Posljednja karika

NN LIB 67/c | 94 str.

Što povezuje naprednu izvanzemaljsku vrstu iz daleke budućnosti, redovničku sektu Hyakumono i njihove Shanachieske krugove te još jednu Nathanovu tinejdžersku ljubav saznati ćemo u jubilarnoj epizodi NN serijala kojom se obilježava izlazak 200. broja regularne serije.

• Život onkraj života - Osveta - Posljednja karika
    NN LIB 67

• L'ultimo anello
    NN SR 200

• Jubilarni 200. broj regularne serije. Kao što je običaj u ovakvim prigodama i ovaj broj je u koloru.
  • Kolor su zajednički radili crtač ove epizode Bonazzi i Fabio D'Auria.
  • Vigna kombinira tri vremenske crte za tri narativne cjeline. Iz Nathanove prošlosti donosi nam još jedno njegovo tinejdžersko razdoblje s mladenačkom ljubavi, sadašnjost se bazira na tajnu redovničku sektu Hyakumono i njihove Shanachieske krugove dok u dalekoj budućnosti nailazimo na jednu naprednu izvanzemaljsku vrstu koja stiže na Zemlju.
  • Redovničku sektu Hyakumono i njihove Shanachieske krugove upoznali smo kroz dvije epizode. Prva je bila u almanahu NN ALM 2/a "Priče o prošloj budućnosti", a druga u redovnoj seriji u epizodi "Vizije budućnosti" (NN SR 92). Obje je potpisao Vigna.
  • Shanachieske krugove smo vidjeli i u gigantu G2 "Odiseja u budućnosti" u sceni u kojoj Kaede priča Susan Strong o Nathanovoj prošlosti.
  • Priča je izvan kontinuiteta serijala, jer bi Nathan i Darver trebali biti u sukobu i svađi nakon prethodne epizode u NN SR 199 "Osveta", ali je očito da autori na to nisu marili, vjerojatno zbog toga što je riječ o jubilarnoj epizodi.

I tako, dođosmo do posebne prigode u kojoj ćemo u ovoj recenziji proslaviti čak dva jubileja. Prvi je recenzija 200. broja našeg omiljenog junaka! Da, tko bi rekao nakon svih onih previranja i turbulencija koje smo imali prije desetak i više godina da će Nathan doživjeti 200. broj na ovim prostorima. I čak što više, sigurno brodi prema novim visinama bez znakova posustajanja. Noviji NN čitatelji teško to da mogu shvatiti, ali svi mi NN "dinosauri" koji prate Nathana punih 25 godina imaju onaj osjećaj težine, ali i ponosa u srcu kao da su se vratili živi doma nakon što su prebrodili silne Scile i Haribde. Isti takav osjećaj mori i ovog vašeg NN recenzenta koji je nakon broja 62 mislio da je to to i da se više nikad neće susresti s najdražim junakom. Na kraju ispade da ne samo što mu se potpuno vratio već ima zadovoljstvo i uredno recenzirati njegove epizode.
I tako s tim recenzijama dolazimo do drugog jubileja - 100. recenzija na sajtu! Potpuno neočekivano s moje strane, ali kako u sapunicama kažu da je ljubav jača od svega tako i ljubav prema pisanju recenzija svojeg omiljenog junaka urodila je nakon toliko godina ovim jubilejom. Iako se logično može postaviti pitanje zašto samo fokus na Nathanove epizode, s ponosom još jednom želim istaknuti da je upravo ovaj junak ona vodilica, onaj ispušni ventil koji me ispunjava zadovoljstvom prilikom njegovog čitanja ili pisanja.

Dvjestoti broj nije mala stvar na ovim prostorima. Ne bih se kladio da je igdje izvan Italije toliko od Nathana izašlo epizoda. Jubilarne epizode uvijek nude kod autora neku posebniju priču koja se često bazira na reciklaži nekih prijašnjih tema i likova koji su ostavili traga kod čitatelja. Za Nathana očito je da je za okrugle epizode zadužen Bepi Vigna. Vidjeli smo u prvoj jubilarnoj epizodi "Broj sto" (NN SR 100) da se Vigna poduzeo ideje o paralelnim dimenzijama koje su tako popularne u ovom serijalu. Ideja je bila vrlo dobra, ali naposljetku su došle do izražaja Vignine (ne)sposobnosti da razvije priču koju je na kraju dosta mlako i neiskorišteno završio.

Ali zato eto Vigni prigode da se s brojem 200 bar donekle iskaže i ispravi one mane iz prvog jubilarca. Ovaj put se okrenuo svojoj originalnoj ideji koju je započeo u almanah ediciji kojom je započela saga o Nathanovoj mladosti, a kasnije je nadogradio u regularnoj seriji. "Priče o prošloj budućnosti" (NN ALM 2/a) te "Vizije budućnosti" (NN SR 92) ključne su epizode koje se moraju ponoviti da bi se moglo uključiti u ovu jubilarnu.

Redovnička sekta Hyakumono i Shanachieski krugovi

Spomenuti almanah bio nas je upoznao s redovnicima iz tajne sekte Hyakumono i njihovim magičnim Shanachieskim krugovima pomoću kojih se Nathan bio upoznao sa prošlošću svojih predaka. S istim tim krugovima i redovnicima Nathan se zajedno sa svojom kćeri Ann susreo u "Vizijama budućnosti". Ovaj put su mu otkrili moguću ne tako svijetlu budućnost svijeta u kojoj bi oni mogli biti važni protagonisti.

I nakon dosta vremena dočekali smo ovaj jubilarac u kojem ćemo konačno otkriti što se desilo s ovom tajanstvenom sektom i njenim krugovima. Vigna je epizodu podijelio na tri narativne crte koje se paralelno dešavaju u tri različita vremenska perioda. U jednoj narativnoj crti smo u dalekoj budućnosti u kojoj na Zemlju pristiže jedna napredna izvanzemaljska vrsta s ciljem da prouči ovaj planet. Zemlja je potpuno razrušena, bez znakova života i izvanzemaljci pokušavaju otkriti njenu prošlost tražeći neki artefakt koji bi dao preciznije informacije.

Lilith, još jedna Nathanova ljubav iz mladosti

Zatim se vraćamo u Nathanovu mladost i to još jednom u njegovo tinejdžersko razdoblje kad je provodio vrijeme s još jednom ljubavi iz mladosti Lilith. Konačno, eto nas u sadašnjosti kada ta ista Lilith traži Nathana u agenciji. Ona je sad žena u zrelim godinama koja živi na drugom kraju kontinenta i ima svoju obitelj, ali čudnovati snovi o djetinjstvu s tajanstvenim prikazama navode je da potraži pomoć kod Nathana. Nathan u njima otkriva tajnu sektu Hyakumono i odluči poduzeti istragu, jer uviđa da ne može biti slučajnost da su se tajanstveni redovnici pojavili baš u Lilithinim snovima. Sve, dakle, navodi na to da nije riječ o slučajnosti i Nathan odluči istražiti što se dogodilo s tom tajnom sektom koja je imala važnu ulogu u njegovoj prošlosti. Istraga će ga dovesti do opasne situacije u kojoj će nastojati spasiti magične Shanachieske krugove koje otkrivaju prošlost, ali daju informacije i o dalekoj budućnosti. Nathanova uloga ovdje je sve samo ne slučajna što će daleka budućnost i pokazati...

Ne znam što već više napisati o Vigni, ovome kontroverznom autoru i jednom od Nathanovih tvoraca, a da već nisam napisao u svojim recenzijama. Slučajno ili ne, ali čini se da sam najviše recenzija napisao baš o Vigninim epizodama. Sigurno da to nije zbog toga što su njegove epizode toliko kvalitetne i inspirativne kao što se znaju recenzenti navoditi s pojedinim junacima. Vignine priče u serijalu su, blago rečeno, postale poznate više po svojoj specifičnoj šabloni i to na način da krenu dobro, ali kao da se tijekom epizode izgube u svojoj razradi i tako izgube svoj puni smisao. Bar je tako s Vignom redovito slučaj posljednjih godina. U onom početnom razdoblju serijala vidjeli smo prelijepih priča, ali samo prvih nekoliko godina, poslije se to negdje zagubilo. Zašto je to tako kad je riječ o njemu ne znamo točno, ali očito se taj poznati autor bori sa svojom inspiracijom iako i dalje redovito isporučuje nove epizode.
Činjenica je da se Vigna predbilježio za jubilarne epizode tako da smo nakon stotke dočekali i ovaj dvjestoti broj. Moram priznati da sam bio dosta skeptičan po pitanju ovog jubilarca navodeći se s iskustvom stotke, ali Vigna me je dosta razuvjerio. U prvom redu primijeti se taj retro štih i povratak starom Nathanu s naracijom koja teče brzo i tečno. Tri narativne vremenske linije koje je dosta dobro uklopio sa skokovima u radnji koji su dosta dobro izvedeni glavni su oslonac ove epizode. Redovnička sekta Hyakumono njegova je ideja koja se prožimala kroz serijal i koja ima vrlo zanimljiv koncept. Samo šteta je što se nije češće koristila. Dugo godina su ovi redovnici bili bačeni u zapećak, ali se Vigna očito osjećao dužan da raskrsti neke stvari s njima. Zato je čekao jubilarni broj da to i pokaže. Mora se priznati da je dosta dobro pazio na neke činjenice i sasvim ih dobro uklopio s dalekom budućnosti tako da je sami završetak sasvim zadovoljavajući. Zemlja bačena na koljena koja čeka svoj potpuni kraj, ali nitko nije očekivao da će jedan specijalni agent i Shanachieski krugovi imati toliku ulogu njihovoj budućnosti. Zanimljiva je ideja da će Zemljina prošlost imati tako važnu ulogu za njenu daleku budućnost. Vigna je ipak pokazao da zna napisati priču, ali očito ona mora imati neki svečani ton da bi se potrudio.

Izvanzemaljska rasa iz daleke budućnosti

Iako, postoje i dalje neke stvari koje u Vigninim epizodama bodu u oči. Najviše je to onaj dio s Nathanovom prošlošću gdje je Vigna posegnuo za još jednom Nathanovom ljubavi. Već smo se nagledali tih njegovih mladenačkih ljubavi, ali Vignu očito to nije smetalo. Lilithin lik nije toliko iritantan koliko naš scenarist pokušava tim mladenačkim odnosom naći poveznicu sa sektom Hyakumono. Sigurno je da je bilo puno boljih ideja iz Nathanove mladosti pomoću kojih bi se moglo povezati s ovim redovnicima. Također je iritantan i Nathanov bezglavi jamesbondovski upad na imanje bogataša Erica Badesa kao i previše lagan pronalazak mjesta redovnika Hyakumono za koje se mislilo da je legendarno što se pak može pripisati kratkoći scenarija. Epizoda u nekim trenucima gubi na ritmu zbog kombiniranja triju vremenskih linija, ali cilj se ipak na kraju ostvario. Simbolika vezana za opstanak Zemlje dosta je snažna i to je ono što je Vigna želio i uspio ostvariti i pokazati.

Bonazzijeva djela svi vrlo dobro poznajemo tako da niti ovdje nismo imali prevelikih iznenađenja. Stari rutiner uradio je solidan posao sa svojim klasičnim stilom koji se tijekom serijala nije previše mijenjao i koji, za razliku od drugih crtača, nije posezao za prevelikim digitalnim efektima. Ovdje moramo istaći da je riječ o kolor epizodi s obzirom da je riječ o jubilarnom broju. Uspoređujući ga sa stotim brojem sigurno je da je razina više u kvaliteti kolora. Sama boja je dobro iskorištena i prati priču mada se ne može reći da na prvi pogled ostavlja bez daha. Ipak gledajući kolor s malim odmakom vidi se da je napravljen s dosta pozornosti pazeći na brojne detalje. Vidljive su određene scene u kojima je boja došla do izražaja i koje se filmski poput nekog filtera pretakaju iz jedne u drugu. Time su se sasvim efektno uklopile s Bonazzijevim crtežom što cjelokupni dojam podiže za ocjenu više.

De Angelis je napravio još jednu odličnu jubilarnu naslovnicu. Opet idu usporedbe s prijašnjim jubilarcem, pa možemo primijetiti istu prokušanu formulu s Nathanom u krupnom planu u tmurnoj, kišovitoj bladerunnerovskoj atmosferi koja uvijek pali kod čitatelja. Ujedno je i zgodna simbolika razdoblja kroz kojeg prolazi Nathan, a svi znamo kroz kakvo tmurno, teško razdoblje on trenutno prolazi u svom postapokaliptičkom svijetu. Ukratko rečeno, naslovnica podsjeća svojim ugođajem na našeg starog Nathana, samo što je okoliš oko njega sada drugačiji i to je De Angelis jako dobro uklopio.

Što reći za kraj? Iskreno rečeno, moram priznati da je dosta emotivan trenutak doći do situacije da smo došli do jubilarnog 200. broja u serijalu. I vjerujem da ovo govorim ispred svakog vjernog NN čitatelja koji predano prati ovaj serijal. Ne moram više niti spominjati sve muke s njegovim izdavanjem. Sve je to iza nas i sad je u našoj ruci upravo ovaj svečani broj. Sigurno da ne spada u sami vrh serijala po svojoj kvaliteti, ali Vigna ga je, kao pravi rutiner, uspio sasvim dostojno uprizoriti i to bez prevelike pompe i buke koristeći se iskušanom formulom s već poznatim likovima, kombinirajući bitne teme početka i kraja čovječanstva i stavljajući na prvo mjesto sami opstanak naše planete i očuvanje sjećanja na nju. Kad se još uz ovo pridoda ovaj moj skromni jubilej na sajtu može se zaključiti da je cijela recenzija u svečanom tonu. Zašto ne bi imali i jednu takvu. NN serijal je to sigurno zaslužio.

NN LIB 64b Spirale multiverzuma

NN LIB 68 Svijet sutrašnjice

7, 7, 6, 8

Za jubilej prigodna epizoda fantastične tematike... Shanchieski krugovi su konačno demisficirani kao i sekta koja ih obožava, a Nathan se vratio ponovno malo u prošlost, a mi malo u budućnost. Krug se zatvorio i Shanachieski krugovi ispunili su svoju sudbinu. Iako je ovo jubilarna 200-ta, epizoda 203. koja dolazi uskoro nakon nje ima još i više ima materijala za jubilarac.

23.08.2019
    21:24:00 sati
  • karuro