MN SR 61
  • Make-Make
    MN SR 62

• Još jednom srećemo Patriciju.
  • Uskršnji otoci su mjesto radnje i nekih drugih priča u SBE poput MM LMS 36 - Večiti rat.

"Tajanstveno prisustvo onih figura… Zagonetnost koja iz njih zrači… Atmosfera izolovanog kutka sveta, osuđenog da ostane samo neka vrsta muzeja čovečanstva."

Nakon epizode koju mnogi smatraju jednom od najboljih u serijalu došla je jedna prilično dobra epizoda. Radnja je smještena na Uskršnje otoke, mjesto s famoznim "Glavama". Na otok Mister No dolazi tek pred kraj prve epizode nakon uvoda od nekih 60-ak strana. Ti uvodi su služili Nolitti kako bi dodatno okarakterizirao lik, mada lično mislim da je takvih uvoda bilo previše u serijalu.

Kroz epizodu saznajemo da je otok pod nezvaničnom vlasti kompanije Sunset, mada su tu neki likovi koji žele da vrate otok pod pasku onih kojima otok i pripada. Jedan od njih je Pakomio koji je predstavljen kao neka vrst mudraca u selu, čovjeka koji je cijeli život posvetio otoku. On postaje vodič Mister No-u i Patriciji, pruža im smještaj i govori o svome sinu Miri, Patricijinom poznaniku, za kojeg bi volio da se vrati na otok. Zanimljivo je da uslijed pokušaja ubojstava Mister No-a scenarist stalno nameće Pakomia kao ubojicu, mada je Pakomio predstavljen kao pozitivan lik, za razliku od Matue, Pakomijevog protivnika koji podržava kompaniju i vjeruje da ako počnu postavljati zahtjevi kompaniji da će kompanija jednostavno naći druge radnike. On je taj koji predlaže povratak starom načinu biranja predstavnika, načina za koji Pakomio kaže:"Ne…Ja sam protiv… A vi treba da se suprotstavite, prijatelji… Pravi ljudi se nigdje na svetu ne bi tako ponašali. Pustite boga Make-Make neka ostane u tmini sujeverja, a vi pokušajte da mislite svojom glavom."Ostali stanovnici su podijeljeni na one koji su vjerni Pakomiu i one koji su vjerni kompaniji. Mada postoje još neke izuzetke poput Pakede, Matuinog čovjeka kojeg Mister No spašava od smrti u lovu na Znak moći, lastavičje jaje.

Nolitta je napisao mnogo priča i posebno je cijenjen njegov rad na Zagoru, ali ova mi je jedna od upečatljivijih i originalnijih. Prilično je lako shvatiti tko pokušava da ubije Mister no-a i to je jedna od zamjerki na priču, ali pravi dragulj se nalazi u trećem dijelu Tangata-Manu. Mještani predviđeni vračem Vahakijem progone Mister No-a, Patriciju i Pakomia. Ta potjera je puna dinamičnosti i prosto osjećamo svu napetost koju naši junaci proživljavaju. Nolitta je čitaoca prosto uvukao u priču. Osjećamo se kao treći čovjek u svemu tome, zapravo četvrti jer je Pakomio većinu vremena sa njima.

Što se tiče crteža Bignotti je obavio dobar posao, manju zamjerku imam na naslovnice. Sve tri mi imaju neke detalje koji su se mogli doraditi. Prva i druga, Mister No-ovo lice, a treća mi je nekako plastična. Patricija izgleda poput lutke. A i sama treća naslovnica mi je nekako otrcana. Podsjeća me na neke scene iz Indiane Jones-a. No dobro. Dovoljno su kvalitetne za 7.

"Posmatrajući tog mladića kako nam se približava, odjednom sam se osjetio sav pometen… Kao da sam se probudio posle nekog velikog pijanstva! Pravo da vam kažem, sve ono u šta sam do maločas bio ubeđen, sad mi se čini sumnjivim… Čak pogrešnim! Ne mogu da se saberem…"

MN LMS 700/702 Hodnik za pakao

MN LIB 31 Yanoame

• Porter

9, 8, 9, 9

Ova mi je epizoda posebno draga posto mi se cura zove Patricia
    19.10.2003
    18:31:00 sati
    Porter

9, 8, 9, 6

Zanimljivo mjesto radnje, Uskršnji otoci. Dobro je saznati par sitnica iz povijesti i kulture tog tajanstvenog mjesta. Imamo priliku vidjeti kako je povodljiva masa, kako se pale iskre fanatizma (a što nam nije nepoznato i sa naših prostora, na žalost). Crtež je odličan, a naslovnice slabašne.
    19.10.2003
    22:00:00 sati
    stinky

8, 7, 6, 7

Oduvijek sam se palio na Uskršnja ostrva,mislim da je to jedno od najzagonetnijih mjesta na Zemlji.Sama epizoda nije ništa posebno,rekao bih jedan sasvim pristojan i standardni MisterNO..
    23.10.2003
    17:09:00 sati
  • SnotMan

7, 6, 7, 7

prica zanimljiva mogli su je bolje odratiti,zlatna sredina,naslovnice interesantne crtez prosjecan ne bi mi bilo nista i da sam propustio tu epizodu
    05.11.2003
    19:13:00 sati
    SnotMan

8, 8, 7, 8

15.11.2003
    13:07:00 sati
    Brdar
  • SejoSexon

10, 10, 10, 10

Tandem Nolitta/Bignotti je obavio izvrstan posao! Ova tri stripa su bila prvi stripovi M Noa koje sam poslije ratne tragedije i gubitka moje nikada prezaljenje kolekcije ponovo nabavio.
    06.01.2004
    00:38:00 sati
    SejoSexon
  • johnhartson

10, 10, 8, 8

Pa koja je to epizoda sa Patrishom (valjda se tako cita) losa?
    21.04.2005
    12:39:00 sati
    johnhartson
  • lwood

10, 10, 10, 10

meni najbolja epizoda Mr No-a. Uskršnji otoci su sami po sebi egzotični i mistični,izolirani od jačih vanjskih uticaja,sa svojim specifičnim lokalnim običajima.jednostavno ODLIČNA PRIČA!
    09.12.2005
    23:04:00 sati
    lwood
  • manhunter

7, 6, 7, 7

Prosečna epizodica. Čitljivo.
    24.04.2006
    14:42:00 sati
    manhunter

9, 9, 9, 9

Make-make!!!!!!!!Podivljali otočani protiv Jerryja i Patricije :-) Mjesto radnje:odlično odabrano!Patetika kraJA vrhunska!Genijalan M.No...
    11.03.2007
    18:23:00 sati

Ukupna ocjena 98%

10, 10, 10, 8

dobra, zabavna, odlična avantura. jako je dobro mjesto radnje, isto tako i bignotti - u ovoj epizodi odličan. veliki plus pojava Patricije, uvijek lijep dojam ostavi. Jedan od najboljih Mister Noa ikad.
    02.06.2007
    18:05:00 sati

8, 6, 7, 6

zanimljiva priča s nekoliko scenarističkih nedostataka, meni najviše smetalo to da mister no kao stranac, bez po frke sudjeluje u plemenskom običaju, i to da ljudi jednostavno polude i  odbiju slušati svoga tangata manua mi je malčice prozirno...ali dobro, ima tu edukativnih podataka, pa ima prolaz
    19.01.2008
    10:10:00 sati
  • npetros2@htnet-dsl

8, 8, 9, 8

Klasični Nollita sa svojim ludorijama, svakako je zanimljiv završetak gdje Pakomijev sin ostaje sa svojima...Bignotti je uvijek Bignotti!
    30.03.2008
    12:17:00 sati
    npetros2@htnet-dsl
  • Ukupna ocjena 75%

8, 8, 7, 6

14.07.2009
    07:44:00 sati
    farrar
  • provodina

9, 10, 9, 7

Priča ima malo sporu radnju na pocetku tj.pocinje tek onda kada kreće ono natjecanje za Tangata-Mutu..Imamo tipicnog Nolittu sa genijalnim opisima samog otoka, podneblja i običaja koji zaživljavaju nakon bezazlenog skupa.Nakon toga vidimo naizgled miroljubive otočane koji se zahvaljujuci običajima tog otoka u davna vremena  pretvaraju u krvožedne barbare i siju strah i trepet otokom....Bravo Nolitta zaista domljiv prikaz toga sveopćeg ludila.Još da na kraju spomenem genijalan crtež Bignottija koji stvaro je uspio dočarati tu atmosferu.Posebno domljiv dio je kad vidima Patriciju kako plače zatvorenu u onoj pečini ocrtanoj raznim znakovima.Šeta jedino sto naslovnice osim zadnje možda nisu uspjele dočarati tu mistiku samog otoka.Priča koju preporučujem svima i kojoj ću se i sam rado vraćati u ovom prvoklasnom izdanju libellusa.
    02.10.2009
    15:26:00 sati
    provodina

10, 10, 10, 9

Priča je klasika, radnja ide tako prirodno da je to divota. Ovakih epizoda više nema, Nollita is the best.Nije mi jasno kako niko ne komentira kraj, priča nije završena, kako je Jerry dobija pajper nazad? U idućoj epizodi uopće se ne spominje to, ništa? A opet je Nollita pisac?

27.12.2009
    00:08:00 sati

8, 7, 9, 10

Odličan triler!

21.04.2010
    19:33:00 sati

8, 6, 8, 6

Epizoda koja pokazuje kako se pod stoljećima kolonijalne vladavine u urođenicima opet može probuditi plamen urođeničkog naslijeđa  i tradicije, koji može otići u pozitivnom ili negativnom smjeru. Ovdje je zapravo pokazano kako se u borbi protiv zapadnog načina života koriste lokalni identiteti i nacionalizmi. Ipak, najbolje mi je što je u epizodi iznešeno dosta činjenica o samom otoku Rapa Nui (zanimljivo kako se u epizodi ne spominje urođeničko ime otoka, nego kolonijalno- Uskršnji otok), kao i o običajima i načinu života urođenika. Osim toga, epizoda se dotiče i socijalno-ekonomskih problema neokolonijalizma, gdje razne zapadne tvrtke iskorištavaju jeftinu radnu snagu Trećeg svijeta.

04.07.2010
    17:34:00 sati

7, 6, 9, 4

Prilično dosadna epizoda, jedini zanimljivije scene su one kad su se utrkivali za ptičja jaja i onim pilotom na početku. Patricia mi je nezanimljiv lik pa na nju nisam obraćao previše pažnje a Mister No odskače od lika.

Crtež sjajan, kao i uvijek kad je Bignotti u pitanju. Naslovnice užasne, kao i uvijek kad je Ferri u pitanju.

28.11.2010
    22:05:00 sati
  • Ukupna ocjena 86%

8, 9, 9, 8

29.11.2010
    14:21:00 sati
    malek

8, 8, 9, 8

27.07.2011
    02:13:00 sati
    Srdjan999

5, 6, 6, 8

Ovo me je stvarno dosta umorilo.  Hem je prica dosta razvucena i nepotrebno duga na 300 stranica, hem je crtez osrednji (Bignotti mi je uvijek bio veoma slab), hem je scenario dosadan i nezanimljiv... uff.  Ok, Ferrijeve naslovnice mi se svidjaju, ali prica je umorna, pogotovo u zadnje dvije sveske (prva je nekako tolerantna).  Sve sto se desi kad Patricia i Mister No stignu na onaj otok je suvisno, blesavo, glupo... oni ljudi odjednom nekako poludise zbog pice ili droge ili stagod, i onda hoce da zrtvuju zenu nekim bogovima make-make?  Ako je to ono sto sam razumio, onda je dosta naivno, pogotovo za pricu koja je prvi put objavljena u 1980-oj godini.  Nolitta je inace napisao neke od najboljih Zagorovih i Mister No epizoda, ali ponekad (kao u slucaju "Operacija Poseidon") covjek jednostavno totalno promasi.  Ova epizoda spada u tu drugu kategoriju.  Stavise, ne vjerujem da cu je ikad vise procitati, na zalost.

26.02.2012
    14:46:00 sati
  • Ukupna ocjena 52%

5, 2, 8, 7

21.05.2012
    21:45:00 sati

10, 10, 10, 10

Mene je ova priča posjetila na roman Gospodar muha.

27.11.2012
    15:27:00 sati

8, 9, 9, 7

Mislio sam da je ovo dosadna priča, jer nisam mogao odliti a da malo ne proslitam. Nisam čitao u Lms izdanju. No, priča je sasvim ok, vrlo zabavna, i niti na trenutke dosadna, tako da sam na kraju bio i jako zadovoljan dobivenim.

20.03.2013
    08:39:00 sati

3, 5, 6, 7

Priča mi nikako ne paše, Bignottijev crtež mi je inače dosta dosadan, a ovdje pogotovo. Vrhunac stripa mi je dijalog između Mister Noa i Patricije.

28.07.2013
    13:58:00 sati
  • Ukupna ocjena 48%

5, 3, 6, 6

Nekako mi je u ovoj fazi Mn općenito baš zamoran pa tako i ova priča, a k tome Bignottijev crtež (pogotovo krajolika i urbanih sredina) mi nikako ne leži, već dapače čini stvar a priori dosadnom. Čak kad je i priča OK, preskočim pola stranica jer crtež ne neudi ništa atraktivno... Pohvalio bih tek odnosn MN-a i Pat, ali i to je prikazano dosta nerealno.

26.11.2013
    07:56:00 sati

9, 8, 10, 8

Super epizoda,dinamična i uzbudljiva.

04.10.2014
    17:05:00 sati

8, 8, 8, 9

10.10.2014
    15:44:00 sati
  • caramba

8, 9, 10, 9

Odličan uvod u epizodu kojim Nolitta razvija još jači odnos između Mister Noa i poprilično dugo odsutne od serijala - Patricije. "Spontani" susret, večera, ples i zatim onaj urnebes na pisti. Heheh tipični Nolitta. Ali, Bignottiju skidam kapu, definitivno. Nakon gigantskog projekta od 300+ stranica, ponovno je crtao priču od 300 stranica što je zbilja zadivljujuće, jer je posao odradio fantastično. Nemam pojma u kojem su vremenskom razmaku epizode nacrtane, ali tada tih 6 mjeseci tresao je samo Bignotti. Majstor!

26.05.2015
    23:23:00 sati
    caramba
  • igor 12

9, 9, 9, 7

odlično.

27.07.2015
    19:03:00 sati
    igor 12

7, 5, 8, 7

Dosta dobro zamišljena priča, ali sasvim prosječno izvedena; transformacije otočana - od razumnih do bezumnih i natrag - su neuvjerljive, a i Mister No ima pretjerano melodramatične trenutke, kao u nekim trećerazrednim akcijskim filmovima ("Patricia! Neeeeeee!!!!", "Spreman sam učiniti... učiniti pokolj!!!"). Podsjeća malo i na one naivne Zagorove priče iz šezdesetih.

Bignotti standardno vrlo dobar, mada je mogao više truda utrošiti na pojedine panorame...

Sve skupa nekakav prosjek, ništa za pamćenje, osim pojave Patriše ;)

05.06.2016
    19:15:00 sati

9, 9, 9, 8

Vrlo dobra epizoda, prvi dio je protekao u laganijem ritmu da bi zatim u drugom sve nadoknađeno hrpom akcije. Drugo pojavljivanje Patricije, naravno da nije moglo nadmašiti ono iz Rio Negra, ali ni ovo ne zaostaje puno. Već onda su postojala sitna prepucavanja između nje i Mister Noa, a sada smo vidjeli još veću količinu istih. Iako je u prvi trenutak Mister No odbio putovanje na Uskršnji otok zbog svojih obaveza, moglo se očekivati kako će ga nešto natjerati da promijeni planove. Stvarno, nije ugodno kada se zamjeriš lokalnom moćniku pa te njegova potrčkala krenu proganjati poput zvijeri. Jedino je mogao biti iskreniji prema Patriciji i priznati u čemu je stvar, a ne onako prodavati maglu da je to zbog nje. Pakomio Fuentes je kod prvog susreta ostavio dojam čovjeka koji će ti prije pomoći nego prevariti, bez obzira što su neke stvari govorile u prilog tome kako ima veze sa pokušajima atentata. Prije održavanja javnog skupa bio je jedini lik koji se pojavio u bližem krugu, mada sam ja bio skloniji vjerovanju kako su ljudi Clydea Davisa potegnuli iz Rija da se osvete Mister Nou nego sumnjao u Pakomija. Na javnom skupu se pojavljuje izvjesni Matua i njegov nastup je bacio malo svjetla na taj slučaj. A kako je samo bio siguran da će pobijediti u natjecanju za poglavara otoka, to je dalo naslutiti kako se inače ne koristi čistim metodama za postizanje svojih ciljeva. Imamo firmu koja iskorištava radnike i uskraćuje im njihova prava, a Matua je odmah dao do znanja kako ne želi po tom pitanju raditi nekakve promjene. Njegov način koji se može opisati kao ''bolje vrabac u ruci nego golub na grani''  više ide u korist moćnika iz Sunset Companyja nego samih radnika, pa smo tako dobili odgovor na jedno pitanje. Međutim, u želji da pobijedi Matua je iskopao iz prašine neke stare običaje i time pokrenuo lavinu nevolja koja se obrušila na Uskršnji otok. Ovdje uopće nije bitno tko je pobijedio u natjecanju za poglavara, pristalice Pakomija i Matua su ionako dvije strane iste medalje i sličniji su jedni drugima nego što izgleda u prvi trenutak. Zato ne stoji izjava Matue kako se ne bi dogodilo krvoproliće da je slučajno on izabran za poglavara. Stanovnici otoka su jednostavno bili previše obuzeti religioznim fanatizmom, i već samo pokretanje drevnih običaja je izvuklo iz njih najskrivenije oblike ljudskog primitivizma. Tko se igra vatrom na kraju od nje i strada, viđeno već puno puta kako u stripu tako u stvarnom životu. Kada dođe do takvih izljeva bijesa treba ih znati ugasiti. Pakomio je to pokušao, i sve što je uspio napraviti je ponuditi sebe kao žrtvu da bi spasio dvoje stranaca. Zato je njegov sin bio uspješniji, nije ga obeshrabrila ni činjenica da su ti ljudi u napadu primitivizma divljački skinuli glavu njegovom ocu. Možda je cijela mudrost u tome kako treba dobro poznavati određenu skupinu ljudi da bi mogao postupiti na pravi način. Miro je vjerovao da to može, a sigurno je tako htio umiriti grižnju savjesti što nije došao ranije i tako vjerojatno spriječio krvoproliće. U toj sceni na brodu se vidjela razlika u razmišljanju dvije vrste ljudi; mornara koji su toliko ostali zaprepašteni zvjerskim činom da su htjeli otići na obalu da održe lekciju divljacima, i mladog Fuentesa koji je samo htio pokopati oca i nastaviti njegov rad.

Bignottijeva druga priča zaredom, treba mu skinuti kapu zbog tih 600 stranica iako je ovdje za nijansu slabiji nego u prethodnoj Hodnik za pakao. Prva naslovnica nije nešto dok su druge dvije vrlo dobre.

20.09.2017
    23:07:00 sati

9, 10, 8, 9

Zanimljivosti:
    - Ova epizoda je originalno izlazila od svibnja do srpnja 1980.
    - Drugo pojavljivanje Patricie, nakon što smo je upoznali u kultnom "Rio Negru".
    - Priča započinje u Rio de Jaineru, a Nolitta nas preko Čilea vodi na Rapa-Nui ili Uskršnji otok.

- Soundtrack uz priču: Čileanska himna

- Priča o dodjeljivanju titule Tangata manu, koju nam Nolitta pripovijeda, je istinita u svim detaljima. Zadnje takvo poznato natjecanje je održano u 1888. godini. Dok je u ta davna vremena mnogo natjecatelja nastradalo u napadu morskih pasa, danas je plivanje (zbog velikog izlova) puno sigurnije.