa u svijetu stripa, ali s pravim, punim povratkom. Povratkom koji bi uključivao ovakve priče. Ovakav crtež. I ovakvoj junaka. Koji nije super heroj, nego čovjek koji griješi i koji te greške, najčešće, plaća. Junak kakvog volimo: Mister No.

12.04.2019
    11:55:00 sati
  • Ukupna ocjena 94%

9, 9, 10, 10

Moj prvi osnovne, prvi strip i prvi Mister No....i dan danas se sa osmjehom sjetim tog dana i te epizode. Jedan od razloga zašto još uvijek čitam stripove.

12.04.2019
    18:29:00 sati
    KUSKO

8, 6, 6, 9

Epizoda koja ima svojih scenarističkih propusta, ali unatoč tome je bila zabavna i vrijedna čitanja.

Opet je tu prisutan početak sa turistima koji nemaju povezanosti sa kasnijom radnjom i opet je s njima nastao nekakav problem, ovoga puta ne zbog plaćanja već zbog prevelike bahatosti. Za sve postoji granica, tako i za Benthamovo ponašanje što je on dobro osjetio na svojoj koži.

Što se tiče drugog klijenta, odmah je bilo jasno da nešto skriva i da stvari nisu onakve kakvim ih želi prikazati. Kod tog dijela je prisutno nekoliko slabijih rješenja zbog kojih ova priča ne kotira visoko. Koliko god Shafer bio pijan neshvatljiv je njegov nedostatak opreza, prava je hrabrost ponuditi nekome cigaru u kojoj se nalazi droga i tako se dovesti u opasnost da budeš otkriven. Ipak, način na koji je Mister No otkrio o čemu se tu radi nije previše uvjerljiv. Razumijem da je kasnije shvatio što se nalazilo u cigareti, samo je preuranjeno da na osnovi toga donese zaključak kako je teret koji je prevozio sadržavao to isto. Trebao je to otkriti na drugačiji način, recimo da bi pronalazak paketića droge u pajperu prilikom povratka bilo jedno od bezbolnijih rješenja.

Stoneov pokušaj da izađe iz teške situacije nakon što je otkriven je potpuno neočekivan. Najprije kaže kako radi u interesu svoje nećakinje želeći joj osigurati miran život, pa je zatim drži na nišanu pištolja i prijeti ubojstvom. Veliko je pitanje bi li stvarno to učinio da je bilo kritično, iako je Brenda kasnije rekla kako je sigurna da on nije bio toliko zao. Scena sa prinudnim slijetanjem pajpera mi se čini kao ciljano odigrana pilotova karta da bi situaciju preokrenuo u svoju korist, bez obzira što on kasnije nije potvrdio tu tezu. Nakon raspleta priča traje još dobrih 20-ak stranica, ta stvar mi se posebno sviđa na ovom serijalu jer uvijek može upasti neka smiješna scena kao što je i ovdje bio slučaj.

Crtež Donatellija tek prosječan, Mister No mu previše liči na Zagora u nekim scenama a to je ono što mi smeta. Naslovnica je dosta dobro nacrtana iako ova ženska na njoj nikako ne može biti Brenda.

12.04.2019
    19:59:00 sati
  • Ukupna ocjena 32%

3, 3, 3, 5

13.04.2019
    16:38:00 sati

6, 7, 6, 6

Knjigom 3 od VC-a počinje sljedeća priča, "Prljava afera", 8. priča po kronološkom redu. Radi se o orginalu #16 i djelomično #17 broju, znači nešto kraća priča. Nakon prošle priče koja nas je sve oduševila, teško je ovdje bilo očekivat isti ili sličan dojam, ali sve u svemu, ok priča.

Dok je Diso bio u prošloj, ovdje nam je opet Donatelli, koji je po meni puno bolji na Zagoru. Iako nisam pojma imao o crtačima, rekao bih da sad polako hvatam konce i razaznajem tko je tko. Najdraži su mi dosad Diso i Bignotti, njihov Mister No mi baš paše. Naravno, i Ferrijev je super, ali znamo da se radi samo o jednoj ep.

Mister No, ni kriv ni dužan, ponovno završava u zatvoru, samo zato jer policija vjeruje više strancima nego njemu. Ali Mister No ima opet sreće (ili nema?) pošto netko plaća njegovu jamčevinu i izvlači ga iz zatvora, te mu nudi posao gdje bi samo prevozio ljekovito bilje iz jednog mjesta u drugo, posao koji bi trajao neko vrijeme i gdje bi zaradio dobre novce. I sve se čini idilično, dok Mister No ne odveze prvu turu i zapravo sazna pravu istinu, sasvim slučajno pijući sa čovjekom koji je bio zadužen da primi tu "robu". I tada Mister No preuzima "pravdu u svoje ruke"..

Nije loša priča, osim što je prekratka i premalo likova da bi bila zanimljivija. Imamo praktički samo 3 lika, uz Mister Noa, gosp.Stoun (ne znam jel se tako piše, pišem kako sam pročitao iz VČ knjige), te valjda njegova nećakinja - jer ne znam što znači riječ "bratanica" (valjda od brata kćer). Radnja je vrlo jednostavna, ali i moram priznati da se da odmah naslutit da Mister No prevozi nešto ilegalno čim je dobio zadatak. Isto tako što saznajemo da je ta cura imala zabranjen pristup "farmaceutskoj tvornici". Mister No je opet primoran uzeti oružje u ruke, a pogotovo je brutalna ona scena kako je stradao gosp.Stoun (propeleri aviona). Nije mi ga žao nimalo, pošto je prijetio toj curi (koja je njegova krv) pištoljem, a ona kasnije još priča kako on nije zao. Ajd dobro.

13.04.2019
    22:28:00 sati
  • Jozzinelli

Ukupna ocjena 31%

3, 2, 3, 7

Jedna od najlošijih priča iz dnevnikovog perioda, a Donateli najlošiji crtač Mister Noa,                takođe što se tiče bar dnevnikovog perioda. Na Zagoru je dobar, ali pilot jednostavno nije bio za njega. Jedino je naslovnica simpatična, pogotovo ova dnevnikova sa izbledelim bojama i štampom, čime se pojačava retro ugođaj i nalikuje na stripove iz 30-ih. Pa još i naslov "Jači od ljubavi", najviše me je taj naslov privukao da kupim strip, vidite šta znači dobra reklama, a sadržaj nikakav. (Lebovićevu naslovnicu nisam uzimao u obzir, uglavnom mi se dopadaju njegove naslovnice, ali ova je baš jedna od lošijih.)

21.04.2019
    19:46:00 sati
    Jozzinelli