Midnight blues

NN LIB 29a | 96 str.

Nathan pokušava uhvatiti ženu, serijskog ubojicu koja redom ubija ugledne gradske ljude skalpirajući im lice i oduzimajući osjetilne organe. Međutim, tko je u biti taj ubojica i da li se zaista povodi osjetilima ili su u pozadini svega sasvim drugi motivi? I kakvu ulogu u svemu tome ima mladi saksofonist Johnny Sad i njegov ponoćni blues?

• Midnight blues - Željezna maska - Duga noć
    NN LIB 29

• Midnight blues
    NN SR 84

• Drugi Ostinijev samostalni uradak nakon NN 80 "Nakon revolucije". Surađivao je još s Pianijem u NN 54 "Bauhaus killer" i NN 78 "Crveni anđeo".
  • Blues je vokalno-instrumentalni oblik glazbe koji se temelji na uporabi "plavih nota" i strukturi od najčešće 12 taktova koji se ponavljaju. Pojavio se u afroameričkim zajednicama SAD-a na plantažama pamuka početkom 20. stoljeća kao spoj duhovne glazbe i improviziranog pjevanja robova umjesto razgovora koji im je bio zabranjen. Imao je veliku ulogu na razne žanrove glazbe, od rock and rolla i popa do jazza, bluegrassa i rhythm and bluesa.
  • Inspiraciju za ovu priču Ostini nalazi u filmu slavnog francuskog redatelja Francoisa Trauffauta "The Bride Wore Black" iz 1967. godine s Jeanne Moreau u glavnoj ulozi ( originalni naziv filma "La Mariee etait en noir"). Film je napravljen po istoimenoj noveli američkog novelista Cornella Woolricha iz 1940. Sama novela ima više dodirnih točaka s "Midnight bluesom". U njoj žena traži i ubija petoro ljudi koji naizgled nemaju nikakve veze s njom. Ali se otkriva da su učestvovali u slučajnom ubojstvu njenog supruga na sam dan njihovog vjenčanja.
  • Str. 48, Nathan dobiva pismo u kojem piše adresa "Sid Vicius lane 77". Posveta Sidu Viciusu legendarnom frontmenu grupe Sex Pistols koji je umro 1979. godine od predoziranja heroinom. U pismu je i rečenica: "Kroz odjeću rastrganu maleni poroci pojavljuju se; krzna i ogrtači svečani skrivaju sve." To je citat iz Shakespeareovog "Kralja Leara".
  • Str. 70, Nathana prvi put vidimo da korist mobilni video-telefon. Obično za video komunikaciju koristi uređaj koji poput sata stoji na ručnom zglobu.
  • Str. 88, Tejasa razara ubojiti hipnotički program "Killer", koji je savršena sinteza hipnotičkih elemenata i onih koji mogu izmijeniti postavke na hardwareu Tejasovog računala i povećati mu unutrašnju temperaturu sve do točke taljenja. Zgodna ideja, ali malo pretjerana budući da je Tejas izgorio kao u pećnici.
  • Str. 94, vinjeta 1., prikaz potpuno golog muškog tijela.
  • Ovaj broj je izašao u 5. mjesecu 1998. baš kao i AA 2 "Svemirski brodolomci". Oba crteža potpisuje Bonazzi. Znači mnogo posla za njega u tom razdoblju, ali se po crtežu to ne bi moglo naslutiti.
  • De Angelis se prvi put ne potpisuje klasičnim potpisom ( puno ime i prezime koje su uokvireni) već samo prezimenom bez okvira.
  • Još jedna fascinacija Nathanovih autora o fenomenu blizanaca i njihovoj uskoj povezanosti. Već smo nešto slično vidjeli u NN 72 "Leptirov san".

- ... ali kad ste se već spustili sve dovde, u ove suvremene katakombe, znači da ste spremni i poslušati dvije-tri riječi o mojoj glazbi... Velikoj i dirljivoj glazbi, onoj čiji majka i otac ne mogi biti različitiji. Narodni napjevi kontinenta koji se nekoć zvao Afrika i crkveni napjevi onoga koji je bio Europa: to su roditelji bluesa!
- Blues je način života. On je potisnuti vrisak naše duše što samu sebe traži...

Velika katastrofa koja je pogodila Nathanov svijet nije odnijela i one čari ljudskog života iz prošlosti zbog kojih je čovjek živio i opuštao dušu. Tako nam je ostao i dobri stari blues, crnačka glazba nastala početkom 20. stoljeća kojeg ljudi nisu zaboravili i uživaju u njemu u malim noćnim klubovima u nižim razinama grada. U jednoj od njih svoje goste oduševljava osebujni mladić Johnny Sad na svom saksofonu. Svaki put nakon nastupa penje se na vrh jedne zgrade odmoriti se promatrajući nebo. Mladić je veliki romantičar i umjetnička duša koja sanja o ljubavi i svim onim stvarima koji ga čine sretnim. Sve do jedne noći kad se pojavljuje Ona. Praćena kišom metaka naletjela je na Johnnyja i sakrila se s njim dok opasnost nije prošla. Priznaje mu da je ubojica, ali mu isto tako naznači da mu vjeruje da je neće otkucati. Ona odlazi, a Johnny je zbunjen i uzbuđen. Ali to nije od straha, Johnny se zaljubio u ubojicu!

Lisa i Johnny

Tko je u stvari ona? Ona je Lisa Shade, djevojka koja je upravo ubila senatora Toma Sheparda skinuvši mu kožu s lica i odrezavši mu jezik. Odmah nakon toga, bogat poslovni čovjek Vlad Vigo angažira Nathana na nekoliko dana da mu bude jedan od tjelohranitelja potaknut strahom od događaja zadnjih dana, ali ne dajući povoda da ima ikakve veze sa Shepardom. Nathan ne uspijeva obaviti svoj posao i biva izigran. Vigo je ubijen na isti način, samo što su mu uz skalpiranu kožu i spaljene nosnice. Nathan pokušava naći neki trag na vrhu zgrade gdje su se dešavale scene oko ubojstva Sheparda. I sreća ga posluži. Nalazi pisak od saksofona i preko Sigmunda uspijeva pronaći Sada. Johnny mu ništa ne otkriva, ali pobudi u Nathanu sumnju. Istovremeno Sigmund nailazi na pravu bombu od vijesti: ubojstvo koje se desilo na isti način, ali je zataškano. Riječ je o Jimmyju Valentiju, televizijskom producentu kojem su uz kožu iskopane i oči, a tv kuća u kojoj je radio je sve to zataškala zbog publiciteta. Nathan i Sigmunda sve to navodi da se ubojica povodi osjetilima. Ali četvrto ubojstvo im baca teoriju u vodu. Nathan od ubojice dobiva adresu na kojoj otkriva novi užasan prizor. Richard Adonis, poznati fotograf i prikriveni pedofil je četvrta žrtva, ali su mu uz skalpiranu kožu odrezane i genitalije.

U međuvremenu Lisa dolazi do Johnnyja i ispriča mu svoju potresnu ispovijest i motiv za ubojstva. Johnny se strašno lomi i odluči sve priznati Nathanu. Želi joj spasiti život, dok ona privodi svoju misiju kraju. Nakon Johnnyjevog priznanja Nathan i Sigmund otkriju potencijalnu petu žrtvu u imenu Victora Tejasa. Čovjek živi potpuno izoliran u podzemnom bunkeru i tu zgrće novac transakcijama kapitala. Ali da li je tu doista i siguran? Ne kad je Lisa u pitanju. Uspijeva mu ubaciti ubojiti program u kompjuter koji djeluje na njega hipnotički povećavaju mu unutrašnju temperaturu i doslovce ga rastalivši.

Lisa je izvršila svoju osvetničku misiju, jer se nije mogla pouzdati u sustav koji je i uzdigao ovu petoricu ljudi koji su se obogatili pljačkom bakteriološkog oružja ( kojeg su poslije prodali) tog kobnog dana kad je s bratom blizancem Larryjem bezbrižno šetala i kada je on postao slučajna žrtva. Sada je spremna prihvatiti svoju sudbinu i tragično je predati u Nathanove ruke. Ali postavlja se pitanje da li je zaista baš Larry poginuo tog kobnog dana?!

Ubojiti program počinje djelovati

Alberto Ostini, jedan od novih scenarista u NN serijalu, već svojom drugom samostalnom epizodom ( dvije epizode potpisuje s Pianijem) je pokazao svoj veliki potencijal. U "Midnight blues" nalazimo niz elemenata koji čine okosnicu i osnovni šarm Nathanovog serijala. U ovoj priči je fokusiran na serijskog ubojicu i njegovu opsesiju, nemirne osjećaje koje ga prate u želji za osvetom i kombinirajući ga s elementima iz Trauffautovog filma "The Bride Wore Black" postigao je izvrsnu cjelinu. Osim toga Ostini nam unosi neke svoje elemente stvarajući izvrstan zaplet i scenaristički nas odlično vodeći kroz cijelu priču, od početka do kraja. Krenimo od samog uvoda u radnju prikazom Lisine noćne more. Vinjete se redaju bez i jedne riječi što daje jezovit ugođaj. Zanimljivo je obratiti pozornost na stranicu 7., vinjeta 3., gdje je prikazano tijelo zaštitara u prvi plan što odvlači pozornost čitatelja od glavnog motiva ove priče, a to je smrt jednog od blizanaca koje vidimo tek u daljini. Ostini nam ne želi otkriti sve pojedinosti na početku priče već zadržava napetost kroz cijelu priču dok se sve slagalice na kraju ne slože. Kraj je posebno intigrantan. Ovdje i Ostini kao i Medda u NN 72 "Leptirov san", koristi tematiku fenomena blizanaca i njihove velike povezanosti. Larry nije bio žrtva tog kobnog dana već Lisa! Larry je nakon te tragedije dugo godina bio u nekoj vrsti kome i u to vrijeme je u svoje tijelo upio Lisin život, misli i osjećaje. Obolio je od nekog oblika shizofrenije u kojoj je prevladala Lisina osobnost i uvjetovala mu da tijekom puberteta ne dođe do tipično muških osobina. Naslijeđenim novcem usavršio je svoje borilačke i hakerske sposobnosti i postao spreman za osvetu. I to kakvu osvetu! Svakom od njih osim kože s lica oduzima i onaj dio tijela kojim su prakticirali svoju moć.

- Onaj ritual, Larry, guljenje kože s lica, služio je da im skine masku s lica, zar ne? - Da... Htio sam vidjeti kako izgleda pravo lice ubojice. Što se skriva iza fasade uglednika. I nisam ništa pronašao, znaš? Samo meso, žile i krv. Ništa što bi objasnilo zašto su živjeli svoje živote onako kako si ih živjeli...

Jedino ono što možda dijeli epizodu od savršene ocjene je konfuzan Tejasov završetak. Malo je previše nevjerojatno da ga ubojiti hipnotički program Killer može onako rastaliti.

Bonazzi mi nikad nije bio sami vrh što se tiče crtača u NN serijalu. Ali ovdje se jednostavno može reći da je izvrsno odradio posao. Pri tome treba imati jednu važnu činjenicu. Bonazzi je istovremeno s ovom epizodom radio i na AA 2 "Svemirski brodolomci" koja se proteže na čak 286 stranica i s obzirom na to ne vide se nikakvi znakovi brzopletosti. Čak što više, fantastično se potrudio u crtežu samog lica Lise/ Larryja. Na početku i tijekom priče se ne može reći da je riječ o muškoj osobi ( Bonazzi je to vješto prikrio), ali na kraju se mogu primijetiti nove nijanse u Lisinom licu koje odaju da se ipak radi o njenom bratu. De Angelis također odličan!. Vidi se da se već dosta dobro uhodao s naslovnicama, a ova dosta podsjeća na dylandogovski ugođaj. Krvavo, pomalo i jezovito, baš kako i odgovara samom sadržaju priče. Zanimljivo je da je ovdje i promijenio potpis na naslovnici!

Johnny u nedoumici

Sve u svemu, Ostinija treba ozbiljno shvatiti za budućnost NN serijala. Tečnost radnje, izvrsna karakterizacija likova, naglašena emotivnost, noirovski ugođaj s primjesama bluesa samo su neke od odlika koje je pokazao. Osim toga izvrsno kombinira akcijske scene koje se redaju filmskim ritmom sa svom emotivnošću u postupcima Lise/Larryja. A što tek reći za Johnnyjevu unutarnju borbu koju izražava crtanjem nota po zidu. I time dosta podsjeća na Meddu kojem bi mogao postati dostojan nasljednik. A iznad svega, ovom epizodom je još jednom pokazana kritika društva. Nažalost, ova budućnost, kakvu su je zamislili autori, proizilazi iz naše sadašnjosti koja joj je dosta slična. Svijetom i dalje vladaju ljudi koji su na tko zna kakav način stekli moć. I kako onda okriviti Larryja što je osvetio svoju sestru? Kako stati na stranu žrtava koji su stekli moć na pljački i krvi nevinih? Možda tek kad pođemo od sebe samih i preispitamo naš moral koji se iskrivljuje medijskim i tko zna kojim još utjecajima, tek će onda sve maske pasti. Jer, kao što reče Nathan:

- Svi mi imamo svoje uloge... Svi imamo masku kojom prikrivamo svoje poroke...

NN LIB 28c Noć prokletih

NN LIB 29b Željezna maska

7, 9, 7, 9

OK priča s izvrsnom atmosferom.

27.11.2010
    12:07:00 sati

8, 6, 10, 7

Meni je u ovoj epizodi čudno što oni tipovi u dvorani zapravo poprate Sadovu pjesmu APLAUZOM. Mislim, kakav je to jazz, ovako bolesna priča? I još ljudi plješću? Ovo bi trebalo biti nekakav remake filma Se7en koji se prikazuje u mračnim kinima u gluho doba noći a ne pred publikom željnom slušati dobru glazbu. Svakako, ti ljudi baš vole slušati o krvavim ubojstvima i sakaćenjima popraćenima zvukom saksofona. Odvratno. Crtež odličan, posebno mi se sviđa ova slika koja je i u recenziji, kad Sad crta note po zidu. naslovnica prosječna.

07.12.2010
    12:44:00 sati

7, 7, 8, 7

Tema epizode je dobra, ali mi ne leži to ubacivanje bluesa ili glazbe (ili sporta) općenito u neku epizodu.

10.01.2011
    22:43:00 sati
  • ismolc34

9, 8, 9, 9

vrlo dobro!

25.01.2011
    12:45:00 sati
    ismolc34
  • chris.tower

7, 7, 9, 7

Nisam fan bluesa a i ova epizoda mi nema bas neku svrhu.

09.05.2012
    20:31:00 sati
    chris.tower

10, 10, 10, 10

Televizijski producent, senator, bankar, fotograf pedofil, pljačka za koju Bog zna je li se dojista zbila, luđakinja od zločinke, saksofonist slomljena srca... K vragu, koja priča!

05.07.2012
    23:01:00 sati

9, 8, 8, 10

Sviđa mi se tematika, sviđa mi se razrada likova, sviđa mi se misterij koji je obavijen oko glavnog lika (ubojice) i oko same radnje.. Crtež mi je na pola puta, ni dobar, ni loš.. Jedino što mi se malko ne sviđa je to što ima previše razgovora među likovima (ili sam barem ja stekao takav dojam), previše su popunjeni neki oblačići, što u trenucima stvara osječaj dosade.. Naslovnica je odlična, svaka čast autoru..

26.02.2013
    18:02:00 sati
  • Ukupna ocjena 56%

7, 4, 6, 5

Simpatično zamišljeno, ali prilično dosadnjikavo.

31.12.2013
    12:49:00 sati
  • thekide

6, 6, 6, 8

Obična prosečna epizoda, toliko obična da nisam bio siguran dal čitam N.Nevera ili N.Raidera. Plus odvratni kraj sa trandžom, osećao sam se ko Stephen Rea u The Crying Game.

24.07.2014
    11:12:00 sati
    thekide

7, 5, 8, 7

Priča je zanimljiva. Ali razplet mi je totalno isforsiran. Na kraju dobivamo curu - dječka, kojemu su kao betmenu ubijeni roditelji, te počne trenirati borilačke vještine, kompjuterske spretnosti i žovot posvečuje osvjeti. Malo previsše nategnuto sve skupa. Ukupan dojam kvari još prepričavanje svega skupa na kraju.

28.08.2014
    23:03:00 sati

8, 7, 8, 8

Priča o osveti predstavljena na zanimljiv i dinamičan način, sa twist završetkom.

18.09.2014
    17:49:00 sati
    dylan_dog12

9, 8, 9, 6

Potpuno se slažem s recenzijom! Da nije neuvjerljivog petog ubojstva, scenarij bi dobio desetku. Bonazzi je strahovito napredovao u odnosu na početak i svakom epizodom je sve bolji i bolji. Naslovnica zanimljiva, ali pomalo loše obojana.

25.09.2016
    06:47:00 sati
  • mladjo

6, 6, 6, 6

Za razliku od recenzenta ove epizode, ja ne smatram ovu epizodu nešto posebno dobrom. Previše priče, a premalo radnje. Zanimljivost je prvi mobitel u NN svijetu. a mogli su ga i malo futurističkije napraviti, pa izgleda skoro kao mobiteli iz doba kad je epizoda nacrtana.

06.06.2020
    14:25:00 sati
    mladjo

7, 6, 7, 8

I nije nešto što se pamti, na kraju krajeva. Jedna od onih sa serijskim ubojicom, samo što me u ovoj razočaralo zadnje ubojstvo koje je izvedeno na poprilično jeftin način. Lik je onako zabarikadiran u bunkeru triba biti malo tvrđa kost. Bonazzi standardan, naslovnica ok.

20.11.2020
    12:14:00 sati

5, 5, 6, 7

Nista posebno. Na prvi pogled obicna prica o osveti jedne devojke kojoj je pobijena porodica (sto je kao predlozak izuzetno dosadno), da bi na drugoj trecini i dobili naznaku zasto Liza ne moze da bude sa Sedom, ci je pomenula da je imala brata blizanca upalile su se lampice, a sve sumnje otklonjene kod Sigijevog i Natanovog hrkljusa u agenciji. Tako, em dosadna premisa, em prerano otkrivene kar(t)e. Lose, lose...

27.05.2021
    01:28:00 sati