Neprijatelj iz sjene

NN LIB 35c | 96 str.

Nathan i Legs izravno od Reisera dobivaju zadatak da istraže tko je ukrao tajne podatke iz sjećateljice Dane Castermann. Podaci sadrže veliku tajnu koja bi, ako izađe na vidjelo, mogla uzdrmati temelje Agencije Alfa. Pogotovo ako padnu u ruke njihovom najvećem neprijatelju, Aristotelu Skotosu. Što to Reiser, zajedno sa Sigmundom, skriva od svojih agenata?

• Pjesma za Saru - Očajnički bijeg - Neprijatelj iz sjene
    NN LIB 35

• Il nemico nell`ombra
    NN SR 104

• Prva priča ciklusa nazvanog "Saga Alfa" (104-108)
  • Cvetan Rakos, ekstravagantni umjetnik i ljubitelj vampira svojim imenom i ponašanjem podsjeća na baruna Rakosija, vampira iz Zagorova serijala.
  • Str. 210., lik doktora Greenhousea je fizički preslika samog Serre. Greenhouse je, u stvari, i Serrin pseudonim.
  • Str. 231., gavranovo pero ima svoj barkod kao da je riječ o nekoj knjizi.
  • Str. 255., Dorothy, Lav, Limeni čovjek i Strašilo su likovi preuzeti, naravno, iz "Čarobnjaka iz Oza".
  • Str. 277., Limeni čovjek, kao jedna vrsta robota, svojim činom krši zakone robotike.

Kad je čovjek predugo uronjen u blato vrlo je teško izroniti... A nije ni sigurno da će izroniti živ!

Namjerno počinjem s rečenicom iz prethodne epizode, a ujedno i posljednjom rečenicom prethodne recenzije. Vrlo znakovite rečenice! Jer saga napokon kreće! Nakon niza prethodnih epizoda u kojima su nam autori davali samo neke naznake, ali nas i toliko zaintrigirali da smo jedva čekali da saga započne, pred nama je prva epizoda Sage Alfa. I odmah kreće u munjevitom ritmu.

Da se prvo podsjetimo: nešto se strašno kuha u Agenciji Alfa. Prije nekoliko epizoda, dok su se Nathan i društvo mučili u avanturi sa Štovanima i Shra, Reiser i Sigmund su davali prve naznake da nešto skrivaju. Čak u toj mjeri da Reiser izjavljuje da bi se radije susreo s tim opasnim humanoidnim reptilima koji prijete čovječanstvu nego da njihova tajna izađe na vidjelo.

Što se to, kvragu, događa? Zar je moguće da u stvari, nakon stotinjak epizoda, vrlo malo znamo o samim temeljima Agencije Alfa?

Dr. Greenhouse iliti Serra

Ova pitanja su se sigurno počela vrzmati kod čitatelja sljedećih nekoliko epizoda, a autori su se potrudili da na kapaljku daju informacije o tome i time nas još više zaintrigiraju. U epizodi koja prethodi ovoj, Nathan je potpuno razočaran u sustav koji rukovodi ovim svijetom i sve je bliže odluci da napusti Agenciju Alfa. Tko bi mu zamjerio. Nakon svega što je u životu prošao, a naposljetku i nakon što je završila saga s Bratstvom sjene i kćerkom Ann, Nathanu je prekipjelo. Nema više nikakvog motiva za ostankom u Alfi i razumljiv je taj osjećaj za odmorom od svega. Reiser ga tješi, ali u biti, u njemu gori. Muči ga grižnja savjest što mora velike stvari tajiti od svog najboljeg agenta, a naposljetku i prijatelja. Pa vrijeme je Reiseru, otkrij nam što to više skrivaš od Nathana i čitatelja! :)

Klupko se počinje odmotavati u ovoj epizodi. Reiser i Sigmund su prisiljeni angažirati svoje najbolje agente Nathana i Legs da istraže tko je ukrao tajne podatke iz memokutije sjećateljice Dane Castermann. Nathanu i Legs je odmah u startu sve to sumnjivo. Prva stvar, niti jedan klijent ih nije angažirao za ovaj zadatak već su ga dobili izravno od Reisera. Druga stvar, zašto je samo bitno to tko je ukrao podatke, a ne i njeni sadržaj? Očito je on Reiseru i Sigmundu poznat, ali oni ne žele otkriti o čemu se radi. Imajući povjerenje u Reisera, Nathan i Legs kreću u potragu. Trag ih vodi prema Cvetanu Rakosu, umjetniku, diskografu i ljubitelju vampira. Kao i Dana ima moždani usadak, ali ne može još 72 sata otpakirati Danine podatke u vlastitoj memokutiji i tako ih poslati naručitelju, dok ne pronađe ulazni kod. Nathan i Legs su u utrci s vremenom da pronađu tko je taj tajanstveni naručitelj. Istraga ih dovodi u sjeverno snježno područje kamo se Rakos uputio svojoj poznanici Virni. Sve vodi ka velikom obračunu na snijegu između Nathan i Legs s jedne strane i specijalnog odreda plaćenika predvođenih Dekkerom s druge strane. Nathan i Legs nemaju sreće i Dekker uspijeva pobjeći, ali uspijevaju doznati što se skriva u Daninim podacima. Tu ih čeka veliko iznenađenje! Šokantna saznanja izlaze na vidjelo. Gnjev i bijes u očima najboljih Alfinih agenata. Reiser mora štošta objasniti. Ali nema se vremena za to. Saznanje da su podaci dospjeli u ruke njihovom najljućem neprijatelju mijenja planove. Reiser donosi konačnu odluku: pod hitno napasti Skotosa!!

I jedino što možemo učiniti je jednom zauvijek poravnati račune sa Skotosom. Uništiti ga... prije nego što on uništi nas.

Medda je dobio zadatak da otvori sagu. I to kako, u petoj brzini! Ne znam kako su drugi čitatelji prihvatili ovu epizodu, ali ja sam je pročitao u dahu. Medda nam donosi adrenalinskih 96 stranica koje se brzo čitaju i gone čitatelja da nestrpljivo dozna što se u stvari krije iza maske Agencije Alfa. Realno gledajući, u ovoj epizodi i nismo otkrili nešto ekstra novo, jer smo već i prije bili svjesni da se nešto skriva u podrumima Alfine zgrade. Ali kao i za svaki početak neke sage, važno je čitatelja dobro uvesti u radnju. Medda je u tome uspio. Velika potraga između Nathana i Skotosa za tajnim podacima iz moždanih usadaka izrodila je izvrsnu akcijsku epizodu koja vrhunac doživljava na kraju i čitatelja dodatno intrigira. Sigurno je da to ono što se i željelo postići: da se s nestrpljenjem iščekuju buduće epizode u sagi. Jer one predstavljaju veliki zaokret u serijalu i vode nas u sasvim drugom smijeru. Da li je taj smjer dobar? To je stvar ukusa kod čitatelja, ali što se mene tiče, autori su na sasvim dobrom putu. I sama uvodna epizoda ove sage je to pokazala.

Krađa podataka iz Danine memokutije

Medda, kojeg više pamtimo kao autora briljantnih emotivnih epizoda u serijalu, ovaj put je, dakle, napravio akcijsku priču kao uvod u sagu. I još jednom pokazao svu svoju raskoš talenta i u ovakvim epizodama. Ovdje je zanimljiva njegova uloga naratora kroz priču koja jasno doprinosi samoj tečnosti radnje. Uvijek se tu može osjetiti pokoji "meddovski" element u epizodi kad ona i nije toliko specifična za njega. Uglavnom, sasvim dobro obavljen posao kojeg će u njegovom središtu preuzeti glavni tvorac sage Vietti.

A tko bi drugi mogao bolje uprizoriti ovakvu akcijsku epizodu nego Casini. Prekaljeni majstor u serijalu čiji crtež baš i ne sjedi na prvu svakome, još je jednom potvrdio da je u izvrsnoj formi. Općenito, ovo je razdoblje Casinijevih izvrsno nacrtanih epizoda koje je kulminiralo u G4 "Ustanak". Ne treba više mnogo isticati koliko su izvrsno uprizorene akcijske scene u kojima je Casini već dokazani majstor. Ostaje i dalje stara boljka s ekspresijama lica, ali nekako smo se navikli s takvim njegovim izražajem. Kao da to postaje njegov specifičan znak i sve više se čini kao da ne stvara toliku smetnju i nedostatak. De Angelis i dalje briljira na svojim naslovnicama. Još jednom odlično pogođena naslovnica, pomalo i jezovita, pogađa samu bit epizode i podiže efektnost. Jedino je mala primjedba na boje koje imaju previše tamnih tonova zbog čega ipak neće dobiti idealnu ocjenu.

Okršaj na snijegu

Što reći za kraj? Možda samo to da ovo jest kraj epizode i recenzije, ali nikako i kraj cijele priče. Ovo je početak velikih stvari koje se dešavaju u NN staffu. Vrh sante leda velikih promjena koje očekujemo. Velikih zaokreta s kojima ćemo se suočiti. I zato se nema što čekati. Odmah nakon ove početne epizode krenuti u čitanje preostalih epizoda u sagi. Puno se iznenađenja krije u dubinama Agencije Alfa, puno se kontroverzi očekuje. Na kraju krajeva, intrigantnost je drugi pojam za ovaj serijal. I zato čitateljima u slast. :))

NN LIB 14b Tragični bijeg

NN LIB 15 Alfa

7, 8, 8, 9

Akcijska epizoda preije žešće akcijske epizode. Moram priznati da nisam ni slutio što će desiti odmah nakon ove uvodne priče, koja me idejno isprve nije baš oduševila koliko s brzom i dobrom razradom, ali ovo bi se isto moglo svrstati u one priče koje svakim novim čitanjem postaju sve bolje, pogotovo kad se još i dozna da su dio sage Alfa! Ovakav Casini mi se više sviđa od onoga predetaljnog u "Zavjesi tišine". Naslovnica je creepy.

06.05.2012
    11:44:00 sati
  • chris.tower

10, 10, 8, 8

Odlican pocetak sage, jako zanimljivi likovi i puno akcije. Jedino crtez malo losiji.

25.06.2012
    18:27:00 sati
    chris.tower

9, 9, 9, 9

Priča mi je bila dobra akcijska, ali mi svejedno nešto fali.

09.07.2012
    22:20:00 sati

10, 10, 9, 10

Odlična epizoda i odličan uvod u ono što slijedi.. Bez imalo kompliciranja, jedva čekam pročitati cijelu sagu.. Crtež je solidan, naslovnica mračno prehebena  :)

04.09.2013
    14:27:00 sati
  • thekide

10, 10, 8, 10

U početku nisam bio Meddin fan, ali vremenom kako je sve manje pisao patetične dramice, a sve više brze akcije gotovo da mi je dostigao neprikosnovenog Serru.

Nisam bio ni Casinijev fan, ali zaista teško da postoji bolji crtač za ovakve pucačine. Toliko prelepih kadrova od kojih bi ipak izdvojio fenomenalnu scenu kada Limeni gleda kako masakriraju Dorothy.

18.08.2014
    13:27:00 sati
    thekide
  • Wayto

10, 9, 7, 9

Početak Sage Alfa počinje zanimljivo.

13.04.2017
    16:16:00 sati
    Wayto
  • acivi

9, 9, 6, 10

To se trazi! Brza prica sa puno akcije. Crtez nazalost nije na visokoj razini, ali ostalo je pun pogodak.

13.07.2020
    14:34:00 sati
    acivi

9, 10, 9, 7

Heh, kakva scena kad Reiser stavi oćale na zadnjoj sličici i izgovara one riječi, prejako. Kao i cijela ova epizoda. Napokon su se počele neke stvari događati a sve je to popraćeno i odličnom akcijom.

17.02.2021
    10:12:00 sati
  • Ukupna ocjena 94%