Pokolj

NN LIB 51c | 96 str.

U kakvoj su vezi dva naizgled nespojiva slučaja: Nathanov u kojoj igrom slučaja vozeći navodno opasni teret za Bairon Pharmu otkrije da je riječ o Curiu Danu, mladiću romske pripadnosti i Goodmanov slučaj u kojoj ga stariji bračni par azijatskog porijekla angažira da istraži njihove sumnje da li im je kćer zaista ubijena u stravičnom masakru na sveučilištu Waleka kako je zapisano u policijskom izvješću? Saznanje da je i Danu pohađao ovo sveučilište itekako povezuje ova dva slučaja što dovodi do šokantnog otkrića...

• Shaolin - Slučaj za Solomona Darvera - Pokolj
    NN LIB 51

• La strage
    NN SR 152

• Epizoda je u Italiji izašla u 1. mjesecu 2004. godine.
  • Peti Secchijev uradak u serijalu. Prije toga je napisao NN SR 81 "Smrtonosni koncert", NN SR 115 "Gospodari pretpovijesti", NN SR 130 "Prava priča o Mister Alfi" i NN SR 140 "Nužna samoobrana".
  • S druge strane, i Resinantiju je crtački ovo peti uradak u serijalu. Dosad smo ga vidjeli u NN SR 93 "Grad poroka", NN SR 110 "Zvijezda" te u dva specijalca NN SP 12 "Šesto čulo" i NN SP 13 "Ubijte Nathana Nevera!".
  • Curiu Danu mladić je romskog porijekla, po imenu vjerojatno iz područja bivše Rumunjske. Vidimo da su u Nathanovom svijetu Romi opstali na velikom ilegalnom odlagalištu smeća nekog pustinjskog područja na čije postojanje lokalna vlada zatvara oči.
  • Naziv Bairon Pharma očito navodi na jedna od najpoznatijih farmaceutskih firmi na svijetu, njemački Bayer.
  • General Cabrera, premijer južne državice San Cristobal još je jedan diktator ratom zahvaćene države u kojoj se neprestano vode građanski ratovi.
  • Vožnja opasnog tereta u šleperima od strane agenata Alfe te napad motorista u stilu MadMaxa podsjeća na jednu ranu epizodu serijala NN SR 34/35 "Buffalo Express".
  • Str. 248., 3. vinjeta, saznajemo da najstarija Goodmanova kćer Jasmine studira na jednom sveučilištu.
  • Str. 274., kodni naziv opasnog virusa RS13 sadrži inicijale autora ove epizode, Riccarda Secchija.
  • Nedosljednost: nelogična situacija da Danu ima toliku slobodu u Bairon Pharmi da može probiti sve obrambene sustave tako moćne firme u kojoj se vrše top tajni eksperimenti i tako omogućiti lagan pristup Nathanu.

Iznimno mi je drago što sam uzeo u ruke raditi recenziju epizode koju potpisuje Riccardo Secchi (ne mora baš svaku njegovu recenzirati kolega drogsy ;)). Taj nadareni scenarist, sin poznatog Maxa Bunkera očito je naslijedio od oca spisateljske sposobnosti samo što nije krenuo baš potpuno u njegovom smjeru. Bunker je, kao što znamo, poznati scenarist u kultnom Alan Fordu, serijalu poznatom po britkom humoru i sarkastičnom pogledu na današnje društvo. Secchi junior našao je svoje mjesto u SF serijalu kakav je Nathanov i odmah pokazao da je riječ o vrlo nadarenom autoru. Već prvi njegov rad u NN SR 81 "Smrtonosni koncert" pokazao je njegov veliki potencijal u ovom serijalu. A s posljednje dvije epizode NN SR 130 "Prava priča o Mister Alfi" i NN SR 140 "Nužna samoobrana" potpuno je osvojio čitatelje. Bilo je zanimljivo dalje pratiti njegov rad kroz serijal i to smo dočekali u ovoj epizodi.

Vrijeme je za – Ala Goodmana!

- O Riccardu Secchiju...

Prije nego što krenemo s kojom riječju o njegovoj novoj epizodi idemo vidjeti po čemu je tako Secchi poseban da vaš recenzent želi secirati baš jednu njegovu epizodu. Secchi, u prvom redu, u potpunosti razumije NN serijal. Vidjeli smo kako je teško pohvatati stvari u ovako kompleksnom serijalu koji se stalno širi i nadograđuje svoj univerzum da se ponekad i glavni autori ispetljaju u svojoj nadogradnji. Već u "Smrtonosnom koncertu" vidljivo je da Secchi shvaća kako su stvari posložene u serijalu i kroz priču o problemu mutanata koji se žele integrirati u društvo i beskrupuloznosti svijeta koje ih okružuje napravio je zanimljivu i pitku epizodu s primjesama melankolije začinjene neizbježnim unutarnjim monolozima. Baš ono zbog čega smo se tako navukli na serijal, Secchi zna što čitatelji vole čitati i to nam je u svom debitantskom nastupu i pokazao. Nakon asistentske uloge u Viettijevoj dvodijelnoj epizodi NN SR 115/116 "Gospodari pretpovijesti" novu pravu priliku je dobio u priči o Mister Alfi. Zvuči iznenađujuće da se jednom još relativno nepoznatom autoru dodijeli epizoda o prošlosti Mister Alfe. Ali Secchi ne samo da je položio ispit već je suvereno vladao pričom i nadogradio NN univerzum dragocjenim informacijama o Mister Alfi gdje sad lakše možemo ući u njegov um i razumjeti poteze koji ga pokreću u njegovoj misiji da vlada svijetom.

Ako je ovo bila epizoda dragocjena za kontinuitet u NN univerzumu, "Nužna samoobrana" nije slutila da će iz nje izaći ništa specifično. Međutim, baš naprotiv, fantastičnim scenarijem uz izvrsnu karakterizaciju likova i dijalozima i uz meddovski štih koji se prožima kroz cijelu epizodu Secchi samo potvrđuje koliko je nadaren scenarist. I s pravom se očekivala njegova sljedeća epizoda koja nam upravo slijedi...

- O "Pokolju"...

Pokolj je još jedna zanimljiva epizoda proizašla iz Secchijeva pera. Opet imamo slaganje kockica mozaika priče kroz dvije paralelne radnje koje se dešavaju kroz dvije istrage, Nathanove i one Ala Goodmana. Nathan s agentima Alfe vozi neki tajni teret za veliku farmaceutsku tvrtku Bairon Pharmu u njihovu bazu smještenu negdje na rubnom pustinjskom području blizu Teritorija. I tu ih u stilu MadMaxa napada banda motociklista. Pozornijem čitatelju odmah pada asocijacija na poznatu dvodijelnu epizodu NN SR 34/35 "Buffalo Express" gdje se također morao voziti neki opasni teret. Ovaj put, spletom okolnosti nakon odbijenog napada agenti Alfe otkrivaju da nije riječ o takvoj vrsti tereta već o živom čovjeku. Riječ je o Curiu Danu, momku izoliranom u skafanderu, koji ih uvjerava da dobrovoljno sudjeluje u jednom tajnom eksperimentu. Međutim Nathanu cijela priča ne drži vodu...

Istovremeno, Al Goodman radi na neobičnom slučaju na koji ih je angažirao par supružnika azijatskog podrijetla. Oni su ostali bez svoje kćeri jedinice koja je bila pogubljena u stravičnom masakru na sveučilištu Waleka i sad sumnjaju da se stvari nisu doista dogodile onako kako je prikazano u policijskom izvješću i tv snimci. Kakve veze imaju Nathanova i Goodmanova istraga? Ispostavit će se itekakve veze nakon saznanja da je Danu pohađao sveučilište Waleka. A ta činjenica dovodi do zastrašujuće istine...

Odmah u oči upada Secchijeva postavka priče o dvije naizgled potpuno nepodudarne istrage koje su, ispostavit će se na kraju, itekako povezane. Zanimljiva radnja, još jedna multinacionalna firma u igri i njihova pohlepa i okrutnost koja nema granica. Bairon Pharma (sličnost s njemačkom farmaceutskom firmom Bayerom naravno da nije slučajna) posjeduje kao najveća farmaceutska firma na Zemlji i svoje sveučilište u kojem se igrom slučaja dogodila velika tragedija. Što rade moćne kompanije u tom slučaju? Naravno da sve žele zataškati, ali na koji način. U biti ispostavit će se da je metoda koja je korištena jedini mogući način da se prikrije tragedija. Ovdje Secchi pogađa u žicu čitatelja izvanrednom sposobnošću da pronađe šokantno rješenje koje će ih uzdrmati pri čitanju. Izvrsna postavka, priča koja je pitka i čita se bez prenemaganja, bistra rješenja koja stalno drže pozornost stvorile su zanimljivu epizodu koja neće tek tako ispariti iz sjećanja.

Secchi je uspio kroz više narativnih linija napraviti jednu zanimljivu i kompaktnu cjelinu. Jedan od najzanimljivijih sporednih likova je onaj, oca ubijene djevojke, Yukio Mitzuko. Čovjek koji je doživio strahovitu tragediju, ubojstvo kćer jedinice da se i sam Al Goodman pita kako može nakon svega ostati pribran. Ta mirnoća i staloženost koja izvire iz ovog lika tako se uvlači čitatelju pod kožu da je možemo osjetiti i uživjeti se s njim. Secchi je napravio pun pogodak s njegovim karakterom koji je jedan od najsnažnijih koji smo mogli vidjeti u njegovom dosadašnjem radu na NN serijalu.

Secirajući likove kroz epizodu dolazimo, naravno, i do Curiu Danua i njegovog porijekla. Zanimljiv je podatak da je Danu romskog porijekla i kao takav odmah upada u oči pažljivijem NN čitatelju. Vidjeli smo kroz serijal da se autori i nisu baš pretrgali s davanjem konkretnije slike NN svijeta, pa tako i s njihovim bivšim državama i nacijama. Stoga odmah upada u oči jedan osvrt u epizodi o mini povijesti ovog migrantskog naroda koji je ipak opstao u ovom postapokaliptičnom svijetu i sveden je na neko pustinjsko područje s velikim ilegalnim odlagalištem smeća na koju lokalna vlada zatvara oči. A što je uzročno i dovelo do Danuove nesretne sudbine. Zgodno je vidjeti da se Secchi pozabavio jednim od naroda iz našeg vremena i nadati je se da ćemo se sa sličnim temama još susretati kako bi potpunije kompletirali sliku NN svijeta.

U Secchijevim epizodama česta je tema političke korektnosti koja se ovdje manifestira u liku generala Cabrere, lidera jedne od onih ludih "banana" država u kojoj se neprestani zbivaju građanski ratovi. Zgodno je nađena poveznica između njega, Bairon Pharme i nesretnog Danua kao nositelja opasnog RS13 virusa (nije teško pogoditi čiji su inicijali u nazivu virusa) što bi moglo biti iskorišteno za katastrofu velikih razmjera.

Postoji li ipak nešto što bi Secchiju mogli zamjeriti kroz cijelu priču? Jedina zamjerka u scenariju ide prema konačnom raspletu koji se čini prenaivan s obzirom na način na koji se Danu prelagano riješio svih mogućih obrambenih mehanizama u Bairon Pharmi ostavljajući Nathanu da bude samo pasivni sudionik cijele akcije. Ipak je riječ o najjačoj farmaceutskoj kompaniji na svijetu i to ne bi trebao biti tako lagan posao. Ali bez obzira na taj mali nedostatak dobili smo još jednu vrlo dobru Secchijevu epizodu dostojnu NN serijala. Pravo osvježenje u moru nečitljivih Pianijevih i Vigninih standalone epizoda.

Curiu Danu u tajnom eksperimentu

- O Alu Goodmanu...

U cijeloj ovoj priči ne smijemo zaboraviti na jednu mini storiju koja se pomalo neprimjetno provlači kroz epizodu. Al Goodman, dobroćudni tamnoputi agent već dugo je u serijalu na vagi. Da li ovaj stresan posao poslati k vragu i posvetiti se svojoj mnogobrojnoj obitelji ili ipak ostati u agenciji? I kroz ovu epizodu se susrećemo s njegovim nedoumicama u kojima ga već na startu ne štede i neke kolege:

- Andy (Nathanu) : "Ali nije li ti Darver mogao dodijeliti Goodmana kao pomoćnika za ovaj zadatak? Ipak je on uredski tip i navikao je na dugotrajno sjedenje. Ja sam čovjek od akcije!"

Ako baš i ne moramo shvatiti Andyja za ozbiljno ipak u njegovim riječima ima dosta istine. Goodman već neko vrijeme razmišlja da napusti agenciju. Čak i ovaj novi, naizgled bezazleni, slučaj pojačava njegovu nedoumicu.

- Goodman (Nathanu) : "Kako bih ja reagirao da se takvo što dogodi nekom od moje djece? Ne znam bih li imao dovoljno snage... Katkad se pitam radim li posao koji je za mene. Možda bih se trebao vratiti u arhivu. Operativni zadaci stvaraju mi previše problema..."

Secchi je očito ovdje imao zadatak da se čitatelji pripreme za njegov odlazak. Orbitalni ratovi samo što nisu krenuli i bilo je jasno da će se autori riješiti dobrog, starog Ala u još jednom velikom zaokretu u serijalu. Realno gledajući to je i bilo za očekivati, jer njegov lik nije puno evoluirao i svodio se na marginalne uloge. Sigurno je da će nekim čitatelja nedostajati, ali serijal kakav je Nathanov, u kojem se stvari svako malo zakreću za 180 stupnjeva više ne trpi marginalne epizodiste.

- O Resinantiju...

Ne mogu se oteti dojmu da bi epizoda bila puno atraktivnija da ju je crtao neki drugi crtač, a ne Resinanti. Treba se reći, nemam ništa protiv njegovog stila crtanja, ali ovdje baš i nije vizualno najsretnije ispalo. Kad imamo dobar i kvalitetan scenarij čitatelj očekuje da će ga se i crtački koliko toliko pratiti. Resinanti je ostavio odličan utisak u NN SR 93 "Grad poroka", ali sve poslije kao da ide u silaznoj putanji. Vidjelo se da uživa u erotičnosti svojih ženskih likova što je u "Gradu poroka" fino predočio. Ovdje toga u scenariju nema, a i prizori akcijskih scena u rubnim područjima Teritorija sigurno da nisu ostavili neki veliki plus u očima čitatelja. Dosta "prljav" stil crtanja, bez prevelikih detalja koji nužno ne mora ispasti loše, jer može pogoditi dinamiku scenarija ovdje baš i nije dojmio. U dosta kadrova crtež je nejasan i svojim nečistim linijama ne prati scenu kakvu bi htjeli vidjeti. Da ne govorimo o iritantnom buckastom i metro-šminkerskom Nathanovom izgledu bez zulufa kojeg on i dalje jedini u staffu goni.

- O završnoj riječi...

"Pokolj" nije jedna od onih standalone epizoda iz silne Bonellijeve hiperprodukcije koja brzo ispari iz sjećanja. Moram priznati da mi se epizoda od početka dojmila svojom šokantnom pričom, neobičnim ambijentom i zanimljivom paralelnom radnjom tako da je odmah ostala utisnuta u memoriju. Secchi je još jednom dokazao da je iznimno talentirani scenarist i prava je šteta što se ne susrećemo s više njegovih epizoda. Ali možda je baš u tome stvar, vjerojatno bi ga hiperprodukcija razvodnila i smanjila kvalitetu njegovih djela. Primjedba je jedino što ga crtež nije pratio na dostojnoj razini. Uglavnom, tople preporuke svima.

NN LIB 51b Slučaj za Solomona Darvera

NN LIB 52a Vučje lice

• thekide

8, 7, 4, 7

Još jedna teška priča iz Secchijeve radionice. Kao i njegova prethodna (Nužna samoobrana) epizoda ostavlja gorak ukus posle čitanja i svakako, što reče recenzent, se urezuje u pamćenje. S obzirom na raskošni talenat koji poseduje, prava je misterija zašto ga Serra nije ubacio u NN staff, nego ga samo koristio kao gostujućeg autora.

Pa čak i tako, sramotno je što će sledeću priliku dobiti tek 5 godina kasnije.

Resinanti mi je, čim se pojavio, ušao u 5 najgorih NN crtača. Srećom i Serra je to shvatio, pa mu je posle ove epizode prilepio asistente-tušere da ublaže grozotu. Zaista se nadam da ga više nikad neću videti u samostalnoj izvedbi.

03.04.2016
    21:34:00 sati
    thekide

8, 7, 6, 7

"Pokolj" je jedna zanimljiva standalone epizoda, koja svojom kvalitetom podosta odskače od većine standalone epizoda zadnjeg perioda.. Napad motorista u stilu Mad Maxa, te povezivanje dviju neizgled nevezanih radnji u samoj završnici u jednu cjelinu su stvari koje su do sad već viđene u Nathanovom serijalu, ali ovdje ih je Secchi lijepo iskoristio i prikazao na jedan nov način.. Nemam neke prevelike zamjerke na ovaj njegov uradak.. Resinanti mi nikad nije spadao u omiljene crtače, što se ovdje samo i dokazalo.. Nekako mi njegov zbrkani i prekruti crtež nikako ne sjeda.. U zadnjim se specijalcima vidjelo da se čovjek nešto trudi, ali u ovoj epizodi se opet vraćamo na staro.. Naslovnica mi također nije nešto, nekako mi je prenerealistična..

16.08.2019
    08:09:00 sati
  • karuro

8, 7, 6, 8

Po meni prilicno dobra epizoda. Pocetak mi se jako svidio. Odmah me podsjetio na buffalo expres epizodu. Kako radnja odmice kvalitet pada, ali i dalje solidno sve to skupa zavrsava. Crtez mi sve skupa nije los, ali Legs je nacrtana kao karikatura. Tj uopce nebi skuzio da se radi o Legs da je se imenom u konverzaciji ne oslovljava koliko joj je kriminalno lice nacrtano.

07.09.2019
    01:05:00 sati
    karuro