Zaboravljeni životi

NN LIB 74a | 94 str.

Hitman John Brody ubija Stevena Silverteina, direktora kompanije Union World, nakon čega se topi poput snijega na suncu. Na Nathanu je da otkrije naručitelja ubojstva i tajnu Johna Brodyja, kojemu ovo nije prvo topljenje na javnom mjestu…

Scenarij 3

Crtež 4

• Zaboravljeni životi - U oceanskim dubinama - Zaboravljeni slučaj
    NN LIB 74

• Vite dimenticate
    NN SR 219

• Ovo je dvanaesta po redu kolaboracija između scenarista Bepija Vigne i crtača Romea Toffanettija na NN-u. Započela je još u epizodi NN SR 48 „Zaraza“ i odonda (izuzev epizode NN SR 94 „Ledena dama“) Toffanetti radi samo s Vignom.
  • Jedna od brojnih NN-ovih epizoda koje se bave kloniranjem. Imamo čak i jednu sa sličnim imenom, NN SR 89 „Prošli životi“, koju je napisao Stefano Vietti.
  • Str. 7, prvi kadar: Slika koju lik John Brody ima na zidu jest „Ples II“ fovista Henrija Matissea.
  • Str. 25: Prikaz futurističkog Pariza, iako se u epizodi spominje samo kao „Europa“.

Zovem se Brody… John Brody… Ne znam zašto sam ovdje, ali znam što moram učiniti… Moram ubiti.

Da se strip, baš kao ni knjiga, ne sudi po koricama jest općepoznata činjenica i vašemu recenzentu, no katkad je teško ne imati visoka očekivanja od neke epizode ako je ista upakirana u lijepi „celofan“, a „Zaboravljeni životi“, u kombinaciji s efektnim nazivom i fenomenalnom De Angelisovom naslovnicom, zaista ima lijepi „celofan“. Činjenica da su epizodu napravili nerazdvojni i ne previše hvaljeni tandem Vigna/Toffanetti nije bila pretjerano obeshrabrujuća jer Vigna, iako najslabiji od trojice scenarista-kreatora, može kad se potrudi, a Toffanetti uz dobar scenarij izgleda u najmanju ruku pristojno. Većina njihovih kolaboracija je uglavnom rezultirala prosječnim do ispodprosječnim uradcima, no bilo je i solidnih iznimaka. „Zaboravljeni životi“, nažalost, nije jedna od njih.

John Brody

Epizoda je to koja samo unutar okvira serijala ne nudi ništa novo niti originalno, dodatno degradirana lošim scenarističkim rješenjima i nedostatkom inspiracije. Opet je centralna tema kloniranje, opet imamo zlu korporaciju koja bi htjela vladati svijetom, i opet ja za sve kriv iskompleksirani znanstvenik sa apsolutno nepostojećom karakterizacijom i čak nedovoljnom posvećenosti stranica da bi ga uopće mogli doživjeti kao jednog od protagonista epizode.

A priča zapravo počinje solidno. Pratimo život Johna Brodyja, na prvi pogled jednog od brojnih „nobody-ja“ koji obitavaju gradom, i koji se jednog dana nakon što izvrši ubojstvo Stevena Silverteina, direktora kompanije Union World, jednostavno rastopi u aminokiseline i mineralne soli. Ideja o kloniranim ubojicama koji se uništavaju nakon što izvrše zadatak ima potencijala, no saznajemo da je po cijelom svijetu razasuto više Johnova Brodyja, svi s likom svojeg kreatora doktora Detroita, i da je uzrok njihovog rastapanja zapravo „proizvodna greška“, odnosno ograničen vijek trajanja. Vigni je trebao neki „defekt“ za svoje klonove, da malo začini radnju, a kako smo defekt sa usađenim sjećanjima već imali u Viettijevoj epizodi NN SR 89 „Prošli životi“ očito se nije mogao sjetiti ničeg boljeg od rastapanja. I otuda svaki potencijal ove epizode pada u vodu. I otuda i sam naslov „Zaboravljeni životi“ nema smisla jer Brody-klonovi ni nemaju sjećanje na život kojeg bi mogli zaboraviti izuzev par osnovnih podataka koje im je usadio njihov tvorac.

No nebulozama tu nije kraj. Kako kasnije saznajemo u epizodi, sama vrhuška Union Worlda na čelu s drugim najvećim dioničarem Jacobsom stoji iza financiranja Detroitove proizvodnje klonova i ubojstva Silverteina koji je htio napustiti projekt, pa je to platio tako da su Jacobs i Detroit odlučili na njemu testirati hitman-sposobnosti Johna Brodyja. Možda jest malo glupo ići testirati poluproizvod na tako važnom ubojstvu, ali apsolutna neumnost je unajmljivanje Agencije Alfa, jedne od najboljih privatnih agencija u gradu, da onda istraži slučaj očekujući da neće otkriti ništa važno.

Naš Nathan je ovdje samo epizodni lik, poput glumca koji rutinski obavi svoj posao samo da ispuni kvotu i potom ode na svoju jahtu. Nema apsolutno nikakve kemije između njega i drugih epizodnih likova, agenta Mulligana i doktorice Cuningham, koji su mu dodijeljeni da mu pomognu u istrazi. I Mulligan i Cuningham su na razini blijedih statista koje ćete zaboraviti čim zatvorite strip.

Romeo Toffanetti, čiji crtež uvelike ovisi o kvaliteti scenarija i settingu, jer sam nije sposoban izvlačiti priču, ovdje dotiče apsolutno dno svoje dosadašnje karijere na Nathanu. Koliko god je njegov crtež znao biti odbojan, prije se barem trudio da posao obavi korektno i s trudom. Not so here. Varijacije u kvaliteti u paru s prekomjernom upotrebom digitalnog sjenčanja da se prikrije šturost i lijenost koja se odražava na gotovo svim tablama uvrštavaju ovu epizodu u širi krug najgore nacrtanih u serijalu, kao i nemali broj kadrova koji izgledaju kao da su na brzinu skicirani.

Nathan vs John Brody variations

„Zaboravljene živote“ ipak ne bih nazvao najgorim uratkom ovog dvojca, barem zbog Vigninog scenarija koji je za dlaku bolji od epizode NN SR 112 „Podzemni grad“ i almanaha 2005 „Svijet Nancy Porter“ koji nadmašuju ovu epizodu svojom literarnom nekvalitetom, no to je slaba utjeha kada uzmemo u obzir da nas je Vietti u zadnjih šezdesetak epizoda odviknuo od ovakvih standalone epizodica koje bi mogle biti ubačene i u druge serijale poput Lazarus Ledda ili Martina Mystera samo da se promijeni logo na naslovnicama.

Zovem se John Brody… John Brody… I to je sve čega se sjećam…

NN LIB 72a,b Crvena uzbuna

NN LIB 74c Zaboravljeni slučaj

• Jerry Krause

5, 5, 5, 9

Moj "omiljeni" dvojac Vigna/Toffanetti. Ovo se već pretvara u cirkus kakve epizode radi ovaj tandem. Ne znam tko uopće više može vjerovati Vigni da će išta prolazno napisati, previše mu u serijalu daju kredita. Tema kloniranja na Vignin način i klonovi koji se tope kao sladoled na suncu. Ma daj Vigna, vrijeđaš ineligenciju.

S druge strane, Toffanetti kao poslušni psić na istoj razini kao i sama priča. De Angelis napokon ubo dobru naslovnicu.

24.01.2022
    08:47:00 sati