Pad Uranije

NN LIB 54 | 280 str.

Rat između Zemlje i Orbitalnih stanica u punom je tijeku! Orbitalna flota Ade Morgan lansira potpuni napad na svemirske ciljeve, dok Mr. Alfini huservi kreću na kopnene ciljeve. Zemaljska svemirska flota više je nego spremna suočiti se s neprijateljem. No rat se neće dobiti nužno silom, tako da naši junaci moraju pribjeći snalažljivosti i lukavosti kako bi spriječili daljnje raspirivanje…

• Dan junaka - Pod maskom - Pad Uranije
    NN LIB 54

• Il giorno degli eroi
    NN SR 159
  • Sotto la maschera
    NN SR 160
  • La caduta di Urania
    NN SR 161

• Saga se direktno nadovezuje na epizode koje se bave problemima između Zemlje i Orbitalnih stanica - "Svemirsko pješaštvo", "Pomaknuta orbita", "Vjetrovi rata". Vidi i prvi dio sage – "Ultimatum Zemlji"!
  • Što se tiče crtačke raspodjele #159 crta De Clemente, a #160/161 crta De Angelis!
  • #159.; str. 74., 2. vinjeta, huservi Mr. Alfe se po prvi put se prikazuju javnosti tijekom napada na bazu Khad. Oni će preživjeti i u budućnosti gdje će ih kontrolirati Zaštitnik.
  • Str. 88., posljednji trenuci Patricka O' Shee i Scarlet meteora. Legende za života, legende i u smrti. Patrick je žrtvovao svoj život (i brod u procesu) kako bi uništio dvije Orbitalne krstarice.
  • #160., str. 133, susret Lukea i njegovog klona, posljednji Alfin klon koji je još živ. Lukeova priča predstavljena je u priči "Povratak kući" (AA LIB 8c).
  • Neutralna orbitalna postaja Beersheba, njezinu priču mogli smo vidjeti u priči "Slučaj za Solomona Darvera" (LIB 51b).
  • Andyjeva bolest je skoro pa izliječena, no za to je morao prodati dušu Vragu, odnosno Mr. Alfi. Andyja smo mogli bolje upoznati u pričama serijala Agencija Alfa "Umorstvo za Andyja Havillanda" i "Truplo za Andyja". Pravu narav Andyjeve bolesti, u pitanju je rak krvi bez mogućnosti izlječenja, saznali smo u epizodi "Tajna mutanata" (AA LIB 10). Ponovni susret s Andyjem odigrat će tek u #199.
  • Str. 178., Hadija se skriva na Beershebi, koji Nathan traži već neko vrijeme. Opet su na vidjelo izašle njezine terorističke tehnike protiv rata i uništavanja. Radila je na projektu plazmenih generatora koji generiraju energiju za energetske štitove orbitalnih stanica.
  • Upoznajemo tajnu sekciju SIM-a koji imaju svoje vlastite agende, i visokog komesara Akrona.
  • Telepatkinje Resyja i Shandra žele nakon uništenja baze Mr. Alfe stvarati veze s budućim centrima moći, koji god to oni bili. Budući da su najvećeg izdali, Ada Morgan i Skotos u mrtvi – kamo li će se okrenuti?
  • #161. Umire Wolf, dugogodišnji robotski asistent Mr. Alfe. Konačno saznajemo da je on robot. Alfina baza ispod površine mjeseca također je uništena od strane vojne tajne službe SIM-a.
  • Abraham je Orbitalnim stanicama htio predložiti nakon propasti Morganinog plana "vrstu kontrolirane neovisnosti", no nakon pada Uranije priznaje im punu nezavisnost.
  • Otkriva se što su Rockhal i Pretorijanci kovali s uništenom stanicom Uranijom. To je bio rezervni plan za Adu Morgan.
  • Plan Mr. Alfe za spas metropole – preusmjerit će jedan dio stanice u ocean, i da bi veći dio teleportirao na nepoznato mjesto. Stoga je trebalo postaviti iskrivljivače na određena mjesta na stanici Uraniji.
  • Kao posljedica udara Uranije umire Nadia Galyja u svome uredu, str. 286., i Luke Sanders i Melody, Harmony i Symphony Ross. Zgrada Agencije Alfa je preživjela jer su u zadnji čas digli energetsku barijeru.
  • Nakon ovog skačemo pet godina u budućnost!

Čitali smo u prijašnjem broju…

I dok se cijeli svijet priprema za rat Zemlje i Orbitalnih stanica, Agencija Alfa postaje jedan od glavnih čimbenika i uzdanica strategije obrane. S jedne strane Ada Morgan i njezina orbitalna flota, a s druge naši agenti zajedno sa svemirskim i zemaljskim snagama – Gene Tolwyn i Patrick O'Shea konačno će pokazati svoje zube! I sveprisutnim Mr. Alfom čija je uloga u Ratu još neizvjesna. Kao i uvijek, Mr. Alfa će se prilagoditi i situaciju okrenuti za svoju korist.

U prijašnjoj recenziji obradili smo prve dvije epizode sage koje ulaze u 53. knjigu, a ono što slijedi bit će prikaz tri posljednje epizode sage. U prijašnjem broju za crtačkim kormilom imali smo veterana Germana Bonazzija, da bismo u završnoj fazi dobili imitatora Di Clementea i za sam kraj dvije cijele cjelcate epizode maestralnog De Angelisa. Najbolje su očito čuvali za kraj.

Kako ne bih obrađivao epizode kronološkim slijedom događaja, usredotočit ću se na nekoliko glavnih točaka koje su obilježile ove posljednje tri epizode. To su kronike rata, život tijekom rata, pad pozitivaca, očajničke mjere i ludosti vladara, požrtvovnost, fluktuacije u planovima Mr. Alfe i za kraj suma summarum zemaljsko-orbitalnih ratova i ima li budućnosti nakon rata.

Junaci rata

Dopustit ću si bespoštednu slobodu za analizu i razglabanje, i neću se osvrtati na spoilere. Vjerujem da je većina koja baci pogled na recenziju već pročitala cijelu sagu i ne zabrinjavaju ih takve sitne začkoljice kao što su spoileri. Tko je otegnuo papke, ili čija mater crnu vunu prede.

Kronike rata - Dan junaka

Kako je u pitanju sveopći međuplanetarni rat, bilo bi svetogrđe ne prikazati svemirske okršaje, posebno one koji će biti odlučujući za ishod rata. Tako velik dio epizode Dan junaka prikazuje bespoštedne borbene manevre u svemiru te epizoda postaje jedna od rijetkih koje se bave scenama koje kao da ne pripadaju serijalu Nathan Never, koji je ipak orijentiran na akciju zemaljskog tipa, bez gigantskih krstarica koje bivaju zasipane fotonskim torpedima od strane tisuća bespilotnih svemirskih tie-fightera. Smrti iščekivane u tišini svemira!

Ada Morgan

Kronologija ratnih sukoba! Ada Morgan se odlučuje na riskantni plan – ofenzivu na Zemljine snage! Armada orbitalnih stanica na putu je prema Zemlji. Oklopnjače Invincible i Gettysburg držat će na odstojanju brod Scarlet Meteor Patricka O' Sheae, dok se oklopnjača Merrimack pod vodstvom admirala Longstreeta uputila prema borbenoj orbitalnoj postaji Galahad Shield. To je sjedište zemaljske svemirske mornarice, koja je pod vodstvom admirala Genea Tolwyna. Zemaljski transporteri Alexandra i Savannah ostat će na odstojanju kako bi poslužile kao pričuvni plan u slučaju uništenja Meteora. Stvari krenu po zlu po Orbitalce kad admiral Tolwyn nanese teške udarce oklopnjači Merrimack te se ona mora povući prema Melpomeni. S druge strane, O'Sheain Meteor sukobljava se s Gettysburgom zapovjednice Daun te ga uništava impulsnim topom, a u posljednjem očajničkom pokušaju žrtvuje sebe i brod kako bi uništio Invicible admirala Ibaneza.

Ratne sekvence odigravaju se paralelno, tako da priča skače sa scene na scenu, čineći je uzbudljivijom i neizvjesnijom. Što se mene tiče, vrlo dobra svemirska epizoda, potezi su dobro odigrani s obje strane. Di Clemente je solidno odradio svoj dio. Kad se pogleda dizajn svemirskih broda, svi oni imaju neke prepoznatljive "prirodne" oblike. To se posebno vidi u kod De Angelisa; uostalom sam je priznao da se za dizajn poslužio oblicima iz prirode, prvenstveno kukcima! Različite bube, bubice, leptiri… ;)

Život tijekom rata

Luke Sanderson i Melody Ross su u oklopnim snagama na Zemlji, u vojnoj bazi Khad u pustinji Nemegt. Luke je Viettijeva kreacija i njegovim likom pozabavio se u nekoliko epizoda. On je bivši vojnik kojemu je dosta rata, no ovo ratno stanje opet ga prisililo na obuče uniformu. Njegove stare navike (kao i čista sreća) spase ga od inicijalnog napada Alfinih huserva. Svjedoci smo i Lukeovog susreta sa svojim klonom, koji bez obzira što je odan Alfi, osjeća posebnu povezanost sa svojim originalom. I jel to bio plan za Lukea od samog početka? Da pogine na prvoj linije obrane? Likovi poput njega nekako su samo potrošna roba, topovsko meso, nešto poput sestara Ross…

Sestre blizanke nikad mi nisu sjele, jednostavno je nemoguće napraviti karakterizaciju, profilirati svaku od njih zajedno kad su potpuno identične, i s druge strane, bezlične. No, Melody je u ovoj epizodi dobila svojih pet minuta i to iz jednog jedinog praktičnog razloga, da Vietti ipak na kraju ne ubije lika koji nije progovorio ni riječ u dotičnoj sagi. Svaka od sestara Ross dodijeljena je kao pilot nekome iz Alfinog tima. I to je uglavnom jedina od njihovih uloga. Ne znam kakve je planove imao Serra kad ih je integrirao u univerzum; uostalom već smo imali Mendozu, što će nam tri Mendoze?

Svemirsko brodovlje

Svemirski okršaj

Marsovska misija

Pa dobro, hoće li konačno ti marsovski zavjerenici Pretorijanci nešto učiniti? Cijelo vrijeme nešto love u mutnom, kao preuzimaju marsovsku vlast, a kako, gdje i zašto nikad nije spomenuto. Infiltriraju se u visoke zemaljske vojne krugove i onda se sve zaboravi? Kao što "je bilo napomenuto" marsovska vlada potpala je definitivno pod utjecaj Pretorijanaca, a udruženi su i sa svemirskim piratom Rockhalom, koji je također muljator svoje vrste. Vidi epizode "Tajna tuđinskog stvorenja" i "Orlovsko gnijezdo".

Vrlo važna nekonzistentnost je zanemarivanje činjeničnog stanja iz epizode "Tajna tuđinskog stvorenja", gdje se Marsovci infiltriraju u visoke vojne krugove na način da ih fizički zamjenjuju poput izvanzemaljaca iz filma "Oni žive". Provjerio sam u dotičnoj epizodi i nisam našao da su poduzete ikakve mjere za otkrivanje načina infiltracije Marsovaca. Na kraju te epizode je samo spomenuto da su izbili sukobi između visokih časnika. A tijekom rata od toga se ništa ne spominje. Epizoda kao da se nije ni dogodila! Uglavnom, May je dodijeljena misija na Mars istražiti marsovski trag. No nažalost ono što otkriva neće pomoći jer je plan već pokrenut…

A posljedice će biti nesagledive!

Granice savjesti i trenuci kad pozitivci postanu negativci

Vietti se već dugo vremena priprema za pad Andyja Havvilanda, njegovi cinični ispadi, sukobi s autoritetom i naposljetku njegova neizlječiva bolest. Sve će to dovesti do njegovog pada i prodaje zločincima samo kako bi spasio svoj život. To je čista opozitnost požrtvovnosti ostalih junaka koji će rado položiti život za slobodu i spas nevinih. Nathan ga je okarakterizirao očajnim na početku sage, čak ga i branio onomad pred kolegama. Ne znam zašto je toliko popustio Andyju, a on se najviše sukobljavao s njim. No prevario se Nathan, i skupo će ga koštati; u Andyjevim njegovim postupcima može se vidjeti samo hladnokrvna i bespoštedna želja za preživljavanjem. Predugo je gledao u ponor i ponor ga je preuzeo, i prodao je dušu Vragu.

Scena kad se Andy i Nathan susreću nakon Hadijine smrti puna je boli i osjećaja s Nathanove strane, dok na Andyjevom licu vidimo samo hladnoću. Živo me zanima kako će se Andyjeva priča završiti? Hoće li Nathan u budućnosti presuditi Andyju kako je Andy presudio Hadiji? Uzimajući u obzir Nathanovu ljutnju i ciničnost u epizodama pet godina poslije koje slijede, ne bi me iznenadio takav preokret… Gnjev će ga voditi do konačnog sukoba s njim, no to će se dogoditi tek za tridesetak epizoda. Bome ćemo dugo gledati Nathana gnjevnog!

Hadija i Nathan

Očajničke mjere i ludosti vladara

Kako reagirati kad propadne plan, kad sve lađe potonu i kad je ostalo vremena za očajnički suludi finalni potez? Ada Morgan, predsjednica orbitalnog senata do kraja će ostati dosljedna svom planu. Iako će članovi senata panično preklinjati Morganicu nek stane, iako će joj prekinuti vezu s Marsovcima, finalni čin će biti neopozivo pokrenut. Morganica je jednostavno prihvatila obavezu koju joj naizgled nametnuo orbitalni senat, a ponajprije ona sama. Ona je jedina imala snage napraviti ono što je trebalo, i ta misao držala ju je do kraja, trebala je ispuniti ono što je obećala svojim ljudima.

Predsjednik Abraham Adi posthumno priznaje nezavisnost kolonija, što znači da sve ono što je učinila nije bilo zaludu. Opravdava li cilj sredstvo? Bi li se mirnim putem, bez civilnih žrtava mogla izboriti nezavisnost? Vrlo škakljivo pitanje, i mnogi borci za slobodu zavaravaju se načinima postizanja ciljeva. Krv rađa krv. Nasilje. S početka, Abraham se ponio kao bijeli kolonizator pričajući o zajedništvu s Orbitalcima, o zajedničkim korijenima, a potisnuo je (teško da nije znao) sve makinacije i namjerne eksploatacije bogatstava Orbitalnih stanica.

No rat je rat. I tu nema pravih pobjednika. Ima žrtava. I ima izgubljenih života. Pobjednici će biti dovoljno mudri što neće dalje zamjerati stanicama, ludilo rata bila je dovoljna kazna za sve. Vjerojatno će biti reperkusija i posljedica ishoda rata, no terorizma i osveta će uvijek biti. Uvijek netko biva potlačen, i osjeća se potlačen, iskorištavan, i jedini izlaz koji vidi je borba protiv ustaljenog poretka.

Neslaganja između partnera

Požrtvovnost

Već smo spomenuli potez omraženog agenta Alfe i altruističke poteze hrabrih ratnika koji uvijek na prvo mjesto stavljaju svoje prijatelje i kolege, a kad je na kocki i budućnost Zemlje, ne razmišlja se previše… Patrick O'Shea, Luke Sanderson, Melody, Harmony i Symphony Ross, Nadia Galyja, Hadija s jedne strane (i Mr. Wolf za svog gospodara!) svi su oni dali svoje živote za slobodu i za život. Ultimativna žrtva koju možeš dati za svoj najbliže, i one nepoznate nevine - je vlastiti život.

Fluktuacije u planovima Mr. Alfe

Konačno smo bili i svjedoci da ne uspije u potpunosti ama baš svaki plan Mr. Alfe. Doduše ne baš u potpunosti propast plana, no možemo to nazvati fluktuacijama, malim devijacijama u tako pomno planiranim zahvatima. Dugo vremena je bio nedodirljiv, no vidim da i on nije neosjetljiv na ljudski faktor greške. Odnosno izdajnike unutar vlastite tvrđave koji igraju igru protiv njega. Iz čiste osvete ili pak iz planova za još većom moći, što se odnosi na sestrinstvo telepatkinja, Resyje i Shandre.

Mr. Alfa & Mr. Wolf

Alfa se okružio mnogim suradnicima, onim vjernima, od povjerljivog sluge Wolfa i ubojice Logan, pa sve do prevrtljivih oportunista poput Ade Morgan i telepatkinja koje su potajno kovale zavjeru protiv njega.

Što se tiče njegove agende, ona je još i sad nedokučiva. Kao što je nedokučiv i on. On pokreće stvari, gura ih u željenom smjeru. Ne miješa se, no intervenira kad želi pogurati. Opet će se poput deus ex machine pojaviti na kraju epizode i razriješiti/razjasniti situaciju. No, najvažnije od svega je to da čak i veliki Mr. Alfa ima slabe točke.

Suma summarum zemaljsko-orbitalnih ratova i ima li budućnosti nakon rata - epilog

Saga o Orbitalnim ratovima kruna je svega što je Vietti godinama plotao narativne linije i predstavljao razne dijelove slagalice. Sjetimo se samo epizoda od Andyjevoj bolesti, Uraniji, Rockhalu i Pretorijancima i njihovim paklenim planovima, o orbitalnoj postaji Beersheba, o planovima Mr. Alfe, o Lukeu Sandersu i klonovima agenata Alfe, o političkim i terorističkim provokacijama koje bi mogle izazvati rat u više navrata. Sve smo to morali proći da bismo došli do ove konačne točke. I tu završava jedno veliko razdoblje serijala Nathan Never jer nakon ovoga skačemo pet godina u budućnost. Ratovi između Zemlje i Orbitalnih stanica ideja je koja se kuhala u glavama originalnog trija scenarista od samog početka, no realizacija je skrenula negdje u odgađanja i krive vode. Serra je imao problema s tim epizodama, posebno "Pomaknutom orbitom", no našao se netko odvažan i voljan privesti kraju ovu dugo odgađanu ideju. A možemo reći i da je realizirao mnogobrojne točke tijekom serijala koje su sve završile u ovoj petodijelnoj sagi. Završit ću vrlo pozitivno, budući da sam nabrojio sve dobre strane sage, ne osvrćući se na sitne zamjerke poput slijetanja na jureću orbitalnu stanicu (ako su mogli Bruce Willis i Ben Affleck u Armageddonu, mogu i agenti Alfe) ili povremenih nenadanih rješenja iz rukava. Sve je to dio uživljavanja u fikciju koja nekad zna biti realna, a nekad nategnuta. Andy je otišao u potpuno krivom smjeru, razumijem da je čovjek bio očajan, ali u toliko mjeri da niti ne trepneš kad ubijaš nevinu frendicu strog prijatelja?

Nekako mi je žao što nismo još bolje upoznali recimo Adu Morgan, kakva je osoba kad nije pod pritiskom obaveza i rata, što ju je konkretno nagnalo na takvo ekstremno razmišljanje. I što nismo krenuli malo detaljnije u političke strukture orbitalnih stanica, kao i Marsa. Pretorijanci su totalna misterija. Nekako vjerujem da su se tim rupama posvetili u nadolazećem Ratu svjetova koji dolazi puno epizoda kasnije i nadam se zaključuje tu narativnu liniju. Sve u svemu, iznimno sam zadovoljan epizodama, priča sadrži sve od svemirskih borbi, političkih malverzacija i diplomatskih zavrzlama, osobnih tragedija pa sve do konflikata između moćnih figura negativaca. Poslužila je također kako bi se riješili nekih od likova i postavilo novo devastirano okruženje Grada, a Nathana je ostavilo u rukama gnjeva i cinizma. Ljutog i željnog osvete, što će se sigurno odraziti i na njegov stav prema okolini i ljudima.

Nakon sage više ništa neće biti isto…

Uranija pada!

NN LIB 53b,c Ultimatum Zemlji

NN LIB 55 Poslije apokalipse

10, 10, 10, 10

Konačno se završava jedna velika i dobra saga u NN svijetu. Mnogi stari likovi odlaze/umire, a neki novi će doći. Žao mi je što admiral pogine, ali što je tu je.

28.01.2016
    19:28:00 sati
  • thekide

10, 10, 10, 10

Odlično, nezaboravno, ali pre svega prekratko. Scenario i pored svoje kompleksnosti - nije dovoljno kompleksan. I pored svoje originalnosti - nije dovoljno originalan.

Jesam li očekivao malo više? Jesam.

Jesam li dobio dovoljno? Jesam.

Kao što sam pomenuo u komentaru Ultimatuma Zemlji – konačni povod za rat nije morao biti tako banalan, ali opet, ne mogu reći da se takve stvari nisu događale kroz istoriju - kao i sukob privremenih saveznika (Mr Alfa - Ada Morgan), koji je praktično doprineo slomu orbitalnih stanica i međusobno uništio dva glavna negativca.

Drugo - ne računajući jednu JEDINU bazu na zemlji, koju su napali klonovi, pešadija je ostala neupotrebljena. Štaviše, za sve vreme trajanja rata nismo videli nijednog JEDINOG orbitalnog vojnika. Brodovi su im bili potpuno prazni, kompjuterizovani. Naravno da ih nema dovoljno u odnosu na Zemlju, ali ako već na četiri stanice žive stotine miliona ljudi, pa makar jedan odred su mogli staviti da čuva središnju mini-stanicu (BeerShebu), ključnu za odbranu ostalih orbitalnih stanica.

Andy Havilland je priča za sebe. Mr Alfa ga je spremao duže vreme za nešto veliko (ili se bar tako činilo u epizodi Tajna Mutanata), da bi na kraju ispao običan potrčko, plaćeni ubica, kakvih Mr Alfa ima na bacanje. Likvidaciju na Beershebi je mogla i sama Loganova da odradi, ali dobro, bar smo na duže staze dobili još jednog kvalitetnog negativca.

Vietti je godinama postavljao temelje za spektakularni sukob da bi na kraju dobili dve-tri velike bitke u ratu koji nije trajao ni mesec dana. Jeste odradio veliki posao, kontrolisao je priču koliko je mogao, ali ovo nije projekat za jednog čoveka, jednostavno nije izvodljivo. Ovde bi mu sjajno došla pomoć, recimo Medde ili Ostinija, za jednu epizodu ili još bolje - za parčiće nekoliko različitih, gde bi se pokazao život iz ugla orbitalnih stanica. A kako to izgleda mogao je i da vidi u brojnim SF serijama koje se bave ratnim temama (Babylon 5, Battlestar Galactica).

Ipak, mislim da je Vietti napravio najveću grešku u samim pripremama sage kad je odlučio da Nathana ne ubaci direktno u ratne sukobe, nego da ga dobar deo priče ostavi u pozadini. Hteo sam da vidim Nathana iza neprijateljskih linija, u tajnoj misiji na Melpomeni – lažni identiteti, diverzije, likvidacije...

Jeste ovako svako dobio svojih 5 minuta, ali Nathan neće ostati upamćen po završne dve misije, nego najviše kao telohranitelj neke babetine.

U slučajnosti i koincidencije bolje i ne ulaziti jer ih je bilo previše za jedan rat: Luke na Zemlji slučajno naleće baš na svog klona; Nathan u svemiru slučajno naleće baš na svoju bivšu; Jerry Lone na Marsu slučajno naleće baš na važne zaverenike; u samoj završnici Jerry Lone i May slučajno naleću baš u pravom trenutku (iako put sa Marsa traje mnogo duže od trajanja rata, jer je Jerry davno ostao bez svog čuvenog broda)...

Sve u svemu, Orbitalni rat je mogao i morao biti vrhunac serijala, ali ipak dajem desetke, jer ima dovoljno odličnih stvari da pokrije mnogobrojne nedostatke.

Crtež – otimanje De Angelisa iz NN staffa (da bi crtao Texonea) je samo još jedan u nizu dokaza koliko je Sergija Bonellija bolela patka za ovaj serijal. Kakvo bi to tek uživanje bilo da je ostvaren prvobitni plan i da je De Angelis nacrtao svih pet nastavaka. Nažalost, zbog žurbe da odradi što više tabli za kratko vreme, na kraju nismo dobili ni njegov maximum. Ali i da je crtao nogom ispalo bi bolje od Di Clementea i Bonazzija.

Naslovnice za Dan junaka i Pad Uranije vuku maximalnu ocenu.

Završnica – bjelolasica me je zamolio da u komentaru na ovu recenziju, postavim i svoj komentar sa foruma od pre par meseci kad smo prvi put detaljisali o Orbitalnim ratovima. Kaže da se skoro ugušio od smeha pri čitanju. Jest da nije u redu da se neko smeje dok drugi plaču (kah... Jerry... kah), al šta da se radi:

Znači oni su na Uraniji, Luke i Rossovka (ne znam koja, zvaću je sestra 3) su na kraju puta i Nathan kaže sestri 2 - piči i spašavaj ih, jebeš mene. Ona mu se zahvaljuje što je pustio i poleće... Scena, možda i najjača u celom serijalu. Meni knedla u grlu, jednostavno veličanstveno.

Ali onda sledi slom i sve ode u materinu - iz nekog razloga i sestra 1 odjednom ostavlja Branka i piči sa sestrom 2 da spašava sestru 3.

WHY THE FUCK?

Koja je poenta kad je ta sestra mogla da pokupi Branka i Nathana i da piči na drugu stranu. Čemu to sem da bi ih Vietti sve pobio i da bi još jednom čuli čuvenu uzrečicu: Idemoo sestrice!!!

Znam da su to sitnice, al takve stvari mene izbace iz priče u sekundi. Ako je već hteo da uključi Jerryja Lonea i May (što je naivno iz više aspekata), mogao je i to tako što bi jednu sestru ubio par epizoda ranije u onim tenkovima na Zemlji, recimo mogao je Lukeov klon da je zvekne i idemo dalje.

Ali bilo bi još bolje da je jednu ostavio živu, tu koja spasi Nathana i Branka. I onda bi imali materijala za još par melanholičnih epizoda, gde bi ona propala od pića, droge, kurvanja... Mogla je i kasnije stradati, ma opcija za dobru dramu kolko oćeš.

Da ne pominjem poslednje dve table gde Nathan ide kod keve one jadnice što ju je masakrirao i ona ga zove na kavicu - ma kako da ne. Mislim takva stvar i može da se desi u pravom životu, al' zašto završiti epizodu sa happy endom, kad je mogla da mu zalupi vrata ispred nosa i da Nathana nastavi da izjeda sećanje narednih godina. Čemu to veštačko zatvaranje radnje.

Moglo je ovo biti nešto najbolje što je izašlo iz Bonellija ikad, ali ovako se samo iznerviram i razmišljam šta bi bilo kad bi bilo.

28.01.2016
    19:30:00 sati
    thekide

10, 9, 9, 9

Vietti itekako ima smisla za spektakl. Uništio je New Nassau, uništio je zgradu Alfe, uništio je Hell's Island, i eto, sad... uništio je i East City.
    I to na kakav način.
    Ali ova saga ni izbliza nebi bila tako dobra da je ostalo samo na tome.Tenziju koju gradi u prvoj epizodi ista je onoj iz epizoda Vjetrovi rata i Zora apokalipse. I dok je prva "very serious buisness", fokusirana isključivo na radnju, a druga samo nakratko skreće pažnju na odnose likova i njihove osjećaje, Saga ne upada u zamku ponavljanja i ne pokazuje nam samo rat i njegove posljedice, space battles i nadmudrivanja moćnika, da Vietti izvrsno spaja više paralelnih radnji... ne, ona nam prije svega pokazuje koliko je u stvari Vietti hrabar scenarist i koliko okrutan može biti prema likovima od kojih je neke i sam stvorio.

Ta okrutnost i nemilosrdnost, ako je vješto izvedena, tjera čitatelja na sažaljenje i pobuđuje osjećaje koji su daleko od ugodnih, a opet, bez nje nebi nas ova priča ostavila neravnodušnim. Nije to cheap emotional manipulation. Jednostavno, u ratu nema happy endinga. Posljedice će biti okrutne i neprihvatljive, i Vietti nam to bolno uvaljuje u facu, kao i Yoshiyuki Tomino u Mobile Suit Gundamu prije njega, i još prije Oesterheld u svojemu Eternautu.

28.01.2016
    22:28:00 sati
  • Jerry Krause

10, 10, 10, 10

Sami vrh serijala!! Neopisiv je osjećaj jednog zagriženog NN fana dočekati ovo izdanje u ruci. Nešto što smo prije nekoliko godina mogli sanjati. I možemo biti sretni što imamo privilegij redovnog praćenja ovog fantastičnog serijala.

Vietti ne da je odličan scenarist, Vietti je grandiozan. Nakon početnog građenja priče u prve dvije epizode ova knjiga nam donosi rasplet toliko očekivanog rata između Zemlje i orbitalnih stanica. Jednostavno, epizode se čitaju u dahu, a kraj je nešto najspektakularnije što smo dosad mogli vidjeti u Bonellija. Uz naravno, fantastični De Angelisov crtež.

Ako smo u Sagi Alfa imali veliki zaokret u serijalu, ovdje Vietti sve izvrće na kvadrat. Nije tu samo riječ o sudbinama Hadije i drugih agenata već i o slici cijelog grada kao i cijele planete koju je prouzročio pad Uranije. Vietti se ne libi još jednom promijeniti cijelu sliku serijala dajući mu novu svježinu. Na naše veliko zadovoljstvo!

P.S. Na kraju je morala pasti koja suza, ali jbga, bilo je jače od mene. Treba uživati u ovome. teško da ćemo naići na išta bolje.

03.02.2016
    12:29:00 sati
    Jerry Krause
  • Ukupna ocjena 47%

4, 4, 5, 8

meni je ovo cisto otaljavanje prosla, zali boze ovog angelisa. sramota za kljucnu epizodu . vieti je majstor praznine teatra

07.03.2017
    16:07:00 sati
  • risbozg

10, 10, 10, 10

Cisti uzitak

14.01.2018
    23:07:00 sati
    risbozg
  • karuro

10, 10, 10, 10

Odlicna saga na koju se dugo spremalo. Nakon ovoga zavrsavam lagano sa kronoloskim pracenjem nathana i citam ga kako mi koja knjiga u knjiznici uleti. Veliki plus sto su se sa ovom sagom rijesili one 3 sestre pilotkinje. Bile su totalna i nepotrebna bezvezarija od likova u nn serijalu.

08.07.2019
    02:50:00 sati
    karuro

10, 10, 10, 10

Saga o Orbitalnim ratovima je ostavila za sobom odličan dojam.. Vietti nas je jako napeto i uzbudljivo vodio kroz cijelu priču, ne posustajući niti na jedan trenutak.. Nije se uopće libio ubiti nekoliko likova i time dodati još više napetosti epizode, ali i cijelog serijala.. Za sestre Ross i Lukea Sandersa još i razumijem (bilo je očekivano), ali Hadija, Nadia Galya i Patrick O'Shea su mi totalno iznenađenje.. A i Mr. Wolf.. Epizoda je to od koje mi zastaje dah prilikom čitanja.. Način Andyjeve izdaje i Hadijinog ubojstva je nešto što se ne zaboravlja..

Di Clemente se bogovski potrudio sa prvom epizodom i, koliko god da je omraženi crtač kojega ni ja baš ne volim previše, ne može se reći da nije odradio jako dobar posao.. De Angelis je maestro devete umjetnosti.. Crtež mu je odličan i jedino je on i mogao tu veliku završnicu tako dobro odraditi.. Naslovnice, također, bez premca, pogotovo mi je nekako naslovnica epizode "Dan junaka" vrhunska..

Od zamjerki, kojih je stvarno minimalno, složiti ću se sa komentarom kolege thekidea kada je komentirao nepotrebne i loše prikazane smrti sestara Ross.. Ok, razumijem da je poginula ona koja je bila sa Lukeom i razumijem da je poginula druga koja ih je otišla spasiti (ona koja je bila sa Nathanom).. Ali zašto je pobogu poginula i treća (ona koja je bila sa Brankom), odnosno zašto je ona uopće išla spašavat Lukea i svoju sestru, to nema smisla.. Jedini je mogući razlog da ih se Vietti napokon htio riješiti i nije to uspio drukčije izvesti, pa je, eto, tako ispalo..

09.11.2019
    16:03:00 sati

10, 10, 10, 10