Doba letećih tanjura

NN ALM 3a | 96 str.

U još jednoj crtici iz Nathanove prošlosti pratimo Nathana kao petnaestogodišnjaka koji sa svojim prijateljima proživljava nezaboravno ljeto puno događanja. Prvi požar na Gadalasu i pojava letećeg tanjura samo su neki od događaja, a u središtu svega je Nathanova prva ljubav, famozna Becky Wells...

• Doba letećih tanjura - Dječak koji je otrkio svemir
    NN ALM 3

• La stagione dei dischi volanti
    NN AL 1997

• Još jedna epizoda koja predstavlja dio narativne cjeline o Nathanovoj prošlosti koju je Vigna pisao u almanasima od 1994-1998.
  • Ostarjeli Nathan i dalje je narator cijele priče. Da se podsjetimo, riječ je o ideji o paralelnim univerzumima u kojoj vidimo Nathana u poznim godinama u jednom od univerzuma. Ta narativna cjelina proteže se kroz 4 almanaha i završava u desetom gigantu. Ova Nathanova prošlost ne znači nužno da pripada samo ovom univerzumu, već i univerzumu Nathana iz regularne serije. Pretpostavlja se da je do razdvajanja univerzuma došlo oko 100. broja regularne serije što znači da je prošlost našeg junaka u tim univerzumima ako ne ista, onda bar slična.
  • Nathan provodi ljetne praznike sa svojim prijateljima Kathy, Peterom i Becky. Kathy i Petera smo već vidjeli u zasebnim epizodama. U epizodi NN LU 56 "Priča o Kathy Teller" vidjeli smo tragičnu Kathynu sudbinu, a ništa bolje nije prošao ni Peter Finney u epizodi NN LIB 38/c (NN SR 113) "Flashpoint". Sudbinu Becky Wells, Nathanove prve prave ljubavi, nažalost nismo vidjeli, jer je nakon ove epizode naprosto nestala iz njegovog života.
  • Ovdje vidimo prvi veliki požar u Gadalasu, dok će drugi požar kojeg će uzrokovati Aristotel Skotos, tada kriminalac u usponu, biti koban za Nathanove roditelje (vidjeti u NN ALM 2/a "Priče o prošloj budućnosti").
  • Drugi Muttijev uradak u serijalu nakon završne epizode sage o Atlantiđanima u NN 65 "Bezvremenski rat". Još smo ga dosada vidjeli i u NN ALM 3/b "Dječak koji je otkrio svemir", te u regularnim epizodama NN 81 "Smrtonosni koncert" i NN 101 "Strava iz dubina".
  • Kao i u svim almanasima koji predstavljaju Nathanovu prošlost, i u ovom almanahu naslov priče se pojavljuje dosta kasno, na 31. stranici.
  • Str. 8., retro majica s ispisanim nazivom SSSR na Nathanu.
  • Str. 28., Nathan dolazi u posjed jednom brošu. To je, u stvari, broš koji pokazuje amblem federacije Zvjezdanih staza iz popularne serije.
  • Str. 29. i 71., vidimo knjige ostarjelog Nathana na policama: "Pinotti", "Lost World", "Kolosimo", "Hanckok", "Nemesis", "Prints UI"...
  • Str. 60., ostarjeli Nathan pokazuje kartu Gadalasa. U stvarnosti, riječ je o topografskoj karti Sardinije, rodnog Vigninog otoka i regije Oristano. Na karti se, na primjer, može primijetiti rijeka Tirso i mjesto Cabras koji se nalaze u toj regiji.
  • Str. 70-71., spominje se citat iz knjige "Bez trubača i bubnjara", Joea Vengeancea, imaginarnog poznatog pisca i redatelja iz Nathanovog doba. Vengeance u prijevodu s engleskog znači osveta!
  • Str. 80-81., scena kad Nathan prisustvuje vlastitoj sahrani jako podsjeća na scenu iz knjige Marka Twaina "Pustolovine Toma Sawyera".

- "Ništa se ne može usporediti s čarolijom prve ljubavi... S onim dugačkim poljupcima čiji sam spomen budi opet iste emocije...
- Božanski poljupci, misteriozni kao snovi... poljupci koji su uvod u još nepoznata zadovoljstva... topla zadovoljstva koja se iz trbuha pritajeno penju sve do glave... dok ne eksplodiraju kao prividna munja koja sadrži bit svakog dobra i svake sreće, ali koja je i neizbježno prekratka da bi od nje ostalo išta više od nejasne ideje svega i svačega."

Citatom iz ove epizode vraćamo se u djetinjstvo, u tinejdžersko razdoblje, razdoblje najintenzivnijih osjećaja u čovjekovu životu. Razdoblje u kojem sve vrvi od emocija, burnih reakcija, gdje nam istovremeno neke sitnice čine neizmjernu sreću, ali isto tako, druge stvari nas bacaju u veliku tugu i mislimo da je čitav svijet protiv nas. Ovo je razdoblje najintenzivnijeg ljubavnog osjećaja, osjećaja zaljubljenosti...

Pratimo Nathana kao petnaestogodišnjaka kako provodi ljetne praznike u Gadalasu sa svojim najboljim prijateljima Peterom Finneyem i Kathy Teller, te s Becky Wells prema kojoj osjeća nešto više od prijateljstva. To je jedno tipično tinejdžersko, bezbrižno razdoblje Nathanova života, ali ovo ljeto bit će posebno za Nathana. Prije svega, Nathanu se dogodila prva prava ljubav. Becky je djevojka koja u Nathanu budi najintenzivniji osjećaj zaljubljenosti.

Prvi poljubac

Istovremeno se u Gadalasu događaju zanimljive stvari. Pojavljuju se čudni znakovi u jednoj dolini. Nathan i prijatelji su uvjereni da se radi o nepoznatom letećem objektu. Međutim, njegov otac Alex smiruje tenzije i u svemu tome vidi logično objašnjenje. Alex je namjesnik parka u Gadalasu i ima veliku ulogu u provođenju zakona. Tako je njegovom zaslugom pošteđeno dvoje mladih delinkvenata u pokušaju krađe alkohola u dućanu. To će imati važnu ulogu za daljna događanja u Gadalasu. Prilikom pokušaja krađe, u dućanu se nalazio mali dječak Tommy s majkom Evelin, koji tada doživljava lagani šok. Majka bdijeva nad njim, ali jedne noći kuću im posjeti nepoznati leteći objekt i otima Evelin. Čitav se Gadalas digao na noge i organizirao skupine dobrovoljaca da je pronađu. Nathan upravo u to vrijeme doživljava najljepše ljubavne trenutke s Becky. Becky je sasvim posebna djevojka, slobodna uma i s vrlo zanimljivim stavovima koji pomalo odudaraju od standardnih. U tren oka na pamet joj pade da oni sami pronađu Evelin.

Kathy, Nathan, Peter i Becky

Nathan u svojoj zaljubljenosti pristane na taj dosta smioni čin. Pokazat će se i gotovo koban za njih. Upravo u to vrijeme, dvoje mladih delinkvenata odlučiše se osvetiti ovom mjestu tako što će zapaliti šumu u Gadalasu. U tom luđačkom činu vatra ih odmah proguta, a gotovo zahvati i Nathana i Becky koji se nekako spasiše skočivši u jezero i sakrivši u jednu pećinu. Karbonizirana tijela dvoje delinkvenata policija zamijeni s tijelima Nathana i Becky. Čitavo mjesto je u velikoj tuzi. Nathanov otac i majka Rose su neutješni. U međuvremenu Nathan i Becky dolaze u susret s letećim tanjurom koji misteriozno vraća Evelin na zemlju. Nathanov povratak doma je šokantan. Shvati da prisustvuje vlastitoj sahrani. Još šokantnija su lica Nathanovih roditelja i ljudi kad ga ugledaše živa. Taj trenutak će dugo ostati u Nathanovom sjećanju kao i cijelo to ljeto. Ali će ostati i neugodno saznanje da se Becky neće vratiti u školske klupe već s majkom odseliti u drugi grad. Nakon tog ljeta, samo će je još jednom vidjeti...

Još jedna Vignina sasvim lijepo ispričana priča o Nathanovim mladim danima. Priču možemo podijeliti na tri osnovna dijela: Nathanova prvu mladenačku zaljubljenost u Becky, prvi šumski požar na Gadalasu i pojava letećeg tanjura kao treći element u priči. Iako nam naslov epizode podcrtava da je leteći tanjur glavni element u priči, to nije tako. On je zapravo u pozadini priče i pojavljuje se samo dva puta: prvi put otima ženu, a uskoro nakon toga bez ikakvog objašnjenja je vraća. Uglavnom, ovdje je poslužio samo kao inspiracija za naslov. Ostarjeli Nathan je na kraju istakao da je nailazio na leteće tanjure i nakon ovoga susreta, ali sve je ostavljeno za nadolazeće priče.

Pojava letećeg tanjura

Šumski požar je znakovito pokazao koju prijetnju može zadati u Gadalasu, a to će se nažalost nekoliko godina poslije i obistiniti kada će biti koban za Nathanove roditelje. U središte priče Vigna nam je ipak stavio jednu klasičnu adolescentsku ljubav. Priča je lijepo ispričana, bez puno pretenzija, scenaristički nema nikakvih problema i pruža nam ugodan doživljaj za čitanje. Ljubav kao središte ljudskog univerzuma opet je postavljena u prvi plan i što je vrlo privlačno u priči, Vigna je na nenametljiv način dočarao Nathanovu prvu ljubav i vratio nas u jedno lijepo razdoblje ljudskog života, razdoblje u kojem misli lete u oblacima i sve se osjeća na jedan poseban način.

Ovo je drugi Muttijev uradak u serijalu nakon NN 65 "Bezvremenski rat". Za razliku od tog prvijenca gdje i nije nešto posebno briljirao, ovdje se vidi njegov napredak i može se reći da je napravio dobar posao. Vrlo dobro je uklopio crno-bijele nijanse, scene su dobro posložene, iako mu lica likova i dalje nisu uvjerljivo napravljena. Njegova Kathy Teller i ne sliči baš previše onoj Marijevoj, ali dobro, kad je Mari u pitanju, onda većina stvari nije kao kod drugih autora. :) Ostaje osjećaj da Mutti može još puno napredovati u serijalu, iako ni ovo ne izgleda loše. Vidjet ćemo kako će mu se crtež dalje razvijati kroz serijal.

Prvi požar u Gadalasu

Opet smo dobili još jednu ne baš sasvim uspješnu Villinu naslovnicu. Ne znam, možda sam se previše navikao na Castellinija, a potom i De Angelisa, ali i dalje imam osjećaj da Villa baš i ne osjeća dobro SF ugođaj u serijalu. Ipak je vestern okružje u kojem se snalazi kao riba u vodi mada se vidi da se ovdje dosta potrudio. U cjelini gledano, ipak je ovo ispod prosjeka standardnih odličnih Nathanovih naslovnica. Sveukupno gledajući, ovo možda i nije najbolja priča iz Nathanove mladosti, ali će zasigurno biti ugodna za čitanje svim fanovima koji vole čitati o prošlosti našeg junaka. I bit će zanimljiv pokazatelj kako je jedno posebno ljeto usmjerilo Nathanovu budućnost prema dubokim oceanima svemira.

NN ALM 2b Mladi dani Nathana Nevera

NN ALM 3b Dječak koji je otkrio svemir

7, 7, 6, 8

Nije ovo neka posebna pričica, ali na sreću nije ni dosadna, mada mi Nathanovo djetinjstvo nikad nije bilo previše zanimljivo. Mutti je na kakvoj-takvoj solidnoj razini, ali mog'o bi on to bolje. Villina naslovnica dosta solidna mada mu iz nekog razloga naslovnice za specijalce ispadnu puno bolje nego ove za almanah.

15.04.2011
    00:40:00 sati

10, 10, 10, 10

18.04.2011
    17:37:00 sati

7, 6, 8, 8

Nathanovo djetinjstvo nije baš "zanimljivo", ali svakako ističe kontrast bezbrižne mladosti u prirodi i divljini naspram turobne stvarnosti u pretrpanom megapolisu.

26.06.2011
    12:29:00 sati

8, 8, 6, 6

Dobri su ovi almanasi posvećeni Nathanovoj mladosti... Na lep način Vigna njima dopunjuje regularnu seriju, ali i otkriva mnogo toga novog.

27.02.2012
    18:38:00 sati
  • chris.tower

6, 6, 9, 8

Nazalost dobra epizoda se pretvorila u ljubavnu dramu.

07.04.2012
    17:21:00 sati
    chris.tower

9, 8, 8, 7

Uvijek je zanimljivo otkriti nešto o proščosti naših junaka.

13.07.2012
    14:39:00 sati

7, 7, 8, 7

Priča koja se veoma brzo i lako čita, ali koja po meni ima dosta nedorečenosti.. Najočitija stvar su ti leteći tanjuri o kojima je malo rečeno.. Ni odakle dolaze, niti ko njima upravlja, niti što zapravo žele, niti što se desilo sa Evelin.. Epizoda je u redu sa Nathanovim zaljubljivanjem i tom romantičnom pričom, ali je u tom slučaju nepotrebno ubacivanje letećih tanjura.. Ili pošto su već ubačeni, trebalo je to bolje povezati sa glavnom radnjom.. Crtež je solidan, čitljiv, lijepo izgleda.. Naslovnica prosječna, ništa posebno..

05.01.2013
    09:47:00 sati
  • thekide