Stranac u Redencionu

MRNO SA 48-49 | 188 str.

Jerry Drake se nalazi u Redenciónu, fiktivnom meksičkom gradu koji služi kao utočište kriminalcima raznoraznog kalibra pristiglim iz SAD-a, a kojim vladaju opaki El Jefe i njegov ništa manje izopačeniji sin Diego, koji, unatoč očevom protivljenju, održava kontakte s Legijom neživih. Diego je prepoznao Jerryja i zna da ga Japanci traže, pa drži u zatočeništvu Barret Whitaker, Jerryjevu prijateljicu, kako bi ga namamio u zamku. Istovremeno, u Redención kreće Kenzo Ishikawa, kako bi se konačno susreo sa svojim neprijateljem licem u lice.

• Stranac u Redencionu
    MN SA 48
  • Zemlja bezakonja
    MN SA 49

• Uno straniero a Redención
    MN SR 248
  • Terra senza legge
    MN SR 249

• Izvorno su priče objavljene tijekom siječnja i veljače 1996., a SA ih objavljuje u prosincu 2008. i ožujku 2009.
  • U prologu, nacrtanom od Valdambrinija i napisanom od Mignacca, dobivamo na uvid genezu Ishikawine mržnje prema Mister Nou.

Zanimljivo je pratiti put jednoga bjegunca, bar sa čitateljske strane. Zavaljen u udobnu fotelju, listajući stranicu po stranicu, čitajući priču po priču u kojima pilot spašava živu glavu pred japanskim furijama, poludjelom pustinjaku, Batistinim vojnicima i CIA-inim agentima, zagrabim šakom grickalice (slabost su mi one proklete Kvikijeve i Bobijeve ribice) i dok mi se smjesa užitka lijepi u ustima pravedničkim gnjevom u sebi pomislim: proklet bio Kenzo Ishikawa, proklet bio za sva vremena zbog svega što si priredio Jerryju Drakeu.

Kenzo Ishikawa. Taj tajanstveni samuraj, poslovni čovjek, igrač iz sjene, umalo je došao glave našem najomiljenijem pilotu. U stvari, ne on osobno, već hrpa u crno obučenih mu sunarodnjaka koji rade po njegovoj zapovijedi. Sada već sigurno znate razlog Jerryjeva bijega tako da nema potrebe ulaziti u samu srž, tek da se osvrnem na niz kratkih priča koje su uslijedile nakon „Crvenog vjetra“ i „Morskih pasa“, kako biste lakše popratili put jednog bjegunca.

Dakle, nakon niza pokolja i tragičnih događaja u Manausu i Natalu, daljnji put Mister Noa odvodi na jedan bezimeni otok, a s njim su Kruger i Shona. Bačeni na njega olujom, spašavat će žive glave pred jednim poludjelim pustinjakom. Zatim nas Del Freo vodi na Kubu, u vrijeme Batistine diktature. Tamo će naši junaci biti upetljani u političko vojnu zavjeru i atentat koji su organizirali odmetnuti agenti CIA-e. Od te priče počinje upetljavanje te špijunske agencije u Jerryjev bijeg, a cilj im je da dobiju više informacija o Legiji neživih i Kobeu, kako bi ih uništili. Shvatili su perfidni plan Japanaca koji žele ekonomski nadvladati Ameriku i tako im naplatiti za poraz u ratu. Ovdje se putovi naših junaka razdvajaju i Mister No dalje kroči sam. U režiranoj CIA-inoj igrici, Jerry se nalazi u meksičkom zatvoru gdje ima zadatak izvući Silvera, zatvorenika na platnoj listi Legije, kako bi CIA od njega izvukla informacije o organizaciji, a nakon bijega iz zatvora Mignacco radi jednu filler pričicu o ukradenom nakitu i sadističkom ubojici, a radnja se odvija na jednom groblju.

I evo nas sada, nakon niza kratkih epizoda, u Colombovoj dvodijelnoj. Morala je biti dvodijelna, jer u jednu ne bi stali svi sociopati, sadisti, psihopati i degenerici koji se ovdje pojavljuju, jer toliko je ljudskog šljama stavljeno u ovu epizodu da su nadmašili dotad viđeno. Colombo je razradio ideju svojevrsnog Shangri-La, ali kriminalnog. Uzima fikcijski gradić imena Redención, a ime sasvim pristojno odgovara svrsi grada. Naime, El Jefe i sin mu Diego pružaju utočište raznoraznim kriminalcima, pristiglim pretežno iz SAD-a.

Sve je idilično dok krimosi imaju love za plaćanje zaštite, ali čim keša ponestane postaju robovi izopačenog dvojca i klike kojom su okruženi. Nemilosrdno ih tuku, ponižavaju, muče, čak i ubijaju, i naravno da u toj izoliranoj zajednici dolazi do podjele. Jedni su ogorčeni postupcima Meksikanaca, ali šute jer se boje, rijetki pokušavaju pobjeći iz tog pakla, ali bezuspješno, a neki se na sve načine pokušavaju umiliti El Jefeu i Diegu, pa rade gnjusne stvari. I upravo u tom malignom gradiću naći će se Jerry Drake kako bi spasio prijateljicu Barret Whitaker iz ruku izopačenog Diega. To je ukratko osnova ove epizode, temelj koji će uvjetovati susret dva neprijatelja licem u lice. I ne samo to, ovdje Kenzo Ishikawa svjesno odbacuje tradiciju Legije, najavljuje rat talijanskoj mafiji i postaje središnja figura vodeći se motivom osobne osvete i vraćanja izgubljene obiteljske samurajske časti.

U Mignaccovom prologu dobivamo genezu mržnje koja se iznenada rasplamsala prema Mister Nou, vidjevši njegovu fotografiju na kraju epizode Crveni vjetar, a korijeni mržnje se vuku iz 1943. godine. Jedna nebitna ratna epizoda koju je Jerry zaboravio Ishikawi postaje primarni fokus, centar njegova daljnjeg djelovanja i postaje pitanje vraćanja časti Japana kroz ekonomsku prevlast, sve do trenutka miniranja tvornice u prašumi. Od tog trenutka imperativ uskrsnuća Japana se uklanja i postaje vraćanje Ishikawine obiteljske i samurajske časti, postaje osobna stvar. Isprva osjećajući samo mržnju prema Jerryju, ali kako priče odmiču i poštovanje, Ishikawa daje Jerryju vremena da se pripremi za finalni obračun u New Yorku.

Sve do ovog sudbonosnog susreta oči u oči saga je funkcionirala besprijekorno. Prema Ishikawinim riječima, citiram: “Sutra ćemo biti neprijatelji. Morat ćeš me vatreno mrziti kako bi zagrijao svoj ratnički duh“. Ali sada se postavlja krucijalno pitanje: može li Mister No još više zamrziti Ishikawu od susreta u Redencionu? Klica mržnje u Jerryju je već duboko usađena, još otkako je malo manausko utočište nepovratno oskvrnjeno. Tijekom bijega mržnja se razbuktavala, a Mister No se dokazao kao dostojan protivnik, izbjegao je sve što mu je Ishikawa namijenio, pri tom nemoćno gledajući kako stradavaju ljudi oko njega i sve se moglo riješiti dvobojem već na kraju ove epizode. Što je Ishikawa još mogao učiniti da ga Jerry još više zamrzi tjerajući ga američkim južnim državama, sve do New Yorka? Apsolutno ništa, jer nakon ove priče saga postaje razvučena i gubi na svojoj kvaliteti, dolaskom u SAD-e priče postaju jednokratne, nestaje fokus sa Legije neživih, dolazi hrpa fillera koji sami po sebi poništavaju Ishikawine riječi o mržnji i potpuno su promašene u tom smislu, a jedinu svrhu imaju kako bi dovele Jerryja do finalnog odredišta. Potežu se reference na stare filmove; “Pasje poslijepodne“, horor B-filmove, Millerov Sin City. Te priče bi mogle funkcionirati i nevezano za sagu o Legiji, ovako izgledaju kao da su nasilu ubačene samo kako bi se ispunio prostor do finalnog obračuna na njujorškim dokovima.

MN SA 42/43 Morski psi

MN SA 51 Čudovište iz močvare

• Vlladimir

7, 7, 10, 10

Poslednja priča Mister Noa iz faze 90ih koja vredi... nakon toga kreće sh*tstorm i bahanalizacija junaka.

Priča i scenario su skakutavi, radnja je napeta, akcija je dobro osmilšljena i dočarana od strane maestra Disa. Takođe, primetni su neki erotic momenti kad su u pitanju Mister No i sojke, te i neki slobodniji prikaz ženskih delova tela, što ranije nije bio slučaj.

Dočaravanje meksikanosa i ljudi iz ''naroda'', Diso je odlično prikazao, jer i likovi a i okoliš, odaju utisak prljavog, malicioznog, primitivnog... Ipak, ono što meni lično smeta kod ovo priče je forsiranje Kenzoa ''prc'' Ishikawe, koje je počelo nekoliko brojeva pre. Ko je pratio serijal od početka, zna da Ishikawin lik nema značaj posebnog neprijatelja, ili status ''Mister Noovog Helingena''. A opet, čini se da je sa promenom Mister Noovog autfita i oznake na papjeru sa ''MN-1'' na ''MN-2'', i uvođenjem Ishikawe, pokušan tihi reboot/refresh serijala, ali očigledno kad se dira u suvu klasiku, i pokušava se petljati, modernizirati... to obično ne izađe na dobro.

Sve u svemu, ''Stranac...'' je na tragu old school Mister No epizoda, a opet svoj i dovoljno efektan da drži pažnju od početka do kraja. Nažalost, vreme će pokazati da je ovo poslednji kvalitetan opus pilota...

16.11.2018
    12:37:00 sati
    Vlladimir