Smrt u svemiru

NN LIB 62c | 94 str.

U blizini Marsove orbite pojavio se dio East Cityja koji se bio raspršio i nestao nakon pada dijela Uranije tijekom Orbitalnog rata. Nathan ide s Brankom i Linkom te novom vanjskom suradnicom, pilotkinjom Monique Zamara u misiju spašavanju dragocjenih vojnih patenata iz trezora jedne velike banke koja se nalazila u tom dijelu grada. Tu će se morati suočiti sa smrtonosnim obrambenim sustavom trezora, ali i s nekim uljezima koji su ovdje zaglavili.

• Arktička baza- Zarobljenici košmara - Smrt u svemiru
    NN LIB 62

• Morte nello spazio
    NN SR 185

• Saznajemo gdje je nestao jedan dio East Cityja nakon što je dio Uranije pao na vrhuncu Orbitalnog rata. U trenutku kad se najveći dio Uranije dematerijalizirao pomoću tehnologije Mister Alfe isto tako je nestao i taj dio grada koji se ovdje pojavio u blizini orbite Marsa.
  • Još se ne zna gdje je nestao Mister Alfa kao i gdje je nestao najveći dio Uranije koji nije pao na grad. Odgovor na nestanak ovog dijela Uranije pronaći ćemo uskoro u epizodi "Izazov u nepoznatome" (NN SR 189).
  • Str. 216, Vietti nas ponovno podsjeća na žrtvu Lukea Sandersa i sestara Ross koji su poginuli u pokušaju pokretanja teleportacijskih uređaja kako bi omogućili da se izbjegne udar Uranije na Zemlju.
  • Agencija Alfa je pronašla vanjske suradnike pilote za svoje misije nakon pogibije sestara Ross (podsjetimo se da su koristili i Jerry Lonea na brojnim zadacima). Gradska firma Walkyrie Company počinje surađivati s agencijom i u svrhu ovog zadatka angažirana je atraktivna pilotkinja Monique Zamara.
  • Ime Walkyrie potječe od određenih božanstava iz nordijske mitologije, a proslavio ih je čuveni Wagner u svom slavnom opernom monumentalnom djelu "Prsten Nibelunga".
  • Moniqueina sestra zvala se Lysa, a izgubljeno dijete u svemiru Ysa. Iako ih je Gradin gotovo identično nacrtao ipak se čini da nije riječ o istoj osobi već da je riječ o spletu slučajnih okolnosti.
  • Str. 222, kroz maštariju malene Yse Vietti nas upućuje na prisjećanje na mladog genija robotike Yurija iz jedne poznate priče iz edicije Agencija Alfa. Riječ je o epizodi "Čelični stijeg" (AA 7).
  • Str. 293-294, Ysa se susreće sa svojim idolom Jurijem koji prisilno živi na jednom izoliranom otoku.
  • Ovo je tek prva Gradinova samostalno nacrtana epizoda u regularnoj seriji. Najčešće smo ga mogli vidjeti u paru s Jacomellijem u ediciji AA i to u poznatim epizodama AA 3 "Nebeske rijeke" i AA 5 "S onu stranu galaktike". Samostalno je crtao i MAXI 5 "Zarobljenici svemira".

Prva asocijacija na pojam znanstvene fantastike jest da se događa u svemiru i njegovim prostranstvima. Iako je Nathanov serijal u prvom redu SF serijal najveći dio epizoda se dešava na dobroj staroj Zemlji gdje se mogu vidjeti brojni SF elementi iz ove postapokaliptične budućnosti. Isto tako na Zemlji su autori dali slobodu da se mogu miksati brojni drugi događaji stvarajući od ovog serijala raznoliko bogatstvo žanrova. Sve je to sasvim u redu i vjerujem da većini čitatelja odgovaraju tematike koje se događaju na Zemlji, pa tako i vašem vjernom NN recenzentu. Ali isto tako mi zaigra srce kad naiđe na pravu rasnu SF epizodu koja se događa u svemiru. Jer ipak nema ničeg boljeg od čistokrvne SF priče koja daje ovom serijalu jednu dimenziju više.

Vidjeli smo to, uostalom, u gigant ediciji kod Serrine i Viettine trilogije i tu se ne može čovjek ne složiti oko toga da je to ono pravo što očekujemo svaki put kad čitamo Nathana. U posljednje vrijeme baš se i nismo usrećili s takvim svemirskim epizodama prvenstveno zbog toga što je puno lakše napisati neku priču s mjestom radnje na Zemlji dok su one priče u svemiru puno zahtjevnije. Ako izuzmemo Viettija mogli smo jedino čitati neke Vignine svemirske epizode, ali one nas, tipično za Vignu, i nisu baš nešto pretjerano usrećile. Ovaj put smo dobili priču iz Vettijeve radinosti i odmah možemo pretpostaviti da ćemo dobiti nešto dobro.

I to jako dobro, rekao bih, jer ovo svakako nije tek jedna obična epizoda da popuni serijal. Prvu stvar koju trebamo imati na umu jest da je ova priča dio velike slagalice oko događaja koji su se dogodili nakon prvog pada Uranije na East City. Podsjetimo se da su Alfini agenti uspjeli uz tajanstvenu tehnologiju Mister Alfe djelomično spasiti grad od još veće apokalipse tako što se najveći dio Uranije dezintegrirao negdje u nepoznatu dimenziju (gdje je taj dio točno nestao vidjet ćemo u epizodi NN SR 189 "Izazov u nepoznatome"). Manji dio koji je ipak pao napravio je golemu štetu za grad s milijunima mrtvih, a neki dijelovi grada su potpuno nestali. E nas bi sad u tom kaosu moglo zanimati gdje su nestali neki dijelovi grada. Odgovor nalazimo u ovoj epizodi. Naime, udarni val energije koji je dematerijalizirao Uranio raspršio je jedan dio grada i povukao ga tko zna gdje. Ovdje saznajemo da se pojavio u dalekom svemiru i to u blizini orbite Marsa.

Atraktivna Monique Zamara

Tu počinje naša priča. Saznajemo da je Agenciju Alfa angažirala jedna moćna banka, East Coast Bank, da izvuku iz trezora tog dijela grada koji se raspršio u svemiru iznimno vrijedan i skup patent. Nathan s Brankom i Linkom u tu svrhu polazi u svemir s pilotkinjom, zaposlenicom poznate gradske firme Walkyrie Company. Monique Zamara je atraktivna plavuša koja u biti zauzima mjesto pokojnih sestara Ross i koja bi svojim pilotskim vještinama trebala odvesti agente Alfe na pravo mjesto u tom opasnom dijelu svemira. A tu neće ići sve glatko, jer osim što očekivano moraju naletjeti na smrtonosni obrambeni mehanizam banke neočekivani gosti na tom mjestu su i svemirske skitnice, odnosno lutajući rudari u potrazi za vrijednim plijenom. A među njima u nevolji se našla i Ysa, hrabra djevojčica koju, izgleda, samo Nathan može spasiti.

Nestali dio grada u svemiru

Izrazito dinamična epizoda koja se lagano i brzo čita. Neću reći da ostavlja bez daha, ali prekaljeni autor kao što je Vietti svakako zna kako prilijepiti čitateljsku pozornost. U prvom redu ističe se pojava novih likova kao što je atraktivna pilotkinja Monique koja bi kao vanjski suradnik Alfe lako mogla pustiti korijen u serijalu. Zvuči nevjerojatno, ali u ovom svojevrsnom njenom predstavljanju u serijalu više smo se uživjeli u njeni lik nego što je to Serra uradio sa sestrama Ross. Ovdje upoznajem tek djelić njenog karaktera u kojoj prednjači odvažnost i samouvjerenost u teškim situacijama, ali svakako da Monique ima veliki potencijal kroz buduće epizode. Da li će se to dogoditi imamo tek za saznati u dogledno vrijeme. Osim nje tu je i mala Ysa, djevojčica koja je zaglavila sa svemirskim lutalicama i koju je splet okolnosti doveo pod okrilje Agencije Alfa. Tu Vietti kombinira dijelove svojih narativnih linija s ovom pričom spajajući malenu Ysu s Yurijem, genijem robotike zarobljenog na posebnom otoku (vidjeti epizodu AA 7 "Čelični stijeg").

Nathan i ekipa u borbi s obrambenim dronovima

Sama priča nosi u sebi važan dio kontinuiteta nastalog kao posljedica pada dijela Uranije u "Orbitalnom ratu". U silnom onom kaosu nakon pada dijela Uranije na grad vrlo lako se mogla ispustiti činjenica da je i jedan dio grada potpuno nestao. Ovdje saznajemo gdje je on nestao. U jezovitom prikazu tog dijela grada u svemiru Vietti je napravio uzbudljivu priču u kojoj su Nathan i ekipa u utrci s vremenom kako bi obavili važan zadatak, a usput i spasili malenu Ysu koja je slučajno zaglavila na ovom mjestu. Svakako epizoda koja plijeni pozornost zbog svoje napetosti u SF okruženju kojeg se i nismo u posljednje vrijeme toliko nagledali. Jer zamislite samo što je Viettiju palo na pamet: opljačkati banku u svemiru. Sjajna i originalna ideja. Mlaka završnica možda malo kvari cjelokupni dojam, ali ipak je to i dalje vrlo dobra epizoda.

Spas u zadnji čas malene Yse

Zvuči nevjerojatno da je ovo tek prva Gradinova solo crtačka epizoda u regularnoj seriji. Dosad smo ga vidjeli uglavnom u tandemu s Jacomellijem gdje je postigao izvrsne rezultate. I dalje je to sasvim dobri Gradin s atraktivnim i oku ugodnim crtežom, čistih i jasnih linija potpomognut digitalnom tehnologijom. Izvrsni Viettijev scenarij samo je potvrdio raskoš njegova talenta. Stvarno je šteta što mu nisu davali više prilika u regularnoj seriji, a ne u nekim nebitnim edicijama te na Legs Weaver serijalu gdje je trošio vrijeme. Nažalost, vidjet ćemo i poslije da neće dobivati puno prilika u regularnoj seriji što se ne može oprostiti šefovima serijala koji očito imaju neke svoje razloge zašto ga tamo nema.
De Angelis je ovaj put napravio vrlo dobru naslovnicu, atraktivnu, atmosferičnu, baš u skladu s epizodom. Nathanova jeza u očima dok gleda plutajući grad u svemiru lako se može osjetiti i to je ono što uvijek očekujemo od De Angelisa. U ovoj epizodi je to baš pogodio, a i općenito mu odgovaraju naslovnice s tematikom u svemiru. Dokazao je to u prethodnim radovima.

Još jedan vrlo dobar Viettijev dio slagalice u ovom poslijeratnom razdoblju. Nakon tmurnog i depresivnog početka ovog razdoblja već smo došli u fazu kad možemo očekivati kulminaciju velikih stvari povezanih s nestankom najvećeg dijela Uranije. Vietti pametno i mudro plete mrežu oko toga i ova epizoda je bila sasvim zgodan dio te slagalice. Najveći plus cijele priče je autorova nevjerojatna ideja da se ide opljačkati plutajuća banka dijela grada u srcu svemira. Reklo bi se luda ideja, ali u ovom slučaju vrlo logična i sasvim inventivna od glavnog autora u serijalu koji je u ovom razdoblju bio na svom vrhuncu. A prave stvari tek nam slijede....

NN LIB 62a,b Arktička baza

NN LIB 63a Venus Sky-Lab

8, 7, 8, 8

Vrlo dobra i atmosferična priča koja je uz to poslužila i kao odličan forshadowing za ono što će biti konačni epilog s Uranijom. Jedini problem je što nekako prebrzo završi, mislim da je bilo potencijala da se radnja na dijelu grada koji pluta u svemiru mogla razvući i na dva nastavka i malo još poraditi na tajanstvenom tovaru po kojeg su Nathan i ekipa došli da epizoda bude i sadržajnija.

Gradin je gotovo identičan kao i njegov bivši crtački partner Jacomelli, samo što Gradinu bolje ide crtanje figura, odnosno ljudi. Šteta što nije bio češće korišten na redovnoj seriji.

28.05.2022
    21:29:00 sati

8, 7, 9, 8

Priča mi je ok. Sama ideja vrlo dobra. Slažem se s time, da bi sve skupa moglo biti i duže. Mjesto u svemiru, gdje su svi mrtvi, imamo dronove čuvare... to sve pruža puno mogučnosti za svašta. Crtež i naslovnica su mi odlični.

03.09.2022
    12:26:00 sati

• Rakoši!