Iluzionistički trikovi

NN LIB 70c | 94 str.

Nathan se sa starom poznanicom iz Walkyrie, pilotkinjom Monique Zamara, nalazi na svemirskom kruzeru "Svemirska kraljica" koji plovi oko Zemljine orbite istražujući za tvrtku Sky Dreams sumnjivi pad profita kockarnica koja je glavni izvor prihoda na brodu. Tu upoznaje zanimljivog iluzionista Kellara, ali u pozadini istrage sofisticirana banda kriminalaca ima puno veći plan, opljačkati glavni trezor broda...

• Potpuna kontrola - Nestali sin - Iluzionistički trikovi
    NN LIB 70

• Giochi di prestigio
    NN SR 209

• Prva epizoda u serijalu s mađioničarskim elementima i iluzionističkom tematikom.
  • Ostini je koristio očite reference na poznate filmove "The Prestige" i "Ocean's Eleven".
  • Nathan je opet na zadatku s novijim likom u serijalu, atraktivnom pilotkinjom Monique Zamara. Prvi put smo je mogli vidjeti u epizodi "Smrt u svemiru" (NN SR 185).
  • Str. 204., svemirski kruzer koji plovi oko Zemljine orbite s brojnim luksuznim sadržajima za bogataše.
  • Atzori je poznat kao vrlo spor crtač u NN serijalu. Većinu vremena je proveo na Legs Weaver serijalu, a ovo mu je tek treći uradak na Nathanu. Prije toga smo ga mogli vidjeti u tek dvije epizode: "Pomaknuta orbita" (NN SR 74) koju je radio čak 7 godina i "Savez" (NN SR 192/193), epizodu koju je također radio u suradnji s drugim crtačima.

"Oh, da... Život je jedan stalni, čudesni iluzionistički trik...
Ti misliš da vidiš jedno... Ali u stvarnosti, zapravo..."

Nakon svega što smo prošli kroz serijal i bezbrojnih tematika kojih smo se nagledali zašto ne bismo sad malo zašli u svijet iluzionizma, mađioničarskih trikova i svih tih opsjenarskih elemenata. Iluzionizam je svakako vrlo popularno zanimanje koje očarava i baca u trans brojne gledatelje. Svi smo, vjerojatno, gledali koju iluzionističku predstavu kao djeca i bili fascinirani načinom na koji iluzionisti predstave neki trik. S odrastanjem sigurno da je fascinacija puno manja, ali i dalje je ona tu podsjećajući nas na dane kad smo uživali u tim predstavama uživo ili na televiziji.

Jedan od onih koji se direktno susreo s iluzionističkim svijetom je i sam naš Nathan u jednoj od svojih istraga. Ipak predmet njegove istrage nije bio zanimljivi mađioničar kojeg je samo usput upoznao i sprijateljio se s njim na jednom svemirskom brodu. Pravi predmet Nathanove istrage je bila "Svemirska kraljica", ogromni svemirski kruzer koji krstari oko Zemljine orbite s kockarnicama i brojnim drugim sadržajima. Nathan treba istražiti za brodsku kompaniju Sky Dreams gdje se gubi dio novca od ogromnog priljeva koji svakodnevno dolazi iz bogataškog miljea koji danima odsjedaju u luksuznim apartmanima svemirskog broda i troše svoj novac. Očito je da netko od zaposlenika mudro prelijeva male količine novca u stranu čineći gubitke casinu. Nathanu se u istrazi ponovno pridružuje prelijepa Monique Zamara, zaposlenice elitne pilotske firme Istočnog grada Walkyrie Company koja često surađuje s Agencijom Alfa. Istraga vrlo brzo pokaže dobre rezultate i Nathan dosta lako otkrije muljažu oko transakcije dijela novca. Međutim u pozadini casina se događaju puno ozbiljnije stvari s puno suptilnijim namjerama. Pljačka mnogo veće količine novca je u pitanju, a tajanstvena kriminalna organizacija koja ju je pokrenula ima izvanredno lukav plan kako da opljačka glavni trezor broda i prebaci ga na Zemlju. Nathan sad mora svoj boravak iskoristiti kako bi spriječio njihov plan...

Svemirski kruzer – „Svemirska kraljica“

Puno vremena slijedi pred nama nakon završene "Vremenske sage" prije nego što se Vietti okrene svojoj velikoj sagi u "Ratu svjetova", a ova epizoda je jedna od brojnih za popunjavanje tih rupa između dviju velikih priča. Ovaj put je riječ o Ostinijevoj izvedbi što nam daje nadu o dobro obavljenom poslu. I doista, kad je riječ o Ostiniju, rijetko se kad možemo razočarati. Sasvim solidna epizoda iz kockarskog i iluzionističkog miljea koja drži pažnju do samoga kraja. Predložak je jedna klasična istraga koju Nathan mora obaviti u nespecifičnom ambijentu casina u svemirskom brodu. U pozadini Nathanove istrage Ostini je osmislio veliku pljačku u stilu "Ocean's Eleven" koju jasno i proračunato vodi prema svome kraju. Možda cijeloj priči nedostaje one napetosti ili melankolije kakve smo znali čitati u NN epizodama, ali to ovdje svakako nije niti bila Ostinijeva zamisao. Ideja je bila da nas uljuljka svojim scenarijem do samog kraja kada efektnim tvistom poentira cijelu priču. To mu je i uspjelo tako da čitatelj može biti sasvim zadovoljan onim što je pročitao. Unutar cijele konstrukcije priče provlači se zanimljiv lika mađioničara Kellara, vrlo dobro karakteriziranog koji je i samog Nathana očarao svojim karakterom i izvedbama. I ovdje imamo očitu referencu na kultni "The Prestige" koji je Ostiniju dao zgodnu inspiraciju. Općenito se Ostini potrudio oko same izvedbe brojnih likova koji se pojavljuju na svemirskom kruzeru, od skupine sofisticiranih kriminalaca koji pokušavaju izvesti "pljačku stoljeća" do sveg tog lažnog sjaja bogataša koji pohode brod. Monique Zamara je lik koji se sve češće pojavljuje u serijalu kao neka vrsta zamjene za sestre Ross. Svakako se Ostini potrudio da ne bude onako bezlična kao sestre Ross, ima svoj šarm, da ne spominjemo stas i bit će zanimljivo koliku će rolu dobijati u budućnosti.

Mađioničarski trik na Nathanu

Na spomen Atzorija svaki put se uspijem nasmijati. I ovaj put to je bio slučaj. Ovaj relativno solidni crtač imao onu svoju boljku od koje se naježi svaki NN fan. Sporost pri crtanju očito je njegova mana koje se ne može riješiti. Sjetimo se samo "Pomaknute orbite" (NN SR 74) koju je crtao punih 7 godina, prva priča koju je Serra napisao i zbog koje je morao odgoditi objavljivanje ove epizode. I ovdje je siroti Atzori morao potražiti pomoć u vidu stanovitog Oskara, crtača kojeg baš i nismo imali prilike dosad upoznati. Očito je Oskar tu samo služio kao pomoćna radna snaga, jer je Atzorijev rad prepoznatljiv sa svojevrsnim manga stilom i karakterističnim linijama lica koji se vidi kao njegov potpis na svakom licu od njegovih likova. Nije to na kraju loše ispalo, ali za moj ukus previše plastičan da bih ga uzdigao iznad prosjeka.

Zgodna kriminalka u pohodu na trezor broda

De Angelis standardno s krupnim kadriranjem Nathana postaje dosta iritantan iako to ovdje ne izgleda loše s dodanim likom iz iluzionističkog svijeta. Jednostavno, teško se naviknuti na ove njegove novije naslovnice s vrlo malo detalja u kojoj stavlja Nathana u krupni kadar i najčešće doda još jedan lik koji bi trebao obilježiti epizodu. Na početku njegova rada na naslovnicama je to djelovalo puno detaljnije, ali s novim stilom promijenio je i dizajn naslovnica na koji se teško priviknuti.

Jedna stand-alone epizoda, rekao bih, ugodna za popunjavanje rupe u serijalu između dvaju velikih saga. Mada moram istaknuti da ćemo se načekati do Viettijeve sljedeće velike priče. Ova epizoda je specifična zbog tematike iz iluzionističkog miljea koju dosad nismo susretali. Ostini je posudio ideje iz nekoliko poznatih holivudskih filmova i prikladno upakirao u Nathanov svijet. Ništa originalno, ali sasvim prihvatljivo da provedemo ugodnih satak vremena s dogodovštinama omiljenog junaka.

NN LIB 70b Nestali sin

NN LIB 71a Rat za vodu

7, 7, 7, 9

Dobra heist/magic epizoda, mada nekako više naginje heist-u nego iluzionističkim trikovima. Šteta što Ostini nije pisao češće u ovom mračnom periodu da ga malo zasladi. Ova i Amajlija od žada su jedne od rijetkih iznadprosječno dobrih epizoda poslije broja dvjesto. Mala zanimljivost glede naslovnice - Nathan je king of hearts :)

13.04.2023
    18:15:00 sati
  • Ukupna ocjena 79%