Poslije apokalipse

NN LIB 55 | 282 str.

Tri su godine prošle od rata s orbitalnim postajama i pada Uranije na Istočni Grad. Tri godine tuge i očaja. Grad je devastiran, gotovo sve zgrade porušene i grad polako umire. S njim i Nathan koji pokušava ostaviti privid specijalnog agenta u novom ustroju grada na čelu s prokonzulima. Vijest o smrti Sare, svoje neprežaljene ljubavi, baca ga u vrtlog novih događaja u kojima mora surađivati sa senatorom Sawyerom da bi otkrio veliku zavjeru povezanu s genetičkim inženjeringom moćnog Neila Batesa...

• Poslije apokalipse - Tajni odred - Posljednji pozdrav
    NN LIB 55

• Dopo l'Apocalisse
    NN SR 162
  • La squadra segreta
    NN SR 163
  • L'ultimo addio
    NN SR 164

• Ovo je prva priča nakon burnog rata između Zemlje i orbitalnih postaja.
  • Prvi put radnja ne ide kronološki s godinama već su preskočene čak 3 godine od završetka rata.
  • Poznate su posljedice pada dijela Uranije na grad: 40% zgrada je uništeno, odnosno pretvoreno u prah, od preostalih 60% dvije trećine zgrada imaju oštećenja koja se mogu popraviti dok će se preostala trećina kad-tad morati srušiti, jer ne postoje uvjeti za normalan život. Zgrada Alfe koja je imala zaštitno polje sile jedina je ostala neoštećena u cijelom gradu.
  • Novi izgled grada nakon pada Uranije nadahnut je razrušenom Neo Tokyju iz Akire. I sama scena Nathana na motoru na str. 23 podsjeća na Kanedu, glavnog junaka ove poznate mange.
  • U 3 godine vremenske rupe štošta se u Nathanovom svijetu promijenilo. Legs i Al Goodman su napustili agenciju, Nathan se promijenio (tmurniji je i ljući), Nathanov odjevni izgled je drukčiji (odjeven je potpuno u crno uključujući i svoj poznati ogrtač) i promijenio je lokaciju stana.
  • Str. 36-44 vraćamo se u prošlost, neposredno nakon apokalipse u trenutak kad Nathan mora iseliti iz stana na novu lokaciju zbog teškog oštećenja zgrade.
  • Da bi se uspostavile kakve-takve snage reda u ovom sveopćem kaosu osnovan je prokonzulat kojim predsjedava vrhovni sudac u velebnim zgradama nazvanim Palača pravde dok ulicama vladaju snage reda, prokonzuli koji imaju mogućnost izvršenja kazne na licu mjesta, bez suđenja.
  • Funkcija prokonzula nadahnuta je poznatim strip serijalom Judge Dredd iz 1977. godine, a spomenimo i istoimeni film prema predlošku ovog stripa sa Sylvester Stalloneom u glavnoj ulozi.
  • Cijela stranica br. 15 gotovo je identična prvoj stranici iz prvog broja (NN SR 1 "Specijalni agent Alfe") što svakako nije slučajno. Čak je i situacija hvatanja kriminalca na djelu ista. Sve to znakovito predstavlja okretanje nove stranice, odnosno novi početak serijala u kojem zakone reda predstavljaju prokonzuli za razliku od samih početaka serijala kad su to bili specijalni agenti Alfe.
  • Duga je povijest odnosa Rogera Sawyera s Nathanom. Od nekadašnjeg nadređenog i uvaženog suradnika napetost u Sawyerovom odnosu s Nathanom je započela u epizodi o Golf Clubu NN SR 52/53 "Ljudska meta", a nakon toga se samo zaoštravala, prvo u gigantu NN G4 "Ustanak", a zatim u epizodi NN SR 102 "Pjesma za Saru".
  • Sawyer je također imao glavnu ulogu u postavljanju Solomona Darvera na čelo agencije Alfa (NN SR 125 "Tko je Solomon Darver).
  • U ovoj epizodi saznajemo da Sawyer boluje od sindroma Xaviera Cooka, odnosno bolesti preuranjenog starenja (str. 233), a malo prije doznajemo da je i Sara povezana s ovim sindromom, ali na drugačiji način (str. 192). Isto tako doznajemo jednu veliku tajnu kao posljedicu njihovog burnog odnosa od prije 18 godina.
  • Upoznajemo novog Nathanovog neprijatelja, multimilijardera Neila Batesa i njegove malverzacije s genetičkim inženjeringom i kloniranjem. Rekonstrukcija pamćenja se u klonova kod Batesove metode odvijala na prirodan način uz poticaj mnemoničke mape njihove DNK. Ova metoda nema ništa zajedničko s Jinxovim računalnim strojem sa živućim proteinima (NN SR 76/77 "Feniks"), a možda je sličnija studiji profesora Dermodyja u NN SR 89 "Prošli životi".
  • Str. 5, 2. vinjeta i str. 215, 2. vinjeta, vidimo na katu Batesovog ateljea drvorez "Veliki val kod Kanagawe" čuvenog japanskog umjetnika Katsusike Hokusaija.
  • Str. 40, fotografija s odmora potječe iz događaja ispričanih u NN SR 18 "U ponoru pamćenja" dok je slika na str. 41 s policijskim kolegama viđena u almanahu iz 1996. godine "Mladi dani Nathana Nevera (NN LIB ALM 2/b).
  • U cijeloj trodijelnoj priči Sigmund se nije niti jednom pojavio što je vrlo iznenađujuće s obzirom da je agent koji se uz Nathana najčešće pojavljivao u serijalu.

Dugo sam se lomio bih li se uopće upustio u pisanje ove recenzije. Razloga ima mnogo, od borbe s vremenom, motivirajućeg faktora, važnosti epizode koja predstavlja ključnu prekretnicu u serijalu pa sve do pomisli da je recenziju do pola bio uradio prerano preminuli član ove naše stripaške zajednice i moj veliki virtualni prijatelj thekide. Da, mislim da je ipak taj emotivni faktor bio glavna kočnica koja me je sprečavala da se uhvatim recenzije. Pomisao da recenzija bude dostojna zamišljenog thekideovog djela koji bi, siguran sam, još jednom predao cijelu svoju dušu u pisanju recenzije kočila me je da se prihvatim pisanja. Ali evo, ipak je tu pred vama osvrt na jednu od najbitnijih epizoda cijelog serijala. Uz to, u ova postpandemijska vremena i baš prigodna da osjetimo postapokaliptičnu atmosferu nakon "Orbitalnog rata" i pada Uranije na Nathanov grad.

"There is a crack in everything..."
U svemu ima pukotina...

Uzrečica je to koja se uvukla u svaku poru Nathanovog grada. Zaboravite sve što ste zapamtili o Nathanovom svijetu, jer upoznat ćemo se s potpuno novim smjerom u serijalu. Ako smo se u prvom zaokretu u "Sagi Alfa" suočili sa šokantnim tajnama unutar same agencije ovdje je taj zaokret na punu većoj razini. Ovo je jedan potpuno novi svijet koji se mora suočiti sa svim posljedica svojih pogrešnih odluka i postupaka. Samo jedan mali podsjetnik za one manje upućene. Suludi rat Zemlje s orbitalnim postajama, a zbog čega drugog do zbog novca i prirodnih resursa zbog kojih je došlo do velike netrepeljivosti koja je godinama klijala dok nije proklijala (uostalom, sama pomisao na rat asocira na besmisao ljudskih umova) donio je za posljedicu besmisleni, luđački čin predsjednice orbitalnog senata Ade Morgan kojim je usmjerila cijelu uništenu orbitalnu postaju Uraniju iz svemira na East City. Kataklizma je bila neizbježna s milijunima žrtava. Sve je to moglo biti i još apokaliptičnije da nije bilo agenata Alfe i njihove žrtve koji su uz pomoć Mister Alfe uspjeli jedan krak postaje prebaciti na pučinu mora dok je dio Uranije ostao u svojevrsnom limbu.
I sad se konačno vraćamo na razdoblje poslije apokalipse. Znakovito, prvi put od početka serijala ne pratimo kronološki po godinama Nathanov svijet. Prvi put imamo rupu u kronologiji NN svijeta i to od čak tri godine. Zanimljiva odluka autora, ali očigledno su htjeli ostaviti malo zraka i prostora i staviti odmak od prethodnog turbulentnog razdoblja i otvoriti novu stranicu Nathanovog svijeta. A taj svijet, možemo ga svi lako zamisliti. To više nije onaj svijet s bezbroj futurističkih zgrada i auta, isprepletenih razina i letjelica. To je sad svijet velikih ruševina, to je samo neizmjerna zajednička grobnica ispunjena vodom u kojoj su pomiješani ostaci zgrada i onih koji su se nalazili u njima.

"Ovdje radovi nikad ne prestaju... Zaustavit će se tek kad se na ovom vodenom zrcalu bude nalazilo pravo groblje... Mjesto mira, na kojem će počivati ostaci svih onih koje bude moguće identificirati, neovisno o religiji kojoj su pripadali."

Četrdeset posto zgrada je uništeno, odnosno pretvoreno u prah kad je Uranija pala na metropolu. Od preostalih šezdeset posto dvije trećine zgrada imaju oštećenja koja se mogu popravit dok je najveći problem preostala trećina. To su zgrade koje će se kad-tad srušiti, jer ne postoje uvjeti za normalan život.

Oproštaj sa starim stanom

"Kako to objasniti onima koji žive u njima?" - pita se klonuli Nathan, nemoćan u novonastaloj situaciji. I Nathan je žrtva ove situacije, morao se preseliti iz svog stana na novu lokaciju i ostaviti bezbroj uspomena. Ono što se pojavilo u njegovom i životu svih preostalih ljudi su pukotine. Pukotine su postale način življenja, od najvećih nadanja pa sve do najobičnijih sitnica. Odatle i fraza koja se ukorijenila u životima ljudi - "U svemu ima pukotina..."

Ogromni krater u Istočnom Gradu

Prokonzulat, novi ustroj poslije apokalipse

Jedina neoštećena zgrada u strahovitom padu Uranije, kao što je poznato, bila je zgrada Alfe. Ali agencija Alfa više nema takvu moć kao što ju je imala prije rata. Možemo samo zamisliti sav taj kaos koji je izbio neposredno nakon pada postaje. Ogroman porast nasilja u Istočnom Gradu, doslovno anarhija koja zavladala zahtijevala je užurbane postupke snaga reda. Nakon što je poginula Nadija Galyja, bivša predsjednica Vijeća sigurnosti i agencija Alfa kao produžena ruka Vijeća sigurnosti izgubila je svoj utjecaj među snagama reda i tek se treba presabrati. Teške posljedice rata su pogodile i Alfu. Smrt četiri agenta, odlazak originalne članice agencije, Legs Weaver, odlazak Ala Goodmana, dobroćudnog agenta Alfe koji zbog svoje obitelji nije više mogao izdržati pritisak, nervozni Nathan koji ni sam ne zna u kojem će smjeru okrenuti svoj život, sve su to mučni problemi koji opsjedaju Solomona Darvera na čelu agencije.
Nove snage reda sad su prokonzuli koji imaju mogućnost izvršenja kazne na licu mjesta, bez suđenja (odmah ide asocijacija na serijal "Judge Dredd"). Nadležno tijelo zove se Prokonzulat kojim predsjedava vrhovni sudac u Palači pravde (Justice towers) i oni trenutno imaju potpunu vlast u svojim rukama. To izrazito teško pada gnjevnom Nathanu koji im se, kad god se ukaže prilika, suprotstavlja pod cijenu velikih sankcija. Sve to Darver pokušava kontrolirati, ali Nathan je gotovo u potpunosti bez kontrole. Posljednje godine u kojoj grad umire u agoniji ostavili su velikog traga na njemu. To više nije onaj Nathan na koji smo navikli, ovo je bijesni Nathan, s ogromnim ožiljkom na duši kojeg ne mogu zaliječiti niti Darver niti preostali prijatelji iz agencije. I sve je teže nositi se s time...

Sukob s prokonzulima

Ponovni ulazak Sare u Nathanov život

Sara McBain je Meddino čedo, lik odvjetnice koji je obilježio najveći dio Nathanovog života. Može se reći da je Sara svojom pojavom oblikovala Nathanov karakter i sve ono što nosi u sebi sadrži događaje u kojima je Sara odigrala glavnu ulogu. Sjetimo se samo teške Nathanove sudbine u mladosti i ljubavnog trokuta u kojem je sudjelovala i Sara, a koji je na kraju doveo do brutalnog ubojstva Nathanove žene. Medda od početka serijala gradi Sarin lik i suprotstavlja ga Nathanu. Nathan je jednostavno ne može zaobići i koliko god pokušavao formirati svoj život bez nje ona je uvijek tu negdje. I kad mu je bilo najteže, ona se tu negdje pojavi i unese dašak pozitivnih emocija u njegov život.
Ne možemo kriviti Saru za ubojstvo Laure, Nathanove žene, jednostavno rečeno, splet okolnosti plus krhkost ljudskih duša koje se u nekom trenutku nisu mogle othrvati svojim nabujalim emocijama učinile su situaciju nepovratnom. Nakon svega toga, Medda je Saru svako malo ubacivao u njegov život podižući tenzije i emocije među njima. U jednom trenutku se činilo da će Nathan napokon s njom pronaći onu izgubljenu sreću, ali uvijek se nešto ispriječi i odgurne njihove putove u suprotnim smjerovima.
I zamislite sad situaciju nakon apokalipse i pada Uranije na grad, Nathan dolazi u svoj novi stan, onako tmuran i depresivan kakvog ga nikad dosad nismo vidjeli, pali tv i na vijestima saznaje da je Sara poginula u automobilskoj nezgodi. Teško je i opisati te emocije, tu gnjev koja se sručila na Nathana. Medda ovdje fantastično vlada scenarijem, ta bol koju Nathan osjeća može se tako osjetiti. Možemo sad zamisliti da će Nathan prevrnuti i nebo i zemlju dok ne otkriju što se točno dogodilo. I teško da ga mogu spriječiti i Darver i Branko da ne provede vlastitu istragu.

Nevjerica

U tome će mu pomoći još jedna osoba koja je obilježila Sarin život. Senator Roger Francis Sawyer, izrazito moćan čovjek koji je imao velikog utjecaja u Sarinom životu i često podapinjao njen odnos s Nathanom zna nešto više od samog Nathana u vezi Sarine smrti. Ima informacije koje bi jako mogle pomoći u istrazi i odlučuje kontaktirati Nathana. Iako nevoljko, Nathan nema izbora i prihvaća Sawyerov prijedlog priključujući se njegovom timu u istrazi. Dijelom zbog toga da vidi što Sawyer smjera, a dijelom da se riješi Darverovog utjecaja i pokušaja da ga spriječi da istragu obavi na svoj način.

Neil Bates i genetički inžinjering

Moćni ljudi i multimilijarderi su uvijek imali važnu ulogu u Nathanovom svijetu. Novac pokreće svijet, pa tako i u ovom postapokaliptičnom svijetu novac i moć izraženiji su nego ikad. Pogotovo kad se živi u visokorazvijenom tehnološkom svijetu gdje se praktički, ako se ima sredstva, može igrati Boga i gotovo postići vlastitu besmrtnost. Velika je lista Nathanovih sukoba s raznim moćnicima gdje je većinom izvlačio deblji kraj. Najčešće je to bila nemogućnost da ih potpuno privede pravdi, jer su toliko zaštićeni da često Nathan okrzne samo vrh sante leda velikih zavjera. Medda je ovdje izvukao jednog novog multimilijardera koji je postao moćniji nego ikad u ovo postapokaliptično vrijeme. Neil Bates se obogatio na području genetičkog inžinjeringa i vrlo se malo zna o njegovim stvarnim pokusima na kojima radi. I sad preko senatora Sawyera želi progurati novi zakon o genetici na prijedlog senatorice Foreman. Još jedan, dakle, beskrupulozni poslovni čovjek koji ima svoj cilj kojeg se slijepo drži ništa ne prepuštajući slučaju. Medda je stvorio jaki karizmatični lik koji naizgled potpuno vlada situacijom i drži sve u svojim rukama u svom paklenom planu.

Neil Bates

Međutim njegovi putevi će se ispreplesti s Nathanovim u istrazi oko Sarine smrti. Sawyerov tim na čelu s Nathanom čini šarolika ekipa i živopisni likovi: glavni operater Wes Redding, informatičarka Vera Mills te policijski forenzičar Mark Greenberg. Prva lokacija na koju dolaze je planinsko područje Deer Horn gdje je Sara zadnji put boravila i tu otkrivaju dokaze za vremensku nepodudarnost Sarine smrti. Naime, Sara nije mogla istovremeno biti na Deer Hornu i Istočnom gradu gdje su je pronašli mrtvu. Tada se otkriva klupko zavjere u kojoj glavnu ulogu ima Neil Bates, a to Nathana vodi u vrtlog čudovišnog svijeta kloniranja i genetičkih manipulacija u kojem Sara ima ključnu ulogu. Nathan će se sa svojim timom morati suočiti s velikom prijetnjom, ali nema izbora ukoliko želi uopće vidjeti Saru živu. Ako je uopće živa...

Medda na svom autorskom vrhuncu

Teško je scenaristički zamisliti nešto bolje od ovoga što nam je Medda predočio. Uvodna epizoda, uzmimo je za primjer, ostavlja bez daha. Možemo osjetiti u prsima svu tu tugu i nemoć koja je pogodila Nathanov svijet. A tek Nathanove osjećaje. Sav taj njegov gnjev koji mu kola umom, svu tu tjeskobu koja mu para dušu, ali on i dalje sve to stoički nekako podnosi. Njegov odnos s kolegama agentima, flashbackovi iseljavanja iz starog stana, vraćanje na trenutak kad je upoznao Saru, sve to Medda tako majstorski postavlja da svaka scena oduzima dah. Bezbrojne emocije u svakom pogledu, izrazu lica ili nekom pokretu ostavljaju bez riječi. Iako su nam čak tri kronološke godine amputirane u serijalu, mi ih lako možemo osjetiti. Osjećamo svu tu bijedu koja je pokorila grad, svu tu nemoć da se kako-tako omoguće uvjeti za život u gradu koji polako, ali sigurno odumire. Ponajviše je osjećamo u Nathanovom izrazu lica, njegovoj gorčini koja je neizmjerna.
U svemu tome Medda je postavio središnji zaplet oko navodne Sarine smrti oko koje se otkriva velika zavjera još jedne multinacionalne kompanije u vlasništvu Neila Batesa. Bates nije klasični zlikovac, drskog lica koji želi pokoriti svijet već više jedan lucidan, hladnokrvni moćnik mlađahnog izgleda koji točno zna što želi i ne preza ni od čega da taj cilj i ostvari. Ovdje posebno možemo istaći njegovu desnu ruku i klona bivšeg marinca, Kurta Detweilera, vrlo sposobnog Batesovog plaćenika s telekinetičkim moćima. Medda izrazito dinamično vodi radnju kroz sve tri epizode, bez praznog hoda do samog kraja gdje ostavlja neka nerazjašnjena pitanja što je i logično s obzirom kakvog je moćnog neprijatelja Nathan imao ispred sebe. Vidjet ćemo tek da li će se karizmatični Batesov lik pretvoriti u nešto više od običnog neprijatelja.

Tajni genetički laboratorij

Moramo spomenuti simbolično i emotivno zatvaranje još jednog poglavlja u serijalu, oko senatora Sawyera. Lik koji prati Nathana od samog njegovog početka, s kojim je Nathan imao dugu povijest trzavica i sukoba. Koliko god njih dvojica bili različiti, Sara je bila nit koja ih je duboko vezivala. To je Nathan na kraju i shvatio.

Nathan s bolesnim Sawyerom

"Koliko god nam se sviđalo tako razmišljati, naš neprijatelj nikad nije u potpunosti naša suprotnost... Naime, naš najgori neprijatelj zapravo je poput odraza nas samih... Odjednom je sve jasno... ODRAZ... Ja sam kao Sawyer... Sawyer je kao ja... On je kao ja... On je kao ja!"

Napokon, i Nathanova veza sa Sarom na kraju ostaje otvorena. Otvorena za svaku moguću evoluciju. Ono što znamo na kraju priče je da je ta pukotina praznina koju treba popuniti. Na koji način trenutno nije bitno, bitan je optimizam da se može popuniti. I to je ono što drži Nathana i Saru u vremenu koji slijedi.

Olivaresova crtačka bravura

Da bi se vizualizirala ova dosta zahtjevna arhitektura priče, s teškim emocijama potreban je baš vrhunski majstor koji će se potpuno unijeti u priču. Giancarlo Olivares perfektno je obavio zadatak. Ovo je bila njegova psihološki savršena interpretacija izrazito zahtjevne priče. Vidljivo je da se Olivares iznimno duboko unio u priču otkrivši sve njene skrivene strane i zakutke koje na prvi pogled ne možemo vidjeti. Izrazi lica, emocije, pozadina, postapokaliptična atmosfera, retro scene iz prošlosti, sve ono što smo očekivali od ovakvog crtača, Olivares je čak i premašio. Gotovo se u potpunosti možemo unijeti svaku Nathanovu emociju, svaki njegov pokret, a tome najviše doprinosi kadriranje scena koja je u nekim trenucima dovedena do savršenstva. Možemo samo uživati na ovakvom umijeću i prepustiti mu se uživajući u stripu.
U skladu s crtežom i De Angelis se izrazito potrudio s prvom naslovnicom koja baš simbolički označava novo poglavlje Nathanovog svijeta. Dovoljno je pogledati Nathanov izraz lica na kojemu se praktički sve ocrtava. Sav taj gnjev, svu tu tugu koja koja tišti njegovu dušu u ovo novo doba. Fantastično i emotivno do krajnje srži. Druge dvije naslovnice više su akcijske i nisu toliko snažne kao prva, ali nećemo kvariti dojam, pa ćemo i ovdje ostaviti najvišu ocjenu.

Nakon svega...

Vratimo se za kraj ovog briljantnog Meddinog djela na onu sad već poznatu uzrečicu o pukotinama Nathanovog svijeta. Koliko god priča bila depresivna, tužna i s teškim emocijama Medda nam na kraju ipak ostavlja svjetlo na kraju tunela i nudi dašak optimizma. Baš te pukotine su izvor nade iz koje se može razviti bolje sutra. Bolje sutra novog doba, jer dok ima i malo mogućnosti da svjetlo dopre kroz pukotine ljudskih duša time se stvara i nada da se može stvoriti bolji svijet. Ljudski duh je nepokolebljiv bez obzira koliko ga šamarali kroz život i to nam Medda želi poručiti. Postoji to svjetlo na kraju tunela, na ljudima je samo da ga pokušaju slijediti. Jer nada je ono što ljude drži. Jer...

"U svemu ima pukotina... U svemu... I tako ulazi svjetlo..."

NN LIB 54 Pad Uranije

NN LIB 56 Džungle Marsa

• karuro

8, 7, 8, 8

Odlicno prikazana situacija nakon rata i posljedice nastale istim. Sama radnja oko Sare i nije mi nesto posebno. Klasicno dobra epizoda.

23.05.2020
    23:23:00 sati
    karuro
  • Ukupna ocjena 99%

10, 10, 10, 9

26.07.2020
    19:15:00 sati
  • Ukupna ocjena 99%

10, 10, 10, 9

natana sam pratio tokom 90tih, ovo posle sam ispratio pricu iz prva tri giganta, epizode vezano za njih iz redovne serije. i tu i tamo poneku epizodu koja mi se cinila posebnom, onaj vieti mi je prosto necitljiv + glup. elem, sa ovom odlicnom epizodom napustio sam nevera, bolje nije moglo. drago mi je sto je to veliki meda, drago mi je sto je to veliki olivares.

26.07.2020
    19:33:00 sati

10, 10, 10, 10

Za početak, samo kratak ispravak recenzenta u zanimljivostima: Sigmund se pojavljuje u ovoj priči, na stranici broj 228, zajedno sa Brankom i Darverom, makar samo na četiri strane..

Nikad mi nije žao novaca za novog Nathana kojega do sada nisam čitao, pa tako ni ovaj put.. Jedna fenomenalna epizoda u kojoj nam Medda prikazuje sav očaj i tugu razrušenog Grada, tri godine poslije apokalipse.. Puno toga se mijenja u serijalu i to je ono što čini srž Nathana i što predstavlja veliku osnovicu ovog serijala.. Promjene.. Glavni likovi umiru, Nathan se seli, neki odlaze iz agencije, Alfa više nije glavna.. Velike promjene u serijalu, a zbog kojih je serijal i dalje napet i uzbudljiv.. Ova priča, sa Sarom i Neilom Batesom mi je odlično sjela i smatram je vrhunskim ostvarenjem devete umjetnosti.. Olivares je majstor svog zanata, a crtež mu je besprijekoran.. Možda bi samo De Angelis mogao ovakvo nešto napraviti, ali na istoj razini kao i Olivares, ne bolje.. Naslovnice su jako lijepe, napete i dramatične, a opet tužne i nekako nostalgične.. Ova epizoda svakako zaslužuje samo najbolje ocjene..

08.08.2020
    12:32:00 sati