Utrka sa smrću

NN LIB 43 | 188 str.

Salomon Wolface, nevidljivi bivši supervojnik ponovno u akciji! Duhovi prošlosti opet ga progone kad mu otmu kćer Alice u akciji u kojoj mu pogiba i žena Stella. Salomon je ucijenjen i mora ponovno aktivirati Thor 14, pakleni borbeni droid koji ispaljuje "projektile-vampire" i praktički je nepobjediv. Sve je to dio paklene zavjere jedne velike korporacije kojoj je cilj napraviti kaos na velikoj konferenciji između Zemlje i Orbitalnih postaja koji su u zaoštrenim odnosima. Iz prikrajka Nathan i Agencija Alfa čine sve da to spriječe...

• Grad nasilja - Utrka sa smrću - Buđenje Thora
    NN LIB 43

• Corsa contro la morte
    NN SR 127
  • Il risveglio di Thor 14
    NN SR 128

• Epizoda je izravni nastavak na NN SR 57 "Thor 14" čiji je autor također bio Ruju.
  • Thor 14 je naziv za vojni model borbenih droida, gotovo savršenih za genocid. Opremljeni su projektilima za navođenje, tzv. projektilima-vampirima koji slijede svoje žrtve prema otkucajima srca i zaustavljaju se tek kad prodru do žrtvina srca i natjeraju ga prestane kucati zauvijek.
  • Ruju je osim Wolfacea vratio cijelu promenadu likova iz prethodne epizode tako da ponovno vidimo Stellu Swanson, šerifa Swansona, mutanticu Gwen, doktora Monroea, opakog bivšeg vojnog časnika Quaida te doktoricu Barabaru Chain.
  • Linearno je ubačena radnja oko velikih zaoštrenih odnosa između Zemlje i Orbitalnih postaja. U biti, tijekom ove priče odvijaju se mirovni pregovori između ovih dviju strana.
  • Četvrti Rujuov rad na serijalu. Prije toga je napisao scenarij za već spomenuti NN SR 57 "Thor14", te NN SR 75 "Indija" i NN SR 94 "Ledena dama".
  • Crtačka nedosljednost: Casini je na početku sprovoda Stelle Swanson nacrtao obrijanog Nathana, ali već na kraju sprovoda opet ga vidimo s trodnevnom bradom.

"Salomon Wolface is back!"

Povratak nekog lika u serijalu uvijek povlači za sobom neizbježno pitanje: da li uopće ima smisla ponovno forsirati likove čiji povraci uglavnom imaju gorak osjećaj u glavama čitatelja? Sjetimo se samo bezbrojnih povrataka raznih Kandraxa, Hellingena, Mefista i sličnih samo da bi se iscrpila zlatna koka koja je možda u prvom pojavljivanju i bila uspješna. Ne znam za ostale čitatelje, ali meni je sasvim dosta to jedno upečatljivo pojavljivanje nekog lika (bio on negativac ili pozitivac) i svaka mogućnost njegovog povratka samo stvara muku u želucu (naravno, čast iznimkama).

Tako i ovdje, nagovještaj povratka jednog lika koji još uz to i nije ostavio neki trag u serijalu, nimalo nije slutio na dobro. Odmah ide asocijacija na nedostatak ideje od strane autora. Salomon Wolface je nastao iz pera poznatog scenarista, gosta u NN serijalu, Pasqualea Rujua. Kontroverzan scenarist, reći će dilandolozi, ali o tome ćemo nešto kasnije. Ruju se predstavio u serijalu s nekoliko osrednjih priča i ne može se reći da je nešto briljirao. Najupečatljivija mu je ostala ona premijerna s kojom je debitirao Nathanovoj publici u NN SR 57 "Thor 14".

Wolface i Nathan, ponovni susret

Podsjetimo se, Salomon Wolface je bio zamorac u tajnom vojskinom projektu u kojem je postao supervojnik zahvaljujući ugradnji biotehnološkog katalizatora koji ga je učinio puno nadmoćnijim od običnih ljudi. Brojni pokusi i učinci droga učinili su ga nestabilnim i doveli do granica ludila. Neizbježno, slijedi odgovor na pitanje što onda vojska radi kad im se glavni igrač otme kontroli? Naravno, angažira se ovaj put superstroj, ekstra sofisticirani borbeni droid Thor 14 sa svojim projektilima-vampirima koji navođenjem imaju samo jedan cillj- pogoditi žrtvu u srce. U bjesomučnoj i spektakularnoj potrazi u kojoj je bio i Nathan uključen, Wolface uspijeva nadmudriti Thora i nestaje...

S obzirom da mu je ovo bila debitantska epizoda, može se reći da je Ruju tada ugodno iznenadio. Bacajući Nathana posve u stranu, Ruju je stvorio jedan kontroverzan i moćan lik u stilu Marvelovskih superheroja usput upakirajući priču u mnoštvo tehnikalija budućnosti i uz malo melodramatike dobili smo sasvim zadovoljavajuću epizodu. Možda malo previše natrpanu brojnim elementima, ali sasvim dostojnu NN serijala.

Nakon toga Ruju se mučio s prosječnim epizodama da bi nakon nekoliko godina opet izvukao iz prašine Salomona Wolfacea, svoju zlatnu koku. Prošlo je otprilike 4 godine od burnih događaja koje su promijenile Wolfaceov život. Iz ljubavne romanse sa Stellom Swanson rodila se mala Alice koja živi uz mamu i djeda, šerifa Swansona. Ali duhovi prošlosti se vraćaju u njihove živote kad zločinački um doktora Monroea zajedno s opakim Quaidom planira oteti djevojčicu. Salomon, iako iz sjene bdije nad njom, sad je nemoćan i još k tome, u otmici nesretno pogiba Stella. Otmica djevojčice samo je dio velike spletke u kojoj Monroe nastoji ucijeniti Salomona da ponovno probudi pakleni stroj od Thora 14 koji uspavan leži u jednoj velikoj, zabitoj ledenoj površini koju osigurava vojska. A to je i dalje samo vrh ledenog brijega spletki u kojoj se nastoji napraviti kaos u gradu za vrijeme konferencije između Zemaljske vlade i izaslanstva Orbitalnih postaja. Rat je sasvim blizu, a kud ćeš bolje nego napraviti kaos paklenim strojem kako bi se potaknula utrka za naoružanjem na radost brojnih korporacija…

Neposredno nakon čitanja epizode može se odmah primijetiti jedna stvar: i ovdje Ruju stavlja Nathana po strani. Iako je malo više prisutniji za razliku od prethodne epizode ipak je i dalje Salomon velika faca i kupi sve lovorike. Putevi im se križaju kad Nathanova istraga o Crowbergu, trgovcu oružjem uputi trag na zlokobne projektile-vampire. U istragu se uključuje još jedan stari lik iz prethodne epizode, simpatična mutantica Gwen kojoj je Nathan jako privlačan. Može se zaključiti da je Ruju napravio veliku promenadu likova, a i imao je dovoljno prostora to predočiti kroz dvodijelnu epizodu.

Slijedi pitanje koje inače obilježava cjelokupni Rujuov opus. Da li je uspio sve ovo posložiti u jednu kompaktnu cjelinu? Sigurno je da će se brojnim ljubiteljima Dylan Doga nakostriješiti kosa na glavi na Rujuov spomen. Uvijek su tu nalazio njegov problem sa samim scenarijom koji započne dobro, često se i razvija zadovoljavajuće, ali u konačnici to ostane tako zapetljano i nedorečeno da je brojne čitatelje bacao u bijes.

Je li to tako i ovdje kod Nathana? Pa kao ljubitelj Nathanova serijala nemam se puno toga žaliti, čak što više, dobili smo epizodu koja sasvim može stati u gornju polovicu Nathanovih top izdanja. Hajdemo vidjeti razloge zašto je Ruju tako pohvaljen. Ipak prije toga odmah se treba istaći da sama priča nije originalna. Ruju je, nimalo originalno, preuzeo gotovo sve likove iz prethodne epizode i uključio u nastavak radnje s klasičnim zapletom o povratku zlih duhova iz prošlosti. Ono što fascinira je da je bez obzira na to uspio scenaristički razviti priču da čitatelju zadrži punu pozornost. Sama snaga i karizma Wolfaceovog lika više nije tako jaka, ali Ruju ovdje mudro ubacuje novi lik njegove kćeri Alice. Naizgled krhka malena djevojčica rođena iz veze jedne obične djevojke sa supervojnikom Alice u sebi krije nevjerojatne sposobnosti zahvaljujući genima svog oca. Snažne su i jezovite scene u pokusima doktora Monroea s njom u laboratoriju u svemirskoj stanici kad u kratko vrijeme naglo raste iskazujući potencijal veći od oca. Ovdje se može naći primjedba na prelagano Nathanovo spašavanje Alice. Stoji da je Nathan vrhunski agent, ali da mu se tako jednostavno poslože sve kockice za Alicino spašavanje na vrhunski osiguranoj svemirskoj stanici previše je pretenciozno.

Pokusi nad Alice

Još jedna pametna Rujuova odluka u svom scenariju je bila ubaciti tenzije između Zemlje i Orbitalnih postaja koje nepovratno vode ka skorom ratu. I opet smo svjedoci prljavih igara velikih korporacija kakva je ovdje Lux Limited koja ne preza ni pred čim samo da potaknu utrku za naoružanjem i samim time i svoje bogaćenje. Ljudski životi i masakr koji se nastojao izvesti samo je jedan obični taktički potez u njihovim rukama. Novac je ovdje jedini motiv, a Nathan, koliko se god trudio, je i dalje nemoćan protiv velikih igrača koji kreiraju svjetski poredak. Još jedan lik iz prethodne epizode ovdje je dobio povlašteniji status, lik mutantice Gwen. Malo je ispalo pretenciozno na koji način je ona počela surađivati s Nathanom, ali u suštini svojim karakterom osvaja čitatelja. Samo nikako i Nathana koji je hladan prema njoj iako ona sve čini kako bi mu malo olakšala stresne dane (sorry Gwen, izgleda da mutantice nisu Nathanov tip ;)).

Jako sam zadovoljan ovom epizodom bez obzira što će je dilandolozi većinom popljuvati. Većina kritika je se odnosi na ponavljanje motiva koje tako često vidimo u DD-u, od tajnih zločestih korporacija do ludih znanstvenika i junaka koji u zadnji čas spašava stvar. Iskreno rečeno, i nisam nešto pratio Rujuovo razdoblje u Dylan Dogu, pa me i ne može iziritirati njegovo ponavljanje motiva. Ruju se ovdje odlično uklopio u kontinuitet serijala. Mudro upakiravši ne baš originalnu priču u predratna događanja između Zemlje i Orbitalnih postaja dobili smo lako čitljivu epizodu koja nas navodi da tražimo s nestrpljenjem još. A zar to i nije svrha jednog dugovječnog serijala kakav je Nathanov. A ako ništa drugo stvorio je jedan karizmatičan i snažan lik na koji čitatelj ne može ostati imun, a i ostavio potencijalnu mogućnost da se ta karizma razvija u obliku njegove kćeri.

Možda bi Rujuova prva epizoda o Salomonu Wolfaceu bila još efektnija da je nije crtao Zaghi, također tada debitant u serijalu. Dosta "prljav" i nejasan crtež gotovo je upropastio tu epizodu učinivši je slabo čitljivom. Srećom, ovdje je Ruju dobio Casinija kao koautora, a to u ovom razdoblju NN serijala može biti samo pun pogodak. Jer Casini jednostavno briljira u ovom vremenskom periodu. Odlično mu odgovaraju epizode u kojima ima mnogo akcije gdje pokazuje sav svoj potencijal, pa je tako i ovdje došao do izražaja. Tako se nastavlja serija odličnih crteža započetih još tamo od čuvenog giganta u G4 "Ustanak". Casini je praktički evoluirao kroz serijal iako i dalje ostaju one boljke s ekspresijom lica likova, ali na to smo već navikli i tu se ništa ne može promijeniti.

Thor 14 u rušilačkom pohodu

Nastavlja se i tranzicijsko De Angelisovo razdoblje u promjeni stila crtanja naslovnica. Nakon početnog klasičnog stila u kojemu je više bio posvećen crtežu sad je puno više posvećeniji bojama u kojima može više postići igru svjetla i sjene, a uvodi i računalne tehnike kojima nastoji postići trodimenzionalnost. Tako se i u ovim dvjema naslovnicama mogu primijetiti te nove tehnike, pogotovo na ovoj drugoj. Ipak prva djeluje ljepše, jer nostalgično podsjeća na onog starog De Angelisa. Možda je nova tehnika efektnija, ali i dalje je lijepo vidjeti naslovnice u kojima je De Angelis više posvećen crtežu.

Možda će većini čitatelja ocjene vašeg recenzenta za ovu epizodu biti prevelike, ali pišući recenziju kao opis jednog subjektivnog doživljaja prilikom čitanja mogu iznijeti većinom pozitivne kritike. I nakon nekoliko čitanja ti pozitivni dojmovi su i dalje tu. Ruju je uspio svog karizmatičnog lika prilagoditi kontinuitetu u serijalu i još nam ostaviti nekoliko pitanja kojima nas samo dodatno intrigira i navodi da nove odgovore tražimo daljnjim praćenjem serijala. Baš ono što svaki čitatelj svog omiljenog junaka traži, nestrpljivo iščekivanje novih događaja i želju da serijal ovakvim sigurnim koracima još dugo brodi.

NN LIB 43a Grad nasilja

NN LIB 44a Zarobljenici otoka

9, 9, 8, 8

Jako dobra dvodijelna epizoda. Ruju je baš dobro osmislio akcijske skvence, a crtež mi je mrvicu lošiji od scenarija.

20.10.2014
    21:10:00 sati
  • Giuda Ballerino

8, 9, 9, 9

Sve odlicno i Ruju i Casini i De Angelis. Ruju je ostavio solidan trag na serijalu ovom trilogijom, a Casini ovdje na vrhuncu. Kasnije se toliko srozao da je uklonjen s redovne serije prije broja 200.

20.10.2014
    21:10:00 sati
    Giuda Ballerino

6, 7, 7, 8

Jerry, napozitivniji Nathanov fan uopće! ;) Lijepa recka, rečeno je sve što bi trebalo o ovoj epizodi. Solidan Rujuov uradak, ostaje dosljedan svojem liku i ovom epizodom predaje palicu dalje, na mlađe i bolje superheroje... Casini postaje sve bolji kad se uživiš u priču, fluidan i energičan.

20.10.2014
    21:10:00 sati
  • thekide

8, 8, 8, 8

Casinijeve akcione epizode su uvek užitak za čitanje, šteta što on nije crtao Thora 14. Ipak mala zamerka na izgled Salomona, prošlo je 4-5 godina od prve priče, on bi sad trebao da izgleda ko Metuzalem. U stvari možda se nije puno trošio u međuvremenu, samo lagana šetnja i zdrava hrana.

Nadam se da će i završni deo Wolface trilogije biti na ovom nivou.

20.10.2014
    23:21:00 sati