Zarobljenici otoka

NN LIB 44a | 96 str.

U potrazi za opasnim psihopatom Nathan dolazi u jednu egzotičnu otočnu državu gdje ga neobjašnjivo hvata lokalna policija i zajedno s još nekim zatvorenicima odvodi na jedan drugi otok. Otok je nastanjen brojnim drugim zatvorenicima, ali i kanibalima i jedino je pravilo opstanak. Otkrićem moždanog usatka na jednom od zatvorenika Nathan i društvo pokušavaju dokučiti da li su sva ova dešavanja na otoku doista stvarna ili je riječ o virtualnoj stvarnosti...

Crtež 5

C*3

• Zarobljenici otoka - Prava priča o Mister Alfi - Misterij treceg mjeseca
    NN LIB 44

• I prigionieri dell'isola
    NN SR 129

• Radni naslov ove epizode bio je "Survival".
  • Peti Catacchijev uradak u serijalu. Prije toga crtao je dvije epizode iz redovne serije NN SR 69 "Lovci na viruse" i NN SR 82 "Osvetnik", te dva almanaha i to jednu priču iz almanaha iz 1995. godine "Priče o prošloj budućnosti" i almanah iz 1999. godine "Svjedok".
  • Epizoda je inspirirana filmom Martina Campbella "Bijeg iz Absoloma" s Rayem Liottom u glavnoj ulozi kao i romanom "The Penal Colony" Richarda Herleyja. Čak su preneseni i vjerski elementi u epizodi u obliku sestre Magdalene koja predvodi miroljubivu zajednicu zatvorenika na otoku.
  • Virtualni zatvor i mikročip implantiran u potiljak zatvorenika su elementi preuzeti iz kratkog serijala "Hammer" kojeg je Star Comics objavljivao između 1994-1995 godine, a čiji su tvorci među ostalima i trojac koji je sada dio kreatorskog tima u Nathanovom serijalu: Vietti, Simeoni i Olivares.
  • Str. 72., Sigmund u ulozi ratnika u igrici Knights&Warriors s neobičnom fantasy- srednjovjekovnom postavkom.
  • Str. 94., idejni kreator video igrica Gaines govori o igricama i njihovom problemu ponavljanja kad se mora izbaciti na tržište svaki mjesec, jer se svaka svede na isti kalup. To je jasna aluzija na sami Bonelli serijal i njihov mjesečni ritam izlaženja.
  • Str. 97., opet se pojavljuje tajanstveni vojni dužnosnik s povezom na oku. Već smo ga vidjeli i u NN SR 69 "Lovci na viruse" i NN SR 82 Osvetnik i zanimljivo, i u oba ta slučaja crtač je bio Catacchio.
  • Nedosljednost: dosta je nevjerojatno da Agencija Alfa na čelu s računalnim čarobnjakom Sigmundom nije uspjela u istrazi u startu shvatiti o kojem je psihopatu riječ budući da se radilo o sinu diktatora male otočne države čiju sliku svatko zna i koja se morala pojaviti u bilo kojoj bazi podataka.

- Ajde sine reci mi što misliš tko je ovo na slici?
- Je li klaun tata?
- Ne sine, imaš li neku drugu ideju'?
- Onda je gorila. Jesam pogodio tata?
- (Uz smijeh) Nisi pogodio!
- Onda 'ko je ovo tata?
- Catacchio sine, Catacchio...

Često smo imali prilike vidjeti da odličan crtež u stripu može toliko zasjeniti scenarij da epizoda može dobiti sasvim solidnu ocjenu bez obzira na njenu tanušnu kvalitetu. Ali što ako se radi o obrnutom slučaju, da crtež potpuno zasjeni priču svojom škrabotinom, toliko da čitateljima samo u sjećanju ostane ta grozota od crtačkog umijeća. Upravo bismo ovu epizodu mogli uzeti za primjer.

Sad dolazimo do ovog gornjeg uvodnog dijela recenzije. Riječ je o nedavnom razgovoru vašeg recenzenta i njegovog petogodišnjeg sina o crtežu jednog od glavnih likova ove epizode. Namjerno sam prije uzeo mišljenje svog petogodišnjeg sina nego mišljenje odraslih osoba koji često znaju pretjerivati u svojim komentarima. Ipak je dječji um u ovoj dobi čist od bilo kakvih vanjskih utjecaja. Vidjeli ste rezultate. Nekima će oni izgledati iznenađujuće, ali tko god da je i malo upućeniji u opus crtača ove epizode, Onofrija Catacchija, onda zna da ovo dječje mišljenje i nije daleko od istine. Vjerojatno će oni zagriženiji fanovi odmah pogoditi da je riječ o crtežu Larsa Thorwalda gorostasnog liječnika skandinavskog podrijetla. Stvarno se čovjek na prvu zapita da li je doista riječ o nekom normalnom ljudskom biću.

Lars Thorwald s Nathanom

Idemo dalje. Primjer drugi. Nakon što se u uvodu epizode izredala galerija likova u avionu dolazimo do posljednjeg lika u avionu. Odmah na prvu bi se reklo da je riječ o već viđenom ženskom liku u epizodi, u krajnju ruku da je to neki feminizirani muškarac. Kad ono kroz razgovor likova otkrivamo u šoku da je riječ o našem Nathanu. Pa dobro Catacchio, je li ti nama čitateljima želiš možda malo proljepšati Nathana crtajući ga kao nekakvog feminiziranog akcijskog lika iz B produkcije?

Primjer treći. Nathan na plaži otoka u fajtu s Brunhildom, opakom zločinkom i jednom od zatvorenika koji su stigli s Nathanom na otok. Na prvi pogled čovjek ne zna tko je ovdje Nathan, a tko Brunhilda koliko su slični. Da nije par dlačica na Nathanovoj bradi rekao bi čovjek da su jednojajčani blizanci. Vrhunac je kad Brunhilda napada našeg Nathana, a njegov izraz lica je... Njegov izraz lica je... Brrrr... Strahota... Ne znam kako bih ga opisao. Noćna mora!

Mogli bismo ovako u nedogled s primjerima Catacchijevog crtačkog (ne)umijeća, ali stvarno mi nije cilj pljuvati po autoru već čisto ukazati da Catacchio apsolutno nije kadar za Nathanov serijal. Možda jest za serijal nekog grotesknog junaka (ako takav u ovakvoj definiciji uopće i postoji), ali za Nathanov sigurno nije. Ako je u "Lovcima na viruse" Catacchio i bio žrtva Vigninog lošeg scenarija koji ga je smjestio u cybersvemir i uz to eksperimentirao upakiravajući ga u "rešetkaste" vinjete, ovdje mu se ne može pronaći nikakva olakotna okolnost. Scenarij smješten u džunglu omogućuje svu raskoš crtačkog umijeća nekog autora, ali ovdje je toliko pojednostavljen i reduciran crtež da doista nismo sigurni u kakvom se okružju nalaze Nathan i društvo. Pred nama je potpuno nadrealan crtež, kao da je Catacchio time želio namjerno zbuniti čitatelja, toliko da ne zna da li se priča odvija u nekoj prašumi ili u virtualnom svijetu. Ako ništa, u tome je u potpunosti uspio, ali sigurno ne zato što ga je scenarij tako vodio. Uz to anatomski nesrazmjeri, nedostatak kadriranja scena, teškoće u razlikovanju lica likova kao i potpuno loš osjećaj za tehnološke stvari samo su još neke od karakteristika koje potpuno odbijaju čitatelja od epizode.

„Jezoviti“ Nathan

Zasigurno bi ovaj crtež zasjenio i ekstra kvalitetan scenarij, a na kakav smo scenarij ovdje naišli? Potpisuje ga Medda, jedan od najpriznatijih Nathanovih autora što odmah asocira na potencijalno dobru kvalitetu epizode. I iako smo rijetko kad imali priliku vidjeti jednu lošiju Meddinu epizodu ovdje se ipak susrećemo s jednom takvom. Medda je samom pričom o virtualnim zatvorima odao počast Viettiju i njegovom kratkom serijalu "Hammer" kojeg je objavio za Star Comics zajedno sa Simeonijem, Olivaresom i drugim autorima iz Brescije. A slučajno ili ne, i Bijeg iz Absoloma" s Rayem Liottom je napadan remake i izvorište za ovu epizodu.

Nathan je u na početku epizode zatvorenik u avionu zajedno s 5 ostalih zatvorenika koje istovaruju na neki tropski otok. Odmah se postavljaju pitanja zašto je bio uhićen i zašto ih izbacuju na neki otok? Sad se može pretpostaviti da će radnja ići retroaktivno, ali Medda nije išao tim klasičnim putem. Ispostavlja se da je ovo sve samo ne običan otok. Prepun je zatvorenika raznih profila koji su se udružili u klanove kako bi preživjeli. Jer osim prirodnih nepogoda najveća prijetnja dolazi od kanibala koji ih nemilosrdno hvataju i jedu. Nathan im zajedno s, već spomenutim liječnikom, Larsom Thorwaldom i Jointom uspijeva pobjeći i sakriti se u klan sestre Magdalene, redovnice koja predvodi jedinu miroljubivu i dobro organiziranu zajednicu na otoku. Larsovim otkrićem moždanog umetka na glavi jednog preminulog zatvorenika Nathan i društvo se počinju pitati da li je sve ovo plod virtualne stvarnosti i možda se uopće fizički ne nalaze na otoku. I dok se oni pitaju što je stvarnost, a što java na ovom otoku, Legs i Sigmund se grčevito trude da pronađu Nathana. Istraga ih dovodi do velikih otkrića usmjerenih prema otočkoj državici u kojoj je Nathan uhićen i njenom moćnom diktatoru Marcelu Deverauxu koji izvor svoje moći crpi iz jedne nevjerojatne reality video igrice...

Borba s kanibalima

Već se na osnovi u ove sažete radnje može primijetiti da je Medda gotovo prekopirao radnju iz "Bijega iz Absolona". S tim čitatelji ne bi trebali imati problema da se radi o Vigni koji je poznat koliko voli, u nedostatku ideje, kopirati neko djelo i samo ga malo prearanžirati. Ali kad je riječ o Meddi, a znajući njegov stvaralački kapacitet, ostaje blago razočaranje. Nije loša ideja, makar i pozivajući se na poznati film, prebaciti radnju na egzotični otok i udaljiti se od gradske vreve. S ubačenim twistovima na kraju ubacujući elemente virtualne stvarnosti i opčinjenosti današnjeg svijeta reality-showovima i video igricama Medda je uspio podići kvalitetu epizode jednu ocjenu više, ali daleko je to od onog što smo od njega očekivali. Priča jednostavno pati od nedorečenosti i Meddinog pokušaja da poznatu radnju preusmjeri prema nečemu što će čitateljima ostati u sjećanju. Šteta što epizoda nije više bila usmjerena ka psihološkoj igri sa zatvorenicima i njihovoj uvjerenosti da je sve oko njih virtualna iluzija. Ovako je čitav dojam ostao da je sve prerutinski odrađeno. Kao da se Medda pomalo zasitio serijala što će se, nažalost, pokazati kao istina, jer će se ispostaviti da će sljedeću epizodu regularne serije napisati tek za 2,5 godine i to za vrijeme Orbitalnih ratova.

Što reći za kraj? Ništa, Catacchio je sve rekao. Samo savjet čitateljima da se paze da ih Nathanovi izrazi lica ne prate kroz noćne more. ;)

NN LIB 43 Utrka sa smrću

NN LIB 44b Prava priča o Mister Alfi

4, 6, 5, 9

Jerry, baš si zao prema mom drugu Catacchiju! ;) I btw. "The Penal Colony" je roman Richarda Herleyja, ne film... Baš prema očekivanome, priča je potpuno inspirirana "Bijegom iz Absoloma", inkorporirana u rubni svijet Nathanovog univerzuma (tropski predjeli) s ubačenih par twistova koji su morali malo diferencirati Meddinu epizodu od originala. A dobro je primijećeno u tekstu kako je jednim dijelom epizoda posveta Viettijevom Hammeru. Kako radnja ide ubacuje se malo paranoje, virtualne stvarnosti i moderne opsesije reality-showovima. "Brza" epizoda s nizom akcijskih momenata, dosta žanrovski različitih sporednih storilajnova koji se na parcijalno zadovoljavajući način razrješavaju na kraju. Iako crtački dosta slaba, nekako mi je zanimljivija od lošijih krimi-urbanih pričica. Ovdje ipak imamo dašak pustolovine. Zanimljivo što se opet pojavljuje onaj vojni dužnosnik s povezom na oku (Iz Lovci na Viruse i Osvetnika), koji vrbuje izvanredne pojedince. Nešto kao Nick Fury iz Marvelovog SHIELD-a. Nadam se da ćemo već jednom vidjeti konačno tu tajanstvenu organizaciju... De Angelis odličan!

24.01.2013
    10:59:00 sati

Ukupna ocjena 39%

4, 4, 3, 6

Ajme meni!

24.01.2013
    11:24:00 sati

5, 6, 3, 10

Nije li to zanimljivo? Lovce i Osvetnika su radili Vigna i Catacchio, i u njima se pojavljuje "Nick Fury", a u ovoj se pojavljuje isti lik i epizodu crta isti crtac, medjutim epizodu je potpisao Medda. Hmmmm...

Iako je ideja kopirana, epizoda je solidno ispripovjedana, crtez los, a naslovnica predobra.

24.01.2013
    11:35:00 sati
  • ismolc34

5, 6, 3, 9

De Angelis kao i uvijek odličan...Catacchio ostavi se Nathana!

24.01.2013
    16:16:00 sati
    ismolc34
  • PAJDO

6, 6, 1, 8

Dobra akcijska epizoda sa odličnom naslovnicom i OČAJNIM CRTEŽOM. Frajer crta dexterov laboratorij jelda?! :))

24.01.2013
    19:50:00 sati
    PAJDO
  • Ukupna ocjena 58%

5, 6, 6, 7

01.01.2014
    21:37:00 sati
    dylan_dog12
  • thekide

Ukupna ocjena 30%

3, 3, 1, 9

Baš sam hteo da detaljno ispljujem Cattachia, al' sad nema svrhe, Jerry je to već pošteno odradio. Jedino da mu je dao i odgovarajuću ocenu, mada znam da on iz principa ne daje manje od petice Nathanu. Što opet nije fer prema crtaču koji poštenim radom zasluži tu peticu, kao recimo Toffanetti. U svakom slučaju ovo ostaje najgore nacrtana epizoda u istoriji NN serijala, a Cattachio najgori crtač u istoriji SBE. Izgleda da su to i u Bonelliju shvatili pa su ga posle ove epizode najurili za sva vremena. Dobro, odradiće posle ovog još po jedan almanah i maxi, ali nadam se da je to ipak definitivni kraj.

Medda jest pokrao "No Escape" i "The Penal Colony", ali su i oni pokrali "Escape from NY", a počasno pominjanje zaslužuju i Toninellijevi "Pljačkaši Đavolje doline".

De Angelisova naslovnica samo još više otkriva koliko bi ovo bila bolja epizoda da je crtao bilo koji drugi crtač.

20.10.2014
    11:37:00 sati
    thekide
  • Ukupna ocjena 51%

6, 3, 6, 6

Hunger games u Nathan Neveru.

21.10.2014
    17:09:00 sati
  • Rahazlam

7, 6, 2, 7

Crtez užas,epizoda osrednja!
    22.02.2016
    19:44:00 sati
    Rahazlam
  • Ukupna ocjena 25%

3, 2, 1, 7

ludastvo

26.08.2016
    14:31:00 sati

8, 8, 3, 5

Nakon dugo vremena pauze u čitanju Nathanovog serijala (zbog rasprodanosti i teške nabavljivosti ove knjige što joj cijenu diže u nebesa), ovom se epizodom ponovno vraćam njemu.. Nisam baš odabrao najbolju epizodu za povratak Nathanu, ali čitam ga kronološki, a ta je jednostavno bila prva iduća po redu.. Priča je relativno jednostavna za čitanje, scenarij nije uopće loš.. Likovi su zanimljivi, radnja je smještena u džungli, što odudara od svakodnevnog Nathanovog futurističkog svijeta, i to je dobrodošla promjena.. I sve bi to bilo super da epizodu nije crtao Catacchio.. Nažalost, ali njegov crtež rijetko tko može probaviti jer je i slijepcu jasno da čovjek malko izobliči likove.. U slučaju Nathana, do neprepoznatljivosti.. Nije to to i nadam se nekako da ga nečemo vidjeti tako ubrzo ponovno na serijalu.. Naslovnica mi isto baš i nije sjela.. Imam dojam da se De Angelis i nije baš potrudio ovom naslovnicom.. Možda sam to samo ja, ali meni naslovnica dosta loše izgleda.. I zbog Nathanove poze u zraku i zbog ovog lika sa jednim okom i zbog svega..

13.12.2018
    07:03:00 sati
  • Ukupna ocjena 62%