Rat za vodu

NN LIB 71a | 94 str.

U afričkoj državi Zirma, Stevena Birka, lokalnog političkog vođu, brutalno ubija policija pred zapanjenim očima dvoje novinara koji su ipak uspjela dokumentirati brutalni napad kamerom. Tada počinje intenzivna potraga kako bi se spriječilo širenje fotografija i neizbježni skandal koji bi proizašao iz kompromitiranja osjetljive političke ravnoteže zemlje i predsjednika Burbanka, marionete u rukama multinacionalnih kompanija koje su podijelile resurse, posebice vodu Zirme. Vijeće sigurnosti šalje Branka i Nathana na lice mjesta kao promatrače kako bi potvrdili da se istraga provodi ispravno...

• Rat za vodu - Čudovište u sjeni - Žrtve i krvnici
    NN LIB 71

• La guerra dell’acqua
    NN SR 210

• Druga priča u sagi o Kompaniji, moćnoj organizaciji koja iz sjene želi vladati svim svjetskim gospodarskim pitanjima.
  • Tematika druge epizode sage odnosi se oko pitanja klasične borbe za resursima neke zemlje. Ovaj put riječ je o vodi čija je vrijednost u bliskoj budućnosti, logično, naglo porasla.
  • Zirma je izmišljena novonastala afrička državica bliske budućnosti u kojoj se odvija prevlast za vodu i druge resurse.
  • "Grace Kelly... Kao glumica?" - reče jedan korumpirani policijski dužnosnik. Riječ je o imenu jedne novinarke koje je aluzija na čuvenu holivudsku glumicu.
  • Idea i Motion su moćni plaćenici u službi Kompanije za obavljanje najprljavijih poslova. Poslije u sagi ćemo se upoznati s još nekoliko takvih moćnih neprijatelja.
  • Str. 29-30, upoznajemo novu Alfinu agenticu Betty Hayworth koja je ušla na mala vrata u serijal, ali će poslije imati važnu ulogu, pogotovu u sagi "Rata svjetova".
  • Str. 31-33, prvi put vidimo upravni odbor vijeća Kompanije i Aleph, tada još misterioznu predsjednicu vijeća.

Moram ovo u startu istaknuti, drugi dio sage o Kompaniji donosi meni najsimpatičniju priču od svih koje smo mogli popratiti u ovom Pianijevom razdoblju NN serijala. Možda ne najbolju ili najkvalitetniju, jer sve su ove epizode o Kompaniji svojom kvalitetom dosta slične i ne može se niti jedna izdvojiti nekom svojom posebnošću. Zato ću u ovoj recenziji nastojati pokazati zašto mi se baš ova epizoda ipak malo više sviđa od ostalih iako je s ocjenama tu negdje u razini ostalih.

Počnimo od nedostataka kojih se, kad je Piani u pitanju, uvijek možemo nagledati. Dakle, kojeg li iznenađenja, evo nam opet Pianijeve originalne ideje za priču. Originalne, naravno, pod navodnicima, jer kako drugačije opisati mjesto radnje i zaplet. Eto nas opet u nekoj novostvorenoj "banana" afričkoj državici iz budućnosti originalnog naziva Zirma u kojoj se događaju strašne stvari. Lako ćete pogoditi, stvari se više ne vrte oko nafte već oko vode. U igru je uključena, pogodili ste opet, jedna moćna multinacionalna kompanija koja u dogovoru s korumpiranim predsjednikom Burbankom želi privatizirati vodu. Lokalni politički vođa za pravdu Birko želi potaknuti narod na otpor i pobunu ako dođe do tog scenarija i na jednom skupu dogodi se nešto predvidljivo. Birka ubiju, ali stvari ipak ne idu baš glatko moćnicima. Izvjesni novinar jako originalnog imena Thomas Douglas zajedno s kolegicom još originalnijeg imena Grace Kelly snima aparatom sami čin ubojstva, ali biva uhvaćen na djelu. Žrtvujući svoj život prepušta Grace vrući krumpir da slike proslijedi u Istočni grad i obznani čitavom svijetu što se dogodilo. I tu nastupaju Nathan i Branko koji kao promatrači ispred Vijeća sigurnosti odlaze u Zirmu dok u pozadini moćna organizacija iz sjene sve čini ne bi li eliminirali Grace i onemogućili da se kompromitirajuće slike pojave u javnosti.

Brutalno ubojstvo Stevena Birka

I eto, kao što možete nazrijeti iz ovog kratkog sadržaja, jasno se može vidjeti da je riječ o klasičnom šablonskom radu. Imamo "banana" državu, imamo vodu koja je sad vrijednija od suhog zlata, imamo borca za pravdu, ali isto tako i korumpiranog predsjednika i zle multiće koji će učiniti sve da dođu do svojih ciljeva. Ali isto tako imamo i nepredvidljivi faktor koji će sve to zakuhati. Klasični Piani, rekao bi svaki NN fan, pravi šablonski autor koji može napisati tolike priče bez duše i osjećaja, ali takvi se očito traže u ovako dugovječnim serijalima.

Branko i Nathan u akciji

Ali ako nekako prihvati tu klasičnu šablonu u stripu i malo opuštenije pristupimo ovoj epizodi onda bi se čak i mogli malo zabaviti. Najveći plus je što epizoda nema praznog hoda. Sve ide sto na sat, stvari se mijenjaju velikom brzinom, Nathan i ekipa cijelo vrijeme stežu obruč dok u pozadini moćna organizacija sve čini da situaciju zataškaju. Ovdje prvi put vidimo prave obrise Kompanije, njihove urede i vodstvo te tajanstvenu žensku osobu koja je očito na čelu upravnog vijeća. Tu su i tajanstveni plaćenici u službi kompanije, očito s nadnaravnim fizičkim i intelektualnim sposobnostima koji u ovoj epizodu pokazuju veliku dozu intrigantnosti i čitatelj svakako ima želju da ih bolje upozna. Nažalost, sljedeće epizode će nas u tome demantirati. Sve ono što je u ovoj epizodi dalo određenu dozu napetosti u sljedećim će pasti u vodu. Piani jednostavno ne zna podići priču na viši nivo, a to će se u ovoj sagi i pokazati.

Brutalna Idea u samurajskom stilu

Svakako najupečatljivije scene su one pri kraju epizode između dvoje moćnih plaćenika zanimljivih imena, Idea i Motion. To je trebala biti smjernica kako se priča o Kompanija trebala razvijati, ali, vrijeme će pokazati, slabo smo od svega toga vidjeli.

Idea i Motion u ljubavnom klinču

Cascioli, koji je radio na svim epizodama sage o Kompaniji, ovdje je dobio svoj zamah i vrlo dobro nacrtao cijelu epizodu. Vrlo lijepe i čiste linije, oku ugodan crtež i vrlo dobre akcijske scene dale su cijeloj priči efektan učinak. I u sljedećoj priči "Crvena uzbuna" (NN SR 213/214) pokazat će svu svoju nadarenost mada, kako budemo odmicali prema samom kraju, hiperprodukcija tabli će ostaviti traga na njegovom crtežu tako da će se ovaj središnji dio sage pokazati kao Casciolijev najbolji period.

Što reći o De Angelisovoj naslovnici? Baš mi je nekako neugodno to napisati, ali ovdje je De Angelis napravio pravi fušeraj. Na stranu sad stavimo klasični njegov obrazac s dva lika u krupnom kadru koji je već odavno postao iritantan, ali kako objasniti neke druge stvari. Prvo, pogledajte samog Nathana. Lice kao u starca, nokti kao da su nalakirani, hlače i remen kao u nekog djedice. Zatim pogledati lik samurajke Idee. Glava kao da je pomaknuta od osi samog tijela, potpuno nesrazmjerna proporcija. Kad tome dodamo previše žarke i promašene boje kao posljedica De Angelisovog eksperimentiranja u svojoj novijoj fazi crtanja naslovnica onda sve miriše na katastrofu. Rijetko smo ovako lošu naslovnicu vidjeli od De Angelisa.

Uglavnom, priča ide dalje. Ako probavimo osnovno premisu o vječno zaostalim "banana" afričkim državicama na koje očito nije imun niti svijet bliske budućnosti i u kojima se odvija vječna borba za resursima, ostatak epizode ipak nudi lako probavljivu i adrenalinsku priču u kojoj su ubačeni neki tajnoviti dijelovi koji svemu daju dozu intrigatnosti. Ipak, znamo kako će se nastavak sage o Kompaniji razvijati tako da za "Rat za vodu" možemo istaći da spadaju u jednu od boljih epizoda cijele sage.

NN LIB 70c Iluzionistički trikovi

NN LIB 71c Žrtve i krvnici

• darkwoodaxe