Crveni vjetar

MN SA 41 | 96 str.

Mister No sa trojicom prijatelja izvrši sabotažu i digne u zrak tvornicu velikog onečišćivača Chemical plant. No, isprva divan i sjajan plan koji draška nozdrve od uzbuđenja pretvara se u noćnu moru kad pravi financijeri tvornice krenu izvršiti odmazdu nad svim što je našem pilotu drago i milo. Crveni vjetar nosi znak Legije neživih, a tko može preživjeti njegov smrtonosni jezik?

• Crveni vjetar
    MN LIB 112
  • Crveni vjetar
    MN SA 41

• Vento rosso
    MN SR 241

• Ova epizoda zamišljena je kao veliki preokret u serijalu Mister No; nakon 240 brojeva u nekih 20 godina promijenjen je sam dizajn naslovnice ("Le nuove esplosive avventure! ") i unutarnje stranice, a i namjera scenarista bila je odvesti Mister No na jedno dugo i grandiozno putovanje čija kulminacija je dakako rodni Mister Noov grad – New York
  • Piper na naslovnici nosi ime MN-1 – vjerojatno kao novi Mister No, epizoda 1.
  • Sukob Legije neživih i Mister Noa kulminira nakon 19 epizoda u orig. MN #258/259 "Ritorno a New York"; druga saga počinje u #260 "Ucidette Esse Esse", a završava u #268/272 "Gang"
  • Ovom epizodom otvara se druga po redu dužih saga u serijalu Mister No – nakon afričkog ciklusa koji je započeo od LMS #926 "Afrika" (#167 "Africa") do LMS #977/979 "Zbogom Afrika" (#194/196 "Africa Addio!"), trenutna od #241-259 , a od #260-273 New York saga. Kasnije će započeti Azijska saga koja traje od #326 "Trafficanti di morte" do #341, a posljednja Nolittina od #364 "Qualcosa e cambiato/Something different"
  • Za one koji znaju talijanski i zanima ih detaljnije NY saga, nek pogledaju ovaj tekst
  • Epizode Mister Noa u ratu, a dotiču se japanskih protivnika su: LMS #679,681,682 "Ljuta mržnja", LMS #852-854 "Sera kobras", MN SA #25/26 "Ratni zarobljenik", MN LMS #888/891 "Vazdušni gusar", MN SA #31/32 "Ninja! ", MN SD #12/13 "Povratak Tigrova", i orig. #301/303 "Guadalcanal! "
  • Str. 3., intro epizode u obliku razjašnjavanja turističkih destinacija od strane nasmiješenog brkonje (Coen & Brothers) korišten je još u MN LMS #511 "Dijamantska klopka", MN #295 "Ultima frontiera" i u posljednjoj epizodi MN #379 "Una nuova vita"
  • Str. 30., barun Madeira upita Išikavu kako je uspio doći do središta vrta bez ostavljanja tragova. Odgovor je indirektno prikazan na str. 10. orig. MN #244 "L’isola dei giorni perduti"
  • Str. 42., jel se ovdje baš odvijao grupnjak?! ;)
  • Str. 75., SS umire od ruku Japanaca. Što se uistinu zbilo pogledati u SA MN #43 "Južnjačka krv"
  • Str. 90., impresivna smrt mehaničara Augustina, koji je bio predstavljen u epizodi MN LMS #989/991 "Povratak u Manaus", gdje je izgubio pilotov Piper u partiji pokera te je avion pripao tipu zvanom Jack Daniels
  • Str. 92., eksplodira nezaboravni Piper Mister Noa, kojeg je pribavio tijekom svog prvog dolaska u Brazil, u Belem, kao što je to bilo ispričano u MN LMS 989/991 "Povratak u Manaus". U orig. MN #273-274 "Manaus! " nabavlja jedan identični sa oznakom MN-2
  • Str. 96., povijest antagonizma između Išikave i Mister Noa prikazan je u SA MN #48/49 "Stranac u Redencionu"
  • Ova epizoda je izašla u bloku od dvije epizode MN što je jedinstveni događaj kod SA i Mister Noa dosad
  • Dva snagatora, mali debeli Vanaburo i visoki suhiji Kenzo pomalo mi vuku na legendarne Blues Brotherse

"Jerry Drake, zvan Mister No... Nakon toliko godina naši putevi se opet susreću..."

Očito je scenaristima trebala neka značajnija promjena u samom settingu pilotovih pustolovina koja je uz to povukla i snažniju povezanost među epizodama i sam grafički izgled i redizajn naslovnice. S tim je vjerojatno povezan i Nollitin odlazak iz staffa. Diso je također napravio malo promjenu izgleda svog junaka na naslovnicama koja će se prvi put vidjeti u sljedećem broju. Ferrijev izgled naslovnica od #6 nije se mijenjao, a kako je bio dobar, prihvatili su to i drugi crtači zajedno sa Disoom. Naime, sad je Jerry dobio i jaknu sa cvjetićem! Mister No se dosada više-manje opijao kačakom u dobrom društvu lijepih žena, no sad je rebranding donio nove mračnije epizode koje su očito morale biti jače i provokativnije da bi privukle divne okice odanih čitatelja potrošača i onih drugih koji će to postati. Kako je meni afrički ciklus ostao u lijepom sjećanju tako se nadam da će i ovaj ciklus u egzilu donijeti dobrih epizoda.

Mignacco, već jedno vrijeme glavni scenarist u pilotovom kreativnom staffu kreće na ratnu stazu protiv velikog neprijatelja zvanog pad prodaje i u svijetu stripa protiv velikog zla današnjice – uništavanja okoliša. Zaplet je jednostavan: glavni protagonisti epizode imali su ideju tipa kao okupit ćemo se mi kompići, zapaliti logorsku vatricu pa nek ode sve u vjetar. A ne ide to tako u svijetu krimi zapleta i krvavih avantura. U sjeni uvijek stoji neko vrlo moćan koji može biti glavni pokretač radnje za mnogo, mnogo epizoda što se lijepo uklapa u dugoživeće serijale poput Mister Noa. Pa, neka lov počne!

Kao kod svakog dobro uvoda u serijal, čitatelj upoznaje glavne likove, ciničnog bivšeg nacista SS-a, dvije najbolje prijateljice Claru i Isabelu, mrguda narednika Olivieru, još jednog mrguda gostioničara Paula Adolfa te posljednjeg, ne najmanje važnog, mehaničara Augustina koji održava pilotov pajper u "odličnom" stanju. Na gostovanju su likovi inženjera Swenssona i domoroca Akua. Uklopimo li ih u sliku idile dobrih prijatelja koji okružuju pilota možemo pretpostaviti što će se desiti krene li situacija po zlu.

Isto tako, ovim brojem Mister No dobiva novog glavnog neprijatelja, japansku organizaciju "Legija neživih/Legione dei Non-vivi" pod vodstvom Kenza Išikave (Ishikawa) , tip tradicionalnog japanca koji dobrano barata istočnjačkom duhovnom i ratnom filozofijom. Osim toga, stari su "prijatelji" koji moraju namiriti račune još jednom i zasvagda. Svaki negativac ima svoje terenske ljude koji su zaduženi za neposredni kontakt sa nepožljenim klijentima. Tako su tu gospodin Cuhiro (Tsushiro) , debeli Vanaburo (Wanaburo) i visoki Kenzo, profesionalni ubojice sa dugom i časnom karijerom.

Ono što je Mignacco ovdje napravio je da je situaciju koja je postojala u normalnom svijetu Jerryja Drakea doveo na malo preosobnu razinu, kolidirajući se s već preustaljenim poretkom i evaluirajući svakog lika posebice. A i uostalom, povijest se ponavlja, iz New Yorka je morao bježati da bi spasio živu glavu, a to se događa i sada, samo što je više pozitivnih aktera u igri. Nakon ovog čovjek se može pitati, ima li uopće negdje normalnog boravišta za jednog ratnog veterana bez sreće, a koji ima sreće sa ženama? Diso se pak s druge strane i nije naročito potrudio. Osim malo više filmskog kadriranja i drugačijih kadrova, kao da se nije mogao odlučiti kakva bi lica mogao dati nekim novim likovima. U globalu gledanu, epizoda ima dobar štih, a scenarij teče s lakoćom. Trio ludih i pomalo karikaturalnih ubojica svakako doprinosi dojmu. Mislim da čak kad imaš dobre negativce, nije i od velike važnosti što se dešava sa glavnim likom.

MN SA 38/39 Projekt Pegaz

MN SA 42/43 Morski psi

• VALTER

7, 8, 7, 8

Obilježavanje 20. pilotove obljetnice vidljivo je već u prologu (čujem da slično počinje i posljednji broj ovog stripa) - njujorška turistička agencija Coen&Bros., monolog gospodina Coena (i u Disoovoj izvedbi podsjeća na Čika) koji završava izjavom da mu se prijatelj telegramom javio iz Amazonije, gdje je naišao na "gomilu nevolja". A nevolje su započele diverzijom u postrojenju Brazil Chemicala koju su izveli Mister No, Kruger, inženjer Thor Swensson i indioski poglavica Aku. Japanac Išikava (eto, Jerryev poznanik iz pacifičkog perioda 1941.-'43., premda dosad ne čusmo za nj), šalje trojku predvođenu okrutnim Cuhirom, specijalistom za mučenje (dok muči žrtve, može im čitati misli) pa tako redom svoj ekološki aktivizam glavom plaćaju Swensson, Aku, i, čini se (ali naravno da nije tako) Kruger. Cuhiro ubija mehaničara Augustina, a u neposrednu opasnost dovedeni su i Jerryevi prijatelji iz lokala Paola Adolfa i prijateljice Clara i Isabela, te pilot napušta Manaus kako oni ne bi stradali zbog njega. Tašikavina 'Legija neživih' s glavnim operativcem Cuhirom (jedinim preživjelim iz osvetničke trojke) kreće u lov. A taj će lov, valjda, rezultirati zanimljivim i kvalitetnim pričama. Ova je epizoda tek uvod u jednu moguće dobru sagu, i sama za sebe ne nudi mnogo - malo akcije, brutalnosti i zanimljivih neprijatelja, da se ispuni 96 stranica, i pokuša udahnuti novi život serijalu na izdisaju otvaranjem ovog novog većeg poglavlja.
    23.03.2007
    13:26:00 sati
    VALTER

9, 9, 8, 8

Jako,jako dobro i uzbudljivo. Prava adrenalinka injekcija u pospani MNo serijal. Epizoda koja otvara mnoga pitanja, i koja je možda i najveći zaokret do sada kad je serijal u pitanju, čak veći i od Afrike. Nakon čitanja, imao sam osjećaj kao da čitam prvi broj nekog novog serijala. Surovost i efikasnost napadača na sve što je MisterNO-u sveto i drago stvarno je zapanjujuća, a posebno mi je žao Krugera koji je (znam da ipak nije ali svejedno) dosta tužno stradao, baš kao i mehaničar Augusto(e on se sigurno nije spasio). Diso se ipak malo više potrudio nego u posljednjih nekoliko epizoda(npr. Matador)mada ja i on već na zalazu kariere. Za kraj, ostaje nada kako će ritam izlaženja Mno-a biti kako-tako redovit jer imam dojam da nas čekaju odlične epizode, puno mračnije,emotivnije i ozbiljnije. Ovakve zaokrete potrebno je uvesti u svaki Bonelli serijal i ovo je pravi potez - obavezno pročitati!
    13.05.2007
    17:20:00 sati

10, 10, 9, 9

Fenomenalna epizoda!
    14.05.2007
    15:40:00 sati
  • npetros2@htnet-dsl

10, 8, 8, 10

Da, ovaj mini-serial itekako obećava, trebalo je uvesti tako nešto da oživi pilota!
    23.05.2007
    19:57:00 sati
    npetros2@htnet-dsl

8, 6, 8, 9

Na prvi pogled epizoda može izgledati jako dobro, Japanci srede Mister Noove prijatelje u Manausu i napokon se događa nešto neuobičajeno. I epizoda stvarno nije loša. Ali neke stvari smetaju, npr. radnja je previše nabrzinu napisana, moglo se proširiti na 2 nastavka pa da se sve malo normalnije odvija. razočarao me način uništavanja pipera, mogli su nešto drugo izmislit. Svaka čast ako je njujorška avantura tako dobra, ali radije ću se okrenuti vedrijem LMS Mister Nou kojih imam još dosta nepročitanih. Augustino mi je bio među dražim likovima, najsimpatičniji poslije pilota. Možda se mogla veća čitanost dobiti nekim drugim sredstvima a ne da scenarist u jednoj epizodi sruši svima tako drag stripovski svijet kao što je Mister Noov.
    27.05.2007
    10:16:00 sati
  • Inferno

9, 8, 7, 10

Zadovoljan sam ovom epizodom. Ona sama po sebi ne predstavlja nikakvo remek djelo (doduše, i dosta je daleko od toga), no ako ćemo je promatrati kroz prizmu važnosti za cijeli Mister No serijal, onda mogu reći da je scenarist solidno obavio svoj posao. Ova epizoda je pokušaj spašavanja posrnulog Mister No serijala. Glavni naćin spašavanja serijala od neizbježnog gašenja jest uvođenje ozbiljnosti i emotivnosti u samu epizodu. To im je bogme i uspjelo! Prije svega mislim na ubojstvo Augustina te napade na ostale Jerryeve prijatelje. premda znam da će Kruger ostati živ moram priznati da ne znam kako će se izvući iz one pogibeljne situacije. Ako se iz onoga izvuće nazvat ću ga David Copperfield! Ova epizoda me podsiječa na Lazarus Ledd "Smrtonosni napad" gdje naglo pogiba par najboljih Larryevih prijatelja. No, da se vratim, priča je, dakle, tipična, ali ocjenu joj diže važnost za serijal i rušenje nekih, godinama građenih, elemenata serijala poputa ubojstva Augustina, rušenja Pipera... Priča kao da nije imala cilj zaustaviti se na kraju epizode, kao da je željela postaviti neke uvodne činjenice kao podloge za buduće epizode. Uistinu, napetost i vrhunac (ne i rasplet) se događaju negdje u posljednjoj četvrtini stripa. Nakon ove uvodne priče slijede brojni vezani nastavci. Pogledavši buduće naslovnice, malo sam skeptičan glede potpunog uspjeha ciklusa. Mignaco mi je dobar scenarist, no ovdje je napravio par grešaka. Naime, bit epizode se zbiva naglo na zadnjim stranicama, dok je daleko veći broj istih potrošio na "likvidaciju" suučesnika akcije sabotiranja tvornice - manje važnih likova. Drugo ima osječaj da su se sve te nesreće Jerryiu dogodile usiljeno (za potrebe serijala/ciklusa). Ovdje su razlozi tih nesreća tri obična hitmana kakve je Mister No prije sređivao na tucete. Ako je to tako, mogao je izgubiti glavu daleko ranije. Diso je nekad bio super crtač, to danas mogu reći samo gledajući njegove lijepe naslovnice (koje su još ljepše obojene). Njegov crtež u stripu ostaje nedorečen. ponekad slinim nad filmskim kadrovima, ponekad kao da gledam crtić za djecu. Odličan je po mraku, ali face likova kao da su izašle iz najružnije more trogodišnje djevojčice. Face su ogavne, nerealne i iritirajuće. Baš bih volio da Mister No mlatne nogom po onoj Cuhirovoj odvratnoj faci (koja ima toliko izražene jagodice koliko i Popaj one svoje mišiće)!
    05.06.2007
    14:19:00 sati
    Inferno
  • HC

10, 8, 8, 9

Jako dobar uvod u nove priče, jedva čekam nastavak
    08.06.2007
    14:17:00 sati
    HC

9, 8, 7, 10

Baš dobro dođe jedna ovakva drastična promjena u serijalu iako se ponekad zapitam koliko je realno da Mister No postane neki ekološki aktivist i pođe dizati tvornice u zrak jer je on veseljak i nije ga baš briga za neke stvari. Život glavnog junaka izvrnut naglavačke, prijatelji pobijeni ili napadnuti itd… Isto se dogodilo i Lazarusu Leddu (55 Smrtonosni napad) ali tamo mi se ta odluka nije baš svidjela jer sam više bio privržen nekim likovima, dok u Mr. Nou to dobro funkcionira. Za scenarij ocjena niže jer smatram da je ova uvodna epizoda tribala ići barem na 200 stranica, ovako se stvari prebrzo odvijaju. Uglavnom, poprilično napeta epizoda a vjerujem kako slijede još bolje. Disov crtež mi je uvjerljivo najgori dio ove epizode, triba bi malo poraditi na detaljima i pozadinama, a i lica je slabo nacrtao (pogotovo Japance). Ipak je uspio malo popraviti moj ukupan dojam sa jako dobrom naslovnicom.  Još samo triba da se malo ubrza redovna serija jer ovako ćemo kraj ovog mini serijala vidjeti 2078. godine.
    14.08.2007
    00:23:00 sati

9, 9, 6, 10

Odlična epizoda koja nas uvodi u novi mini serijal i pretvara Mister Noa u bjegunca koji je ostao bez svega. Skupo ga je koštala ekološka osvještenost i osjećaj za pravdu. Nakon čitanja jedva se čeka novi broj, a to je ono što se traži. Crtež je najlošiji dio stripa. Kao što je već napomenuto, lica su problem za Disa. Kruger je meni neprepoznatljiv. Novi dizajn je odličan!!
    03.09.2007
    17:05:00 sati

9, 8, 8, 9

Jako dobra epizoda, na dramatičan način Mister NO ostavlja grad u kojem se udomaćio i način života koji je godinama živio. I - nije cvjetić, nego četverolisna djetelina!
    07.11.2008
    13:37:00 sati
    76
  • vope

10, 10, 9, 10

Odavno me nije dojmila neka epizoda Mister Noa kao ova danas, evo posle tri sata od citanja jos razmisljam o tome. Kako Aco rece sokantna je surovost kojom se japaneri obracunavaju sa pilotom i prijateljima, u stripu je konstanta napetost i dinamika je ubitacna. Mislim da je scenarista pogodio zeljenu metu ovom epizodom i dao serijalu povoljan vjetar u jedra...Bas sam zadovoljan.
    28.11.2008
    22:03:00 sati
    vope

8, 8, 6, 7

Vjerojatno najveće ocjene koje sam ikad dao nekom stripu sa kojim Luigi Mignacco ima (ikakve) veze. Što reći, radnja je tanka, ali zanimljivi likovi i dosta adrenalinske akcije sa (dramatičnim završetkom) čine ovu epizodu jednom od najboljih novijeg datuma (opet, to je relativno, budući da je u Italiji izašla sredinom devedesetih). Šteta samo da je stari lisac Roberto Diso podbacio...
    12.01.2009
    11:37:00 sati
  • cibalia

8, 9, 8, 10

Uzbudljivo. Prvo što me iznenadilo bilo je naslovnica. Onda one zadnje Išikavine riječi su me toliko zaintrigirale da sam ja smišljao vlastiti scenarij i mogučnosti koje bi se mogle desit. Priznajem, ovaj serijal mi postaje pomalo dosadan i jedva čekam povratak u Manaus za koju godinu s obzirom na brzinu SA-ovog MN-a!
    27.02.2009
    23:12:00 sati
    cibalia

9, 9, 7, 8

jako dobro, baš vuče na čitanje slijedećih epizoda, šteta da diso nije na svome uobičajenom nivouode stari pajper, ode mehaničar, ode birtija.... koji šokovi, sad imam 8 stripova za čitanje
    08.03.2009
    11:41:00 sati

8, 7, 7, 9

Nije loš novi dizajn; epizoda solidna

18.02.2010
    21:02:00 sati
  • Ukupna ocjena 99%

10, 10, 10, 9

Super je ova prica. Mozda je ovo sa japancem moglo jos vise da se odradi.

25.04.2011
    18:58:00 sati
    zebrina glava
  • writer

Ukupna ocjena 24%

3, 2, 1, 6

Katastrofa, šta je jednom opuštenom čoveku i šaljivdžiji kao što je Mister No trebalo da uništava tamo neke fabrike? Jel umislio da je Don KIhot? Crtež je nešto najgore što sam video do sada.

07.06.2011
    19:22:00 sati
    writer
  • Ukupna ocjena 94%

10, 9, 9, 10

Procitao sam ga posle 4 godine ponovo i sada sa distance mogu reci da mi je strip jos bolji...sada mi je i Disov crtez dobar,majstor je najverovatnije trazio novu formu izrazaja...Naslovnica jedna od najboljih,i stvarno jedina zamerka mi je sto je ovakva prica trebala biti razvucena na 200 stranica

06.01.2012
    23:59:00 sati
    draskomisterno
  • Zagor12

8, 9, 8, 10

Dobra epizoda s kojom je počela propast Pilota...

23.08.2012
    17:07:00 sati
    Zagor12

9, 9, 10, 10

New age of Mister No.

04.10.2014
    19:41:00 sati

9, 9, 10, 9

Iznenađujuće dobra, i brutalna epizoda. Nisam dugo čitao Pilota, pa mi je ovo bilo pravo osvježenje.

21.07.2015
    09:48:00 sati

10, 9, 10, 10

Odlično! Slistio sam strip s guštom. Kad gledam ove zanimljivosti uz recenziju, još mi je više žao što ima ovih neobjavljenih epizoda. Volio bi pročitati epizodu u kojoj Mister No nabavlja novog pajpera.

15.09.2015
    18:43:00 sati
  • igor 12

9, 9, 8, 10

meni je ovo čist dobro,al ono  fakat.pročitao sam sve do Stranca u Redencionu,uključujući i njegai super je to pilotovo naganjanje i preganjanje sa žutom opasnosti,gdje se korijeni mržnje vuku iz pacifičkih bitaka.išikavi je taj susret obilježio život,pilot se ni ne sjeća te epizode

06.02.2016
    10:54:00 sati
    igor 12