Noćna mora u svemiru

NN LIB 27b | 96 str.

Nenadano je prekinut kontakt između laboratorija na svemirskoj postaji Nemesis i Zemlje, a uprava sumnja da se gore dešavaju neobične stvari. Nathan i nekolicina stručnjaka odlaze na poprište i bivaju hladno dočekani od strane znanstvenika koji očito nešto skrivaju. Mračne individue skrivaju se u sjenama laboratorija, greške jednog nehumanog ambicioznog projekta. Uskoro više nitko neće biti siguran!

Priča 4

• Crveni anđeo - Noćna mora u svemiru - Nakon revolucije
    NN LIB 27

• Incubo nella spazio
    NN SR 79

• U uvodu je biografija crtača Dantea Bastianonija.
  • Treća Viettijeva epizoda na NN serijalu, drugi solo scenarij! Četvrta Bastianonijeva epizoda na redovnoj seriji i prva nakon pauze i povratka s američke avanture!
  • Gledano onako generalno, za stvaranje ove epizode, zasluge zasigurno idu klasicima SF žanra, "Alienu" i "Stvoru", pa i jednom SF filmu iz osamdesetih "Leviathan".
  • Pojavljuje se tvrtka „Human Research“ i njihov laboratorij „Nemesis“.
  • Jedna od rijetkih epizoda gdje vidimo Nathana u direktnom ljubavnom odnosu s Janine.
  • U epizodi koristi se genetski materijal pauka Nephila Clavipes – svila tog pauka se u novije vrijeme koristi u svrhu neuralne regeneraciju kod sisavaca!

Monsters in space!

Prije "Prošlih života" i "Duge noći", kao i specijalca "Dvostruki identitet", Vietti je pripremao teren pričama s tajnim eksperimentima. Možda je pokušao ponoviti Serrin izvanredni "Feniks". Tko zna. Gledano onako generalno, za stvaranje ove epizode, zasluge zasigurno idu klasicima SF žanra, "Alienu" i "Stvoru" pa i jednom SF filmu iz osamdesetih - "Leviathanu". Ovaj potonji najbolje bi odgovarao atmosferi i temi gdje metamorfno stvorenje u izoliranom ambijentu tamani aktere priče. Na crtežu je Dante Bastianoni, a ovo mu je povratnička epizoda nakon kraćih gostovanja u Marvelu. Ukoliko ste obožavatelj montruozitetima uzrokovanim genetskim eksperimentima i klaustrofobičnih napetica, možda ćete biti i malo pristrani, a možda i ne…

Nathan by D. Bastianoni

"Svi četvero imali smo isti san, Linda… Dati ljudskom rodu mogućnost za duga putovanja svemirom, prema udaljenim sazviježđima. U potrazi za drugim planetarnim sustavima, za drugim nastanjivim planetima, za drugim oblicima života…"

Svemirska noćna mora solo je epizoda Nathana Nevera nevezana uz ikakve narativne linije serijala, no svakako nam pripovijeda o posljedicama nedostatka morala kod znanstvenika i što nam takva budućnost može nositi… Struktura naracije je decentralizirana, tako da događaje vidimo iz Nathanovog aspekta, ali i iz ostalih, takoreći negativaca. Počnimo od grupice mladih znanstvenika, koje možemo počastiti epitetima naivni i beskrupulozni, obuzeti mladenačkim ambicijama koje izgaraju u vatri prkosa prirodi. Nalaze se na izoliranoj svemirskoj stanici laboratoriju Nemesis i tu u kontroliranom okruženju vrše svoje genetičke eksperimente. Genetičar Chris Warren, etolog (stručnjak za ponašanje životinja), zatim znanstvenik Bruce Denant; biologinja Wendy Reno, te endokrinologinja Laura Denant, Bruceova sestra. Zatvoreni je i izolirani prostor, tako da su ovi ljudi razvili između sebe razne odnose, od ljubavnih veza sve do bratske odanosti članovima tima i eksperimentu.

Na Nemesis stižu Nathan i ekipa inspektora, među kojima je i doktorica Linda Hill, tajna ljubavnica jednog od članova tima iz laboratorija, Brucea Denanta. Ovim potezom već možemo sagledati situaciju, tko bi u timu znanstvenika mogao biti potencijalni pozitivac i ključna osoba koja bi mogla preokrenuti situaciju u korist pozitivaca. Vietti nam dozira suspens i akcijske sekvence kakve možemo vidjeti u hororcima... Tako da se već po samoj svojoj postavci scenarij ne temelji na čistom detektivskom istraživanju. Štoviše, vrlo je očito da znanstvenici nešto kriju. Daljnji razvoj radnje je čista utrka s vremenom, i samo je pitanje vremena kad će događaji krenuti prema vrhuncu. Crtež diže epizodu na jednu novu razinu, u kontekstu samog njegovog tehničkog dijela. Slobodnije kadriranje, i niz vinjeta s različitim tipovima osvjetljenja, negiranje pozadine, itd.

Primjeri kadriranja

U samom uvodu u strip čitatelji su mogli pročitati D. Bastianonijevu biografiju. Ovom epizodom ponovno se vratio na svoje staro radno mjesto u Nathanovu redakciju, nakon što je ostvario svoj mali izlet u američke vode. Naime, 1994., nakon niza od tri epizode prelazi u američki Marvel, gdje radi olovke i tuš na nekoliko epizoda serijala "Fantastic Four limited" i čak 18 epizoda serijala "Fantastic Force". Osim ovih većih zadataka odradio je i olovke, tuš i naslovnice na nekoliko ostalih izdanja. Zadnji put smo ga vidjeli u epizodi "Strava nad nama" (LU), koja je bila njegov treći rad na serijalu. Jedna njegova kasnija suradnja s Viettijem, specijalac "Dvostruki identitet", bit će puno kvalitetnija i plodonosnija. Naslovnica zaista nije loša, Nathan protiv čudovišne kandže u nekom bestežinskom prostoru. Zapravo i naslovnica i naslov evociraju misteriju i vjerojatno je dobar broj čitatelja pao odmah na početku gledajuću ovu epizodu na kiosku. ;)

U osnovi „Alien/Leviathan“ klon s mrvicom Spidermana i araknofobije, akcijski strip s pažljivim doziranjem suspensa. No, nema nekog elementa iznenađenja, eksperimentiranja s nečim novim, bilo na razini priče ili dijaloga likova. Sve to u meni stvara efekt već viđenoga. Vietti pokušava stvoriti i analizirati čovjeka s oslobođenom animalnom stranom, čovjeka-životinju vođenim čistim instinktom. I upozorava da se s majkom prirodom nije za igrati, očigledno postoje razlozi zašto smo stvoreni takvi kakvi jesmo, nesavršeni, ali ipak ljudi. Vjerujem da bih devedesetih poludio za ovakvom epizodom po defaultu, ali danas...

NN LIB 27a Crveni anđeo

NN LIB 27c Nakon revolucije

• Jerry Krause

5, 7, 8, 8

Sve je lijepo Dee objasnio u recenziji. Epizoda je deja-vu na kvadrat i stvarno se Vietti u ovim početnim epizodama morao puno bolje potruditi, a ne nam nuditi ekstraisklišeizirane ideje iz kojih se već u startu zna kakav će biti završetak. Spašava ga jedino njegova sposobnost lijepog pripovijedanja i solidni dijalozi. Dante nam se u ovoj epizodi vratio u staff i odmah se primjećuje ta njegova promjena u stilu koju će još više usavršiti kroz sljedeće epizode.

07.06.2012
    23:24:00 sati
    Jerry Krause
  • chris.tower

9, 9, 10, 8

Prava horor atmosfera u svemiru, ove SF epizode su pravi Nathan! Crtez isto odlican

08.06.2012
    11:17:00 sati
    chris.tower

7, 8, 10, 8

Toliko lagana, zanimljiva, jednostavna i nedosadna standalone epizodica da sam jednostavno uživao pri prvome čitanju (dijelom i zbog fantastičnog Danteovog crteža; nevjerojatno koliko je čovjek napredovao), i nimalo mi ne smeta neoriginalna ideja jer film "Alien", čiji se "dah", nažalost, osjeća na kilometre u ovoj epizodi, nikada nisam previše volio, a zapravo ova epizoda ne asocira baš pretjerano na njega. Kraj mi se također svidio, naslovnica primamiljiva.

08.06.2012
    16:04:00 sati

6, 7, 8, 7

Ljudi koji se igraju Boga i čudoviše. Tema viđena već stotinu puta, ali dobro ima neku svoju čar.

05.07.2012
    17:00:00 sati

6, 6, 8, 7

Nekada te već poznate priče budu dobro obrađene u serijalu, nekada ne... Ovde... Onako, crtež izvlači ovu epizodu.

10.09.2012
    19:47:00 sati

7, 8, 8, 7

pridružujem se onom dijelu komentara koji su se sasvim solidno zabavili pričom, likovima i atmosferom čitajući ovu epizodu, bez obziru na gomilu klišeja i mnogo toga "več otprije viđenog" na kojima je izgrađena.

29.10.2012
    19:32:00 sati

10, 10, 10, 10

Odlično odrađena, mistična, horor epizoda, nabijena akcijom.. Šta ćeš više.. Odličan crtež, jako lijepa naslovnica.. Svaki ostali komentar je suvišan..

19.01.2013
    17:44:00 sati
  • Ukupna ocjena 63%

5, 7, 6, 9

25.11.2013
    10:31:00 sati
  • thekide

8, 9, 10, 9

Jeste ovo sve već viđeno, al' meni Aliena i Leviathana nikad dosta. Nema veze dal se dešava u svemiru, ili na dnu mora, bitna je klaustrofobična atmosfera, par nervoznih članova posade i čudovištance.

Dante Bastianoni se konačno vratio NN serijalu posle tri i kusur godine. Vredelo ga je čekati, iako mi čini da je ovde preterao sa amerikanizacijom tabli (crteži često ispadaju iz okvira i prosipaju se po susednim vinjetama, previše koščate šake muških i ženskih likova...). A opet ne znam kakav bi crtež trebao da odradi Bastianoni pa da mu ja dam ocenu manju od desetke.

27.04.2014
    00:30:00 sati
    thekide
  • marko15532

6, 7, 9, 6

20.07.2014
    11:48:00 sati
    marko15532

6, 6, 7, 7

Tema je već viđena, no ispričana je zanimljivo i dinamično.

19.08.2014
    16:23:00 sati
    dylan_dog12
  • Ukupna ocjena 61%

6, 4, 8, 7

Kao što su več rekli i predhodnici več 100 puta viđeno ali solidno obrađeno. Meni je smetala i gomila teksta.

28.08.2014
    21:44:00 sati

6, 8, 9, 5

Volim ovakave priče, ma koliko god je sve to već bezbroj puta viđeno. Priča malo šepa, ali Vietti scenaristički solidno drži konce u rukama. Mislim da je ovo prvi put da se pokazuje Nathanova veza s Janine u punom formatu :-), iako je nakon Hadije izgledalo da od toga nema ništa. Bastianoni odličan, ali bio je to i prije amerikaniziranja. Po pitanju amerikaniziranja, dobro je došlo malo promjene s slobodnijim izgledom vinjeta. Naslovnica dobro zamišljena, ali loše realizirana.

26.05.2016
    11:20:00 sati
  • Wayto