MN VEC 7

• Serial killer
    MN SR 298

• Ova priča je na uBC-u dobila velelepnih 42%.
  • U Italiji, strip je izašao marta 2000.
  • I u svojoj velikoj bici protiv ’Legije neživih’ (originalni brojevi 241-259), Mister No se susreo sa raznim vrstama sadista i manijaka.

Kao što je kolega Delboj primjetio u jednoj od svojih recenzija (’Gvadalkanal!’), VČ epizode Mister Noa su, nažalost, upitnog kvaliteta, a čak bih išao toliko daleko da kažem da Mister No ima najniži nivo kvaliteta od svih VČ serijala. U suštini, epizode nisu katastrofalne, neviđeni promašaji, ali su jednostavno dosadne, urađene bez volje i inspiracije, na isti kalup, mlake i usiljene. Odakle toliki pad? Mijenjanje scenariste? Trošenje formule? Ili su vremena jednostavno drugačija? No, ja ipak nisam ovdje da govorim o usponu i padu Mister Noa, jer ga i onako nisam nikad previše volio (za liječenje dosade). Ipak, valja napomenuti da se među morem osrednjih i loših epizoda nađe nekoliko sitnijih uspjeha, zrakova svjetlosti koji nakratko potiskuju tamnu letargiju epizode. Ali ih ima premalo.

Na svu sreću, ova epizoda je djelimična pobjeda. Premda, kada malo bolje razmislim, uviđam da nije ništa posebno, ali sam se đavolski zabavio dok sam je čitao, a nakon čitanja sam ostao dobro raspoložen, znajući da sam dobro potrošio svoje vrijeme. Primjetio sam da su mi draže priče koje me prijatno iznenade svojim kvalitetom (slično kao ’Ubilački instinkt’), kao i da im se više obradujem nego dok čitam neke čuvene i izvikane klasike. No, dosta sam vam dosađivao svojim razmišljanjima, vrijeme je da počnem sa konkretnijim stvarima....

Dakle, u ovom broju scenarista Kolombo isprepleće nekoliko motiva: klasični motiv ludog serijskog ubice sa avanturističkim svijetom Mister Noa, dajući nam prilično jednostavnu, nespektakularnu, ali opet čitljivu i zabavnu priču. Do sudara ova dva motiva, dva svijeta, dolazi kada grupica od četiri Amerikanca (kako bi rekla vesela škvadra iz Manausa, gringa) stiže u Manaus, i naravno, uzimaju staru ispičuturu Mister Noa za vodiča. E sad, gledajte obrta, jedan od tih Amerikanaca je serijski ubica koji, u svom delirijumu, napada snalažljive i hrabre ljude, koji će se braniti, biti izazov, da bi im uzeo prste kao bolesni ’trofej’, znak nadmoći. Hm, ko li će mu se naći na meti...;) Gadna je i činjenica da ubica svoj ’nagon’ krije pod maskom klasične ’drugarčine’, sve dok njegova žeđ za ubijanjem ne proradi, a onda počinje napeta, apsurdna igra lovca i lovine, ubice i žrtve... Samo, pozicije se nekad mogu i izmijeniti, druže moj.

Četvorica Amerikanaca, prijatelji od djetinjstva, su prilično dobro prikazani i okarakterisani, odajući utisak vesele družine, životnih prijatelja. Tu su sledeće osobe, potencijalni ’sumnjivci’:

Lindon Benedikt, čovjek koga vidite iznad, je najozbiljniji i najupečatljiviji lik u grupici. Mister No se već susretao sa takvima, bogataši koji se guše u dosadnom gradskom životu, te polaze u Amazoniju, ’poslednji raj na zemlji’ (a često i pakao), u potrazi za uzbuđenjima i avanturama. A sve to će da im obezbijedi Mister No. Cijena? Prava sitnica! ;)

Bert Vojt je možda i najslabije prikazan lik u grupi, neupadljiva persona, sa minimalnom ulogom. On je lakomisleni, bezbrižni mladić koji živi na račun postarijih gospođa, naravno bogatih.:) Kako će se snaći zelenom paklu, u još uvijek divljoj i surovoj zemlji? Pročitajte i saznajte, he, he...

Hjubi Kol je još jedan u nizu upečatljivo prikazanih likova, neodlučni, gojazni, povučeni čovjek, uvijek na meti podsmjeha njegovih prijatelja – sve do jednom. Jer svi znamo, beskrajno zelena prašuma često mijenja ljude zauvijek... na dobro ili zlo.

Henri Stark, poslednji, ali ne i najmanje važan, je reporter crne hronike, koji je i slikao leševe žrtava serijskog ubice. Sarkastičan, na momente okrutan, pravi gradski momak, rođen na kaldrmi. Evo, želim da budem iskren, mislim da je sav njegov sarkazam, njegov stav šaljivdžije, samo jedna maska, kojom se štiti od mnogobrojnih mračnih užasa kojih se sigurno nagledao.

Ideja, naravno, nije originalna, ali je sasvim dobro izvedena. Međutim, hajde da dodijelim pohvale i pogrde. Što se tiče pohvala, uvodna scena je jako dobra i napeta, savršeno zainteresuje čitaoca za priču, imamo interesantnu galeriju likova, priča fino teče i nije zamorna. Tu je sve ono što očekujem od Mister Noa: par šala, prepucavanje sa Krugerom i malo napete borbe po prašumi. Mana ima, nije da ih nema. U nekim trenucima je previše očito ko je ubica (premda sam ja, glupi magarac, prelistao strip i vidio ko je ubica), a i samo njegovo lice to pokazuje i priličnoj mjeri. Može se reći i da je njegov identitet prerano otkriven, a tu je i par nelogičnosti u ponašanju likova (posebno Hjubija), tako da mislim da scenarista u jednom trenutku opasno spetljao, ne znajući da postavi poziciju Mister No VS serijski ubica. Kraj je previše naprasan i zbrzan, i uopšteno, čitav rasplet se prebrzo odigrao. Možda se Kolombo dohvatio jedne teme koja je previše složena i obećavajuća za jednu svesku, ali daljim produžavanjem priče rizikujemo da dobijemo nepotrebno razvlačenje. Teško je odlučiti, nema šta... Ja mogu lako da zažmurim na neke nedostatke. A vi?

Kada još jednom pogledam ovu priču, shvatam da se iza sukoba Mister Noa i ubice krije još nešto. To je sukob dva shvatanja života, dvije suprotnosti. Prava je ironije da je Mister No, koji decenijama živi u divljoj, surovoj i opasnoj zemlji, i u najtežim situacijama postupao ljudski i časno, ostajući vjeran svojim principima, rizikujući život ali istovremeno postajući heroj koji je uvijek sakriven u masi. A serijski ubica, on je oduvijek bio krvožedna, amoralna, zvijer, i u srcu civilizacije i u divljini Amazonije. Živio je kao zvijer, ubijao je kao zvijer, i umro je kao zvijer. Poražavajuća je činjenica da, iako postoji puno ljudi koji su slični manijaku iz ove priče, malo se ljudi približava Mister Noovoj pravednosti. Svi se mi krećemo između ove dvije suprotnosti, makar i nesvjesno. Eh, da je više ljudi kao Mister No, svijet bi bio bolje mjesto...

Crtež je pristojan, volim da vidim realistične crtače kod Mister Noa. Zamjerke idu na lica likova, koja na trenutke izgledaju zaista ogavno i jadno, kao i za crtanje Mister Noa iz profila. Naslovnica je lošnjikava. Umjesto grada, ja bih u pozadini stavio džunglu, a i portret Mister Noa mi je čudan (doduše, kako bih ja izgledao da me u ćošak satjera tip sa nožem ;)).

Nije loše, zaista nije loše.

Kontrarecenzija

Priča 4

• Tekst "Amazonija" govori o plemenu Jivarosa, poznatih po rezanju glava (koje smo upoznali u MN 601-603 Ritual Canzas)
  • Prva vinjeta je reprodukcija slike Edwarda Hoppera kojom se inspirirao i Sclavi u svom kultnom djelu DD "Uspomene Nevidljivog".
  • Pojavljuje se pleme Indiosa Waimiri.

"Gospodo, što očekujete od ove avanture?"
"To je barem jednostavno, gospodine Drake… Očekujemo uzbuđenja bilo koje vrste. I u velikoj količini!"

Vjerojatno će prisutne čitatelje uvodni kadrovi podsjetiti na atmosferu jedne od kultnih Sclavijevih epizoda Dylana Doga "Uspomene Nevidljivog", koja također crpi inspiraciju iz slika američkog realista Edwarda Hoppera. Znamo da su serijske ubojice danas u modi, i ne samo da su glavna tema kriminalističkih policijskih serijala, nego su oni već i moderni antijunaci, žrtve vlastitih psihopatskih i krvožednih nagona koje više ili manje kontroliraju. Govorim o junaku istoimene serije, Dexteru, naravno. No ovdje to nije slučaj. U inicijalnim kadrovima, takoreći uvodu, susrećemo se s profilom ubojica iz noir krimi romana i talijanskih giallo filmova, gdje se mračni tipovi u kišnim kabanicama stapaju sa sjenama odbljesaka noža. Serijskog ubojicu nazivaju "Prostojedom", jer siječe prste svojim žrtvama, no svako malo promijeni modus operandi, ovisno prema raspoloženju ili trenutnom hiru. Što meni očito govori o ubojici koji svoje nagone zadovoljava ne samo iz potrebe nego i iz čiste dosade, bahatom i samopouzdanom manijaku koji se ne boji uhićenja. Iz ove opservacije lako sam već na početku identificirao ubojicu. No, ovo nije primarno detektivski strip, tako da egzaktna karakterizacija likova nije u glavnom fokusu.

Uvodni dio od deset stranica dešava se tijekom gradskog nokturna, da bi se u drugom dijelu radnja preselila u Manaus, gdje prebiva naš vrli junak. Susrećemo četvoricu prijatelja, gradskih frajera, koji su u Brazil došli doživjeti provod života. To su Lyndon Benedict, "milijunaš koji se dosađuje" (kako sam sebe opisuje); Henry Stark - fotograf crne kronike; debeljko Hubie Cole - vlasnik luksuznog restorana u New Yorku i žigolo Burt Voight. Čitatelju se odmah nameće indirektna činjenica da bi automatski jedan od prijatelja mogao vrlo vjerojatno biti ubojica. I vjerojatno ste poput mene samo čekali kad će stupiti u akciju. Kod Columba je lako odgonetnuti u kojem će smjeru ići događaji. Čovjek je to koji voli akcijske epizode manje kompleksnog zapleta, i najčešće prije ili poslije radnje krene u tom smjeru. Tako to biva i kod ove epizode. Naravno, budući da je ovaj tip ubojice lovac, ne dolazi u obzir da se scenarist igra "10 malih crnaca" nego ga vrlo brzo baca u igru lovca i lovine (u ovom slučaju naših junaka).

Lyndon Benedict / Mr. No

Bruzza se sjećam iz odličnog maxija o dječaštvu Mister Noa, no nekako u lošijem otisku VČ izdanja mislim da njegov crtež nije mogao doći tako do izražaja. Disova naslovnica je efektna, no pogledajmo tupi Mister Noov pogled koji se zaista mogao popraviti u finalnoj verziji. No, efektno se također skriva identitet ubojice. Kad se sve uzme u obzir, ovo je jedna sasvim solidna jednodijelna epizoda. Razvlačenjem na dvije epizode izgubila bi se dinamičnost akcije koju Columbo obožava. U nizu ratnih i pustolovnih priča koje se redaju u zadnje vrijeme, mislim da jedna skoro pa krimi priča sa serijskim ubojicom dođe malo kao osvježenje… Ova "kontrarecenzija" nastala je slučajno, više iz neznanja da postojeća već prebiva na ovom sajtu. Ionako je primarni recenzent već preuzeo sve lovorike, tako da ovo možete smatrati tek malo povećim dobronamjernim komentarom. Živjeli!

MN VEC 1/3 Dvadeset godina kasnije

MN VEC 8 Pobuna

6, 5, 7, 1

Neuvjerljiv i usiljen rasplet uvelike umanjuje dobar dojam priče. Radnja je zanimljiva i lijepo se razvija, ali završni masakr je sulud i nelogičan. Šteta, jer priča iskače iz sivila i monotonije tadašnjih pilotovih epizoda. Crtež solidan, ali naslovnica odbija od čitanja.
    03.08.2009
    16:04:00 sati
  • Ukupna ocjena 55%

5, 5, 6, 7

Epizoda je jedna od najlošijih od, kako recenzent pominje "VČ serijala". Postoji 4 dosta bolje i svakako dobre priče koje zajedno broje 10 epizoda, treba pročitati svih 19, ili sad već uskoro 20 brojeva pa onda donositi takve zaključke.Iako realna, ne vidim zašto je ocena sa UBC-a zanimljivost?
    03.08.2009
    16:13:00 sati
    goksi

Ukupna ocjena 39%

2, 2, 7, 6

Ko je kriv za loš kvalitet ovih epizoda? Pa Minjako, ko drugi!? Treba mu 100 priča da napiše jednu kako treba. Ovo nije onaj Mister No na kojeg smo navikli. Dvadeset godina kasnije je odlična priča, kao izuzetak da potrvrdi pravilo, a Gvadlkanal je dobra ratna priča u kojoj smo se malo udaljili od ovih glupih tema. Mister No luta po okolnim džunglama, stalno se jedno te isto ponavlja, tu i tamo iskrsne kakav problem i to je sve.
    03.08.2009
    20:33:00 sati

7, 6, 7, 3

Meni se poprilično svidjelo, jedino mi nije jasno zbog čega epizoda nema bar 2 nastavaka.Ovako sve skupa prebrzo završava, mada ponavljam da mi je strip sasvim ok, onako na brzinu za pročitati. Ideja da serijski ubica iz NY dolazi z Brazil pod krinkom turista koji angažira MIster NOa uopće nije loša,ali stvarno ne znam zbog čega nema više nastavaka,jer na taj način bi se priča još više mogla razviti i bila bi još bolja.A i sam kraj je malo bezveze,odjednom ubojicu preuzme strašna žeđ za ubijanjem i krene u masakr Indiosa sa mačetom u jednoj i pištoljem u drugoj ruci - skroz drugi modus operandi nego u prošlosti..Bruzzo kao crtač nije loš, sve od fenomenalnog Maxija "Bilo jednom u New Yorku" mi je drag, jer crta dinamično i sa dosta crne boje, mada mu je mana crtanje likova (pogotovo usta,svi izgledaju kao Joker) .Naslovnica ja sramotno loša.
    05.08.2009
    19:14:00 sati
  • Tornadomaster

9, 8, 10, 2

Definitivno najbolja epizoda u dosadašnjem opusu VČ. Odličan crtež, scenario još bolji. Meni se upravo sviđa činjenica da je tako dobro ukomponovana priča "stala" na samo 96 strana. Da je bilo nastavaka...
    08.08.2009
    08:54:00 sati
    Tornadomaster
  • Ukupna ocjena 73%

8, 7, 9, 1

Ja samo ne shvatam zasto su svi (skoro svi) dali veoma niske ocene ovom stripu, po meni je on veoma dobar, istina ni ja se ne mogu setiti imena ubice ali kad god ponovo procitam ovaj strip bice mi interesantan, crtez je fenomenalan, ali naslovnica nema veze s vezom...
    09.08.2009
    12:34:00 sati
    misa
  • Ukupna ocjena 46%

3, 4, 8, 1

Losa prica, moglo je to i dosta bolje da se odradi. S druge strane strane, crtez mi se svidja, sto ne mogu reci i za naslovnicu koja nema veze sa mozgom, a sta tek reci za facu koju Mister No ima na njoj.
    07.09.2009
    23:16:00 sati
  • Ukupna ocjena 58%

5, 6, 6, 7

Slabo za Mr. Noa. Ove nove epizode mi idu na zivce i ova se uklapa u trend.
    25.09.2009
    10:53:00 sati
    mars1
  • Ferri

6, 6, 6, 6

20.04.2010
    08:28:00 sati
    Ferri
  • Ukupna ocjena 48%

5, 5, 5, 3

02.07.2010
    00:18:00 sati
    Dalma
  • Magic Wind

6, 7, 6, 5

Atipičan Mister No, priča solidna, crtež diskutabilan, a naslovnica nema veze sa mozgom.

12.12.2010
    15:08:00 sati
    Magic Wind

7, 7, 7, 8

nije lose.

16.04.2011
    17:39:00 sati
    zebrina glava
  • writer

5, 5, 5, 1

Pa onako, nije ovo baš toliko loša epizoda, al nije jedna od onih koje se čitaju 3 ili više puta. naslovnica jedna od najgorih ikada u Mister Nou.

07.06.2011
    18:56:00 sati
    writer
  • general war

Ukupna ocjena 25%

1, 2, 4, 4

ubedljivo najgori mister no koji sam citao,glup do te mere da nisam mogao da procitam do kraja

28.07.2011
    12:17:00 sati
    general war
  • Ukupna ocjena 76%

8, 8, 7, 7

meni ok epizoda

15.08.2011
    19:19:00 sati
    Kandrax
  • legaz

7, 7, 7, 7

27.12.2011
    20:12:00 sati
    legaz

Ukupna ocjena 27%

2, 2, 4, 3

Totalni raspad Mister Noa...

27.12.2011
    20:28:00 sati

5, 6, 7, 5

nije baš među dobrim pričama

27.12.2011
    20:48:00 sati
  • Ukupna ocjena 46%

5, 5, 4, 4

Čudno da netko nije uočio djelomičnu inspiraciju za ovu epizodu. Četvorica kompića odlaze na putovanje kako bi se trgli iz srednjovječne letargije. Pa to je radnja filma Deliverance (Oslobađanje) iz 1972. Johna Boormana. Hubie Cole tako je fizionomijom nalik Nedu Beattyju koji tamo glumi Bobbyja, ali u stripu on se počne odlučnije odnositi prema životu potaknut manje radikalnim:) iskustvom negoli u filmu i to ovdje plaća glavom. Isto tako Burt Voight dobio je puno ime spojem imena glumaca Burta Reynoldsa i Jona Voighta koji u filmu tumače uloge Eda i Lewisa. Upravo ovakvi omaži daju draž Bonelijevim junacima, posebice Dylanu Dogu. Treba ih samo znati umješno uklopiti i pravodobno uočiti kako bi ispunili svoju svrhu. Ovdje to funkcionira solidno.

29.12.2011
    09:56:00 sati
    aristotel skotos

7, 7, 7, 8

Uopste ne shvatam zasto je ova prica toliko lose ocjenjena.  Imamo horor atmosferu s ubicom, pustolov u djungli, i onda akciju pri kraju.  Pa sta tu sad fali?  Da je makar lose uradjeno sve ovo, ali u stvari nije; bio sam dosta iznenandjen kako je sve ovo dobro ispalo.  Da se svi ovi elementi stave u jedan strip od 100 stranica je veliki uspjeh.  Colombo je uradio dobar posao kad nam je dao onu grupu Amerikanaca, jer ja nisam imao pojma da je ubica onaj plavi; citavo vrijeme sam mislio da je onaj debeli kojeg stalno zajebavaju i koji stalno kuka.  Pocetak stripa u New Yorku, i scena kad ubica napadne onog policajca je odlicno uradjena.  Onda prica se nastavlja u djungli, i vidimo kako je covjek, kad je sve receno, ipak najveca i najokrutnija zivotinja, gori i suroviji od bilo koje u divljini.  Ostale scene u Brazilu su u slicnom stilu lijepo urdadjene, tako da je ovo za mene veliki uspjeh, pogotovo ako se uzme u obzir ovo doba pilotovih epizoda.  Vise nego prosjecno, nema sta.

06.03.2012
    17:08:00 sati

7, 7, 8, 3

Ovo je jedna od onih epizoda koju sam čak i uspio zapamtiti u usporedbi s većinom ostalih i beskrvnih copy/paste epizodama VČ-a, pa bih zaključio da je ovo jedna od boljih u tom periodu. Odma se vidi da nije pisao dosadni Mignacco. Priča nije originalna, a izgleda nategnuto to što je ubojica iz New Yorka doša baš kod Mister Noa. Međutim, stvar izvlači dobra karakterizacija likova. Faca Mister Noa na naslovnici je čista katastrofa.

17.11.2013
    09:45:00 sati

Ukupna ocjena 43%