Mladi amerikanac

MN SP 13 | 128 str.

Nadobudni šesnaestogodišnjak Mister No, razočaran svojim dosadašnjim, ispraznim životom punim srama zbog oca u zatvoru i teškog života na ulicama New Yorka kupuje jednosmjernu kartu za Buffalo. Tijekom putovanja sreće novinara Johna Saylesa koji ga nagovori da oproba sreću u njegovom gradiću Des Moines. Nakon upoznavanja sa Johnovom obitelji Jerry biva uvučen u razna događanja u tom monotonom gradiću. No nad svime tim također se nadvija crna sjena nasilja od koje je pokušao pobjeći u New Yorku...

Crtež 5

• Un giovane americano
    MN SPEC 13

• Ovo je jedna od Mister Noovih autobigrafskih priča iz doba prije Drugog svjetskog rata, a kao prequel ovom broj je Maxi Mister No #2 «Bilo jednom u New Yorku» by Colombo/Bruzzo, oba broja su rađena 1999. u Italiji
  • Naziv ove epizode je «Mladi Amerikanac», a također to je vrlo slično sa nazivom filma «The Young Americans» iz 1993. sa Harvey Keitelom u glavnoj ulozi gdje se također radi o maloljetničkoj bandi koju vrbuje jedan tajanstveni Amerikanac iz sjene; drugi film iz kojeg se crpi materijal je «Once upon a time in America» (iliti «Bilo jednom u Americi) iz 1984. Sergia Leonea sa De Nirom i Jamesom Woodsom u glavnim ulogama (odlazak iz New Yorka, nasilje u velikom gradu)
  • Str. 65, klasični Jerryjev repertoar «O when the saints...» što nam pokazuje da je Jerry svoje marširajuće svece zapamtio u svojim njujorkškim mladenačkim danima
  • Str. 75., inserti iz filma Laurela i Hardyja aka Stanleya i Olia «Two Tars»
  • Str. 97., Mister No spominje da je jednom bio skakač na mirnoj rijeci Hudson, a to je bilo epizodi iz njujorkškog miniserijala MN# 268/273 «Gang»
  • Str. 107., referenca na Mno Maxi #2 «Bilo jednom u New Yorku» u kontekstu nasilja kojem je prisustvovao (no, Maxi 2 dolazi nakon ovog specijalca)
  • Nekoliko činjenica: Mister Noov otac čamio je u zatvoru na Riker’s Islandu kad je mladom Jerryju došla ideja da napusti Mannhattan, a tijekom svog djetinjstva živio je s ocem u Brooklynu, prije samog odlaska živio je sa tetom, odlazi iz NY u dobi 16 godina
  • Ime i prezime lika iz stripa John Sayles je također ime nezavisnog američkog redatelja (scenariji za «The brother from another planet», «Piranha», «Alligator», «The Howling»)
  • Scena u kojoj Jerry kupuje kartu za Buffalo u MN #258 «Ritorno a New York» jednaka je riječ po riječ, sceni odlaska Noodlesa u «Bilo jednom u Americi», te Masiero ovdje zaista potvrđuje da je Jerry otišao iz New Yorka za Bufallo
  • Već drugi put nakon MN #257 «Dietro la maschera» srećemo Mister Noa kako sudjeluje u trci sa autima!
  • Epizoda izašla u neregulanom izdanju, piratskom ;)

A sada mi pričaj o sebi, Jerry Drake...»

Autobiografske crtice iz života crtanih junaka koje obožavamo čitati jedan su korak bliže identifikaciji sa karakternim sklopom tog istog junaka. Crtice o tome kako je neki junak postao junakom, kako je proveo djetinjstvo, kako je upoznao sve važne ljude s kojima dijeli pustolovine, kako je dobio svoj nadimak, koji važni događaji u životu su definirali njegov karakter i još mnogo toga što bi se dalo ispredati o njegovom životu. Mister No aka Jerry Drake, sa trenutačnim prebivalištem u Manausu, Brazil, vremensko razdoblje pedesetih godina; isprva je pričao o svojim najtragičnijim osobnim doživljajima u drugom svjetskom ratu (LMS #679/681/682 «Prokleti most», LMS #888-891 «Leteći tigrovi») da bi počeo govoriti o svojemu životu i lutanjima po SAD-u (Mno sp9 «Hijene»), Kanadi (LMS #739/740/742 «Krvavi snijeg»), New Yorku (LMS #794/795/798/799 «Sukob u suton») nakon rata.

Malo pomalo došli smo do trenutaka kad počinjemo saznavati i činjenice o njegovom životu prije rata, u mladenačkim godinama (ovaj broj) te nakraju o djetinjstvu koje je proveo u New Yorku (vidi «Bilo jednom u New Yorku»). Prema njegovim riječima, New York se nije promijenio tijekom svih tih godina u pogledu količine nasilja na ulicama, a niti se promijenila njegova zvijezda sreće koja ga još uvijek uvlači u nevolje mada se također uvijek sretno i spretno izvuče. U ovom specijalcu upoznat ćete dio Jerryjeve prošlosti koja se proteže vremenski od njegovog odlaska iz New Yorka pa sve do njegova ponovnog odlaska iz gradića Des Moines, Iowa za Buffalo, Wyoming.

Događaje u ovoj epizodi pratimo iz prvog lica, ali ne kao dosad kad smo neki događaj upoznali kroz Mister Noova pričanja nekome. Mister No ili bolje da velim mladi Jerry Drake je i ovdje prikazan kao antikonformistički tip, čovjek ceste, ali ne u potrazi za pustolovinama negu u traženju boljeg mjesta za život. Jedini je tip koji je svojom voljom želio iz velikog grada doći na selo, a na selu gdje se nalazi svi bi željeli otići u veliki grad. Dakako, u pitanju je ruralna sredina dvadesetih, tridesetih gdje osim obrađivanja zemlje i nekih teških poslova nema pravih prilika za bolji život. No, i ovdje kao i u velikom gradu, pojedinci niska morala žele na lak naćin doći do zarade da se maknu iz žabokrečine.

Ruralna sredina koja ne pruža previše od života u pogledu zabave i lagodnog života uvodi tamošnje mladiće Stevea, Billa, Mathewa, Sama i Chrisa Saylesa u dosadnu kolotečinu. Chris je mlađi brat Johna Saylesa, dobročinitelja novinara koji dovodi Jerryja na svoje obiteljsko imanje. Spomenimo još i Grega, fotografa koji obožava svoj posao i jednog dana htio bi objaviti sav svoj fotografski opus. Osim muškarčina ima u priči i komada zvanog Maggie. Maggie odmah osvoji Jerryjevo podrijetlo i najvjerojatnije ju je u to vrijeme oblijetala misao da će je mladi Jerry odvesti u veliki grad. Odnos Maggie-Jerry? Pokušan, no nikada do kraja kozumiran. Svi ovi likovi žrtve su učmalog načina života, seoske sredine i neimaštine, nesređenih života, obiteljskih problema. Ali, podjednako su spremni iskoristiti šansu koja im se pruža... Malo siroče Ziggy, apsolutno je najtragičniji element priče, no njegova uloga je toliko minorna i beznačajna da odaje dojam.

«Mladi Amerikanac» i «Bilo jednom u New Yorku» objavljene su ’99. godine i to dosta nakon Mister Noovih pustolovina u SAD-u. Ovo je segment priče o Mister Nou koji se uopće nije spominjao prije, vrijeme prije rata. Priča je kao da je ispala iz filmova oko pedesetih sa mlakom krimi/drama tematikom, te djeluje vrlo nepretenciozno. Dobar trik su one oniričke sekvence izobličenih aktera koje u par navrata sanjaju likovi. Jel ovo topla ljudska priča o prijateljstvu, ljubavi i zločinu ispričana iz perspektive petnaestogodišnjaka? U svakom slučaju, pokušava to biti... Situacije koje pokušavaju razraditi odnose između protagonista znaju varirati od vrlo dosadnih do klasičnih upucavanja i dječačkih preseravanja, no sve je to u granicama dopadljivosti. Da ne spominjem i da je ideja odrastanja u kriminalnom okruženju preuzeta iz mnogih dugih filmova i kombinirana sa Mister No profilom. Valdambrini ne osobito usredotočen jer mu se znaju gubiti lica, dok mu je vrhunac zasigurno onirička sekvenca sa nekim dijaboličkim prizvukom. Razlika između godina likova ne primijeti se previše, te je možda trebalo malo više tome posvetiti pažnje. No, prema nazivu stripa ionako možemo razaznati da većina likova odgovara profilu mladih Amerikanaca.

Jerry Drake: «Zaboga! Znam da ću se kajati... Ali, sviđaš mi se Maggie!»

MN SASP 5a Bezimeni vojnik

• Ukupna ocjena 52%

5, 5, 5, 7

moglo je to biti mnoooogo bolje...
    01.07.2006
    07:47:00 sati
    draskomisterno
  • manhunter

6, 6, 6, 6

Solidna pričica, mada je to ipak moralo bolje da se uradi.
    Ipak je ovo samo da se popuni rupa u izdavanu, pa možda i zato slabiji kvalitet. Osrednje.
    02.07.2006
    00:43:00 sati
    manhunter

7, 5, 7, 7

Malo je neobično čitati ove priče o Mister Noovoj prošlosti, mada su na svoj način zanimljive. Sve u svemu, mogla se napraviti i bolja priča, malo je kraj previše naivan – planirano odustajanje od trke da bi se opljačkala banka!
    14.08.2006
    10:06:00 sati

8, 6, 5, 6

volim priče o mister noovoj prošlosti, a po broju takvih priča on je apsolutni rekorder u bonelliju, a i širemeđutim, ova je najlošija do sada, ili najmanje dobra, a ni crtež joj ne pomaže
    19.04.2008
    21:29:00 sati

Ukupna ocjena 40%

5, 2, 5, 4

Jako sam se razočarao. No, i dalje sam uvjeren da se mogao napraviti jedan pravi niz odličnih epizoda u Mno-ovom djetinjstvu.

18.09.2013
    23:55:00 sati

6, 5, 6, 7

Ok priča. Ima i boljih o MN-ovoj prošlosti.

25.07.2015
    08:27:00 sati

8, 7, 8, 8

Inače volim stripove o prošlosti Bonelli junaka, pa tako ni ovo nije izuzetak. Iako priča sa pljačkom banke nije spektakularna, strip je zabavan, a posebno mi se sviđa kako je s crtežom uhvačen duh tog vremena.

09.07.2016
    00:26:00 sati