Ultimatum Zemlji

NN LIB 53b,c | 192 str.

Višegodišnje provokacije konačno su uspjele da zrno rata isklija. Razotkrivanje incidenta krvoprolića zbog otkrivanja svemirskih staklenika raspirilo je nezadovoljstvo poput vatre diljem Zemlje. S druge strane, Orbitalne stanice izdaju ultimatum Zemlji, neovisnost kolonija ili smrt!

• Šuma straha - Ultimatum zemlji - Objava rata
    NN LIB 53

• Ultimatum alla Terra
    NN SR 157
  • Dichiarazione di guerra
    NN SR 158

• Saga se direktno nadovezuje na epizode koje se bave problemima između Zemlje i Orbitalnih stanica - "Svemirsko pješaštvo", "Pomaknuta orbita", "Vjetrovi rata".
  • Talijanska naslovnica sadrži veliki natpis "ZEMLJA PROTIV ORBITALNIH STANICA! Saga započinje!" Strip je izašao u siječnju 2004.
  • Prolog, odnosno prve 23 stranice stripa crta De Angelis, ostatak Bonazzi. Razlog je taj što je De Angelis morao posvetiti radu na Texone, no vraća se u zadnjim dvjema epizodama sage.
  • Str. 109., Cigani u svemiru! Njihov način života očito se nije promijenio, lutanja i sakupljanje otpada.
  • Središnjica Vijeća sigurnosti je u Istočnom gradu, a vijećnici su itekako potkupljivi. Korupcija je vječna!
  • Tijela i funkcije od važnosti u ovoj priči: Zemlja - Abraham, predsjednik Ujedinjenih nacija, Vijeće sigurnosti i njezina predsjednica Nadia Galya. Ministarstvo obrane, sjedište u Istočnom gradu, General Moses, glavni zapovjednik zemaljskih snaga. SIM, vojna tajna služba. Orbitalne stanice - Ada Morgan, predsjednica senata Melpomene odnosno orbitalnog senata.
  • Str. 136. Hadija Hab'Ahmal je nestala. Gdje li je dovraga nestala?
  • Str. 158., Resya i Mister Alfa, koriste mentalnu kontrolu telepata kako bi Alfinim klonovima dali mogućnost telepatskog komuniciranja.
  • Zavjerenici iz afere Sherman (vidi "Vjetrovi rata") zatvoreni su u zemaljskoj kaznionici Zorhan, nedaleko Bermuda. Zapovjednik Longstreet oslobođen i postavljen kao admiral orbitalne vojske na čelo oklopnjače Merrimack.
  • May šara s Brankom, i ne želi priznati neke stvari Legs, no tijekom jednog od flashbackova vidimo da su stvari između njih dvije sređene.
  • Geslo orbitalne vojske – Pro libertate! (lat. za slobodu!)
  • Orbitalni brodovi su automatizirani, što je očito Alfina tehnologija.
  • Al Goodman poslan je kući obitelji, Andy trenutno isključen iz misije zbog bolesti, agenti poslani u razne špijunske misije.
  • Str. 286., prisustvujemo susretu Pretorijanca Broja jedan na Marsu i svemirskog pirata Rockhala
  • Andy i dalje prima terapiju od tajanstvene Logan. Andy će trebati vratiti uslugu jednog dana...

Rat!

Ono što su scenaristi zasijali već u inicijalnim epizodama serijala, netrpeljivost i sukobi između stare Zemlje i gospodarski podređenih Orbitalnih postaja konačno će isklijati i uroditi plodom. Čak možemo reći da je poljoprivredni čimbenik bio pravi uzrok tzv. Građanskog rata. Odnosno incident gdje su Orbitalne snage uništile flotu Cigana svemirskih sakupljača zbog toga što su slučajno otkrili tajne poljoprivredne staklenike Orbitalnih postaja. I ako pridodamo tome još nekoliko strateški ubačenih buba na ključne točke, rat može započeti!

Vratimo se na dvodijelnu epizodu "Svemirsko pješaštvo", gdje je Nathanova misija bila infiltracija unutar tima svemirskih bojevnika na jednoj zemaljskoj vojničkoj bazi kako bi razotkrio zavjeru unutar te iste vojničke baze. Tom prilikom predstavljena nam je dugogodišnja netrpeljivost i sukobi između vojnika rođenih na Zemlji i rođenih na Orbitalnim postajama. Čak štoviše, pojedina frakcija unutar Zemljinih vojnika htjela je izazvati rat. Dugo vremena ta tema ostala je u pozadini, inertna, čekajući da Serra konačno dovrši jednu ključnu epizodu koja će nas dovesti jedan korak dalje prema ratu. U pitanju je epizoda "Pomaknuta orbita" gdje je tema baš određena – izazivanje rata između Zemlje i Orbitalnih postaja. Odnosno sukobe namjerno izazivaju različiti interesni lobiji, strane koje žele profitirati od sveopćeg rata. Konačni rezultat – uništenje jedne od postaja, Uranije i milijuni mrtvih. Nedavna dvodijelna epizoda "Vjetrovi rata" također je imala za temu izazivanje rata kako bi se zadovoljili financijski interesi pojedinaca, samo što smo taj put bili zaista na rubu rata.

Ada Morgan

Dođosmo mi tako i do aktualnih epizoda, sage o Zemaljsko-Orbitalnom ratu. Ili Ratu za nezavisnost orbitalnih kolonija. Budući da je svih pet epizoda koncipirano kao jedna duga saga, ne može se jednoznačno izdvojiti jedna cjelina. No, kako bih se mogao posvetiti na pravi način cijeloj sagi radije ću odraditi prvu Libellusovu knjižicu s dvije epizode, a zatim se usredotočiti na drugu knjižicu s preostale tri. Počnimo dakle - neka kocka bude bačena!

Ultimatum Zemlji / Objava rata

Iako su neki možda mislili, kao i ja među njima, da će rat između Zemlje i Orbitalki izazvati neke interesne sfere bogatih trgovaca oružjem poput ozloglašenog Meddinog Golf cluba, varali su se. Da je netko od stare trojke bio arhitekt Ratova, možda bismo dobili sasvim drugačiju priču, no stvari se prihvatio Vietti te je koncept priče obogaćen elementima koji su uglavnom novijeg datuma.

Kako je počeo rat u mom Sunčevom sustavu? Fanatička težnja (ili čežnja) za nezavisnosti vladajuće strukture Orbitalnih stanica jednostavno je prevagnula jezičac na vagi. Pomno pripremani planovi u tišini morali su se pokrenuti zbog nepredviđene, iako možda čak i neminovne, situacije. Čak u pitanju nije bila neka namjerna provokacija, u pitanju je bila sudbina. Možemo govoriti o ispravnosti namjere o neovisnosti, o tome ne vrijedi raspravljati, čak su i stavovi samog predsjednika Ujedinjenih nacija pomalo kolonijalistički. Budući da znam završetak, od liberalne ideje o nezavisnosti stvari će se pretvoriti u namjerni genocid. S jedne strane razumijem ekstremno stajalište Ade Morgan, no s humanog, ljudskog stajališta rekao bih jednostavno pogrešan pristup pokretanju pokreta za stvaranje nezavisnosti. Kao što je odmah na početku primijetio jedan od aktera…

Mr. Alfa: "Ova vještica traži razaranje, Wolfe… Ne želi samo neovisnost, nego želi Zemlju doslovno baciti na koljena! "

Panorama Istočnog grada by De Angelis

Prvi dio započet će polagano, poput nekakvog uvoda, da bi se polagano počele predstavljati uključene strane. Incident s orbitalnim staklenicima te istinoljubivo priznanje mlade Sabrine Dorset izazvat će inicijalnu krizu, no političke funkcije već će pokrenuti preventivne mjere za rješavanje situacije. Kako Agencija Alfa odgovara direktno vijećnici Galyji i Vijeću sigurnosti Istočnog grada, naši agenti odmah će biti uvučeni u priču. Predsjednik Ujedinjenih nacija Abraham također će se uključiti. Na drugoj strani naći će se Orbitalni senat pod vodstvom predsjednice Ade Morgan. I nezaobilazni Mr. Alfa sa sestrinstvom telepata. Traži se mirno politično rješenje, a agenti Agencija Alfa bivaju regrutirani jedan po jedan. Solomon Darver i Nadia Galyja stavit će agente pred gotov čin – što se neće sviđati nikome. Osim Nathanu, on je očito jedini svjestan ozbiljnosti situacije.

Nathan: "Rata će biti, nema smisla negirati, i mi ćemo biti uvučeni u njega na ovaj ili onaj način. Na kraju će nas voditi naša vlastita savjest. I to nisu isprazne priče tako doista stoje stvari! "

~~~~~~~~ Rat počinje, akteri - zauzmite strane! ~~~~~~~~~~

Nathan Never, Symphony, Nadia Galyja i predsjednik Abraham

Nathan Never u funkciji je osobnog tjelohranitelja predsjednice Vijeća zemaljske sigurnosti Nadie Galyje. Njihov odnos je vrlo profesionalan, i u nekoliko situacija stavlja viši cilj na prvo mjesto, a tek onda sentimenti. Sjetimo se samo incidenta s ubijanjem mlade demonstrantice pred zgradom Ministarstva obrane, to nije uobičajeno Nathanovo postupanje, no ovaj put shvaća koliki su ulozi i što je potrebno napraviti da bi se cilj postigao. Nadia s druge strane, hladna je kučka, koja je svoju savjest već davno izgubila, i žena koja ne gubi fokus. Zemlja je napadnuta i treba uraditi sve kako bi je se obranilo.

Nathan je vjerojatno jedini nakon Darvera s poimanjem koliko je situacija ozbiljna i kakvi će ljudi trebati postati kako bi se rat završio. Ima također predosjećaj glede svoje bivše ljubovce Hadije Hab'Ahmal, no ona kao da je "nestala s lica Zemlje". Predsjednik Ujedinjenih nacija Abraham, odmilja Abe, ponaša se vrlo kolonijalistički, priča o ujedinjenosti, zajedničkim korijenima, no to je vrlo licemjerni stav, budući da vrlo dobro zna u kakvom su podređenom odnosu orbitalne kolonije naspram Zemlje. Koja je to ironija, crnac koji se bori za prava i dominantnost ugnjetavača.

"Ne postoji melpomenski identitet i stoga je apsurdan i sam zahtjev za neovisnošću. Neće to biti rat između neprijatelja nego rat između braće - Građanski rat! "

Legs i Link

Legs nikad nije bila Viettijev lik, tako da se njezina uloga svodi uglavnom u prolazu. No to ne znači da je potpuno zaboravio na nju kao na lika. Mnogi su se već pitali vjerojatno, kao i ja, kakvo je njezino trenutno stanje na ljubavnom planu? Imala je neku ljubavnu vezu s May, a May već neko vrijeme praši Branka. Uglavnom, mislim da smo konačno dobili rezoluciju, May je očito priznala sebi i Legs da je njezina veza s Brankom stvarnija, a da ono što osjeća za nju je jaka povezanost, duboko prijateljstvo. Što je ok, ionako Bonellijevi likovi stvari nikad nisu nazivali pravim imenima. Sve je to bilo na razini sugestija. Uglavnom, Link i Legs saboteri su na transporteru Savannah koji je krenuo u uništenje staklenika. Ali Legs je samo krhko ljudsko biće, a u ratu ljudske žrtve su normalna stvar…

Solomon Darver / Janine, Logan / Andy Havilland

Kad su krizne situacije, tek se onda znaju objelodaniti dobre ili loše karakteristike u ljudima. Tako i Solomon i Janine konačno pronalaze svoju uru vremena. Solomon uoči rata, kako bi joj priopćio važnu vijest, izvodi Janine na kavu u kafić u zgradi. Uz malo čavrljanja, kavu, krafnu s pekmezom, poput brižnog ljubavnika obriše joj obraz kad se malo zamaže. Tko zna, možda je Solomon konačno htio prikazati svoju osjećajniju stranu koju skriva iza svog stalnog profesionalizma, jer tko zna kad bi imao sljedeću priliku kad se rat zahukta. I hoće li se ponovno moći osjećati kao čovjek kad krenu ratne situacije, s obzirom na težinu odluka koje će morati donositi.

Janine, plaha, naivna i dobroćudna po prirodi, naravno da biva iznenađena ovim činom svog mrkog šefa. Ona je dobar kršćanin, koja oprašta svakome i vjeruje da se mogu iskupiti. Takav je i njezin odnos prema Andyju i prema njegovoj bolesti. Kad su svi digli ruke od njega, Janine nije. Andy je trenutno izvan stroja, a njegovu bolest tretira plaćenica Mr. Alfe, tajanstvena Logan. Nathan shvaća Andyjevo stanje kao čin očaja, i očito ga razumije, no upravo taj očaj izazvat će uskoro još jednu tragediju u Nathanovom životu...

Sigmund i Harmony u agenciji

Računalni stručnjak naravno da će biti od najveće koristi biti uz svoje računalo, tako on i Harmony Ross ostaju u Alfi kako bi oformili grupu hakera koji će prodrijeti u sustav obrane orbitalnih stanica.

Mister Alfa!

Ova saga najbolje će pokazati strategiju i planove Mr. Alfe, koliko je on zapravo sastavni dio svake mogućeg uzroka i posljedice na globalnoj (odnosi Zemlja-Orbitalne) i osobnoj (Andy Havviland, klonovi) razini. Koketira sa svim stranama, eksperimentira, izaziva, požuruje ili gasi vatru kako bi sve odgovaralo njegovim planovima. No, vidjet ćemo hoće li ipak moći rukovoditi događajima na tako globalnoj skali ili će mu se neke stvari koje je uradio odbiti o njega poput bumeranga. Poslovna suradnja s Adom Morgan, ili sestrinstvom telepata, osvetoljubivom Resyjom i Shandrom, sve je to hodanje po krhkom ledu. Usprkos malim izljevima bijesa, Mr. Alfa ima sve pod kontrolom čak i u kriznim slučajevima.

Sve vidi i sve zna…

Predsjednica orbitalnog senata Ada Morgan

Glavni negativac, predsjednica orbitalnog melpomenskog senata, odlučna u provođenju svog paklenog plana za neovisnost orbitalnih kolonija. Njezini najbliži suradnici su savjetnik Mako i savjetnica Dasky, a saveznici čak i svemirski pirat Rockhal i marsovski Pretorijanci. Tehnologija elektromagnetskih štitova i klonirana vojska huservi su tehnologija Mr. Alfe koje će ona dobro iskoristiti. U posjedu je pouzdane flote i odanih ljudi, no njezin konačni cilj je baciti Zemlju na koljena pod svaku cijenu. Usprkos protivljenju orbitalnog senata i Alfinim upozorenjima.

Što se tiče ostalih aktera, oni su ravnomjerno raspoređeni po strateškim točkama i svoj dio kolača dobit će u sljedećim brojevima. May i Branko su tako primjerice raspoređeni na svemirsku postaju Galahad Shield, Luke Sanderson i Melody su u oklopnim snagama na Zemlji. Ove dvije epizode sadrže i dobar broj svemirskih fajtova, stvari koje dosad nisu viđene u Neverovom serijalu. Pa nisu ovo Ratovi zvijezda! ;)

...

Nekoliko crtica za kraj...

Na cijelu sagu raspoređena je nekolicina crtača, stilski relativno različitih. U prvoj epizodi dvadesetak stranica uvoda radi savršeni De Angelis - navodno je u to doba morao rješavati zaostatke s Texoneom - da bi ostatak prve i druge epizode odradio malo manje talentiraniji Germano Bonazzi. Vjerujem pouzdan i brz crtač koji je u staffu od samog početka. Začudo, vjerujem da mu je ovo najbolji crtež općenito u serijalu, s puno manje pretjerane razigranosti i osciliranja u radu. Kao jedan od tradicionalnijih crtača u staffu, rijetko se koristi digitalnim efektima. Akcijske scene u svemiru, i općenito scene u svemiru i nisu nešto spektakularne, uglavnom su to grubi krupni planovi fokusirani na svemirske brodove. I svemir je očito pun meteoroida, njih se ne može zaobići, da.

Svemirska krstarica

Mogu reći da sam zadovoljan s ovim uvodom u rat, događajem koji smo čekali decenijama. Ta tema provlači se od samog početka, imao sam osjećaj kao da oduvijek čekam na te sukobe na globalnoj razini. Opće je poznato da su pojedinci, čitaj Serra, odugovlačili s pisanjem određenih epizoda tako dugo dok tema nije pala u drugi plan. A onda je morao doći netko poput Viettija s voljom i vizijom kako bi ideju sproveo u djelo.

Epizode nisu udarne ni spektakularne u svakom momentu, Vietti si je uzeo vremena pozabaviti se likovima i političkim igrama. Nadam se da vam nije smetala količina tekstualnih oblačića i politikanskih igara na više razina. Osobno više volim taktičke igre s dobrim temeljem, nego otvoreni rat s masovnih sukobima. Ono što slijedi u završnim epizodama su svakakvi preobrati koji će dovesti do iznenađujuće kulminacije. Teško je sada biti iznenađen događajima kad je ovaj event u biti star već 11 godina i sve spoilere ste vjerojatno već pokupili po netu. Usporedba i reference s američkim građanskim ratom su malo manje očite nego u "Orlovom gnijezdu", i dalje imamo aktere i brodove nazvane po bitkama ili ljudima iz spomenutog rata, no tu svaka sličnost prestaje. Ako ćemo pravo, s orbitalnog stajališta više bi možda odgovarao Rat za neovisnost trinaest američkih kolonija odnosno Američka revolucija. Kao uvod u rat, epizode funkcioniraju vrlo dobro, vidjet ćemo kasnije kad se radnja uokviri i kad svi igrači polože svoje karte, može li Vietti izvući Orbitalni rat... Počeo sam vrlo optimistično, jer sviđa mi se kako se odvijaju polagano male drame, a kad sve završi vidjet ćemo kako će biti u globalu. I zahvaljujem se Viettiju što konačno privodi kraju ovako dugu narativnu liniju ;)

NASTAVAK SLIJEDI U SLJEDEĆOJ RECENZIJI...

Akcija u svemiru, by De Angelis

NN LIB 53a Šuma straha

NN LIB 54 Pad Uranije

• thekide

10, 10, 8, 8

Odličan uvod u sagu koju smo toliko čekali. Sećam se da sam Viettiju na kraju Vetrova rata zamerio što su Orbitalci dozvolili da im pohapse ključne admirale, jer to nijedna strana u budućem sukobu ne bi dozvolila. On je to ovde odlično rešio.

Konačni povod za rat, iliti kap koja je prelila čašu - možda nije dovoljno snažan, ali u suštini i ne mora biti. Kad već vuku paralele sa građanskim ratom u Americi, jasno je da ako jedna strana hoće rat, povod nije bitan. Mislim, koga zabole dal je izabran severnjački predsednik kad je njegov uticaj na južne države bio minimalan. A da južnjaci nisu počeli rat, Lincoln bi izleteo iz Bele kuće već posle prvog mandata i ne da ne bi ukinuo ropstvo, nego sumnam da bi ga ikad više pomenuo.

Tako i ovde - moglo je da usledi izvinjenje za pokolj cigana u svemiru i za tajni projekat prehrambenih staklenika. Totalno nebitan povod za sukob takvih razmera, a naročito kad slabija strana (orbitalne stanice) još nije bila potpuno spremna za rat. Da su sačekali samo 3 meseca, Mr. Alfa bi im spremio vojsku od 300.000 klonova, a ovako dobiše jedva 2000.

U gomili političkih igara u prve dve epizode, niko pomenuo nije Mars i opciju da uđe u rat na strani Orbitalaca. Slabo su pomenute i ostale stanice sem Melpomene. Šta su njihove vođe radile dok ih je Ada gurala u rat? Ovde je bilo materijala za mnogo više epizoda.

Crtež je možda i najveće razočarenje: daju nam prelepi De Angelisov uvod i onda sledi hladan tuš - Bonazzi.

Znači, godinama spremaju najveću sagu u istoriji NN serijala i umesto da nam ponude sam krem SBE crtača, mi dobijemo otpad u vidu Bonazzija i Di Clementea. Al ajde, pokušaću da iskombinujem ocenu - desetka za De Angelisov prolog, standardna šestica za Bonazzija - pa nek bude u proseku nategnuta osmica.

31.12.2015
    20:42:00 sati
    thekide
  • udarnik007

9, 10, 8, 8

01.01.2016
    09:30:00 sati
    udarnik007
  • Jerry Krause

10, 10, 9, 9

Što može reći jedan veliki NN fan o početku Orbitalnog rata? Kao prvo, napokon!! Isplatilo se biti strpljiv i dočekati svjetlo dana ove epizode. Viettijev uvod u rat, kao što se očekivalo, je oduševio. Slaganje jedne velike priče nije za svakoga autora, ali kod Viettija to nije problem. Prvim dvjema epizodama još nas je više uvukao u ovaj veliki događaj pametno slažući sve taktičke kockice mozaika kako bi zaokružio sve ono što je prethodilo ratu.

Ovo nije epizoda za površnog NN fana. Bojim se da bi bili pomalo zbunjeni silnom količinom podataka. Ovo je za samo najvjernije ljubitelje Nathanovog serijala koji se mogu samo prepustiti i uživati. Uživati i biti sretni što su došli u posjed jednog od najjačih dijelova serijala. Pa čak i Bonazzijev crtež koji je ovdje sasvim solidan, ne može pokvariti uvodnu sliku o ratu.

Scena kad Nathan naređuje osiguranju da pucaju na nedužnu prosvjednicu... Neprocjenjivo! Vjerojatno najsnažnija scena u serijalu!

04.01.2016
    13:02:00 sati
    Jerry Krause

9, 9, 9, 9

Super strip. Dolazi kraj jednom razdoblju i pozdravljamo se od brojnih likova. Ali očito to tako ide u životu.

17.01.2016
    11:47:00 sati
  • Ukupna ocjena 37%

3, 3, 4, 7

meni je ovo nepodnosljivo, vieti odvratan

07.03.2017
    16:09:00 sati
  • risbozg

9, 10, 10, 9

super priča

14.01.2018
    23:04:00 sati
    risbozg

10, 10, 10, 10

Da, ovo su svakako epizode koje smo jaaako dugo čekali i konačno smo ih i dočekali.. Nisam nimalo razočaran sa uvodom, smatram da je Vietti odlično započeo svoju priču o Orbitalnim ratovima, a kako smo vidjeli, još bolje ju je i završio.. Nemam nekih primjedbi na samu priču i scenarij.. Uz solidan broj likova, ima dosta akcije, a i neki se manji plotovi konačno raspliču.. Smatram sagu sa Orbitalnim ratovima (uz sagu Bratstva sjena i Tehnodroidsku sagu, jednom od najboljih u Nathanovom serijalu).. De Angelis je odličan u svom crtežu, dok Bonazzi ima maestralan trenutak.. Jako lijepo prikazane scene, sa solidnim naslovnicama na kojima je, ponovno, De Angelis vrhunski..

Skoro pa svi akteri su zauzeli svoja mjesta, slijedi konačni obračun..

09.11.2019
    15:25:00 sati