Žrtve i krvnici

NN LIB 71c | 94 str.

Nakon pogibije sina Alexa koji biva pregažen u prometnoj nezgodi, Marcus Blake apsurdnom smirenošću brutalno osvećuje njegovu smrt. Nathan, koji je istraživao ovaj slučaj, mora otpratiti ovog čovjeka koji je bio prvo žrtva, a sada krvnik, u zatvor. Snježna oluja prisilno zaustavlja njegov letač. Dok čeka pomoć, Nathan u razgovoru s Marcusom počinje duboko razmišljati o sebi i preispitivati cijeli svoj život.

P*10

S*10

C*10

• Rat za vodu - Čudovište u sjeni - Žrtve i krvnici
    NN LIB 71

• Vittime e carnefici
    NN SR 212

• Ovo je drugi put da Secchi i Olivares surađuju zajedno. Prva epizoda koju su radili je bila NN SR 130 "Prava priča o Mister Alfi".
  • Secchijev šesti uradak u serijalu. Prije toga je napisao NN SR 81 "Smrtonosni koncert ", NN SR 115 "Gospodari pretpovijesti", NN SR 130 "Prava priča o Mister Alfi", NN SR 140 "Nužna samoobrana" te NN SR 152 "Pokolj".
  • S ovom pričom Secchi se vraća serijalu nakon gotovo šest godina.
  • Str. 204, Nathan posjećuje Alice u klinici St. Mary. Upoznao ju je pri događajima koji su se dogodili nakon pada preostalog dijela Uranije u epizodi NN SR 197 "Kad grad umire".
  • Str. 205, Nathan donosi plišanog medvjedića Alice u bolnicu. To je već drugi put da donosi plišanu igračku djevojčici na dar u bolnicu. Prva djevojčica je bila njegova kćer Ann u epizodi NN SR 43 "Ravenov povratak".
  • Str. 214, Logo na računalu Alexa Blakea uvelike podsjeća na Atari logo.
  • Ovo nije prvi put da se pokazuje prozor u Nathanovu moguću budućnost. Ranije se to već dogodilo u epizodi NN SR 203 "Svijet sutrašnjice".

Postoje ti neki trenuci kad se čovjek mora sabrati i preispitati svoj život. Cijeli naš život se sastoji od niza postupaka i odluka, bilo onih ispravnih ili neispravnih. Oni nas oblikuju i usmjeravaju stvarajući od nas osobu kakvu smo možda htjeli biti.
Kažem možda, jer zapravo nitko od nas ne zna što nam budućnost nosi, koja mala ili velika prepreka može preusmjeriti put sudbine kojoj smo težili. I zato, sigurno postoje ti trenuci kad se čovjek zatvori u neki svoj kutak i počne preispitivati. Počinje tražiti u memoriji one situacije iz prošlosti u kojima je griješio i onda se počne pitati što bi bilo da je neke stvari riješio na drugi način.

Upravo se u toj situaciji našao naš Nathan u epizodi koja stoji tu pred vama. Kao što i sami znamo, Nathanov život je cijeli splet nevjerojatnih događaja za koje je on direktno ili indirektno bio odgovoran. Postupci koje je Nathan poduzimao sigurno nisu bili uvijek ispravni, ali sudbina mu je, kao što znamo, odredila teške posljedice. S takvim teškim bremenom koje nosi u sebi pratimo ga već godinama i sigurno da mu nije lako nakon svega što je proživio.

Sad se nalazimo u jednoj situaciji u serijalu kad je Nathan na prekretnici. Pogledajte samo što je sve proživio. Nakon rata s orbitalnim postajama gdje je dio Uranije uništio grad i izazvao takav kaos (NN SR 157-161) dogodila se nova kataklizma u kojoj se ostatak Uranije obrušio na grad i izazvao još veće posljedice (NN SR 194-199). Jedan tako veliki junak kao što je Nathan ipak je samo čovjek i nije ništa mogao poduzeti protiv više sile koliko se god trudio. Ogromni su to ožiljci u duši i koliko god Nathan tražio načina nastaviti voditi privid normalnog života to ipak nije lako. Tko su osobe koje ga trenutno u serijalu drže koliko toliko u osjećaju normalnog vođenja života? U prvom redu to je nezaobilazna Sara, žena koja je jedina konstanta u Nathanovom životu iako su ih brojne turbulencije često razdvajale. Ona je nakon svega ipak tu bez obzira što je život i njoj često zadavao brojne udarce, ali čvrsta i žilava kakva jest, uspjela je odoljeti brojnim izazovima i sad je opet tu uz Nathana. Njihov odnos i dalje zna biti pun nježnosti, ali ipak je to odnos koji ovisi o brojnim Nathanovim i Sarinim obvezama. I jedno i drugo su svjesni toga i zbog toga ne stvaraju pritisak jedno na drugo znajući da će stvari sjedati na svoje mjesto kad se prilike ukažu. S obzirom na patnje koje su oboje prošli to je trenutno jedini pravi odnos koji može funkcionirati između dvoje zrelih ljudi koji su toliko toga prošli.
Osim kolega s posla s kojima se povremeno sastaje, ali sigurno ne kao nekad, (a kako i bi nakon svega što su na poslu prošli) u Nathanov život na mala vrata došla je jedna malena djevojčica. Alice smo upoznali u "Vremenskoj sagi" kao jednu od žrtava nakon pada preostalog dijela Uranije. Nathan je na nju slučajno naišao i od tada se brine o njezinom zdravstvenom stanju koje nije nimalo ugodno. Alice je imala tešku ozljedu kralježnice, još je na štakama i Nathan joj svojim posjetama puno pomaže.

Nathan u posjeti Alice

I to je sve što se može trenutno reći o Nathanovom privatnom životu. Jedina osoba koja bi još imala veliki utjecaj na nj je njegova kćer Ann. Ali kao što znamo, Ann je daleko od Nathana, tko zna u kojoj galaksiji i nemamo nikakve informacije o njoj. Postavlja se sad pitanje kako je došlo do situacije da je Nathan počeo preispitivati svoj život? Sve je počelo od banalnog slučaja koji baš i nije na Nathanovom nivou vrhunskog agenta gdje ga je angažirao izvjesni Marcus Blake da pronađe sina Alexa koji je nestao. Kratka potraga otkriva da je netko Alexa pregazio i ubio u prometnoj nezgodi. Brzom potragom za autom ustanovljen je glavni sumnjivac, jedan razmaženi sin iz ugledne obitelji. Međutim, situacija izmiče kontroli kada Marcus odlučuje poduzeti stvari u svoje ruke i masakrira tog mladića. Nathan ga mora preuzeti na mjestu zločina i letačem prevesti u agenciju. Tijekom leta zapadaju u snježnu oluju i moraju čekati pomoć. U razgovoru s Marcusom počinje shvaćati njegove riječi i postupke koji su ga toliko zamislili da je odlučio preispitati svoj život i postupke...

Nathan u razgovoru s Marcusom Blakeom

Sad već mogu sa sigurnošću reći da obožavam Riccarda Secchija. Moglo se već u prethodnim recenzijama primijetiti koliko je nadaren ovaj autor. Secchi ne piše puno za NN serijal, ali niti na jednoj epizodi ništa nije prepustio slučaju niti pisao šablonski. Odmah se vidjelo da zna kako je posložena struktura u serijalu i koliko osjeća samu njenu atmosferu. Pogotovo se to može reći za emocionalnu njenu komponentu. U ovoj epizodi Secchi jednostavno briljira. Naizgled obična priča, običan slučaj bez SF elemenata, ali kako idemo kraju vidimo koje je remek-djelo Secchi napravio.
Secchi nas je uveo u jedan vrtlog emocija koja odvodi čitatelja gotovo u novu dimenziju u kojoj se Nathanove situacije iz snova miješaju sa sjećanjima na njegov vlastiti život. Ulazimo u Nathanov um u kojem se isprepliću trenuci istinske radosti s rutinom koja ubija emocije, višestrukim pogreškama, žaljenjem za onim što je moglo biti, a nije, stvarajući tako emotivni vrtlog koji nas navodi da na kraju čitamo strip na mutan način, filtriran pod dekom suza koje prekrivaju oči. Secchi je uspio kao rijetko tko čitatelja emocionalno potresti i navesti ga na razmišljanje u uzbudljivoj i dirljivoj priči o grižnjoj savjesti, propuštenim prilika, nedostižnim snovima, žaljenjima, u priči koju bih definirao briljantnom u svojoj tragičnosti! Među brojnim pitanjima postavlja se i ono tko je ovdje veća žrtva, a tko veći krvnik, Nathan ili Blake? Može li se Blakea u konačnici smatrati čudovištem? Mi nismo tu da sudimo već da pokušamo shvatiti te postupke dugo razmišljajući o njima. Uistinu briljantno!

Onako kakva je mogla biti prošlost

Olivares se još jednom pokazao prekrasnim crtežom sposobnim kao nikada do sad u potpunosti interpretirati scenu. Još jedan dokaz kako se ovaj vrsni autor kroz godine sve više nadograđuje i napreduje. S tehničke strane gledišta Olivares je uvijek imao čist, dobro definiran stil i kao takav bio je vrlo prikladan u bržim, akcijskim scenama. Ovdje je pokazao kako može vrsno prikazati i jednu jako emotivnu epizodu punu psihološkog naboja. Savršeno prikazanom atmosferom i psihološkom napetošću usklađenom uz Secchijev scenarij još jednom je dokazao da je trenutno u samom vrhu crtača u NN staffu.

Onako kakva bi mogla biti budućnost

Ipak da ne bude sve savršeno, opet je u svemu ovome najslabija karika ispao De Angelis. Još jedna ispodprosječna naslovnica koja uopće nije pogodila bit epizode. Sami crtež nam sugerira da je riječ o nekoj triler tematici, a kao što vidimo, Secchi je napisao jednu izrazito emotivnu epizodu. Ta emocionalna složenost priče trebala bi biti istaknuta na naslovnici što, nažalost, De Angelis nije primijetio ili nije htio primijetiti. Ovako smo još jednom dobili Nathanovu facu u krupnom kadru, ovaj put s dosta čudnom grimasom, kao da je radio face lifting. Nemaštovitost je ovo koja već duže traje i već bi se trebali zabrinuti za De Angelisovu nemotiviranost crtanja naslovnica.

Pogledajte sad ovu sliku za kraj koja tako znakovito oslikava Nathana. Ali ne samo i Nathana, može oslikavati svakog od nas koji je prošao turbulentan život pun uspona i padova. Nathan poklanja maloj Alice tablet i ona odmah na njemu crta portret Nathanov. Kako je sve brzinski nacrtano portret baš i ne ispada savršen, ali Nathanu se sviđa i odlučuje ga memorirati. Zašto je to učinio? Ne zato da ne bi povrijedio djevojčicu zbog možda lošijeg crteža već naprotiv. Ona ga je po Nathanu baš savršeno oslikala. Ovo je baš Nathan kako se trenutno osjeća. Nathan u svoj svojoj nutrini. Vjerujem da bi se puno ljudi mogli u njemu prepoznati.

Ponekad se dogodi da nakon čitanja zatvoriš strip i zanijemiš. Ostaneš i dalje sam i šutke gledaš u strop s gromadom u trbuhu, kao mala eksplozija vibrirajućih mikronaboja niz tijelo. I onda shvatiš kakav strip imaš u ruci. Eto o kakvom je stripu ovdje riječ. Dragulj u kolekciji.

NN LIB 68 Svijet sutrašnjice

10, 10, 10, 9

Bogme, Djole nije pretjerao kad je ovu epizodu najavio kao fenomenalnu. Još jedan Sechhijev biser koji rezolutno iskače od bonelijevog i NN-ovog standardnog obrasca konstrukcije epizode, naime vrhunac priče se ovdje događa negdje oko pedesete stranice. No upravo kraj priče na koji je potrošeno više mjesta nego uobičajeno je ono što čini ovu epizodu fenomenalnom, pogotovo zadnje dvije stranice, kao neka vrsta konstatacije koliko je serijal postao mračan i depresivan od svojeg začetka. Olivares je među 5 najboljih crtača koji su ikad radili na serijalu, i ovdje je još jednom pokazao zašto. Nevjerojatno kako jedan naizgled sterilan crtež može izgledati ovako lijepo.

09.11.2021
    10:43:00 sati

• Crna ljubav