Tajna tuđinskog stvorenja

NN LIB 49a | 96 str.

Neprijatelj se infiltrirao u redove zemaljske vojske i polagano širi svoj utjecaj među višim časnicima kako netrpeljivost između Zemlje i Orbitalnih stanica raste. Kao slaba točka pokazat će se proždrljivi tuđinac Viiku, i svaka od strana pokušat će ga iskoristiti za svoje interese…

Priča 4

C*4

• Tajna tuđinskog stvorenja - Bol pamćenja - Propovjednik
    NN LIB 49

• Il segreto della creatura
    NN SR 144

• Priča se direktno nadovezuje na epizode koje se bave problemima između Zemlje i Orbitalnih stanica - "Svemirsko pješaštvo", "Pomaknuta orbita", "Vjetrovi rata", sagi o ratovima koju smo recenzirali u dvije recenzije Ultimatum Zemlji i Pad Uranije; kao i na dvije epizode s Pretorijancima i tuđincem Viikuom iz AA (#2 i #5).
  • Tuđinac Viiku pojavljivao se u epizodama AA #2 "Svemirski brodolomci" i AA5 "S onu stranu galaktike". Tuđinac je jedan od rijetkih preživjelih primjeraka nekad velike civilizacije Viiku i posjeduje mnoge visokotehnološke tajne. Sklapao je saveze s Pretorijancima i tajnim sektorom zemaljske vojske.
  • Pretorijanci se pojavljuju prvi put u redovnoj seriji. U tijeku su pregovora s piratom Rockhalom koji je zauzeo razrušenu orbitalnu stanicu Uraniju. Pitanje je kakvi su planovi Pretorijanaca a koji uključuju Rockhala? Pričekajte završni dio sage o Orbitalnim ratovima…
  • Sjedište vojnog stožera nalazi se u sjevernom dijelu grada, na 7. razini!
  • Kompromitirani: pukovnik J. D. Thompson i general Hannover.
  • Svako malo priča se prekida izvještavanjima MPC televizije i novinarke Tracy Tzu. Vigna ovakav način rabi u više priča.
  • Jerryjev Skyhound biva uništen! Nakon godina i godina svemirskih pustolovina. Očito nije bio vječan poput Mister Noovog Pajpera ili Hanovog Millenium Falcona.

Oni su među nama

Iako je već normalna stvar da se tenzijama između zemlje i orbitalnih stanica bavi Stefano Vietti, ponekad se tekućim narativnim linijama pozabavi i originalni tim autora serijala. Trenutno pričamo o Bepiju Vigni. On je također autor epizode vezanih epizoda Agencija Alfe "Svemirski brodolomci" i AA5 "S onu stranu galaktike", a narativna linija vezana uz tajanstvenog tuđinca, te tajnog pakta između korumpiranih vojnih časnika i još tajanstvenijih Pretorijanaca je njegova. Istovremeno je s pustolovinama preživjelih s asteroida Argo krenuo u drugom smjeru u istoimenom spin-off serijalu. S njime u tandemu je Antonio Fara, crtač kojeg i nismo imali prilike vidjeti puno u serijalu, iako je u staffu od 1997. godine.

TV news!

U S onu stranu galaktike ostavili smo niz nezatvorenih pitanja i ova epizoda parcijalno će poslužiti da se jedan dio zapleta riješi. Tuđinac, zemaljska vojna vrhuška i Pretorijanci su glavni motivi epizode. Pretorijanci, izrasli iz jednog od sektora marsovskog vojnog dijela Vlade, busaju se kako žele uspostaviti novi poredak u Sunčevom sustavu, sad kad su već zavladali marsovskom vladom. I imaju pakleni plan kako će ubaciti svoje ključne igrače na mjesta u zemaljskoj obrani. Epizoda je također morala poslužiti kako bi se predstavila sprega između Pretorijanaca i Zemlje i njihova uloga u nadolazećem ratu. Epizoda i započinje istragom vezanom uz navodne informacije marsovske upletenosti u trzavice između Zemlje i Orbitalki.

Najveća šteta je ta što je Vigna uveo cijeli jedan zaplet s infiltriranim visokim časnicima, no taj element uopće nije bio iskorišten u daljnjim epizodama. Čak štoviše, uopće se ne zna posljedica infiltracije Pretorijanaca u vojnu vrhušku. Barem bi se tijekom Sage Orbitalnih ratova taj važni segment morao barem natuknuti, no zemaljski vojni časnici uopće nisu bili uključeni u sukob niti su se igrali kakvih tajnih saveza s ostalom klikom Pretorijanaca na Marsu. Pretpostavljam da se taj element Viettiju nije svidio kad je plotao sadržaj Sage i jednostavno ga izostavio. Ionako je Vigna već potrošeni scenarist na Nathanu, doduše nije da je prije imao puno ekstra dobrih priča.

Izvanzemaljac Vikku je problematičan neprijatelj. Kukcoliki oblik, očito posjeduje telepatske moći opsjene i mentalne manipulacije, s iznimno visokim nivoom inteligencije. No otvara se pitanje kako je to biće naučilo naš jezik i kako uopće može komunicirati ljudskim glasom s obzirom na njegovu fizionomiju? Možda se sve može opravdati inteligencijom koja se može izvanredno brzo prilagoditi uvjetima na dotičnom planetu, možda već posjeduje genetski programirane algoritme za komunikaciju na drugim jezicima. Viiku su alieni koji se spominju u spin-offu Asteroid Argo, kao iznimno ratoborna rasa čiji je rodni planet Viiku bio uništen, a jedan je uspio preživjeti u našem svemiru i prodao se najboljem ponuđaču. Odnosno vojski i Pretorijancima. No, tako iznimno korisna roba predmet je interesa mnogih. I tajna koja se ne može predugo čuvati. S obzirom na njezine prehrambene navike i neograničenu ambiciju za vladanjem.

Tuđinsko stvorenje i njegova tajna!

Zamjene i infiltracija su pomalo smiješne. Vojnici se počinju ponašati baš smiješno, i nije mi uvjerljivo kako su infiltratori tako uvjerljivo kročili ljestvicom da su na svoju stranu privukli i druge prave časnike. Dobra je stalna igra između neobičnih poteza vojske i instantnog izvještavanja MPC televizije. To je Vignin uvijek prisutni element, i možete ga naći u raznim njegovim epizodama.

Antonio Fara već je stari akter u Nathanovom staffu; njegov crtež mogao bi se okarakterizirati kao grublja, prljavija verzija Germana Bonazzija, no njegovi likovi su malo življi, sa življim facijalnim ekspresijama. Pogledajmo samo kako je grubo i surovo lice Mr. Alfe, kao i jednodnevna brada Sigmunda Baginova. Što se tiče dizajna čudovišta, teško mi je pojmiti ga konkretno, parcijalno izgleda metamorfno, kukcoliko, tko bi ga znao. Ne znam koliko vam je on crtač koji zna očarati ambijent, no crtež mu je striktni chiaro-scuro, sjene su uvijek dio crnoga, nema nekih srednjih nijansi. Vinjete mu variraju u kvaliteti, je li to do lijenosti ili brzopletosti ili jednostavno voli grublji crtež, to ne mogu reći s točnošću.

Tajno udruženje Pretorijanaca

Priča je na momente zabavna, na momente neiventivna, s dosta "politike" i tajnih sastanaka, no nedostaje joj pravi rasplet i kraj je nedorečen. Možda je ova epizoda morala biti također jedna od dužih epizoda Agencija Alfa, ali je zbog nekih razloga, skraćena i upala u redovnu seriju. Tu je i izvanzemaljsko stvorenje sklono bizarnim prehrambenim navikama, zavjere između Marsa, Mr. Alfe i Zemlje. Opet se pokazuje kako Mr. Alfa igra igru, gura stvari u željenom smjeru. Najgore je to što će neke stvari Vietti zapostaviti kad se vrati ratu u Sagi, a Pretorijanci će izgledati pomalo smiješni poput ludog genijalca Tromba ili Konspiratora iz Alan Forda koji pletu zavjere i kuju planove na Marsu, da bi im se sve izjalovilo. Pogledajte samo njihove maske i sastanke, ne ostavljaju dojam malicioznosti, nego više izgledaju kao parodija negativaca iz Jamesa Bonda. Što je uostalom, Alan Ford uvijek i radio. Ima dobrih momenata, no nekako kao da Vietti i Vigna nisu usklađeni pa im je malo kontinuitet pobjegao. Zabavna su također redovita javljanja s MPC televizije, s dozom ironije uvijek se prikazuje svježe vijesti koje prate tekući priču. Tako da ta javljanja postaju pravi komentari na priču. Crtež i nije najjača komponenta epizode…

Sve aktere priče vidjet ćemo tek u Orbitalnim ratovima, a epizoda služi tek kako mali prolog cijelog budućoj sagi. I to čak niti ne onom važnijem dijelu.

NN LIB 48c Izazov u svemiru

NN LIB 49b Bol pamćenja

• Jerry Krause

7, 7, 5, 7

Još jedna punokrvna epizoda koja služi kao prolog Orbitalnim ratovima. Međutim i epizoda u kojoj je Vigna izgubio kompas svojim brojnim subplotovima iz drugih edicija, pa je očito dobio od Viettija zadatak da s nekim narativnim linijama potpuno raskrsti. Rezultat svega, pomalo kaotično trpanje svega i svačega što je nedovoljno za jednu epizodu, ali i saznanje o nekoliko važnih činjenica: Viikuov odlazak sa scene (valjda), gubitak Loneovog broda što je po meni šteta, jer je mogao imati važnu ulogu u Orbitalnim ratovima, a iznad svih se kao mrgodni oblak nadvio Mister Alfa koji i dalje vuče šahovske poteze.

Ovo je i epizoda gotovo unakažena Farinim crtežom koji se u nekim kadrovima fura na Marija, ali u njegovim najgorim danima.

Iako je kao jedna od posljednjih epizoda pred rat i kao takva bi trebala biti važna, pokazat će se da Vietti nije puno mario za Vignine narativne linije i vodit će središnju priču potpuno na svoj način.

30.01.2016
    15:27:00 sati
    Jerry Krause
  • thekide

7, 4, 1, 8

Dobro je što je Vietti izbegao da ubacuje Vignine koještarije u svoju sagu. Šteta što nije imao dovoljno uticaja da zabrani Vigni da išta više objavljuje. Viiku sa planete Viiku - kako maštovito. More Vigna idi u viiku materinu.

Fara je u Vizijama budućnosti bio podnošljivo loš. Već je u Svemirskim piratima sve više brljao u potrazi za najgorim crtežom ikad. Ovde je katastrofalan, da su ga pustili da se iživljava na Nathanu još samo epizodu ili dve, siguran sam da bi prestigao i neprikosnovenog Cattachia kao najgori crtač u istoriji NN serijala.

30.01.2016
    15:35:00 sati
    thekide

8, 8, 8, 8

Pffff... koje pretjerivanje. Vigna je ovdje na Viettievoj pripovjedačkoj razini, da se Vietti samo potpisao, nitko ne bi ništa primjetio, a ubacivanje Vikuua samo podiže saspens, kao i prvo pojavljivanje Pretorijanaca. Farin crtež izrazito atmosferičan, u rangu Nicole Marija.

30.01.2016
    15:58:00 sati

6, 6, 1, 8

Ova priča mi je ostala u takvom dobrom sjećanju da sam je automatski izbrisao iz memorije nakon što sam je pročitao. I sada sam se je prisjetio... :)

30.01.2016
    16:58:00 sati

7, 7, 5, 6

Recimo da bi se ova priča dala okarakterizirati kao osrednji prolog nadolazećoj sagi o Orbitalnim ratovima.. Vigna je ovaj put možda i dao sve od sebe, ali samo da završi sa nekim svojim zapletima (izvanzemaljac Viiku) jer je Vietti tako htio.. Barem pretpostavljam.. Lik aliena Viikua mi se od početka nimalo nije svidio i niti ne žalim što smo ga se napokon (barem se nadam) riješili.. Imam isti osjećaj nepotrebnosti za njega kao što sam i prije u serijalu imao za Atlantiđane.. Sve u svemu, epizoda predstavlja jedan zapetljani politički triler koji govori o ambicijama raznih, međusobno netolerantnih strana, željnih vladavine i moći.. Antonio Fara je sav u crnom.. Iskreno ga uopće ne pamtim da je išta radio na serijalu do sad.. I bolje.. Crtež mu je stvarno grub i pretaman, nije mi se svidio.. Naslovnica je bezidejna.. Nathan u akciji, ništa posebno..

16.05.2019
    19:40:00 sati
  • Ukupna ocjena 51%