Spirale multiverzuma

NN LIB 64b | 94 str.

Nekada je bio običan čovjek opsjednut s moći i zvao se William Campbell. Sad je postao nadnaravno biće s nezamislivom moći i zove se Kvantni čovjek. Poziva Nathana k sebi jer traži u njemu saveznika koji će mu pomoći u okončanju svog života. Ali prije toga Nathan će se morati suočiti s neočekivanim putovanjem u beskonačne spirale multiverzuma kako bi se približio samom umu Kvantnog čovjeka...

• Izazov u nepoznatome - Spirale multiverzuma - Grad tame
    NN LIB 64

• Le spirali del multiverso
    NN SR 190

• Prvo pojavljivanje Kvantnog čovjeka nakon Serrinog giganta "Paralalni univerzumi" (NN G9).
  • Nathan se pojavljuje u dva nova univerzuma, u jednom je stopljen s umom jednog tuđinskog bića, ratnika, a u drugom je u umu jednog vojnika, poručnika u nekoj alternativnoj verziji Zemlje.
  • Str. 117-118, Nathanov razgovor sa Sarom nagoviješta da je rat između Zemlje i Marsa vrlo blizu s obzirom na velike trzavice koje se događaju između ova dva planeta.
  • Četvrto Bormidino pojavljivanje u redovnoj seriji nakon epizoda "Gradske bande" (NN SR 170/171), "U ime pravde" (NN SR 176) te "Crni stroj" (NN SR 181).

Stotinu razloga zašto ne volim Kvantnog čovjeka:

- zato što je dosadan
- zato što je do zla Boga dosadan
- zato što je nedorečen
- izrazito je iritantan
- nedovoljno je razrađen karakter
- nevjerojatno loše iskorišten potencijal
- zato što se stalno ponavlja
- zato što većinom zijevamo u njegovim epizodama
- itd., itd., ...

Stvarno je fascinantno kako su autori uspjeli srozati jednog od potencijalno najopakijih likova s kojim se susrećemo u serijalu. William Campbell je doista bio dosta dobar materijal da se iz njega razvije efektan storyline. Sva ta priča koja se plela oko njega iz početka sasvim je dobro izgledala i Campbell je bio sasvim zanimljiv lik s velikom dozom tajanstvenosti koja je sigurno privlačila čitatelje u samom njegovom začetku. Kao vlasnik jedne od najmoćnijih multinacionalnih kompanija i svojim nastojanjem da malverzacijama putem genetičkog inženjeringa utječe na cjelokupno javno mnijenje (vidjeti NN SP 12 "Šesta moć") postiglo se ono što se i očekuje od novih likova, da je zaintrigirao većinu čitatelja. Sve je to vrlo dobro izgledalo i činilo se da će se Campbell razviti u sasvim solidnog negativca. Ne možda najopakijeg, ali sigurno dovoljno kvalitetnog za NN serijal. Ali... u cijelu tu priču uskače Serra. Da, upravo onaj naš stari dobri Serra koji iako ne piše više tako puno za serijal, povremeno uskoči. I napravi nered. Baš tako, Serra je odlučio pretvoriti Williama Campbella ne u opakog negativca već u negativca koji je jači od života i od majke prirode. Campbell je postao Kvantni čovjek. I tu nastaje glavni problem!

Sve bi bilo u redu da se Kvantni čovjek razvio u onog negativca kakvim ga je Serra zamišljao i da obavlja stvari za koje ima i moć. Ali u tome i jest suština problema. Serra ga je pretvorio u nadnaravno biće koje je istovremeno prisutno u bezbroj univerzuma i kao takav bi trebao biti sposoban pretvoriti zemaljsku kuglu i cjelokupnu svjetsku populaciju u svoju igračku. Ali on to na kraju nije postao. Očito Serra nije imao razrađenu širu priču i sad ostali autori tapkaju u mjestu i pokušavaju Kvantnog čovjeka nekako uklopiti u cijeli kontekst serijala. I kako to sad izgleda? Jako mučno. Niti je Kvantni čovjek zanimljiv niti ima neku svoju ulogu u globalnoj priči serijala. Tako je i ova epizoda upala neposredno pred samu "Vremensku sagu" što potencijalno znači da bi mogla imati neku važniju ulogu. Ali što smo dobili? Praktički ništa, još jedno lutanje Nathana po univerzumima, a da njenu svrhu uopće nismo ukapirali. Jedina stvar koju smo uočili je ta da je Nathanu naznačeno da će imati važnu ulogu sljedećim događanjima, ali kao da to već nismo i znali.

Vietti je očito morao nekako ukomponirati Kvantnog čovjeka oko ovog razdoblja, jer bi ispalo da uopće ne poštuje glavnog bossa iz sjene, Serru. Ali ako je već Serra zabrljao, kako onda donekle ispraviti njegove pogreške. Teško je to postići, gotovo nemoguće. Zato je Vietti linijom manjeg otpora nastavio raditi ono što je Serra započeo u gigantu (NN G9 "Paralelni univerzumi"), a to je slati Nathana po drugim univerzumima.

Epizoda uopće nema neki zaplet. Kvantnom čovjeku je pomalo dosadno i odlučuje pozvati Nathana da ga ponovno prošeta po univerzumima da i Nathan shvati kako je to živjeti kroz paralelne univerzume i stapati se s umovima bića u drugim univerzumima. Jer Kvantni čovjek, odnosno nekadašnji moćnik William Campbell ne može više ovako živjeti i Nathan mu treba da mu prekrati muke. Hmm, odakle sad ova promjena odjednom, Kvantni čovjek nije izgledao u "Paralelnim univerzumima" (NN G9) baš toliko frustrirano da bi si oduzeo život. Ali dobro, nećemo puno o tome mudrovati, jer vrijeme, odnosno budućnost će pokazati da li će se to uistinu i desiti.

Da li će doista i kako Vietti uspjeti uvjerljivo lišiti života Kvantnog čovjeka ostaje za vidjeti, ali očito je da niti i on sam nema neku jasnu strategiju kako ga se riješiti. Za početak, pribavio je sebi vremena da ga održi u serijalu i tek ima za vidjeti kakva mu sudbina slijedi. Baš kao što je Nathan u Serrinom gigantu lutao kroz univerzume tako se i Nathan u ovoj epizodi našao u dva univerzuma stopljen u umove dva živa bića. U prvom univerzumu našao se u umu jednog tuđinskog bića iz dubokog svemira jednog od univerzuma. Biće se zove Hodayas Dekka i ratnik je iz plemićke kaste na čelu plaćeničkog odreda koji nastoji spasiti tuđinsku rasu od neke druge tuđinske prijetnje. Osim što ide u opasnu misiju Dekka mora zaslužiti povjerenje iskusnih plaćenika koje on predvodi, a za to će mu zatrebati Nathanovo iskustvo i odlučnost koje će mu prenijeti stapanjem s njegovim umom.

Odmah nakon ovog univerzuma Nathan se nalazi naizgled na Zemlji i to usred nekog svjetskog rata kakvi su se dešavali u 20. stoljeću. Ali to nije bio taj rat niti je bila riječ o Zemlji iz Nathanove i naše prošlosti. Nathan se našao u umu Toma Wesleya, izmučenog poručnika u ratu koji je dobio zadatak o vođenju povlačenja vojnika s crte bojišta, jer tajanstveni neprijatelji, nazvani Sivi sinovi imaju novo zastrašujuće oružje s kojim se teško nositi. Wesley je na rubu samoubojstva zbog teških trauma koje mu je život nanio, ali Nathanov osobnost ga u zadnji trena sprečava da se ubije. Prilikom misije susreće djevojku Justine s kojom će se morati suočiti s ubojitim oružjem Sivih sinova i ako zajedno s njom izvuče živu glavu možda mu se otvori nova nada i vjera u budućnost koju je davno bio prekrižio. Nathanov um mu je potrebniji više nego ikada...

Dva različita univerzuma, dvije slične situacije u kojima je Nathanovo iskustvo prevladalo i usmjerilo dvije izgubljene duše u pravom smjeru. Ne može se reći da su priče iz oba univerzuma nezanimljive, ali u cjelini gledano obje Nathanove avanture u univerzumima i nemaju nekog smisla. Nathan je uspio u namjeri da Dekku pretvori u odlučnog ratnika bez straha u srcu kao i to da Wesley prevlada vlastiti očaj u duši i pronađe svrhu svog života, ali što smo njegovim odlaskom u univerzume postigli? Praktički gotovo ništa, jedino da se Nathan uvjerio kako je biti u koži Kvantnog čovjeka. Na ovakav način mogle bi se štancati u epizode u nedogled, čak što više mogao bi se napraviti spin-off s avanturama po multiverzumima. Ali kao što smo rekli, Kvantni čovjek je postao toliko nezanimljiv i nedorečen lik, da bi se autori samo u bunilu mogli odlučiti na ovakav potez. Uglavnom, Vietti je pokušao nekim rješenjima uključiti Kvantnog čovjeka u globalnu priču NN svijeta, ali ako ovako nastavi teško da će i jedan čitatelj ostati zaintrigiran.

Koliko god se mnogima Bormidin stil i način crtanja ne sviđa, vašem recenzentu je on ovdje najjača karika. Bez obzira na loš scenarij, Bormida je u svom stilu izvukao sasvim solidan crtež. Prljavi, crni tonovi koji se prožimaju u scenariju sigurno da odgovaraju Bormidinom stilu u kojem se ističe nekoliko kvalitetnih kadrova. Pogotovo se to može vidjeti u drugom univerzumu koji se događa na Zemlji gdje Bormidini mračni, klaustrofobični tonovi dolaze do izražaja.

Za De Angelisa i dalje možemo jadikovati kako je sve ovo već dulje vrijeme postalo dosta isprazno, da ne kažem jadno. Velika serija nemaštovitih naslovnica uz tu i tamo pokoji izuzetak pokazuju silnu nemotiviranost ovog velikog crtača. Ponovo gotovo identična šablona koja se ponavlja iz broja u broj. Žgoljavi Nathan u krupnom kadru uz još jedan lik koji se pojavljuje u epizodi (ovaj put riječ je o Dekki) bez ikakve akcije i maštovitosti. I dalje preostaje pitanje dokle će trajati više ta serija nemaštovitih naslovnica.

Vratit ćemo se na kraju na sami početak recenzije. Naravno da onih sto razloga zašto ne voljeti Kvantnog čovjeka ne treba doslovno shvatiti, ali jednostavno, Kvantni čovjek budi kod čitatelja baš takvu agresivnu reakciju. Od potencijalno jednog od najopakijih Nathanovih nemezisa postao je ono u što se nitko ne bi okladio u samom njegovom začetku. Jedan nedorečeni, usiljeni i dosadni negativac čije bi epizode rado preskočili.

NN LIB 63a Venus Sky-Lab

7, 6, 5, 8

Zanimljiva i zabavna ideja koja je mogla biti i malo kvalitetnije i smislenije napisana, no koja svojom neobičnošću odskače od standardnih šablona. Bormida je , s druge strane, standardno loš, ali ne previše. Ja volim kvantnog čovjeka, bio je tu potencijala, šteta jedino što je Serra ovdje negdje izgubio scenarističke sposobnosti da ga nekako iskoristi, a Viettija je vjerojatno već tada bolio tuki s obzirom da je i tu negdje kreirao svoje čedo Dragonera.

14.05.2019
    16:14:00 sati