Svijet Nancy Porter

NN ALM 7a | 94 str.

U Istočnom gradu događa se još jedan slučaj naizgled nepovezanih serijskih ubojstava. Sve to baca u depresiju Nathana koji je preuzeo istragu i traži pomoć od svoje prijateljice Olivije Olling. Istovremeno u jednoj vili okruženoj bizarnim stvorenjima živi Nancy Porter, tajanstvena djevojka kojoj ova ubojstva vraćaju sjećanja na traumatično djetinjstvo...

• Svijet Nancy Porter - Ubojstva na mreži
    NN ALM 7

• Il mondo di Nancy
    NN AL 2005

• Ovaj almanah je izašao 2005. godine i prva je epizoda iz sedmog broja Libellusove edicije. Druga epizoda nosi naslov "Ubojstva na mreži".
  • Nathan je u depresiji. Tko bi rekao da ćemo i to doživjeti.
  • Obično kad se Nathan javi svojoj prijateljici, odvjetnici Oliviji Olling sve završi neobaveznim seksom. Ali ovaj put ona ga dovodi do Sophije žene s paranormalnim sposobnostima i grotesknog izgleda koja može prodrijeti u ljudsku dušu i tako pružati psihološku pomoć.
  • Općenito je epizoda puna neobičnih, grotesknih likova, od spomenute Sophije do same Nancy Porter te neobičnog lutka, čudne starice u parku i šumskih vragova.
  • Str. 37., zadnja vinjeta, Sophia je smještena u poznati institut Hawking, već više puta spomenut kroz serijal.
  • U sklopu almanaha je tekstualni dodatak Danijela Kuzmića, poznatog kao DeeCay "Kako je počeo rat u mome Sunčevom sustavu" koji je u stvari prvi dio kronike rata s Orbitalnim postajama. Također imamo i redovnu NN - kronologiju čitanja.

U životu svakog čovjeka dogode se i ti trenuci kad jednostavno ništa ne ide kako bi trebalo. Kad nas trenutna situaciju baca u očaj, a slijedom toga, ako potraje duže vremena dođu ti trenuci depresije iz kojih nije tako lako izaći. Depresija je jedna od najrasprostranjenijih psiholoških stanja u ljudskoj populaciji i teško koga zaobilazi u određenim periodima života, pa zašto ne bi niti našeg omiljenog junaka.

I Nathan je samo čovjek bez obzira na njegove junačke sposobnosti pomoću kojih se nosio s nizom opasnih situacija. Jednostavno, čaša se prelila, a kako i neće nakon svih tih događanja u posljednje vrijeme. Orbitalni ratovi, pad dijela Uranije na grad, jezovita atmosfera u gradu koji je pun pukotina s nemogućnosti normalnog življenja, preseljenje na novu adresu, još stresniji posao u novoj situaciji, sve su to faktori koji su Nathana bacili u depresiju. Šlag na ranu je novi slučaj serijskog ubojice s ubojstvima u kojima se ne može naći nikakva poveznica. Sve to Nathana baca u očaj i obraća se svojoj dragoj prijateljici, odvjetnici Oliviji Olling.

Ona ga dovodi do jedne posebne osobe neobičnog izgleda zbog hidrocefalusne glave, koja je smještena u poznatom institutu Hawking. Zove se Sophia i ima nadnaravne sposobnosti prodrijeti u ljudsku dušu.

-"I u najtužnijem životu uvijek ima nešto dragocjeno. Znaš li koja je tajna sreće? Uvjeriti se da postoji... I znati gledati stvari s prave strane."

Da li će Sophia uspjeti izvući Nathan iz depresije? Naravno da hoće kao što čitatelji mogu i pretpostaviti. I to se čini kao najupečatljiviji dio epizode, jer, kao što će čitatelji ove recenziji moći uskoro shvatiti, ostatak i ne nudi neku originalnu ideju. Kao što je već spomenuto, imamo klasičnu šablonu, serijska ubojstva, na prvu naizgled nepovezana. Nakon toga Nathan uz pomoć Olivije uspije naći poveznicu, mjestašce Ploomar, kao nekadašnje prebivalište žrtava. Istraga ih vodi do tajanstvene djevojke, Nancy Porter djevojke koja se nosi sa svojim očitim psihičkim problemima u prošlosti. Da li je ona tajanstveni serijski ubojica ili je riječ o nekome drugome, Nathan mora otkriti, a u tome će imati pomoć indirektno i od neobične Sophije.

Još jedna ne baš inspirativna Vignina epizoda u kojoj, prije svega, pokušava unijeti dašak mističnije atmosfere. Sve se vrti oko nesretne djevojke Nancy Porter, očito istraumatizirane uslijed nekih događaja iz prošlosti. Iako se kroz priču potencira tužna i depresivna atmosfera nije nas baš Vigna udubio u tu njenu nesretnu sudbinu, a kako priča dalje ide sve se nekako prebrzo događa i završava. U cijelu priču je dodano veliki broj bizarnih i grotesknih likova kojima je bila potrebna detaljnija razrada da bi sve dobilo veći smisao što ovdje nije bio slučaj. Tako imamo jednog ovećeg lutka Kena, zatim šumske vragove nastanjene u parku, poremećenu staricu u parku, a ništa manje čudna je i sama Nancy. Vigna nas još jednom nije uspio udubiti u priču koja se prema kraju gubi u klasičnu detektivsku šablonu, toliko puta viđenu. Ništa čudno kad je o ovom autoru riječ iako je bilo naznaka da bi se mogla napraviti zanimljiva epizoda. Da je uspio razviti tu mističnost oko Nancy Porter svakako da bismo dobili solidnu priču, ali sve se, nažalost, izgubilo u šablonskoj završnici. To smo toliko puta već vidjeli kod Vigne da je već odavno prešlo u naviku.

Naravno, tamo gdje je Vigna tu je i Toffanetti u još jednoj njegovoj klasičnoj, nemotiviranoj izvedbi. Nema se tu mnogo toga dodati od klasične Toffanettijeve izvedbe s lošim prikazom likova uz ne baš ugodan sveukupni estetski dojam kojim se ovaj crtač nikad nije zamarao.
De Angelisova naslovnica prikazuje Nathana u susretu sa Sophijom. Iako nema direktnu vezu sa samom pričom ipak je ovaj Nathanov susret sa ženom koja ima posebne sposobnosti puno znakovitiji od središnje radnje.

Upravo taj njegov susret sa posebnom ženom koja ga je liječila od depresije je jedino po čemu će se pamtiti ova epizoda. Vidjeti Nathana tužnog, melankoličnog, očajnog ili u žalosti je nešto normalno što smo viđali kroz serijal. Ali nikad ga to nije slomilo da je padao u totalnu depresiju. Ovdje se očito čaša prelila i prvi put ga vidimo depresivnog. Sada i to možemo dodati u široku lepezu stanja koja okupiraju Nathanovu dušu. Možemo samo još nadodati: "Nathane izdrži..."

NN ALM 6b Krv nevinih

• Ukupna ocjena 66%

6, 7, 7, 6

08.07.2020
    14:34:00 sati
    yasmiel
  • mladjo

5, 5, 7, 7

Ovaj put ću početi sa crtežom. Ubijte me ali meni je taj Toffanetti vrlo dobra crtač. Znam da ga mnogi kritiziraju i znam da tu kod mene sigurno ima dosta nostalgije (Nevidljiva sila) ali ja jednostavno volim njegov crtež. Ovdje je solidan, na zadatku, čist ok.
    A radnja? Ha ludilo na Vignin način. Ništa posebno. Miss Sophia je odlično osmišljen lik (jel' se još negdje pojavljuje? Je li ovo prvi put da je vidimo?) i mislim da bi njen lik imao dosta dobar potencijal za pojavljivanje u NN svijetu. Problem kod Vigne ovdje je stanovita sterilnost. Stvari samo teku,teku,teku...Sve se dešava pravocrtno, jednolično, dvodimenzionalno...Bez ikakve dubine, bez napetosti, pa ako baš hoćete i bez duše. Kvragu, priča o ludilu mora biti ispričana na duševan način.Ali dobro, pregurao sam nekako i ovu epizodu.
    Scenarij:5/10
    Crtež:7/10

Naslovnici dajem sedmicu. Istaknuo bih ove oči na slikama pored...

17.12.2020
    18:03:00 sati
    mladjo

7, 6, 4, 7

Jedna od onih epizoda za popuniti vrijeme, za popuniti serijal.. Ništa posebno i vjerojatno je se uskoro neću baš sjećati.. Kao što je recenzent naveo, ništa osim Sophije nije posebno vrijedno spomena.. Ajd možda i ponovno pojavljivanje Olivije Olling.. Pa makar nije bilo seksa.. Toffanetti katastrofalan, zmrljan i skoro pa nečitljiv.. Hvala Bogu pa ga nema više previše u serijalu.. De Angelis je također slabo motiviran na naslovnici, a i minus dajem Libellusu što u Almanah izdanjima ne dobijemo obadvije naslovnice..

30.01.2021
    16:12:00 sati

• Veliki Džeronimo