MN SR 65
  • Intrigo internazionale
    MN SR 66
  • Requiem per un soldato
    MN SR 67

• Mister No ponovo u Akapulku (vidi LMS 621/623 Plaćenik)

Pre nekih 15 godina na TV stanicama širom bivše Jugoslavije vrtjela se serija pod imenom ”Dvanaest žigosanih”. Nastala pod utjecajem istoimenog filma iz 1967. u kojem su zapažene uloge ostvarili Telly Savalas, Charles Bronson, te Lee Marvin, serija je ubrzo stekla veliku popularnost i pobrala puno pohvala i pozitivnih kritika. Vremenski locirana u doba Drugog Svjetskog rata, zasnivala se na priči o odredu komandosa koji su činili najnevjerojatnije zadatke duboko unutar neprijateljskih linija. Posebnu draž davala je činjenica da su ti komandosi ustvari vojnici koji su uslijed različitih prekršaja osuđeni na smrt ali im je dana prilika da se rehabilitiraju. Ne znam da li je Alfredo Castelli imao prilike da pogleda “Dvanaest žigosanih”, bilo u formi serije ili filma, ali je uočljivo da ova epizoda Mister Noa ima određenu dozu sličnosti sa gorespomenutom serijom. Otet je Huan Haramiljo, poznati ekvadorski petrolejski magnat i jedan od najvećih eksperata u oblasti naftnih istraživanja. Obzirom da je zatočen u utvrđenju koje se nalazi u slobodnoj zoni Panamskog kanala, vlada Ekvadora ne smije da se miješa jer bi to izazvalo ozbiljne međunarodne sukobe. Zato su prinuđeni da formiraju grupu komandosa koja neće imati nikakve veze sa ekvadorskim zvaničnicima, a koja će se infiltrirati u utvrđenje i osloboditi Haramilja. Naravno suvišno je i spominjati tko će upravljati avionom kojim će izbaviti magnata…

Ovo je kratki zaplet, po mom skromnom mišljenju, jedne od najboljih priča o Mister Nou. Svi elementi koji cine neko djelo izvanrednim ovdje su implementirani: vrhunski zaplet, dinamična razrada, neočekivani preokret, ”poetska pravda” na kraju. Impresionira izuzetna podjela likova koja odlično ocrtava različite karaktere članova grupe. Pored Mister Noa tu su nemilosrdni borac Korkin, ćutljivi Burma za koga je ubijanje samo jedna velika zabava, miroljubivi crnac Safir koga je igra sudbine dovela među plaćenike, Rico kome je ova misija posljednja prije nego što se povuče da bi se brinuo o svom malom sinu. Ipak, najviše pažnje Castelli je posvetio vođi grupe, pukovniku Koneliju, prekaljenom veteranu kome je ovo samo još jedna akcija. Koneli je osobno odabrao Mister Noa da pilotira avionom kojim će članovi tima pobjeći kad oslobode Haramilja. Znajući da je Mister No po prirodi idealista, smislio je priču da bi ubijedio našeg junaka da je Haramiljo ustvari filozof utopista koji se bori za dobrobit čovječanstva. Po običaju, Mister No je nasjeo i to zahvaljujući šarmu jedne djevojke (vidi LMS 719). Još jedan plus ovoj priči je i iznenadni obrt, tako da Mister No i njegovi drugovi od lovca postaju lovina, jer njihovi poslodavci odjednom žele da se otarase Haramilja. Suočeni sa moralnom dilemom, plaćenici možda po prvi put u svom životu postupaju ispravno i odlučuju da Haramilja poštede i objelodane zavjeru. Nažalost taj pozitivan čin će koštati glave sve komandose osim Mister Noa i Konelija. Tako na spomenutom dvojcu ostaje da sprovedu osvetu koja će tragično završiti po Konelija čime se u neku ruku potvrđuje stara izreka ”Ko se mača lati od mača će i poginuti”. Ne propustiti.

MN LIB 31 Yanoame

MN LIB 33 Argentina

• Aster

10, 8, 9, 7

Strip je sjajan.Jedan od najboljih prica o Mr.Nou.Prvi put sam ga citao sa 11 ili 12 godina,a od tada i vise puta,i nijedanput me nije iznenadio.
    18.10.2002
    15:12:00 sati
    Aster

9, 9, 10, 6

Čovjek iz Akapulka je prvi strip koji sam kupio na kiosku!Odlična priča i sjajan crtež.
    14.11.2002
    10:15:00 sati
  • Ukupna ocjena 87%

9, 9, 9, 6

Dobra priča o komandosima. Malo je nelogično da bi se takvi tipovi, okorjeli, odrekli novaca i žrtvovali za bilokakve ideale, kao u slučaju spašavanja znanstvenika, ali ajde, tako se pišu te ratne priče, herojstvo iznad svega. Zato je super urađen kraj pukovnika Konelija, junačka smrt nakon obavljenog zadatka. Tako to ide.
    21.10.2003
    11:03:00 sati
    stinky
  • johnhartson

10, 9, 9, 7

Ovo mi je dugo godina bila omiljena epizoda Mr Noa. I danas mislim da je jako dobra.
    15.11.2003
    14:53:00 sati
    johnhartson
  • SejoSexon

10, 10, 8, 10

Castelli u odlicnoj formi, fenomenalne naslovnice, solidan crtez! Kao klinac sam bio odusevljen ovom pricom.
    06.01.2004
    00:44:00 sati
    SejoSexon
  • Ukupna ocjena 94%

10, 9, 9, 10

procitao sam ih bar 10 puta,zato sto je prica fenomenalna.sve najbolje ,jedna od najboljih epizoda mister noa.
    23.12.2004
    15:17:00 sati
    rivendel
  • globinjo

8, 8, 10, 9

odlična epizoda,crtež nije loš...mister no opet u ulozi "filozofa" i anđela pravednika...
    29.09.2005
    04:30:00 sati
    globinjo
  • lwood

10, 10, 9, 7

osobno jedna od najboljih Mr No epizoda.dobro opisana gadljivost političara.
    09.12.2005
    22:36:00 sati
    lwood
  • Ukupna ocjena 87%

9, 8, 9, 9

Ovaj strip pokazuje svu sjajnost Mister Noa i akcije koja se odvija oko njega.Dobar crtež i solidne naslovne strane,makar se na?e nešto slienosti sa odre?enim serjalom ,to nikako ne upropaštava strip i prieu.
    10.02.2006
    20:41:00 sati
    mister g.
  • sdragan@

10, 10, 7, 5

Citajuci ovu zanimljivu pricu imao sam osecaj kao da gledam nekakav uzbudljivi film.Prica i scenario su zaista na visokom nivou.Malo mi je trebalo vremena da se naviknem na Civitellijev crtez...jednostavno suvise volim Bignotija...to je jace od mene.
    Moram priznati da mi naslovnice nisu "legle", morale bi biti daleko bolje za ovakvu sjajnu pricu.No, sve u svemu pozitivna ocena.
    26.02.2006
    13:34:00 sati
    sdragan@
  • npetros2@htnet-dsl

9, 9, 8, 7

Uzbudljivo i napeto! Ovakav treba biti svaki Mister NO
    09.04.2006
    21:49:00 sati
    npetros2@htnet-dsl

8, 7, 10, 8

Rambo (Mister No) se vratio ponovo u svoju jedinicu!Pomalo čudna pilotova epizoda,odskače od svih dosadašnjih.Nalikuje na bogatu borbu grupe TNT protiv Mangie.A to nit smrdi,nit miriše.Crtež izvlači sve,prekrasan je i Mister No sa sunčanim očalama nekako i prolazi.
    13.03.2007
    12:52:00 sati

8, 8, 8, 8

moram priznati da sam ipak više očekivao od ove epizode kad sam je krenuo čitati. ništa više nego solidan dojam, usprkos civitelliju čiji mi se crtež više sviđa kod texa nego kod MN. ferrijeve naslovnice na mjestu, pogotovo druga i treća. katastrofa je prijevod naslova Dnevnika
    05.06.2007
    10:16:00 sati
  • zorglub

9, 8, 7, 5

Jedan od najdražih stripova iz detinjstva. Konačno sam nabavio i prvi nastavak i kompetirao priču. I ništa se nije izgubilo od tada. Odlična zamisao, pretvorena u dinamičan scenario, pun akcije, koji je mogao biti i bolji da nije onih debilnih HA-HA! momenata. Crtež solidan, mada nekako svi sporedni likovi međusobno liče. Mister No zanimljiv u šmekersko-kockarskom fazonu. :)Kao što reče Colt, ne propustiti.
    12.06.2009
    02:57:00 sati
    zorglub

10, 10, 9, 10

Odlično!

21.04.2010
    19:36:00 sati

8, 6, 10, 3

Ne samo što imamo vojsku i međunarodne intrige, nego nas Castelli upoznaje s Connelyjem, jednim od najupečatljivijih epizodnih likova u Mister Nou. Kad se sve spoji, ovo ispada jedna od najatraktivnijih tadašnjih priča, bez obzira što malo "podsjeća" na film The Wild Geese. Scenarij je ili parodija klišeja ratnih filmova ili teško posuđuje od njih. Naravno, ako netko u ratu priča o svojoj ženi i djeci, poginut će pod rafalima već u slijedećem kadru. Tu su čak i spomenuli tu činjenicu, ali nije im puno pomoglo očito. Izuzev Connelyja, likovi su olinjalo staro sranje. Sadistički rasist (Corkin), neozbiljni momak lakog prsta na okidaču (Burma) itd. itd. I zašto uvijek mačke pogibaju u stripovima? Zašto Conelly nije bacio npr. nekog štakora onim dobermanima?

Civitelli na vrhu kao inače. Primijetio sam da je u jednu stranicu uskočio i Bignotti. Ona slika Mr. Noa u ratu posuđena je iz epizode Mister No ide u rat. Ferri se nije nešto iskazao. Prve dvije mogu proći, ali treća je užas. Connelyjeva poza je besramno prekopirana iz stripa. I što je s gorućim kućerkom?

04.05.2010
    23:14:00 sati

9, 6, 7, 5

Priča odlična, ali scenaristički dio lošiji. Ima tu dosta naivnosti i nelogičnosti. Nolitta bi to scenaristički puno bolje odradio. Civitellijev crtež mi nije legao u ovom Mister Nou. Od naslovnica jedino druga dobija prolaznu ocjenu.

05.07.2010
    17:42:00 sati

10, 8, 8, 7

Zbilja mi je odlična bila ova epizoda. Baš mi je bio gušt čitati od početka do kraja, samo sam našao nekoliko manjih grešaka ali sve u svemu jedan od boljih Mister Noa koje sam pročitao.

25.11.2010
    20:32:00 sati
    dombac

9, 10, 10, 9

Odlicna epizoda, i pravilno zasluzuje da bude na UBC Top 10 Mr. No-ovih epizoda.  Crtez je fenomenalan, a prica je klasicni film, nesto poput akcije u kojoj je u starim danima glavna uloga bio Lee Marvin, a da je malo kasnije snilmljen, Chuck Norris bi mogo biti glavni glumac.  Onaj Koneli je fenomenalno odradjen lik: mudar, iskustan u ratnim situacijama, a bogami i posten.  Citavo vrijeme ocekivo sam da on nekako zajebe Mr. Noa, i da pokusa da ga ubije, ali ocito je Koneli covjek od veliko principa, i zato spada u one nezaboravne likove iz ovog serijala, kao Poslednji Cangaceiro i onaj ruski covjek 'iz svemira'.  Naslovnice su dobre, ali ona glavna koju je Libellus upotrebio za naslovnu svoje knjige je meni u stvari najgora koju su mogli odabrat.  Kad covjek nju gleda, izgleda kao da ce Koneli i Mr. No da ubiju jedan drugog; ostavlja totalno pogresan utisak.  Ovo je najbolji Castelijev scenario u pilotovom serijalu, na nivou Nolite i Sclavija.

08.04.2011
    02:17:00 sati

7, 6, 6, 7

Nadahnuto filmom The Wild Geese (Divlje guske) Andrewa McLaglena (režirao dosta filmova kasne glumačke faze Johna Wayna) iz 1978. sa glumačkom postavom koja uključuje Richarda Burtona, Rogera Moora, Richarda Harrisa i Hardyja Krugera (poznat na ovim prostorima po pojavljivanju u nizu partizanskih spektakala). Otkrijte sami tko je od njih poslužio kao inspiracija za Connelyja;). Manje originalno nego se čini po ideji, no potentnije odrađeno nego u filmu. Ostavlja gorak okus u ustima, poput najboljih epizoda na početku serijala. Kasnije se to razvodnilo i oporost je ustupila mjesto moralnom prenemaganju glavnog junaka.

18.10.2011
    13:07:00 sati
    aristotel skotos

10, 10, 10, 10

Ma ovo je ko da gledam vrhunski film, james bond i još neka perverzija...savršeno.

12.01.2012
    19:20:00 sati
  • Ukupna ocjena 76%

7, 8, 8, 7

Meni jedna iz djetinstva boljih pilotovih priča. Sada kada sam ju ponovo pročitao dojam je lošiji. Ove Castellijeve međunarodne spletke su sve na isti kalup. Tajna agentica, naravno djevojka na koje je Mister No slab, ispriča hrpu laži i na taj način ga pridobije na svoju stran. Isto imamo i u  Tajanstveni grad (Libellus 14) i u Špijunska mreža (Libellus 25).

Dalje, stavrno ima puno klišjeva iz ratnih filmova ali to može proči. Dobro je to, što je zanimljivo, puno je dobro ukomponirane akcije što ipak malo diže priču iz prosjeka. Ali film Wild Geese mi je puno bolji.

21.05.2012
    21:50:00 sati

8, 9, 8, 6

Iako ne baš originalna ideja s komandosima, dobra epizoda. Nevjerojatno koliko Castelli dobro funkcionira u sklopu MN serijala u odnosu na Zagoru. Gotovo identičan način pripovjedanja kao i Nolittin, ali i malo se osjeti i martinmystereovski štih. Civitelli ovdje čak za nijansu bolji nego u kasnijem radu "Dječak Santiago"; baš šteta što sam njegov dobar crtež na Mister Nou vidio tek poslije boljeg na Texu.

10.11.2012
    13:50:00 sati

10, 10, 10, 10

Jedna od ponajboljih MT. No priča.

29.12.2012
    19:21:00 sati
  • vknez

8, 8, 8, 7

13.01.2013
    19:22:00 sati
    vknez

9, 9, 10, 9

Ljepo se zavalio u jedno subotnje hladno popodne i s guštom pročitao ovu ratnu pustolovinu (iako je bolja ona prava ratna epizoda-knjiga 26). Kao da se gleda neki fil ih 70 ili 80-tih. Crtež odličan. Nisam čitao nikad prije, susjed je imao u Lms prvi nastavak- 'Plavi đavo', kojeg je jako čuvao, nastavak nismo uspjeli nabaviti. Sjećam se kao mali da se ova epizoda svidjela i tati.

28.02.2013
    10:44:00 sati

8, 8, 9, 9

Vrlo dobra epizoda, iako se na prvu Mister No teško uklapa u sve ovo. Civitelli odličan iako mi je u Texu bolji.

03.08.2013
    18:13:00 sati

8, 8, 10, 10

05.08.2013
    22:01:00 sati
  • Ukupna ocjena 66%

8, 6, 6, 6

12.06.2014
    21:47:00 sati

9, 9, 9, 9

Odlična epizoda meni lično jedna o najdražih MN.

04.10.2014
    17:08:00 sati
  • mladjo

8, 8, 9, 7

Odlična priča kojoj su svi elementi kvalitetno odrađeni. jedna od boljih Mister Noovih epizoda.

16.07.2015
    13:43:00 sati
    mladjo
  • igor 12

10, 9, 9, 8

odlična epizoda,jedna od najdražih

29.07.2015
    18:33:00 sati
    igor 12

10, 9, 9, 8

Castelli je nakon Hodnika za pakao opet napravio nešto odlično, iako je ovdje koristio neke od ranije poznate elemente. Priča pogađa ravno u kost, u samu srž, priča je prava moralna pljuska namijenjena kurvi pod imenom politika. Bilo da se radi o najmoćnijoj naciji svijeta i njezinim ucjenama, bilo da se radi o nekoj sitnoj ribi koja će zagristi mamac, poruka je jasna i okrutna. Kada je Connely na sastanku spomenuo da mu je potreban izrazito sposoban pilot za akciju spašavanja, već se i prije otkrivanja njegovog imena znalo da je ta uloga namijenjena našem junaku. Jedino je ostalo za otkriti na koji način će ga pridobiti jer se nije moglo ići potpuno otvorenih karata. Connely ga je vrhunski obradio, sve onako u rukavicama sa forama o strogo povjerljivom slučaju, nedostatku ključnog čovjeka, kako bi okolišnim putem došao do pristanka na suradnju. Kada je kasnije saznao pravo zanimanje otetog čovjeka već je bilo prekasno za povlačenje, i tako se Mister No opet uvukao u posao koji smrdi na nevolju. Među plaćenicima je bilo svakakvih tipova, a najviše se ističe Rizzo kojemu je ušlo u naviku govoriti kako mu je aktualni posao zadnji i da se nakon toga povlači. I sada je to rekao, ali ovaj put je trebalo biti zaozbiljno zbog obiteljske situacije. Ispostavilo se da je bio u pravu jer mu je to stvarno bio posljednji posao, samo što se isti nije svršio po njegovim planovima. Corkin jedini u tom društvu nije ostavljao dojam čovjeka od povjerenja, što se u ključnom trenutku i pokazalo, a zanimljivo kako je poput Mister Noa također bio u zatvoru na Đavoljem otoku. Pilot je dobro pročitao Vasqueza prilikom upoznavanja, nesimpatičan i dvoličan tip s kojim se ne bi nikad mogao sprijateljiti. Vasquez je tu dvoličnost pokazao u najgorem mogućem trenutku i time svjesno osudio živote Connelyjeve skupine. Prljave političke igre su počele uzimati svoje žrtve, a ljudi na terenu su ionako topovsko meso koje je neki moćnik iz fotelje uzeo za pravo bacati ga kako mu se prohtije. Što učiniti kada dobiješ takvu zapovijed; eliminirati nepoznatog čovjeka koji je već na rubu svojih snaga zbog zadobivene rane, ili do kraja ustrajati u njegovom spašavanju? U ovom slučaju postoje dvije vrste plaćenika; oni koji iz pozadine povlače konce i oni koji na terenu obavljaju sav prljavi posao. Jest da i jedni i drugi to rade zbog novca, samo što su ovi manji u većini slučajeva prisiljeni to raditi zbog preživljavanja, a gotovo uvijek se pokaže kako imaju veće srce od takozvanih velikih plaćenika. Tako se dogodilo i ovaj put, iako su bile male šanse da naftaš Jaramillo uopće preživi svoju ranu. Istina, plaćenici su mogli slagati Vasqueza da su ubili Jaramilla i time se vjerojatno poštedjeti velikih neprilika. Ali, to bi onda bilo prejednostavno rješenje i ne bi dobili borbu na život i smrt, pa tako nema govora o scenarističkom propustu. Bijeg Conellyja i Mister Noa je spektakularno izveden, pogotovo dio sa zapaljenim automobilom. Vasquez je trebao platiti zbog svega što je napravio, a plan za osvetu je mogao ići samo preko leđa strastvenog kockara. Bilo mi je malo smiješno kako su dvojica osvetnika danima obrađivali Carrilla da dođu do potrebnih informacija. Na trenutak sam pomislio da je Connely odustao od osvete kada je onako iznenada napao Mister Noa. Na sreću, nije bilo tako jer bi to dosta srozalo ukupni dojam, ovako bih rekao da je napravljen jedini mogući postupak. Connely je bio svjestan da se radi o samoubilačkoj akciji i odlučio žrtvovati samo sebe, jednostavno je tako moralo završiti kada se pogleda cjelokupna situacija. Na kraju ostaje i sladak i gorak okus; krivac je dobio zasluženu kaznu, ali je cijena za nju bila najveća moguća.

Prvi rad Civitellija na serijalu i to izgleda dosta dobro, njegov čisti crtež meni više paše na Mister Nou nego na Texu. Kod prikaza Acapulca rekao bih da je u jednom kadru nacrtao Tanga Martineza.

23.09.2017
    22:52:00 sati