Ninja!

MN SA 30-32 | 166 str.

De Almeida, bogati zemljoposjednik okružio se grupom plaćenika. Za njega kao pilot radi i naš junak Mister No. Iz Japana put Brazila kreće jedan tajanstveni čovjek pri tom ubijajući sve koji mu stanu na put i uskoro će se naš junak i plaćenici susresti oči u oči s ninjom.

• Ninja
    MN LIB 106
  • Očajnički sati
    MN SA 30
  • Ninja!
    MN SA 31
  • Čovjek bez prošlosti
    MN SA 32

• Ore disperate
    MN SR 230
  • Ninja!
    MN SR 231
  • L'uomo senza passato
    MN SR 232

• Ninje su eksploziju slave doživjele predstavljajući se javnosti u brojnim filmovima osamdesetih godina prošlog stoljeća. Sho Kosugi, japanski majstor borilačkih vještina glumio je u nizu filmova. “Devet smrti ninje”, “Osveta ninje”, “Ninja III Dominacija”, “Molite za smrt”, “Crni orao” u kojem glumi zajedno sa Van Dammeom, a u “Enter the Ninja” zajedno sa Francom Nerom. Naravno, tu je nezaboravni “Američki ninja” Michael Dudikoff sa dva filma. Uz filmove, tu je bila i literatura u vidu raznih knjiga i časopisa uz već spomenute “plave pisane romane” pomoću kojih nam nijedna ninja tajna nije bila nedokučiva. Danas put ninja ratnika na filmu nastavlja Scott Adkins, majstor borilačkih vještina sa dva filma u kojem uz njega glumi sin kultnog Sho Kosugija, mladac imena Kane.
  • I Zagor je imao okršaj sa jednim od ubojica u crnom, u epizodi “Velika prijevara” (LU EX 212/216). Svi pamtimo užasnu smrt “vibrirajućeg dlana” od koje je skončao pukovnik Mycroft a i sam Zagor je bio blizu vječnim lovištima.
  • Mister No se prisjeća svojih starih pustolovina iz epizoda “Plaćenici” ( LIB 32) i “Posljednji samuraj” (LIB 61).
  • Maurizio Colombo je napisao slijedeće Zagorove epizode: “Strah nad rijekom” (SD 34/35), “Smrtonosni bljesak” (SD 66/67), “Istrebljivači” (LU 72/73), “Čovjek koji je došao s kišom” (Almanah ) a zajedno sa Burattinijem special “Priča o Wandering Fitzyju” i Boselijem “Crna duša”, kao i jedan dodatak specijalu, “Ramath”. U pilotovom serijalu odradio je “Bilo jednom u New Yorku” (Maxi 2) i redovnu seriju brojeve (218/219, 227/228, 230/232, 239/240, 248/251, 263, 265, 275/276, 288, 316) kao i niz epizoda u Dampyru.
  • Zainteresirane buduće ninje mogu se javiti na Bujinkan Seishin Dojo Zagreb, Pakrac i Split.

Prije nego se osvrnem na recenziju želio bih ovim malim tekstom odati poštovanje čovjeku pred kojim drhte najveći kriminalci svijeta a ženama gaćice padaju svučene njegovim čeličnoplavim pogledom. Nema stripofila koji bar jedan nije pročitao, kako smo ih onda nazivali, "pisani roman" plavih korica sa slikom ratnika obučenog u crno iznad kojeg je velikim bijelim slovima pisalo NINĐA. Izdavač je bio NIŠRO Dečija knjiga a pisac Derek Finegan iza čijeg se pseudonima krio po nikad potvrđenim legendama Brana Nikolić. Uvijek su ti romani imali patetično poetski naslov a takva je i radnja bila. "Čovek koji nije umeo da umre", "Čovek koji je ubijao strahom", "Oštrica vreba u tami" samo su neki od poetskih naslova koji su imali prilično dojmljiv efekt na nas klince. Novi Ninđa roman se morao kupiti čim je na kioske došao. Naravno, svatko ko je bar jednu priču pročitao zna da je riječ o Lesli Eldridžu, Amerikancu, veteranu vijetnamskog rata koji se nakon ranjavanja nalazi u Japanu na rekonvalescenciji i koji bježi iz bolnice. Putevi sudbine odnose ga pred prag škole koju vodi sensei Tanaka, i on će u idućih nekoliko godina od Leslija stvoriti ubojitog ratnika sjene, ninju.

Vrativši se u Ameriku, skompati će se sa Tabasco Pitom, mrgom od čovjeka koji voli sisate crvenokose žene, pivo i šoru i Sumiko, malenom i nježnom Japankom bujnih grudi. Neka vas njezin krhak izgled ne zavara, smrtonosno barata svim vrstama hladnog oružja, lijevom rukom šalje kriminalce u bolnicu a desnom na groblje. Oni će zajedno uklanjati kriminalce i ološ sa prljavih ulica San Francisca. Kako je i red kad je ninja u pitanju, romani obiluju sočnim opisima odsijecanja katanom svih mogućih udova, utroba iz kojih vise crijeva i kotrljajućih odsječenih glava pločnikom iz kojih lipte hektolitri krvišpricajući posvuda unaokolo, šurikeni koji se zabijaju u lijevo i desno oko ili kidaju vratnu arteriju, dimne bombe koje ninja baca i nestaje. Nakon kojih dolazi soft porn opis ševe u svim mogućim i nemogućim pozama sa Sumiko ili već koju ženu ninja zbari. A njemu je komada zbariti ko meni u dućan otići, jer u ninja školi nema što ne naučiš, od promjene pregorene žarulje sa kojom možeš priklat’ protivnika na sto i jedan kreativan način do zadovoljavanja žena seksom koji traje i po sat vremena a da se ni ne oznojiš. Takav je naš Leslie bio a mi smo htjeli biti kao on. Još jednom moj duboki naklon ninji koji je bio ninja i prije prvog američkog ninje, Michaela Dudikoffa.

U biti, cijela ova epizoda je koncipirana na način da ninja rabi drevno tajanstveno i smrtonosno umijeće ubijanja poznatije kao Ninjutsu. Priča je svedena na izvršavanje misije osvete koja korijen vuče iz De Almeidine prošlosti zbog nerazumijevanja i nepoštivanja između dvije kulture. Moram naglasiti da je Colombo dobro proučio materiju prije nego se bacio na posao, počevši od sasvim jednostavnih stvari kao što je oružje i oprema jednog ninje, u retrospekciji je jednoga prikazao kao budističkog svećenika što je točno, jer ninje nisu konstantno bile obučene u svoje odijelo već su se prilagođavali situaciji na terenu pa su tako znali biti svećenici, seljaci, putujući trgovci i uklopljeni među civile lakše su obavljali svoje zadaće, koje su često bile špijunskog karaktera. Iako je posegnuo za onim starim dobrim klišeom u opisu fizičkih nepobjedivih karakteristika ninje viđenih u brojnim filmovima ali to je čisto radi dramskih povišenih tenzija. Intenzivno igra na kartu adrenalinske akcije u obliku “jedan protiv mnogih” i to bez nekontroliranih emocija i komplicirane radnje. Ono što je John Woo za akcijski film, to je Colombo za strip. Sjetimo se Zagorovih epizoda “Smrtonosni bljesak” i “Istrebljivači”, čista akcija uz gomilu pucačine, koljačine i hrpe mrtvih tijela. Baš kao ovaj “Ninja” i “Dan lešinara”, pojedinac protiv grupe u fokusu radnje uz hektolitre krvi naokolo.

I upravo je jedan ninja potegnuo iz Zemlje izlazećeg sunca u Brazil, grad Belem. Da svoju katanu okupa krvlju u misiji osvete koja mu je naložena. Efektnim prologom Colombo nas uvodi u svijet tajanstvenih ratnika obučenih u crno, u njihovu samodisciplinu i posvećenost zadatku. Prolog me, u onom dijelu kada ninja ide u jedan ured po informacije podsjetio na epizodu Dylan Doga “Ubojica”, isto takva hladna, neumoljiva robotska okrutnost prema nevinim žrtvama koje stoje na putu do informacija. I kako fino provlači vintage stil kada ninja na zemljopisnoj karti traži Belem, baš onako simpatično retro kraj današnjih google mapsa, GPS navigacije i drugih čudesa. Onda nas baca u Belem, u testosteronsko odmjeravanje snage između pilota i jednog od plaćenika, sugerirajući pri tome kontrast između dva svijeta, istočnjačke koncentracije i discipline iz prologa i zapadne nonšalantnosti.

Kako se u tu priču uklapa Mister No? Jednostavno, opet je bez novca koji mu je neophodan za popravak “ Pipera” i na Krugerov (ops, sada SS) nagovor pristaje biti pilot bogatom zemljoposjedniku De Almeidi, misleći da će to biti tek jedan rutinski zadatak. I poprilično je, bar u početku potcijenio ninju što mu se skoro obilo o glavu.

A De Almeida okružio se grupom plaćenika. Kasnije, u jednoj fino provučenoj retrospekciji saznajemo i odakle njegov veliki strah. Za nas čitatelja nema tajni, znamo koja mu opasnost prijeti a uskoro će i plaćenici spoznati užas u crnom koji neumoljivo sije smrt.

Plaćenici su stereotipni likovi, toliko puta viđeni u filmovima i stripovima. Vrhunski opremljeni i utrenirani, grubi momci koji se ne plaše smrti. Vođa tih okorjelih faca je Chris Novak koji frapantno nalikuje glumcu Lee Marvinu. Neki plaćenici imaju imena i poneku fizičku karakteristiku koja ih izdvaja iz grupe. A nekako se najviše od njih ističe Tihi, Koreanac kojem su, dok je bio dječak, japanski vojnici odrezali jezik. I smrtonosno barata starom korejskom borilačkom vještinom zvanom taekwondo. E tu sam pomislio da će doći do epskog sukoba njega i ninje koji će se provući na bar dvije stranice šamaranja rukama i nogama ali me Colombo razočarao. Ali me zato iznenadio načinom kojim je ninju uveo u dobro branjenu hacijendu. Istovremeno i fenomenalno i gnjusno.

Valdambrini stvara odlični vizualni efekt i predstavlja nam odličnu akciju, baš kao i Finegan gdje smo u mašti dočaravali ninju u napadu.

Epizoda se dramatikom i temom radnje nimalo ne razlikuje od onih pisanih, ninja lovi svoje žrtve, postavlja im zamke i kreativno ih eliminira jednog po jednog, siječe im glave, udove, dere kožu, baš u maniri Lesli Eldridža samo što je ovaj ninja negativac u našem svijetu. On nema ime, jednostavno je ninja koji donosi smrt i kao takvog ga je Colombo okarakterizirao. Hladni, proračunati psihopata i sadista koji je usredotočen na svoj cilj i eliminira svakoga ko mu stane na put. Ne koristi vatreno oružje već sije smrt svojom katanom i shurikenima namočenim u zmijski otrov. Iako su plaćenici naoružani najmodernijim automatskim oružjem poput “Thompsona” i “AK-47” i unatoč svoj sili streljiva koje nemilice rasipaju po okolnom grmlju oni nemaju šanse pokraj vrhunski obučenog ubojice koji uživa u ubijanju pokazujući time svoju nadmoćnost. Kadrovi borbe u džungli koje je Valdambrini odlično dočarao podsjetili su me u nekim elementima na kultni McTiernanov “Predator”. Jedina mana je što nema žena u epizodi, pa seksualne vještine ninje nisu došle do izražaja.

Nema tu puno mudrovanja i filozofiranja dragi moj čitatelju, jednostavna i gola akcija, borba za preživljavanje jer ako samo i sekundu zastaneš suočiti češ se oči u oči sa crnom smrti i bljesak katane biti će zadnje što si vidio a tvoja krv će obojati zidove dok sunce u krvavocrvenom sutonu zalazi na zapadu.

Slika 1 - Neseser svakog ozbiljnog ninje

MN SA 28/30 Matador

MN SA 35 Unakrsna vatra

9, 10, 9, 10

Odlična epizoda u kojoj sam istinski uživao u jedno nedjeljno kišno popodne... Pravi thriller!

27.12.2016
    09:30:00 sati
  • thekide

7, 7, 3, 7

Solidna epizoda, koja bi mi verovatno bila i odlična da nije užasnog Valdambrinijevog crteža. Posle broja 200, u MrNo staff je uskočila gomila ispodprosečnih crtača, od kojih je ipak najgori bio (i ostao) Gramaccioni.

27.12.2016
    13:11:00 sati
    thekide