Grad nasilja

NN LIB 43a | 96 str.

Peter O'Neill , maleni dječak iz bogate i ugledne obitelji, otet je u krvavoj otmici. Dok otmičari traže otkupninu, slučaj preuzimaju Nathan i Andy. Agenti uskoro uspijevaju privesti slučaj kraju, ali samo naizgled. Iako je Peter oslobođen, njegov život ovisi o tankoj niti, jer netko iz sjene ima interes da se cijela stvar završi tragično…

• Grad nasilja - Utrka sa smrću - Buđenje Thora
    NN LIB 43

• Città violenta
    NN SR 126

• Peti Bertolinijev rad na redovnoj seriji. Već smo ga vidjeli u NN SR 60 "Dvoboj u bezdanu", NN SR 75 "Indija", NN SR 103 "Očajnički bijeg" i NN SR 118 "Teritorij". Nacrtao je i jednu epizodu u AA 6/c "Fantomski svemirski brod".
  • Planinska kuća iz De Angelisove naslovnice je potpuno različita od one Bertolinijeve u samom stripu.
  • Piani i dalje razvija narativnu crtu o tajanstvenoj Andyjevoj bolesti čija će kulminacija uskoro slijediti.
  • Nakon burnih događaja u odnosu između Nathana i Darvera iz prethodne epizode u NN SR 125 "Tko je Solomon Darver" u ovoj se uopće ne poštuje kontinuitet radnje tako da nema ni naznaka njihovog turbulentnog odnosa iz prethodne epizode.
  • Str. 43., Nathan uopće nije čuo za pelinkovac, omiljeno, poznato piće današnjeg suvremenog doba.

Nekako je postalo nepisano pravilo da se nakon neke odlične epizode ili velikih događanja u serijalu objave epizode koje svojom kvalitetom pripadaju samom dnu serijala. Neću reći da ih treba baciti u smeće, ali čitatelj s pravom može biti iznerviran količinom neukusa koje nam znaju autori servirati. Vjerojatno idu s računicom da fanovi, pod dojmom fenomenalne prethodne epizode, neće uzeti za zlo ako se ukaže jedna lošije kvalitete. Probat ću to opisati nogometnim rječnikom: kao da sad jedna nogometna ekipa, nakon velike pobjede u derbiju i stjecanja velike bodovne prednosti nad izravnim suparnikom u sljedećem kolu, nonšalantno odigra i izgubi od autsajdera. I to sve svedu pod lošim danom kao izliku, jer ionako imaju veliku bodovnu prednost. Tako i autori vjerojatno misle da imaju toliki veliki kredibilitet da mogu koji put podvaliti ispodprosječnu epizodu.

Ne znam za druge čitatelje, ali ja kao veliki zaljubljenik u taj nogometni klub želim da on non-stop igra na velikoj razini, pa makar koji put i izgubili. Jer ću cijeniti uloženi trud u toj utakmici bez obzira na poraz. Međutim, da se opet vratimo na stripovski riječnik, pred nama je, nažalost, servirana jedna epizoda bez ikakve energije i žara.

S druge strane:
Je li epizoda iritantna? Nije.
Obiluje li nelogičnostima? Ne. Je li loše nacrtana? Ne.
Je li zapetljana radnjom? Nije.

Pa u čemu je onda glavni problem? Baš ono što je iznad napisano: epizoda bez ikakve pozitivne energije napisana onako usput dok je autor negdje možda ispijao kavu i lagano škrabao po laptopu. Strašno podcjenjivački prema svakom vjernom NN čitatelju.

U središtu je klasična priča o otmici jednog dječaka iz bogate obitelji, Petera O'Neilla. Otac mu je priznati doktor Adam O'Neill, a majka Christine Parker je stekla veliko bogatstvo zahvaljujući ostavštini iz prvog braka nakon smrti Ezre Kinga s kojim ima kćer Laviniju. Nathan preuzima slučaj zajedno s Andyjem Havillandom. Uz Sigmundovu pomoć počinju poslagivati korak po korak slagalicu otmice dolazeći na kraju na trag Henryju Saxonu koji postaje glavni osumnjičeni za dječakovu otmicu. Slučaj se uspješno privodi kraju, ali Nathana muči misao da nije samo novac glavni motiv ove otmice i da je netko sa strane s nepoznatim motivom rukovodio cijelom ovom operacijom. Slučajno saznanje da je dječak astmaš i da manipulacija s određenim lijekovima kod osoba s takvim stanjem može biti kobna, odvodi istragu u posve iznenađujućem smjeru...

Kao što već rekoh, neće se čitatelj iziritirati ničim posebnim u ovoj epizodi. Niti je nelogična, niti loše nacrtana, niti ima nekih scenarističkih pogrešaka. Ali će vjerojatno zato komforno zatvoriti strip i više mu se nikad ne vratiti. Epizoda bez imalo strasti, napisana potpuno podcjenjivački prema svim NN fanovima. Kao prvo, sama tematika otmice toliko je česta u svim pisanim medijima da ju je Piani ležerno prenio i na ovu epizodu. To i nije toliko loše ako se iznađu neka originalna scenaristička rješenja koja će podići samu priču. Ali to se ovdje, nažalost, nije dogodilo. Radnja ide lagano i previše predvidljivo prema svojem kraju uz predvidljiv tvist koji uopće nije bio dojmljiv. Pretpostavljam da je većina čitatelja već u startu moglo nazrijeti tko bi mogao stajati iza dječakove otmice.

Nadalje, Piani se uopće ne trudi da samu tematiku prenese u svijet postapokaliptične budućnosti. Uopće ne osjećamo futurističke elemente kroz epizodu tako da se još jednom osjećamo kao da čitamo famoznog Nick Raidera. Mada bi to u Raiderovom stripu sigurno bilo bolje obrađeno. Čitava radnja podsjeća na neki staromodni policijski žanr kakvih smo 80-ih godina prošlog stoljeća često gledali. Barem da je Piani kopirao neki suvremeniji žanr s početka ovog stoljeća (kad je ova epizoda bila i objavljena) nekako bi to i probavili, a ne neki staromodni pravac koji svojim trivijalnim rješenjima čini priču gotovo beskorisnom. Kako inače objasniti, na primjer jednu pojedinost, da otmičari izgledaju potpuno banalno i amaterski, kao iz nekog lošeg filma B kategorije čime samo ukazuju na Pianijevu potpunu lijenost i nezainteresiranost. Da je priču pretvorio u neki žestoki Nick Raider krimić vjerojatno mu nitko na tome ne bi zamjerio.

Isto tako, važna je činjenica da se epizoda pojavila nakon burnih događaja iz prethodne NN 125 "Tko je Solomon Darver". Imamo li ikakvih naznaka tih važnih događaja iz te epizode? Apsolutno nikakvih! Vrhunac je razgovor između Darvera i Nathan koji u ovoj epizodi teče kao na vodi, dakle ni traga silnim uzbuđenjima i turbulencijama u njihovom odnosu iz prethodne epizode.

Idemo dalje, karakterizacija likova je nikakva. Kao što sam već spomenuo, otmičari su amaterski i bezlični, Peterovi roditelji izgledaju sterilno, Lavinia neuvjerljiva, pa čak ni Andy nije onako ciničan kao što smo ga navikli gledati. Piani ovdje i dalje fura narativnu liniju o njegovoj tajanstvenoj bolesti o čijim ćemo pojedinostima uskoro nešto konkretnije znati reći. A ovdje ništa novoga nismo doznali.

Ajmo dalje, ... e nećemo dalje, mislim da je Piani dovoljno dobio po prstima. ;)

Ne znam čime je Bertolini uvrijedio Bonellijeve šefove pa ga stalno u zadnje vrijeme možemo vidjeti samo u ovakvim ispodprosječnim epizodama. Taj nadasve talentirani crtač koji je očito u Castelliniju imao uzor, nikako da pokaže raskoš svog talenta u jednoj bar solidnijoj epizodi. Piani mu je dao scenarij koji ne bi mogao izvući i sam Castellini. Tako se i ovdje ne može baš pohvaliti s izražajnošću likova, ali kao što rekoh, teško je išta napraviti na ovako nepoticajan scenarij. Ali zato i dalje stoje njegove pozitivne odlike s izrazito čistim i realističnim crtežom uz vrlo lijepi prikaz flore i prirodnog okoliša. O naslovnici nećemo puno trošiti riječi. Sasvim solidna, ali ništa spektakularna. Nekako upada u oči kao da se De Angelis i Bertolini nisu uopće konzultirali, jer planinska kućica na naslovnici uopće nije slična onoj Bertolinijevoj u samom stripu.

Što nas sve ovo vodi na kraju na zaključak? Probat ću to opet slikovito opisati: Piani je bio previše lijen da razvije svoj scenarij što je razljutilo Bertolinija koji mu odgovara: "A joooj, još jedna bezvezna priča meni dodijeljena." Onda se ljutiti Bertolini ne javlja De Angelisu koji škraba naslovnicu po nekoj svojoj zamisli ne pokušavši ni nazvati Bertolinija da se bar malo usklade. Šef Vietti na sve ovo popizdi rekavši: "Ajde momci, dajte se uozbiljite." Dok se u pozadini cerekaju Ostini i Olivares, autori prethodne odlične epizode. :))

Ma pustimo mi autore, nego da nazdravimo Nathanu za budućnost serijala i kvalitetnije epizode uz jedan pelinkovac.

Pelinkovac?!... A koji je to đavo? “- reče Nathan u ovoj epizodi i ostade živ.
Čudotvorni napitak, čudotvorni…“- reče Nathanov vjerni recenzent koji ima gomilu utakmica u nogama kad je u pitanju pelin. Iako ne bih imao ništa protiv i da probam tvoj omiljeni koronju. ;))

NN LIB 42c Tko je Solomon Darver?

NN LIB 43 Utrka sa smrću

7, 7, 7, 5

Pa eto ja sam se ovoj epizodi vratio par puta... Iako je to zato što ne volim pročitati samo 2/3 libellusove knjige :)

U redu priča, ali meni se baš svidjela pa malo veće ocjene

16.06.2014
    21:06:00 sati
  • Ukupna ocjena 57%

5, 5, 7, 6

Prosječna priča.

22.06.2014
    14:27:00 sati
    dylan_dog12

6, 4, 7, 5

Jednostavno mi se ne sviđa kada u Nathanovom svijetu naletimo na najobičnije krimi teme poput otmice,a u ovom slučaju imamo i nerealnu smirenost jednog dječačića uz more krvi i raznesene mozgove...
    05.07.2014
    03:49:00 sati
  • thekide

4, 3, 6, 7

U moru loših Raideruša, ova je možda i najslabija. Jerry je već nabrojao sve zamerke, a ima ih mnogo.

Što se tiče Bertolinija ovaj peti rad na Nathanu mu je i najgori. Očigledno su mu šefovi natrljali uši zbog dve prethodne epizode koje je crtao, a koje ni izbliza nisu bile ovako loše. Prvo su mu zabranili da koristi kompjuter pošto je u "Fantomskom svemirskom brodu" toliko divljao sa fotošopiranjem da je na preko 90 stranica imao više kompjuterskih efekata nego sopstvenog crteža. Zatim su mu verovatno rekli i da ublaži kopiranje najdražeg crtača pošto je "Teritorija" obilovala Castellinijevskim stilom.

To bi bilo jedino objašnjenje zašto ova epizoda izgleda tako bledunjavo. Bertolini deluje zbunjeno, pozadine na tablama su uglavnom bele, nedorađene kao i lica svih likova. Kompjuter je koristio tek ponegde i u maloj količini, a nestali su i tipični Castellinijevski pokreti i poze. Nadam se da Bertolinijeva faza traženja novog stila neće dugo potrajati.

15.10.2014
    09:55:00 sati
    thekide
  • Wayto

6, 6, 7, 7

20.06.2018
    17:19:00 sati
    Wayto

7, 8, 9, 8

Klasična detektivska priča koja se bavi rješavanjem slučaja otmice.. Ok, na kraju smo dobili neki mali zaplet gdje je ispalo da otmica nije bila samo zbog novca, već su tu i neke druge stvari bile u pitanju, ali i dalje to ostaje jedna klasična detektivska priča.. Jedina nalogičnost je ta osmogodišnjeg djeteta neuobičajena smirenost prilikom otmice i sveg ubijanja.. Bertolini je odradio solidan posao, čak štoviše, mislim da je odradio jako dobar posao.. Naslovnica mi se sviđa, očito je da kuća na naslovnici odudara od kuće u priči, ali svejedno je naslovnica jako lijepa..

24.06.2018
    14:20:00 sati

7, 8, 9, 8