Sara McBain

NN LIB 63 b,c | 192 str.

Poslušnici preminulog korporativnog magnata Neila Batesa vraćaju njegovog klona u život! Neobično ubojstvo u diskoteci Pinball navest će agente Alfe na trag tvrtki Pharmaglobal i njihovim ilegalnim eksperimentima. I dok novoklonirani Bates pokušava integrirati svoj identitet u novo tijelo, Nathanovu ljubavnicu Saru McBain unajmljuje Pharmaglobal kako bi riješili svoj sitni problemčić i istovremeno kako bi Bates izvršio osvetu nad njom i Nathanom…

C*10

• Venus Sky-Lab - Sara McBain - Djeca apokalipse
    NN LIB 63

• Sara Mc Bain
    NN SR 187
  • I figli dell'Apocalisse
    NN SR 188

• Priča je indirektan nastavak trostruke epizode „Poslije apokalipse“ (NN #162-164). Neil Bates aka B. Yonder poginuo je u prošlom nastavku, no njegov klon Nick Bates zauzima njegovo mjesto na čelu korporacije. Saru McBain smo također vidjeli zadnji put u #164. I saznali za njezinu vezu sa Sawyerom i kćer Elise. Naslovnica #187 zapravo je zadnja vinjeta od #167.
  • Oblomovljev sindrom – prema noveli „Oblomov“ ruskog pisac Ivana Gončarova iz 1859. godine. Prema glavnom liku te novele koji cijeli dan provodi u krevetu sanjareći i spavajući, umjesto živeći u stvarnosti - tako se opisuje stanje mladeži nakon Rata s orbitalnim stanicama. Zotox
  • Jedan od telepata, Ben, inspiriran je parcijalno Spidermanom. Njegova teta je June, a Spideyeva je May. Isto tako, Spideyev ujak zove se Ben, a roditelji su im obojici umrli. Ima nadljudske sposobnosti kao Spiderman. Ali Spiderman nije imao pirokinetičke sposobnosti!
  • Godina je 2109.
  • Diskoteka Pinball izgrađena je poput divovskog flipera! Najcool čizme u modi 2109. po novom kalendaru su Freewalk Gama i svaki tinejdžer ih želi!
  • Str. 149. citat - „Tako hoće ondje gdje se može, što god se hoće, zato odsad šuti.“ „Božanstvena komedija“

Što čovjeka čini čovjekom, a što čovjeka čini čudovištem?

Kad stari asovi pišu Nathanove priče, uvijek tu biva neka doza sjete, sjećanja naviru kroz stranice stripa. Najslabiju kariku Sardinijske trojke, Vignu, možemo zanemariti. Sanjara Serru možemo pustiti da sanja o nekom svojem Nathanu Neveru, svemirskom patroldžiji, Michele Medda uvijek biva s nogama čvrsto na zemlji. Iako je evoluirao od samih početaka u nenadmašnog scenaristu već duže vremena, Meddina zvijezda i dalje jarko sjaji. Uvijek s daškom melankolije, Nathanom kao tragičnim likom osuđenim na neuspjele veze i tragedije, provlači fini noir kombiniran s futuristikom ne zaboravljajući pritom obratiti pažnju na velika života pitanja. Ljubav, sreća, ljudskost…

Nick (Neil) Bates – sjetni klon

Portia Lawson – razočarana zaručnica

Iako je sam naslov prve epizode Sara McBain, i vidimo dva ljubavnika Saru i Nathana sučelice, oni su zapravo u pozadini priče. To je onaj melankolični element o kojem sam pričao u prošlom odjeljku. Nathan, neuspjeli otac, muž, ljubavnik nasuprot Sari, nepotkupljivoj i idealističkoj ženi koja iza sebe nosi biljeg propale majke, usamljenice koja se ne može skrasiti uz nekoga ili negdje. U prošloj epizodi saznali smo za ljubavnu vezu od jedne noći sa odvjetnikom Sawyerom koja je rezultirala trudnoćom. Sara je dala dijete na posvajanje, te i dandanas nosi grižnju savjesti zbog tog čina. A čini se niti da njena kćer Elise ne može preći preko toga. No, barem su i jedan i drugi iskreni. I ona i Nathan svjesni su da trebaju uživati u trenutku, jer oni kratko traju. Sara McBain je oduvijek bila Meddin lik i šteta što Medda nije ostao na serijalu kao aktivan scenarist. Mogao je još iznimno doprinijeti serijalu. Šteta koju nikako ne mogu prežaliti.

Izvrstan krimi zaplet s natruhama noira, što je uvijek bila Meddina odlika. Niže nekoliko paralelnih radnji koje kolidiraju jedna s drugom, da bi se na kraju spojile u jednu. Agenti Alfe istražuju tajanstveno ubojstvo u živopisnoj diskoteci Pinball, te uskoro kreću na trag trojke telepata koji bježe od kompanije Pharmaglobe. S druge strane, tu je novoklonirani Bates, koji se muči sa svojim starim/novim identitetom i pokušava izvršiti osvetu nad Nathanom i Sarom koju mu je nametnuo izvorni Bates. Batesova bivša zaručnica Portia Lawson izvršava posljednju volju preminulog Batesa, a ta je da se on klonira i nastavi operirati na način kao i otprije. Zapravo je zabavno gledati Batesovu transformaciju i kako se hladi odnos prema Ledenoj kraljici Portiji.

Bates i Upravni odbor B. Yondera

Ben, Kate i Andreas troje su moćnih espera, telepata koji su bili pokusni kunići na projektu Zotoxa, lijeka za tada čestu bolestu „Oblomovljev sindrom“. Naziv je dobila po protagonistu ruske novele „Oblomov“ pisca Ivana Gončarova. Simptomi sindroma su stalna pospanosti i bezvoljnost, jer je i Oblomov veći dio novele bio u krevetu i sanjario. Oni su produkt ondašnjeg društva, svaki sa svojom socijalnom pozadinom. Andreas je siroče, Kateini roditelji su neodgovorni i dane provode u orgijama i hedonizmu, a Ben živi s njegovom ujnom June. Njegova majka također je bila mutant s pirokinetičkim sposobnostima i umrla je kao pokusni kunić tražeći lijeka za svoju čudovišnost. Znamo kako su mutante, espere, telepate u Nathanovom društvu označavali kao čudovišta koja treba istrijebiti. No, je li grijeh biti drugačiji? Jesu li veća čudovišta oni nadljudskih i nedljudskih sposobnosti ili oni koji mrze one koji su drugačiji? Tolerancija je težak zalogaj prosječnom čovjeku, jer se ljudi plaše onog što izlazi iz prosjeka, iz standarda normalnosti. Scenarist ne propušta nijedan put kad klinci demonstriraju svoje moći i to protiv svoje volje onoj drugoj strani staviti u usta riječ „Vi ste čudovišta.

Što čini čovjeka, pita se Medda kroz lik Nicka Batesa? Originalni Bates bio je beskrupulozni poslovni čovjek koji nije mario za ljudske živote samo da bi ostvario svoje poslovne ciljeve. No novi klon sa starim sjećanjima osjeća se drugačije. Iako je svjestan svog izvornog identiteta, ne želi krenuti tim putem. Ne želi se osvetiti Nathanu. Ne želi svojom kompanijom uništavati, želi stvarati. I kad na kraju epizode upita Nathana. „DNK koju imam je Batesova. Onda, u čemu je razlika? Što me čini da budem ono što jesam?“ Što je ključno? DNK? Duša? Okolina?

Nathan i Sara

Već sam ranije izrazio svoje žaljenje što Medda više nije aktivni član scenarističkog tima. Njegove priče su jednostavno posebne. Nije nadljudski junak poderane košulje iz fantastičnih šund romana, kako je mogao završiti u Serrinim junaka. On je čovjek u noir svijetu budućnosti sa svim svojim manama i dobrim karakteristikama. I sa sjenom u očima. Nema konačno sretnog završetka ni kraja, treba jednostavno uživati u trenutku.

Na crtačkom planu Medda se upario još jedno s De Angelisom koji jednostavni rastura svojim crtežom. Ne volim ga previše na naslovnicama, ali kad radi interijer stripa, e tu se onda uživa. Omjer životnosti likova i realističnosti prisutan je na svakom kadru. S više nijansi sjenčanja i korištenja čiste linije i chiaro scura vinjete dobivaju novu dimenziju. Od prljavog crteža nemirne ruke daleko je odmakao. Kinetičkih linija nije se odrekao ni sada. Kao i za Meddom, također žalim i za De Angelisom, što također nije još više na serijalu.

Priča je završena, pouka je ispričana, Nathan, Sara i Bates iz ovog mogu izaći samo kao bolji i veći ljudi. No, jedna stvar će me sigurno mučiti u godinama koje dolaze na Nathanu. Gdje je završio Neil odnosno Nick Bates? Na beskonačnom odmoru u zlatnom kavezu koji mu je B. Yonder kompanija platila na Sunčanim otocima? Ili je nekako uspio preokrenuti ovu poziciju šaha i sudbinu koju su mu nametnuli njegovi suradnici i Batesova bivša zaručnica Lawson?

Nathan i Sara – još jednom, jer lijepo ih je gledati

NN LIB 63a Venus Sky-Lab

NN LIB 64/a Izazov u nepoznatome

• Jerry Krause

9, 10, 10, 9

Uh, koja dobra epizoda. Medda, stari maher, kao i uvijek obara s nogu i prava je šteta što je smanjio aganžman u serijalu. Izvrstan nastavak na briljantnu "Poslije apokalipse", ovaj put više baziran na temu genetičkog inžinjeringa, kloniranja i ESP moći koji su odlično uklopljeni u scenarij.

Da, reći će neki, sve je to već viđeno, ali ovo je ipak Medda i ne možeš odoljeti njegovom rukopisu. Dovoljno je vidjeti samo odnos Nathana i Sare, pa makar se samo gledali. Tu emociju koja pršti iz njihovog odnosa ne možeš dovoljno platiti da bi uživao u njoj.

De Angelis briljantan kao i uvijek sa svojim crtežom, a niti s naslovnicama ovaj put ne zaostaje puno. Uživancija od epizode.

23.08.2019
    00:01:00 sati