Smrtonosni koncert

NN LIB 28a | 96 str.

Nathan Never i njegov kolega Al Goodman unajmljeni su kao tjelohranitelji glazbeniku Rustyju Wardleu, frontmanu najpopularnijeg sastava na svijetu "System No Systema", za vrijeme njegova nastupanja na glazbenom festivalu sedme razine. Na festivalu će također nastupati i mutant Sean Rollins, zvijezda iz sjene...

• Smrtonosni koncert - Osvetnik - Noć prokletih
    NN LIB 28

• Concerto mortale
    NN SR 81

• Prvi rad na NN-u scenarista Riccarda Secchija, sina Luciana Secchija poznatijeg pod pseudonimom Max Bunker.
  • Str. 26.-27., četvrta i prva vinjeta - osvrt na politiku - prikazani su gradonačelnik Hoenzoller i Hezekiah Aron, vođa pokreta za mirnu integraciju mutanata.
  • Str. 67., prva vinjeta, citat iz "Mehaničke naranče".
  • Str. 78., Rusty u sobi ima plakat Jimmyja Hendrixa.
  • Str. 86., prva vinjeta, natpis "Farenheit 451 Boulevard" posveta noveli "Fahrenheit 451" Raya Bradburyja (kao i filmu Francoisa Truffauta). Primijetite da je "Fahrenheit" napisan pogrešno, bez slova -h.
  • Str. 96., druga vinjeta (i str. 97. prva vinjeta) vidimo oglas "Hammer Air Company" što je posveta serijalu "Hammer" Star Comicsa gdje je deveti broj nacrtao Mutti.
  • Ova je epizoda u Italiji po prvi put izdana u veljači 1998., a prema NN kronologiji čita se nakon G3 "Nova budućnost" .
  • Ovaj album izašao je u isto vrijeme kad se održavao festival San Remo. Slučajnost?

Jedna solidno-dobra i gotovo potpuno sporedno-nevažna priča za NN-serijal uvijek je ugodno iznenađenje kod NN-a. Svakako, kontinuitet i sage su uvijek na prvome mjestu, ali upravo su me priče poput ove navukle na Nathana te takve priče spadaju među one koje uvijek rado ponovno pročitam. Osobno kod NN-a posebno cijenim priče koje se osvrću na grad, na njegove stanovnike,što ti stanovnici vole, trendovi itd. S jedne strane imamo osvrt na više razine i njihove stanovnike kod kojih je u trendu na polju glazbe grupa "System No System", dok s druge strane pak imamo prvu razinu, mutante po lokalnim barovima i barskog pjevača mutanta Seana Rollinsa čija je slava dostigla toliki nivo da menadžer SNS-a, Billy Green, osobno dolazi sa Seanom potpisati profesionalni ugovor uvidjevši odmah da bi mladi mutant mogao steći slavu veću od one SNS-a. Između ostalog, pokret za prava mutanata posebno se potrudio da nastupi kao gost na glazbenom festivalu, a i navodno su mu neki prijetili smrću.

Međutim, Seanu do novca uopće nije stalo, a osim toga bi volio svojom samostalnom zaradom kao pjevač vlastite ilegalne diskografske kuće financijski pomoći svojoj rasi mutantima (a i sam kaže da bi se osjećao kao izdajnik vlastite rase ako potpiše ugovor) te uz komplimente odbija ponudu Billyja Greena. Iako se isprva činilo tako, Billy ipak nije olako prihvatio činjenicu da je njegova ponuda odbijena te cijela stvar završava sa Seanovim ubojstvom iz trećeg pokušaja od kojih je prvi namješten tako da ne uspije.

Uz vrlo jednostavan kostur priče, tu je još i činjenica da priča započinje prologom što uglavnom i nije tako čest slučaj kod NN-ovih epizoda, a radi se o ubojstvu Seana Rollinsa uz melankolični nastavak u kojem Nathan odigrava neku vrst pripovjedača o tome kako je sve započelo i završilo. Scenarist Riccardo Secchi ovu, na prvi pogled jednostavnu priču uzdiže velikim plusom kao što je Nathanovo jadanje za vrijeme putovanja na Sun Islands te ubacivanjem pristojne doze melankolije. Svidio mi se i sam lik Billyja Greena (kao neka vrst simbola pokvarenosti) pogotovo zato što je uz neke njegove, većinom lažne, monologe i dijaloge scenarij još više obogaćen.

Billy Green na konferenciji za novinare: " ... cijeli sam svoj život posvetio toj umjetnosti, a jedan od glavnih razloga zašto sam to učinio je taj što sam uvjeren da je glazba jedan od univerzalnih načina iskazivanja osjećaja, emocija, ideja... Glazba je nešto što može nadići sve barijere, pa i one rasne i društvene... Svijetu danas, više nego ikad, treba glazba."

I sam je Billy Green pri svojem pojavljivanju u priči ostavljao dojam da mu novac nije bitan s obzirom na to da je jedan od najuspješnijih poslovnih ljudi na svijetu. Ostavljao je dojam da bi za svojeg prijatelja i frontmana SNS-a Rustyja Wardlea učinio sve s obzirom na to što su skupa prošli do puta ka slavi te da bi ga zadržao u bendu iako se ovaj drogira. Ostavljao je dojam da se sa svojim poslovnim kolegom Robertom Waltonom prilično dobro slaže te da nikad na njega ne bi svalio krivicu za pokušaj ubojstva Seana Rollinsa. Ostavljao je dojam da ne bi ubio nekoga iz konkurentskih razloga. Ostavljao je dojam da nije jedan od razloga zašto netko poput Nathana gubi vjeru u ljude. Dakako, privid vara.

Sve to skupa je zapravo veoma tužno, no za Nathana i priču poput ove više negoli odlično. Ali na kraju krajeva ostaje i poruka da koliko god nečiji idealizam bio lažan te pjesme i idealni govori bili paravan za laku zaradu, sve ostaje dobro dokle god mi u te vrijednosti i riječi zaista vjerujemo te nekako u tome kao i Nathan možemo pronaći kakvu-takvu utjehu.

Što se crteža tiče, Andrea Mutti je puno napredovao kako u dobrom, tako i u lošem smislu. Njegov je crtež ovdje svakako puno bolji u odnosu na onog iz epizode "Bezvremenski rat", no glavni razlozi za šesticu su sljedeći… Već u njegovom prvom radu jasno se vidjelo da kopira De Angelisov stil, što je sasvim u redu, no u nekoliko (puno) navrata u ovoj priči on nadmašuje Roberta po raspuštenosti Nathanove kose (što gledano iz profila izgleda loše), a Nathanovi zalisci su toliko dugi da bi se mogli spojiti od uha do uha. Nadalje smatram da je pretjerao s računalnim efektima (ona vibriranja u trenucima eksplozija doista smatram nepotrebnim) kao i ponavljanjem vinjeta koje su naknadno dorađivane kako je gdje trebalo, a ima i slučajeva gdje su pojedini likovi izrezani iz neke vinjete te isti takvi ubačeni u novu vinjetu, uvećani ili umanjeni (inače sam neprijatelj ovakvome načinu rada). Sveukupno smatram da je Mutti oštetio sam sebe.

Za Secchija je dovoljno reći da je za debitantski rad i više no solidna priča makar ga se karakterizira kao destruktora Nathanovog lika i djela. De Angelisova naslovnica scenski nema potpuno veze s pričom, ali je zato ovako ispala poprilično dobro, makar ne skroz perfektno u figurativnome smislu (ove dvije glave naprijed je veoma kvare).

I za kraj ove (ehm) recenzije, spomenut ću još da Billy Green unatoč dobro odigranoj Nathanovoj detektivskoj ulozi, ali nedostatku dokaza, ipak izvlači sretan završetak bez da ga npr. upuca neki mutant, koji je također sve shvatio, i kaže nešto poput - "Seane, osvećen si!". A i također mi se dopalo zbog same priče jer mi je već pun kufer epizoda s takvim završetkom. No pravda sustiže sve, a kako će ovaj zločinac platiti za svoje zločine - budućnost će pokazati.

NN LIB 27c Nakon revolucije

NN LIB 28b Osvetnik

• Jerry Krause

8, 8, 8, 8

Vrlo dobar Secchijev prvijenac! Vidi se da odlično kuži Nathanov serijal, tako da smo dobili jednu zanimljivu stand-alone epizodu u koju je ubacio sve karakteristike serijala: Nathanove unutarnje monologe, malo političkih intriga, neizbježni problem mutanata... A nadasve tu je i neobičan i zanimljiv završetak. Mutti je meni među dražim crtačima i ovdje je, za razliku od prvijenca s Martijem, bio sasvim dobar.

Čestitke recenzentu na prvijencu, samo naprijed!

10.02.2011
    22:58:00 sati
    Jerry Krause

4, 6, 5, 7

Možda je ovo za jedan scenaristički prvijenac čak i vrlo dobro... Teško je reći kojim se sve temama Secchi ne bavi u ovoj epizodi, prava mutanata, društvo na margini, underground muzika, svirepost i beskrupuloznost glazbenih producenata, muzički ideali mladih - sve to začinjeno obiljem teksta da skoro ne preplavi one male vinjetice. Prisutna je i doza gorčine i razočaranosti te melankolije. Sviđa mi se i konačna poruka - ponekad naličje naših idola ili ideala nije u skladu s licem koje vidimo izvana. No, čemu rušiti nečije snove, nečije vjerojanje u prave vrijednosti samo da bi se pravda zadovoljila. Kao, ponekad je dovoljno vjerovati u prave i čiste vrijednosti pa da one ostanu čiste. Mutti rabi dosta računalnih efekata, i dok su neki dijelovi izvrsno i dinamično nacrtani, kao da ima momente kad jednostavno zabrlja. Primjerice muskulaturu Nathanovog torza na samom početku.

17.02.2011
    20:18:00 sati

6, 5, 8, 8

Solidan uradak, ali poruka epizode mi je toliko uopćena da nisam previše impresioniran.

04.07.2011
    00:01:00 sati
  • chris.tower

6, 6, 9, 8

prica bez kraja a time i bez smisla.

29.04.2012
    20:51:00 sati
    chris.tower

9, 8, 7, 9

Iznenađujuće dobra epizoda koja se dotakla pomalo svih pitanja.

05.07.2012
    18:37:00 sati

8, 8, 7, 8

Zanimljiva stand-alone epizoda sa dobro razrađenom pričom, sa podosta akcijskih scena, sa zanimljivim zapletom i samim načinom pripovijedanja, te sa još zanimljivijim završetkom.. Svidjela mi se ova epizoda i zaslužila je dobre ocjene.. Crtež je prosječan po mom mišljenju, ni dobar ni loš.. Naslovnica također..

21.01.2013
    20:21:00 sati
  • thekide

7, 8, 8, 7

Andrea Mutti je dobar crtač, mada vidim da mu većina zamera prekomernu upotrebu kompjuterskih efekata, meni je bitan krajnji rezultat a on je više nego solidan.

30.04.2014
    20:39:00 sati
    thekide
  • Ukupna ocjena 51%

5, 4, 6, 6

18.05.2014
    23:14:00 sati
  • Ukupna ocjena 60%

5, 6, 7, 6

Solidna epizoda, ispričana većinom kroz flashbackove, no na kraju dobijem dojam kao da se ništa nije dogodilo, a tome je zasigurno doprinjeo i nejednak odnos radnje (koja nije inspirativna već klišej,za razliku od imati nešto originalno u ponudi za scenarij) u flashbacku i sadašnjosti, pa je time dinamika svedena na minimum, a završetak na Nathanov klupski monolog, ali to ne bi bio problem da Smrtonosnom koncetru ne nedostaje težine, a za usporedbu bih stavio priču koja se sastoji od sjećanja iz prošlosti, a funkcionira jako dobro, mislim na Pravu priču o Mister Alfi, upravo zato jer je usidrena značajnim događajima i likovima. Ako to ne posjeduje teško je proizvesti kvalitetnu flashback naraciju, pa nam ostaje samo zaboravljiva epizoda s pokojom poukom.

22.08.2014
    23:12:00 sati
    dylan_dog12
  • Ukupna ocjena 58%

5, 4, 8, 7

28.08.2014
    22:44:00 sati

10, 10, 10, 10

"Jabuka ne pada daleko od stabla, ako je stablo jabukovo!"

Prezadovoljan sam Secchijevim prvijencem i vidi se da ima talenta kao i slavni mu otac. Jedino mi nisu jasne niske ocjene. Priča je odlična, scenaristički izvrsno vođena, s puno detalja o životu i svakodnevnim problemima Nathanovog svijeta, kao i odnosima između redovitih likova serijala. Izvrsno - 10

Crtež također više nego solidan. U početku su mi smetale računalne intervencije, ali navikao sam se, pa mi je to normala za Nathana. Naslovnica vrlo dobra, ali u inat (smatrajući da ova priča ne zaslužuje ovako niske ocjene) dajem sve desetke!

07.08.2016
    11:32:00 sati

• Bog Puma