Broj sto!

NN LIB 34b | 96 str.

Istražujući nestanak znanstvenika Sheckleyja, Nathana trag vodi u North Town gdje spletom okolnosti upada u jedan procijep i budi se u paralelnom svijetu. A tamo ništa nije isto kao u Nathanovom svijetu...

• Selenina osveta - Broj sto - Strava iz dubina
    NN LIB 34

• Il numero cento
    NN SR 100

• Jubilarni 100. Nathanov broj regularne serije i naravno, u boji.
  • Naslov epizode, kao što vidimo, budući da je jubilaran nosi jednostavan naziv "Broj sto", na jednak način kao što nosi naziv prvog ikad objavljenog Nathanovog izdanja "Broj nula" kojeg smo nedavno napokon dočekali na ovim prostorima.
  • U epizodi se pojavljuju znanstvenici Sheckley i Brown. Vignin hommage Robertu Sheckleyu i Fredricu Brownu, poznatim SF piscima.
  • Sheckley se spominje već na kraju prethodne epizode "Selenina osveta" kada Sigmund javlja Nathanu da mu je ušao u trag tako da se ova epizoda odmah kronološki nastavlja na prethodnu.
  • Nathan i u paralelnom svijetu ima sijedu kosu bez obzira što nije doživio traumu zbog ubojstva Laure koja je ovdje živa i zdrava. Str. 134, isto tako ima sijedu kosu i kad je bio uvršten u svemirsko pješaštvo za razliku od našeg Nathana koji je još imao crnu kosu kad je tamo pristupao. Što reći nego da je sijeda Nathanova kosa u paralelnom svijetu stvar njegova izbora i slijedi svoju "modu". ;-)
  • Str. 192, Nathan poljubio Legs! To je prvi poljubac između njih dvoje u regularnoj seriji, ali nije prvi općenito. U kratkoj priči "Avantura u vlaku" (kod nas još neobjavljena) koju su radili Mignacco i Bonazzi, desio se prvi poljubac. Kad govorimo o ovom poljupcu, ovaj Nathanov postupak na kraju, kad opet ugleda Legs, je posve nelogičan, kao i sama reakcija Legs na poljubac. Mogao je u najmanju ruku ostati na čvrstom zagrljaju. Da li nam je Vigna ovim postupkom htio nešto natuknuti, to samo on zna.
  • Iza Nathana na naslovnici se nalazi pano s imenom "Edwin Drood". De Angelisova inspiracija Dickensovim nedovršenim romanom "Tajna Edwina Drooda".
  • Ovo je prva epizoda u regularnoj seriji koja se bavi izravnim pojavljivanjem paralelnih univerzuma. Većina giganata je ubacivala ideju o paralelnim univerzumima.Već smo se u kultnoj Serrinoj trilogiji G1-G3 "Dvostruka budućnost, "Odiseja u budućnosti i "Nova budućnost" s njima susrećali. Također je Serra radio i G9 "Paralelni univerzumi".. Vietti je u G7 i G8 "Dvije neprijateljice" i "Posljednje nautilusovo putovanje" iskoristio ovu ideju, a Vigna je u G10 "Pobunjenici s Marsa" ubacio ostarjelog Nathana iz jednog od univerzuma kao nastavak iz almanaha koji su se bavili Nathanovom prošlošću. Uskoro ćemo nešto slično vidjeti u Meddinoj epizodi NN 120 "Beskonačni univerzumi", a Vietti će u NN 190-199 ubacivati Nathana kroz vremenski procijep u različita povijesna razdoblja.
  • Paralelne univerzume možemo definirati kao dimenzije ili svjetove koji su paralelni s našim svijetom, u kojoj svaki od njih ima svoj prostorno vremenski kontinuum, što bi značilo da u svakom univerzumu postoji drugo vrijeme, odnosno prošlost ili budućnost. Oni su, teoretski, međusobno povezani preko crvotočina (procijepa) kroz koje bi se mogao odaslati signal, odnosno nositelj neke informacije. Paralelni univerzumi se temelje na teoriji kvantne mehanike prema kojoj su brojni fizičari, počevši od Shrodingera, jednog od tvoraca kvantne mehanike, pa sve do Hawkinga pokušali teoretski objasniti njegovu osnovu.
  • Za detaljnija objašnjenja paralelnih univerzuma i koliko je Nathanov svijet povezan s njima pročitati fantastičan članak Vladimira Tadića, Djoleta u NN LIB ALM 2.
  • Brojne knjige, tv serije i filmovi su koristili ovu temu. Da spomenemo neke, npr. film, a potom na osnovu njega i serija "Stargate", pa zatim i "Star Trek", posebno spin off serijala "Deep Space Nine", gdje glavni junaci često upadaju u paralelnu dimenziju i imaju potpuno drugačiji karakter.
  • Str. 104, 120, 133, 145-148, sad kad imamo epizodu u boji, možemo primijetiti da monitori svih elektroničkih uređaja imaju fluorescentno zelenu boju. Zaista čudna i dosta iritantna boja za uređaje u budućnosti.
  • Na prvom prolazu kroz procijep, str.111, Nathan ne mijenja odjeću, ali na drugom, str.187, Nathanu je bez razloga promijenjena odjeća.

Izvadak iz Tjednih crtica na www.stripovi.com...

"I dok naklade stripova enormno rastu, a stripovi sve popularniji među mlađim generacijama, glavni urednik popularnog sajta stripovi.com poznat pod nadimkom profesor-inz, ima pune ruke posla. S jedne strane vrlo je zadovoljan povećanjem prodaje stripova među kojim prednjači, naravno, Nathan Never koji je uz Juliju i Geu gotovo udvostručio prodaju u zadnje 2 godine, kao i s činjenicom da se broj žena na forumu jako povećao i sad čini 30% svih članova. S druge strane velike mu glavobolje zadaju neki članovi sajta, u prvom redu DeeCay kojem je i po 7. put odbijena recenzija zbog lošeg gramatičkog izraza i neartikuliranosti u rečenicama što je dovelo i do prijetećih poruka od strane DeeCaya. Drugi problematični član Djole uporno pokušava među članove strip obitelji nametnuti davno ugaslog junaka Zagora koji je prestao izlaziti prije tridesetak godina kao uostalom i svi vestern junaci zbog iznimno slabe prodaje..."

Zvuči vam kao neslana šala? Da je nemoguće da se takvo što desi? Zašto ne ako govorimo o paralelnom svijetu. Paralelni univerzum već godinama golica maštu običnih ljudi, znanstvenika, umjetnika i brojnih drugih i napravljeno je bezbroj publikacija o ovoj temi. Tako je došao red i na Nathana da začini jubilarni stoti broj ovom idejom. Već na kraju prethodne epizode "Selenina osveta", Sigmund javlja Nathanu da je ušao u trag izvjesnom znanstveniku Sheckleyu tako da se ova jubilarna epizoda kronološki direktno nastavlja na prethodnu. Nathana trag vodi u sjeverni teritorij u grad North Town gdje u nekoj napuštenoj bazi upada u neku vrstu procijepa i potom izlazi u drugu dimenziju. Tu se sudara s jednim autom i upada u komu. Buđenje nakon tri dana nije nimalo ugodno. Nathana očekuju šokantne vijesti...

Da bismo razumjeli što se događa, razjasnimo koje su razlike u paralelnom svijetu na koje će Nathan naići naspram onima koje i mi poznajemo.

Nathanov svijet:
Nathan - melankolični specijalni agent sa izrazitim moralnim načelima, ali i velikim bremenom prošlosti koje ga opterećuje zbog smrti žene Laure koju je ubio Ned Mace dok je on bio s drugom. Tada mu je bila oteta i kćerka Ann koja je dugo nakon toga ostala autistična. Laura - Nathanova žena koju je ubio Ned Mace. Ann - Nathanova kćer koju je oteo Ned Mace nakon što je ubio Lauru. Nakon toga je dugo ostala autistična i liječila se u bolnici Sinclair. Nathanovi roditelji - poginuli u velikom požaru na Gadalasu. Sara McBain - Nathanova bivša suradnica i ljubavnica. Ned Mace - zlikovac koji je počinio masakr nad Laurom i oteo Ann. Poslije ga je Nathan pronašao, ali je on već bio gotov. Reiser - Nathanov šef u agenciji, oštrouman, odlučan i često osoran čovjek. Zanima ga uglavnom strana novca, ali i čvsto stoji uz svoje agente. Neoženjen. Sigmund - kompjuterski stručnjak u agenciji koji je nekad mucao uslijed traume iz prošlosti. Andy Havilland - umišljeni, iritantni agent sumnjivih moralnih načela i teška karaktera. Nimalo omiljen među agentima. Legs - Nathanova najbolja prijateljica i prvi agent u agenciji koju je Reiser izvukao iz zatvora nakon što je bila nepravedno osuđena za ubojstvo muža. Janine - tajnica u agenciji i Nathanova nesuđena ljubav. Hadija - Nathanova djevojka s kojom živi. Sheckley - odbjegli znanstvenik koji je pronašao način za prolazak u paralelne dimenzije. Brown - Sheckleyev asistent. North Town - naziv grada u sjevernom teritoriju

Paralelni svijet:
Nathan - korumpirani, ljigavi specijalni agent, razveden od Laure. Ima ljubavnicu, Reiserovu ženu. Sredio Neda Macea dok je još bio policajac. Laura - živa i zdrava, razvedena od Nathana. Udata za drugog. Ann - sasvim normalna mlada djevojka koja studira i živi s majkom Laurom.

Laura živa, Ann zdrava

Nathanovi roditelji - živi i zdravi, žive na orbitalnoj postaji Taliji. Sara McBain - nikad nije surađivala s Nathanom. Ned Mace - zločinac kojeg je Nathan davno uhvatio, osuđen na zatvor. Reiser - dobroćudni šef Agencije Alfa, dobar prijatelj i omiljen među svim agentima. Oženjen, žena ga vara s Nathanom. Sigmund - nikad nije u životu mucao. Andy Havilland - karakteran i odgovoran, Nathanov najbolji prijatelj. Legs - okorjela zločinka koja je zasluženo u zatvoru zbog ubojstva vlastitog muža.

Janine - nikad nije radila u Agenciji Alfa, jer ju je Nathan odbio na natječaju za posao. Hadija - poginula u automobilskoj nesreći, nikad nije upoznala Nathana. Sheckley - popularni pisac SF romana kojeg je davno Brown izdao dok su surađivali zajedno. Brown - poznati znanstvenik koji je stekao slavu okrećući leđa Sheckleyu. North City - naziv grada u sjevernom teritoriju ove dimenzije.

Procijep u drugu dimenziju

Nakon još jednog šokantnog saznanja po kojem je Legs u ovoj dimenziji okorjela zločinka koja zasluženo služi zatvor, Nathana na izlasku iz zatvora Blackwall dočekaju mafijaški ljudi braće Gambino optuživši ga da ih je prevario u nekom poslu. Nathan bježi i sve za što bi se sad mogao uhvatiti kako bi izašao iz ove noćne more je knjiga "Broj 100", autora Sheckleya, istog onog Sheckleya kojeg je i hvatao u svojoj dimenziji. Njegovu strogo čuvanu adresu nalazi u zaštićenoj datoteci svog kompjutera. Pronašavši ga, saznaje od njega da je Sheckley uistinu SF pisac koji ja dao Nathanu iz ove dimenzije primjerak knjige koji je povučen prije distribucije. Krivac za to je njegov nekadašnji znanstveni suradnik Brown koji mu je okrenuo leđa i povezao se s mafijom, dok se Sheckley nakon toga okrenuo pisanju romana. Tijekom razgovora Nathan nije ni svjestan da ga slijede ljudi braće Gambino koji ubijaju Sheckleya. Nathan se odluči povjeriti Reiseru, Sigmundu i Andyju koji ga odluče predati saveznoj policiji. Nathan uspijeva pobjeći i uviđa da mu je jedini izlaz pročitati knjigu koja je ključ svega ovoga. Ali gdje to učiniti na miru? Sjeti se Janine koja ga ipak pušta u svoj stan iako ju je Nathan iz ove dimenzije odbio za posao. Pročitavši knjigu, Nathanu se napokon počinju slagati sve kockice i rješenje vidi tamo gdje je sve i počelo, u North Townu, odnosno North Cityju. Tu sreće svog korumpiranog dvojnika iz ove dimenzija kojeg ustrijeli Sheckley iz Nathanove dimenzije. Sheckley mu objasni da je uspio napraviti poseban uređaj koji iskorištava zemljin magnetizam i generira dovoljno energije za prolaz kroz dimenzije. Nathan ga je lovio jer se oteo kontroli u vojnom odsjeku, a sad Sheckley namjerava i njega ukloniti. Ironijom sudbine Nathana spašava njegov dvojnik koji na umoru pogađa Sheckleyja. Nathan se uspijeva vratiti u svoju dimenziju i odluči uništiti ovo nevjerojatno otkriće da ne bi došlo do zlouporabe. Ali da li je, na kraju, doista u tome i uspio...

Prolazak kroz procijep

Veliku čast, ali ujedno i teret i veliku obavezu da napiše jubilarni stoti broj pripala je jednom od osnivača serijala Bepiju Vigni. Tom prigodom Bonelli je u skladu s tradicijom izdao ovo izdanje u boji i s finim dizajnom, a Libellus ga objavio s odličnim otiskom i kvalitetom papira. Još nam samo nedostaje i dobra priča da upotpuni odličan dojam. Ali da li je Vigna u tome i uspio?

Da počnemo ispočetka: Vigna je uzeo temu paralelnih dimenzija i ovo je prvi put da se ona izravno pojavljuje u serijalu. Uvod je dosta dobar, Nathan se budi u paralelnoj dimenziji i sve upućuje na to da bi se ovdje moglo štošta razraditi. Ali ne, negdje na pola epizode Vigna kreće u krivom smjeru, a sve završava s izlizanim stereotipom: ludi znanstvenik se otima kontroli nakon što je napravio otkriće stoljeća u tajnosti, dok naš hrabri junak u svojoj velikoj moralnosti diže procijep u zrak da se otkriće ne bi zlouporabilo. Vigna nam je ostavio i dosta nejasnoća. Kao prvo, na koji način je Sheckley uspio napraviti ovaj izum stoljeća? Nije sigurno mogao sam. Što su u stvari oni izdanci, žile što su napravili pravo malo brdo oko procjepa? Zašto je Sheckley svoja istraživanja prenio baš u neku staru bazu? Puno je tu pitanja, ali kao da to nije dosta, procijep se, na kraju, nekim čudom uspio obnoviti i ostavio nas u nedoumici. Sigurno je šteta što Vigna nije malo kompleksnije razradio ovu priču. Ipak je u ovoj dimenziji Nathan vidio Lauru živu i Ann zdravu i šteta što se nije malo okrenuo u tom smjeru gdje bi se mogla najzanimljivije i najemotivnije rasplesti priča. Ipak treba ga i razumjeti budući da je vjerojatno morao u 94 stranice usmjeriti priču u jednom pravcu. Stoga je donekle i razumljivo što nije uspio napraviti dobru karakterizaciju likova. Iako, s druge strane, priča je to nudila, ali se Vigna ipak okrenuo jednostavnijoj, dosta stereotipnoj varijanti o ludom znanstveniku i moralnom junaku. Zanimljiva bi bila ta Nathanova dvojba da je bar na trenutak pomislio na živu Lauru u ovome svijetu. Šteta, ali ostaje da vidimo Meddu u NN 120 "Beskonačni univerzumi" da li je išao u tom smjeru.

Jubilarni broj crta, naravno De Angelis, najbolji crtač NN staffa. I ovdje je standardno odličan! Bez obzira što je u ovom razdoblju napisao nekoliko epizoda, to se ne primjećuje u njegovom crtežu. Crtež mu je i dalje lijep, iznimno čistih linija što se pogotovo sada može vidjeti u koloru. Ovdje možemo primijetiti jednu zanimljivost: okoliš u ovom broju ima sve manje fantastičnih elemenata! I to je sigurno jako zanimljivo s obzirom da se ipak ovdje radi o jednom SF serijalu. O čemu se tu točno radi? Pokazat ćemo na nekoliko primjera: na nekoliko mjesta se vide automobili koji izgledaju kao onakva kakva vidimo i kod kuće, arhitektura zgrada kao da pripada našem vremenu, unutrašnjost prostorija je klasična, kao da pripada kasnim 90-ima, a i oružje se ne razlikuje puno. Dakle onaj originalni "amerikanizirani" Castellinijev stil s mnogo futurističkih elemenata polako nestaje, a De Angelis pomalo defuturizira okružje u serijalu.

Ovdje prvi put možemo nešto reći i o bojama u serijalu. C/B ili kolor, uvijek se povlači to pitanje kad je riječ o stripu. Svaki SF serijal, pa i ovaj sigurno ima plodno tlo za napraviti vrlo dobru koloriranu epizodu. Da li su to autori uspjeli u ovom jubilarcu? Samo djelomično! Prvi dio epizode je dosta dobro obojen, boje nisu loše složene, ali drugi dio je ispod svakog prosjeka. Boje su postale dosta tamne s puno sivozelenih nijansi, pogotovo u odjeći. Može se dati prolazna ocjena, ali ima tu puno prostora za bolje slaganje boja. Ostaje nam nadati se da će autori do sljedećeg jubilarca na tome puno bolje poraditi.

C/B tehnika … ili kolor, pitanje je sad?

De Angelis se potrudio napravivši i prigodnu naslovnicu. Nathan šeta ulicama jedne razine grada u svom osebujnom ogrtaču i onim svojim melankoličnim pogledom kao da nam želi reći: " Prijatelji, prvih 100 je iza nas! Nadam se da je ovo tek početak jednog velikog druženja!" I doista, kad čovjek malo bolje razmisli, Nathanov serijal je, istina uz brojne turbulencije, uspio doći do broja 100 sa svim izdanim epizodama. I budući da je izbjegao ratni vihor, ostaje činjenica da je postao najkonstantniji Bonellijev junak na ovim prostorima što se tiče kronologije i ritma izlaženja. Nadajmo se da je ovo doista, kao što je rečeno u citatu iznad, tek početak jedne velike sage o Nathanovim pustolovinama koja nas čeka kroz budućnost.

NN LIB 13a Selenina osveta

NN LIB 13c Strava iz dubina

6, 8, 7, 8

Jerry, Jerry... ;) Dobra i detaljna recka! Prišao sam s podcjenjivanjem ovoj "what if.." priči, što zbog Vigne, što zbog tih ekskluziva u boji. No, s druge strane, bilo je interesantno pogledati "što bi bi bilo kad bi bilo", odnosno kad bi Nathan bio negativac, Ned Mace mrtav, a Laura živa! Još jedan prikaz postojanja paralelnih svjetova u NN univerzumu s opipljivim instrumentom putovanja (u obliku znaka za beskonačnost). Nije Vigna ni prvi ni zadnji koji će obraditi te paralelne univerzume s obrnutim osobnostima. Omaž Robertu Sheckleyu i Fredricu Brownu, dvojici SF pisaca... Isto tako, priča ostavlja mnoga pitanja, vezana uz same koncepte paralelnih univerzuma, možda čak i sudbinu alter-junaka, te tako odbrojavamo epizode do 120.

12.01.2011
    23:36:00 sati
  • Lord Vader89

8, 6, 6, 9

Uh, super odradjeno!!! Evo dobrog primera da i jedna ne tako dobra epizoda moze da ima dobru recenziju ;)

Uvod sa para-stripovi.com is a killer, odlicna ideja!!!!!!

Sto se same epizode tice, ne mogu bas da kazem da sam odusevljen....

Sa jedne strane:

Jedan jubilej, kakav je broj sto, dakle ni dvesta ni trista, mozda tek petsto....zasluzuje jedan osvrt na prethodnike, te bavljenje centralnim temama. Dakle, tu nas ne interesuje ni Bratstvo senke, ni Atlantida, ni mutanti....interesuje nas - Nathan Never, i ono sto ga cini! Stoga, Vigna je vrlo dobro ukalupio pricu u taj koncept, te nam kroz vidjenje onoga sto Nathan zapravo nema, razlozio lik na sastavne delove.

Sa druge strane:

Samo izvodjenje mi nije bas leglo. Zatvorio sam strip, i ostao potpuno ravnodusan :/ Mozda su Sera ili Meda bili pogodniji za takav zadatak; mozda pre Meda, jer on odlicno zna da pogodi te teske momente koji su neophodni, a Seri je verovatno vise i dosadilo da se bavi Nathanovom prosloscu, uzmemo li u obzir koliko je puta opisao :P Za scenario ide niza ocena.

Mada, mada....pretpostavljam da je celokupnom utisku doprinela i boja, koja mi nikako nije legla. Generalno mi ne lezi u Boneliju, jedino mi kod Martina nije smetala nijednom.

Stoga, crtezu bih morao da smanjim ocenu, iako se DeAngelis dobro pokazao :)

Naslovna odlicna!

13.01.2011
    15:16:00 sati
    Lord Vader89

8, 6, 9, 10

Solidno i sasvim pristojno za jubilarac, mada je Vigna doista zeznuo cijelu stvar s tih nekoliko nejasnoća, a najviše mi je upadala u oči upravo ta gdje Nathan iz paralelne dimenzije također ima sijedu kosu makar Laura nije umrla. Čak sam i mislio za vrijeme prvog čitanja da će i to sam Nathan primjetiti u trenutku kad mu je Sigmund iz paralelne dimenzije prepričavao životopis drugog njega te tako svima dokazati da nije lud. Trebao je samo upitati: "A odakle mi sijeda kosa?"

De Angelis je dobro odradio svoj dio posla, mada mu boja malo kvari crtež (po mom osobnom mišljenju). Zanima me jedino da li je on jubilarac možda crtao prije Selenine osvete jer mi se čini da se stilovi dosta razlikiju, prije svega u Nathanovu liku. Crtež iz stotke, recimo, više sliči onom iz Feniksa nego crtež iz Selenine osvete gdje se De Angelis vidljivo promjenio.

Naslovnica je fenomenalna.

NN 120 je blizu, mada vjerujem da će i to uglavnom opet biti samo "What if" priča(ali bolja od ove) SPOILER: Također, opet će biti dva Nathana, ali ovoga puta ovaj drugi dolazi u našu dimenziju.

13.01.2011
    15:22:00 sati
  • mladjo

6, 5, 6, 7

Odlična recenzija, šteta što i sama priča nije takva:)) U svakom slučaju solidno štivo, nepretenciozno, sa nekoliko dobro zamišljenih dijelova radnje. Kolor mi je najmanje dobar. Djeluje pretmurno

13.01.2011
    21:42:00 sati
    mladjo
  • poison

10, 10, 10, 10

Super epizoda nema mane . Osim toga pljuno sam grdne pare za ovu knjizurinu pa mora stotka :)
    19.01.2011
    14:23:00 sati
    poison

7, 7, 9, 9

Solidan jubilarac. Radnja nije nešto posebno, ali autori su se malo više dotakli priče oko alternativnih svjetova, putovanja kroz vrijeme, itd. Epizoda je lijepo kolorirana.

28.05.2011
    00:23:00 sati

10, 10, 10, 10

Kada sam svi jubilarcima davao 100 pa neće ovaj biti prvi koji će dobiti manje. Osim toga Jerry me ovim uvodom dobro isprepadao.

14.02.2012
    22:44:00 sati
  • chris.tower

8, 8, 9, 9

Svidjela mi se ideja o paralelnom svijetu i what if situacijama! Crtez je dobar ali kolor nije najbolje izveden.

10.06.2012
    18:46:00 sati
    chris.tower
  • Ukupna ocjena 62%

6, 5, 7, 8

15.03.2013
    09:45:00 sati

10, 10, 10, 10

Meni osobno odlična epizoda, odličan jubilarac i jako mi se sviđa što je ovo odrađeno u boji.. Jer mislim da bi bila prevelika šteta da nije.. De Angelisov crtež je savršen, naravno, jedino mi naslovnica nije baš nešto.. Ali normalno da neću sad zbog naslovnice rušiti ovom jubilejcu ocjene  :) Šta više reći, prvih 100 je iza nas, we bravely go where no man has gone before  ;)

27.06.2013
    20:05:00 sati

Ukupna ocjena 41%

2, 2, 8, 5

Nemarno i zbrzano odrađen jubilarac. Ovo da Nathan ima sijedu kosu i u paralelnom svemiru gdje je i Laura živa je ništa drugo nego najobičniji debilizam koji ismijava sve što je do sada osmišljeno u Nathan Never serijalu.Što se crteža tiče, boja u ovoj epizodi je toliko očajna da kvari crtež. Nathan na naslovnici izgleda ko neki klošar narkoman.
    27.07.2014
    22:21:00 sati
  • thekide

8, 9, 10, 10

Dobro je Vigna sve ispetljao sem toliko očigledne greške sa sedom kosom. Samo sam čekao u bolnici da Nathan skine zavoj i vidi da ima crnu kosu, al to se nije desilo. Pa sam čekao da se pojavi Nathan iz druge dimenzije i da bar on ima crnu kosu, al ni to se nije desilo.

Ipak ostaje sjajni De Angelis u sjajnom koloru, puna kapa za jubilarac.

05.08.2014
    15:15:00 sati
    thekide
  • Ukupna ocjena 68%

7, 6, 7, 8

Sama ideja - parelni svijet ili svijetovi je dobra i paše u sf žanr ali od Sclavija dalje mi ide to totalno na... Šta bi bilo ako bi bilo? Ako bi bila Nathanova žena živa, hčerka zdrava i sada več studentica, Legs u zatvoru, Janine jedna neznanka koja uopšte ne radi u agenciji Alfi... Ali znamo, da to nije tako U Nathanovom svijetu su stvari takve kakve su i kakve ih pratimo od prvih brojeva dalje tako, da je i meni zbog toga ova priča na neki način negacija svega do sada. Crtež nije loš ali ova boja je grozna i uopšte ne paše.

15.08.2014
    17:21:00 sati
  • Ukupna ocjena 76%

8, 7, 8, 7

Dobra i veoma zanimljiva epizoda, šteta što zbog ograničenog broja stranica deluje malo zbrzano. I šteta za užasan kolor, a moglo je i bez "posveta" sf autorima, jadno je :D A da, da dodam i sedu kosu, propust :)

06.09.2018
    21:26:00 sati

9, 7, 10, 10

Nije ovo ništa spektakulatno ali je osvježavajuće jer su mi pomalo dosadile one epizode u kojima Nathan lovi nekog random ubojicu. Dobili smo nešto novo za broj 100 i ja sam zadovoljan jer volim priče o paralelnim univezumima a s ovim se i otvara puno mogućnosti za nastavke. Crtež je opet odličan, boja malo manje.

16.02.2021
    08:28:00 sati

4, 5, 7, 6