Izazov u nepoznatome

NN LIB 64/a | 94 str.

Istražujući tajanstvenu anomaliju na drugoj razini grada Nathana pogađa veliki val energije transportirajući ga u drugu dimenziju, u neku vrstu limba gdje je smješten preostali dio Uranije. Zajedno s njim upadaju i dvije ulične bande, Hopliti i Neotemplari predvođene moćnim tehnopatima. Nathan će morati pronaći način kako da se vrati doma istovremeno pokušavajući spriječiti napetost između ove dvije bande.

• Izazov u nepoznatome - Spirale multiverzuma - Grad tame
    NN LIB 64

• Sfida nell'ignoto
    NN SR 189

• Epizoda je svojevrsni prequel skorašnjoj "Vremenskoj sagi" koja slijedi kroz koji nastavak.
  • Gdje je nestao preostali dio Uranije tijekom Orbitalnog rata, odgovor će donijeti ova priča.
  • Hopliti i Neotemplari, nove dvije gradske bande predvođene tehnopatima čije smo djelovanje upoznali u dvodijelnoj epizodi "Gradske bande" (NN SR 170-171).
  • Erimantis i Outremer , vođe ove dvije bande opet će se susresti u skorašnjoj dvodijelnoj epizodi "Savez/Zakon krvi" (NN SR 192/193).
  • Ponovno imamo pojavu neke vrste limba, odnosno druge dimenzije slično kao što se Nathan našao zajedno s robotskim Martinom Mystereom u epizodi "Bezvremenski rat" (NN SR 65).
  • Str. 27., prva pojava tajanstvenog svjetlećeg bića koje će imati važnu ulogu u predstojećoj "Vremenskoj sagi".
  • Str. 63-65, Nathan pronalazi Lukeovu kacigu što vraća bolna sjećanja na poginule kolege iz Orbitalnog rata.
  • Već peta crtačka epizoda Patrizije Mandanici u regularnoj seriji. Prije ove je crtala NN SR 139 "Umjetni život", NN SR 153 "Vučje lice", NN SR 177 "Bijeli cirkus" te NN SR 182 "Tajna prostih brojeva".

Prije nego započnemo s recenzijom još jedne Nathanove epizode prisjetit ćemo se nekih važnih činjenica koje su vezane uz ovu priču. Dakle, dva su važna pitanja na koja bi svaki dobar poznavatelj NN univerzuma morao odmah odgovoriti:

Tko su tehnopati?
Gdje su završili ostali dijelovi Uranije nakon pada s orbite na Zemlju?

Za detaljniji odgovor o tehnopatima moramo se vratiti u razdoblje na vrhuncu Orbitalnog rata i to u trenutku pada dijela Uranije na grad. Svi se sjećamo strahovitih scena uništenja dijela grada čije su posljedice mogle biti i veće da je cijela orbitalna postaja pala na grad. Uglavnom, skoncentrirajmo se na trenutak udara. Točno u tom momentu pada Uranije dolazi do elektromagnetskog udara na sve one osobe koje su bile priključene za cyberprostor što je dovelo do promjena u neuralnoj strukturi ljudi, odnosno do prave pravcate mutacije tih osoba. Rezultat svega je da se dogodila unutarnja genetska promjena kod tih ljudi koja se čak može genetski prenijeti na buduće generacije. Takvi ljudi su nazvani tehnopatima zato što zahvaljujući tim promjenama mogu uspostaviti kontakt s bilo kojim informatičkim sustavom bez ikakvog sučelja, a uz to mogu istraživati cybersvemir bez ikakvih ograničenja. Vidjeli smo u dvodijelnoj epizodi NN SR 170-171 "Gradske bande/Tehnopati" kako se svaki od tih tehnopata, od kojih je većina njih bila dio informatičkog Sigmundovog tima u Orbitalnom ratu, uspio organizirati u svoje bande, a s kojima su bliski susret imali i Nathan i agencija.

Opet se vraćamo na čuveni pad dijela Uranije. Kao što znamo, Nathan i agenti su uz pomoć Mister Alfe koliko-toliko uspjeli smanjiti štetu tako što su najveći dio Uranije dezintegrirali, pa se postavlja logično pitanje gdje je točno završio taj najveći dio Uranije? U uzbudljivoj epizodi "Smrt u svemiru" (NN SR 185) vidjeli smo da se jedan manji dio Uranije zajedno s dijelom samog grada raspršio i pojavio u dalekom svemiru. Ali i dalje nad glavom visi pitanje gdje je nestao onaj famozni glavni dio Uranije?

Preostali dio Uranije u svojevrsnom limbu

Odgovor ćemo potražiti u ovoj epizodi. Fenomen iznenadne pojave anomalije s energijom izrazito visokog intenziteta u sektoru druge razine grada naveo je Sigmunda i Nathana da provjere o čemu je riječ. Tamo nailaze na sukob maloljetničkih bandi predvođenih dvojicom tehnopata. Na jednoj strani su Hopliti predvođeni Erimantisom, a na drugoj Neotemplari na čijem čelu je usijani Outremer. Izrazito visoka energija koja se oslobodila u sukobu dvojice tehnopata u interakciji s anomalijom stvorila je energetski val koji je izazvao prostorno-vremensko iskrivljenje i prebacio obje bande zajedno s Nathanom u neku vrstu limba, prostora izvan granica ljudskog shvaćanja i to u samo središte preostalog nestalog dijela Uranije. U toj drugoj dimenziji Nathan će pokušati pronaći način kako da se vrati zajedno sa sukobljenim bandama u stvaran svijet...

Hopliti vs. Neotemplari

Naizgled zanimljiva epizoda, s dosta elemenata koji bi mogli privući pozornost čitatelja. Tako bi se i moglo reći, ali samo za početni dio. Poslije, kad se stvari prebace u prostorno-vremenski procijep, u tu neku vrstu limba, baš sve i ne funkcionira kako bismo htjeli. Iskreno rečeno, pojam limba odmah budi asocijaciju na još jednu dvodijelnu epizodu u serijalu "Bezvremenski rat" (NN SR 64/65) u kojoj su se, prisjetimo se, Nathan i robotski Martin našli u sličnoj situaciji, samo što su s druge strane bili Atlantiđani. Očito autori kad se nađu u tom nekom prostorno-vremenskom procijepu ne znaju kako je održati zanimljivom. Tako i ovdje, Nathan se nalazi između dvije vatre maloljetničkih bandi prerušenih u nekakve vitezove i grčke ratnike čije vođe imaju neki svoj kult kojeg se slijepo drže. Obje bande su produkt narušenih odnosa nakon nove kataklizme koja je bila pogodila grad u kojem su se ljudi hvatali za neki oslonac stvarajući različite supkulture s nekim svojim kodeksom časti kojeg se slijepo drže. Erimantis je dobrodušan i plemenit momak s velikim tehnopatskim sposobnostima. Upečatljiva je scena u kojoj on hrabri svoje prijatelje pretvarajući njihov strah u nadu i odlučnost, u kojoj se jasno vidi njegov snažni karakter. Usijani Outremer sa svojim vitezovim Neotemplarima je puno agresivniji i s gotovo luđačkom težnjom da pokori sve ispred sebe. S tim svojim uzvišenim ludilom u nekim situacijama izgleda pomalo smiješno i groteskno.

Bolne uspomene

Ostini je očito imao zadatak napisati uvodnu priču prema "Vremenskoj sagi" koja je slijedila, ali isto tako i ne otkriti previše mnogo, a da sve stoji kao neka kompaktna priča. Svi elementi koji će biti važan kotačić u budućnosti serijala su tu: tehnopati, ostatak Uranije i iznad svega famozno misteriozno svjetleće biće u utrobi Uranije koje će i te kako imati veliko značenje za buduću sagu. Međutim, rezultat svega nije baš dojmljiv. Ostini kao da je žurio, pa je vidljivo je da su neki dijelovi brzinski napisani, bez neke velike razrade. Posebno se to vidi u samom završetku u kojem mu je očito nedostajalo nekoliko tabli da konkretnije završi epizodu. A tu je i onaj osjećaj, bar je to slučaj kod vašeg recenzenta, da kad se forsira s fantasy atmosferom kao da se skrene s postavkama NN serijala. Čim je radnja bila prebačena u tu neku vrstu limba odmah se izgubila draž praćenja priče.
Istina, postoje i upečatljive scene koje su obilježile Nathanov boravak na Uraniji. Pronalazak Lukeove kacige i mjesta pogibije četvoro agenata je jedna od njih, Ponovno proživljavanje tragične smrti svojih kolega svakako da popravlja sveukupni dojam.

Patrizia Mandanici postaje već standardni član NN staffa što je svojim crtežima sigurno zaslužila. I ovdje imamo oku ugodan, realističan i funkcionalan crtež koji je u službi samog scenarija. Prikaz Uranije u limbu solidno funkcionira s čistim i preciznim linijama. Ono što ipak upada u oči je nesnalažljivost u akcijskim scenama koje su dosta statične, a u nekim vinjetama i dosta kaotične. Ipak, nećemo joj previše zamjeriti s obzirom da kao pripadnica ženskog roda više naginju ka estetici, a ne akciji.
De Angelis i dalje u svom toplo-hladno ritmu. S tim da puno više prevladava ono hladno. Opet anoreksični Nathan u krupnom kadru, ovaj put sa zbunjenom facom dok u pozadini vire neke ruševine s obrisima nekih vitezova. Još jednom loše, debelo ispod razine na kojoj smo ga nekad navikli gledati. De Angelis nikako da se trgne s konstantnom kvalitetom svojih naslovnica.

Tajanstveno svjetleće biće unutar Uranije

Epizoda koja djeluje kao neki tranzit prema budućim događanjima. Ne daje neke odgovore, ali otvara mnoga pitanja vezana za kontinuitet. Ne može se reći da se Ostini nije potrudio i da nema nekih svojih zanimljivih scena, ali da je upečatljiva to svakako nije. Ali svakako je čitateljima jedna vrsta katalizatora za buduću veliku sagu koju svi nestrpljivo iščekuju.

NN LIB 63 b,c Sara McBain

NN LIB 64b Spirale multiverzuma

5, 5, 7, 7

Tehnopati su mi se odmah u startu od epizode "city gangs" činili kao nepotrebna ostinijeva implementacija u ovaj poslijeratni period, ponajviše jer je ta dvodijelna epizoda bila jedna od najslabijih, i jedna od slabijih ostinijevih općenito, u ovome periodu, ali ovo uvrštavanje ovih bandi koji kao da su ispali iz ludnice pa još smješteno u pomalo nerealni setting nije previše uvjerljivo. Kužim da je trebalo čitateljima nagovjestiti da je uranija još uvijek tu negdje u optjecaju te tako dati hint za završni čin, ali trebalo je to malo bolje smisliti.

22.07.2019
    12:23:00 sati

• Kraljica tame