Dvostruka budućnost

NN LIB G1 | 240 str.

Budućnost… Daleka i nepoznata… No, u svakom slučaju, promijenit će se! Doktora Amima Kelvana vremenska nepravilnost bacit će u Nathanovo sadašnje vrijeme gdje on poprima ulogu spasitelja za koju smatra da mora ispuniti. Također, u Nemovo vrijeme bjesni Tehnodroidski rat, te Lucifer, vođa zemaljskih tehnodroida šalje svoje agente također u Nathanovo vrijeme da bi spriječio Amima da obavi svoj zadatak. Sadašnji Nathan biva uvučen u cijelu ovu priču, te će trebati svu svoju snalažljivost i vještine da bi spriječio tehnodroide u njihovom naumu!

• Dvostruka budućnost
    NN LIBG 1

• Doppio futuro
    NN GI 1

• Gigant sadrži tri uvodna teksta. "Želja za budućnošću" by Sergio Bonelli, "Vremenski problem" by Antonio Serra, "Putujući kroz vrijeme" by Luca Crovi.
  • Serrina inspiracija za ovaj broj (prema njegovim riječima): brojne epizode Zvjezdanih staza (posebno TOS "Grad na rubu vječnosti" i TNG "Jučerašnji Enterprise"), knjige Julesa Vernea "Vječni Adam", mange Go Nagaija – Mazinsaga i Shutendoji, roman Jeffa Suttona "Ubijte Johna Androkija čim ga vidite" iz 1970. g., predloška kojim se poslužio i film "Terminator" by James Cameron.
  • Ovaj gigant je prvi dio Serrine trilogije o Tehnodroidima (vidi G2 "Odiseja u budućnosti", G3 "Nova budućnost"). Izašao je skoro istodobno kad i svojevrsni prequel/sequel (ovisi kako se gleda, budući da radnja nije pravocrtna) NN #46/47 "Bratstvo sjene". Subplot o Seleni nadovezat će na #76/77 "Feniks" i #99 "Vendetta di Selena".
  • Serra je tri vremenska razdoblja podijelio ovako, na razini posveta: 1) razdoblje rata s Tehnodroidima odgovara postapokaliptičnom Terminatoru ili Max Maxu; 2) Nathanovo razdoblje odgovara mračnom "Blade Runneru"; 3) vrijeme Dakkarove misije odgovara Star Treku, odnosno optimistična i svjetla budućnost!
  • Tehnodroidi – u Star Trek nazivlju nazvali bi ih BORG!
  • Mjesto gdje žive Tehnodroidi odgovaralo bi Paklu, a likovi Lucifer (pali anđeo, Svjetlonoša), Bhahl (ili pravilnije Baal – demon, božanstvo raznih religija; ili pak Ba'al Zebub aka Sotona), Selena je grčko lunarno božanstvo, a u rimskoj mitologiji zvali su je i Diana Lucifera! Talos je povijesno bio divovski čovjek od bronce koji je štitio Europu na Kreti, Kružio je obalom otoka triput na dan, štiteći ga tako. S druge strane su agenti Svjetla odnosno (arhanđeo) Gabrijel!
  • Fizionomija Megasimbionta slična je "Alienima".
  • Str. 22/23., vidimo Sony cd-player (koliko je Sony platio Bonelliju da mu reklamira cd-playere?). Ljudi nabijeni na kolac, što je stara tehnika poznatog nam Vlada Nabijača (dobre stare tehnike nikad ne omanu ;)). Fraza: "Da bi stigao tamo gdje još nije bio, upoznao nove svjetove, nove civilizacije, nove oblike života" – Star Trek, indeed… ;). Još jedan isti citat na str. 220 također.
  • Str. 24., vidimo uništenu zgradu Alfe u rata, a u #107, na kraju sage Alfa, zgrada je uništena.
  • Str. 30, Gabriel napada u mističnom položaju Lotusa. Na taj način bili su prikazivani hindustički Bogovi Shiva i Siddharta. Prema tradicionalnim tekstovima, sjedenje u Lotusovom položaju uništava sve bolesti i budi kundalini energiju odnosnu neaktivnu spiritualnu energiju unutar nekoga. Eto otkud Gabriel vuče svoju snagu! ;)
  • Luisa Lang, novinar MPC-a i kolegica Kennetha Clarka, rezultat je spajanja imena Lana Lang i Lois Lane, dva Supermanova komada, što je pak tajni identitet novinara Clarka Kenta.
  • Str. 66. Gabrielle Rope i Albert Lisyer, direktori STIC društva za medicinska istraživanja zapravo su aluzija na osnivače talijanskog kluba Zvjezdanih staza pravim imenima Alberto Lisiero i Gabriella Cord. Akronim je stvaran /S.T.I.C./ samo što znači "Star Trek Italian fan Club"! ;)
  • Str. 100., robot poslužitelj nazvan "slugoid"?! Dobraa! ;)
  • Lik iz NN SD #35 "Djeca noći", Lucy Seward, boluje od Irumodskog sindroma (Star Trek – Irumodic syndrome, neizlječiva bolest živčanih sinapsi koja ju Jean-Luc Picard imao u posljednjoj epizodi ST:TNG) te se odlučuje na hibernaciju.
  • Str. 106-109., vidi NN SD #16/17 "U ponoru pamćenja".
  • Brojne reference na Verneovu uspješnicu: Nemo, "20000 milja pod morem", "Tajanstveni otok", Jules Verne, Dakkar, Nautilus...
  • Str. 129., vidi ga, baš pravi USS Enterprise iz omiljene sam serije Star Trek!
  • Brodski liječnik Amim Kelvan (Dr. Leonard "Bones" McCoy), zapovjednica Alexandra T. Farrell (pa, mogla bi biti i James T. Kirk), Thomas Farrell geolog (žrtva moćnog entiteta), Daro Dehner Ultra Sapiens (Mr. Spock).
  • Brodski pogon su mikro crne rupe te zamjenjuju ono što bi u zvjezdanim brodovima iz Stara Treka bilo dilicijski kristal. Isto tako, one omogućuju putovanje brže od svjetlosti. Eshembachova krivulja – prikazuje proširenje crne rupe. Zgoda koja se dešava na brodu Dakkar je malo izmijenjenja verzija 3 epizode ST:TOS (odnosno sekundarni Roddenberryjev pilot) – "Where no man has gone before", u toj epizodi jedan od "zaraženih" bila je doktorica Elisabeth Dehner (što je prezime našeg Ultra Sapiensa).
  • Opet ST fraza "Ja? Ja sam liječnik, ne istraživač! " (ili "I'm a doctor, not a... ") rekao bi dr. "Kostolomac" McCoy! To je inače fraza koju je doktor koristio u raznima situacijama, a preuzeli su je i ostali doktori: dr. Bashir iz DS9 i Phlox iz ST:Enterprise.
  • Str. 180., Star Trek DS9 i "Bratstvo sjene".
  • Str. 189., elektronski simultani prevoditelji!
  • Završetak: posveta Moebiusu (tristo godina u budućnost) i linija na zadnoj vinjeti "posvećeno tvorcu Star Treka Geneu Roddenberryju 1921-1991".
  • Recenzija NN G2 bila je moja 100. recenzija, NN G1 je 202. ;)

Serra: "… kada pišete priču u kojoj se izvrću zakoni vremena i prostora, znate da pišete nešto što je već napisano! "

Za sve vas skeptike i nevjerne Tome koji još sumnjate u Serru i njegove "plagijatorske" moći, ova gornja misao trebala bi vas odmah opovrgnuti. Kako su sve najveće priče već ispričane, a ostalo su samo varijacije ispričane iz drugog aspekta, nemojte scenaristima to uzeti za zlo. Sam Serra je potrošio par stranica da bi se ogradio od plagijata! ;) Tijekom priče nailazit ćete na gomile posveta Roddenberryjevom Star Trek serijalu (sa konkretnom posvetom na samoj posljednjoj stanici), te ostalim priča znanstvene fantastike vezane uz putovanje kroz vrijeme, prostor i paralelnim dimenzijama. U osnovi sadrži elemente Terminatora (glavni junak dolazi u prošlost da bi spriječio neki događaj u budućnosti), i Zvjezdanih staza (od samih vizualnih motiva tipa svemirskih brodova i stanica, samih karaktera likova iz budućnosti pa do samih ideja).

U osnovi, prate se 4 linije radnje, koje su odijeljene i vremenski i prostorno. Prva je dakako Tehnodroidski rat u 2180. godini, zatim vrijeme radnje regularne serije u godini 2095., vrijeme evolucijskih promjena ljudske vrste iz godine (2280.), te daleka utopijska budućnost u kojoj se budu hibernirana Lucy Seward izgledom nalik na verzije budućnosti iz Moebiusovih priča (2400). "Dvostruka budućnost", daje nam natuknicu Serra u samom naslovu. No, budućnost je zapravo ovdje prikazana višestruko, preko više vremenskih razdoblja.

Dakkar – mutacija USS Enterprise

Lucifer: "Ono što je organsko ne može živjeti odvojeno od onoga što je sintetičko… Ono sintetičko ne može postojati bez organskoga…"

Okosnica priče je Tehnodroidski rat, linija radnje koja se počela odvijati od samih prvih epizoda te koja je imala za cilj svesti račune u konačnom obračunu sa njima. Osim epizoda redovne serije, prva tri giganta su prema Serrinoj ideji zaključavala to poglavlje priče, što i sam kaže u samom predgovoru trećeg giganta. No, sve dobre ideje u svijetu stripa se nastavljaju unedogled, barem tako dugo dok imaju efekta. Već će se sljedeća Viettijeva trilogija (G #5-8) baviti sa posttehnodroidskim ratovima, a i suživotom ljudi i tehnodroida. Tehnodroidi su u osnovi kibernetski organizmi-mehanizmi, mješavina biološkog i tehnološkog (bio i meha), ili ako se izjasnimo trekkerskim jezikom, oni su Borg, a otpor je uzaludan! ;) Opet, poput Borga, spojeni u veliku mrežu, žele svrgnuti ljudsku vladavinu i zavladati Zemljom. Dijele se u dvije vrste, zemaljski - pod vodstvom Lucifera, i svemirski – pod vodstvom Neosa, prvog pravog Tehnodroida. Svaki general ima zvučni ime te ako imamo Vixis (biva uništen na samom početku), Selenu (generalica koja će dominirati i u regularnoj seriji, a i u G2), Bhahla (moćna desna ruka Lucifera), Talosa, Megasimbiote (kako sam naziv kaže, biomehanička čudovišta enormnih proporcija), i one druge, obično topovsko meso.

Tehnodroidsko gnijezdo – Talos, Selena, Bhahl, Lucifer (s lijeva na desno)

Nemo i Nathan dva su lika iz dva različita vremena, koje povezuju isti ljudi i ista sudbina. U Nathanovo vrijeme kćer Anna autistična je djevojčica s ESP moćim, te ružnim morama koje joj predviđaju strašnu budućnost. U Nemovo vrijeme mala Anna izrasla je u nepobjedivu ratnicu Dakkar, vođu gerilaca, s Gabrielom kraj sebe. Alter-egovi Nathana i Ann, Nemo i Dakkar, zapravo su imena Verneovog junaka iz "20000 milja pod morem", a i ostali će elementi izroniti također tijekom priče. Tu su roboti Link i C-09. Svi spomenuti dijele jednu te istu karakteristiku – oni su neustrašivi junaci s jasnom sudbinom o čijim se djelima pisati i pamtiti dok ne padnu u sferu legendi!

Dolaze iz još dalje budućnosti, iz vremena kad je čovjek evoluirao za sljedeća dva stupnja, u Ultra Sapiense, a svemir se tek počeo otvarati. Oni kroče hrabro tamo gdje još nije bio, upoznavaju nove svjetove, nove civilizacije, nove oblike života! Da, to su redom: brodski liječnik Amim Kelvan, zapovjednica Alexandra T. Farrell, geolog Thomas Farrell, te savjetnik Daro Dehner, prvi predstavnik nove rase Ultra Sapiens! No, ubrzo shvate da su ljudi jedini inteligentni život u svemiru koji je pust i beskrajan. Prolaze dani, a onda se Farrell slučajno zarazi izvanzemaljskom bakterijom koji mu poveća moždani mentalni kapacitet. Drugom prilikom nailaze na prostorno-vremensku anomaliju (crvotočinu) koja otvara putove prema drugim svemirima i vremenima. Sve ovo gore spomenuto i trekkiju početniku bi zvučalo jako poznato jer to je u biti radnja Zvjezdanih staza, to su članovi originalne posade u epizodi naziva "Where no man has gone before", a tu je i crvotočina iz ST: Deep space nine… Kakvog li homaža!

Serrin rad na scenariju prvog gigantu (plus još dva) bio je megalomanski i najveći dosad izazov u serijalu kojeg je radio za Bonelli. Gledano sastrane, to je također bio i mehanizam u kojem su vremena, situacije, preklapanja i dramatični preokreti savršeno balansirani. S druge strane giganta stajao je i crtač De Angelis, koji je sa Serrom od samog početka serijala. Priča mu je izgledala stimulirajuće, pravi izazov za majstora njegovog kova. Ne toliko zbog svoje dužine, nego koliko je zahtjevna bila grafička diverzificiranost prikaza tri/četiri različite budućnosti. Tako se i rodila ideja prikazivanja biomehaničke budućnosti pomoću posebne tehnike zvane "halftone screen" ili polutonski prikaz. Polutonski prikaz je tehnika grafičke reprodukcija koja simulira slike kontinuiranih tonova upotrebom točaka, različite veličine ili razmaka. Uz već specifične kinetičke linije gigant sadrži i kompleksan prikaz biomehaničkih i metamorfoznih tehnodroidskih stvorenja, razne digitalne tehnike obrade crteža koje uspješno simuliraju razne specijalne efekte. Prvi NN gigant ili NathanNeverone kako ga nazivaju Talijani, prva je naslovnica koju je napravio za Bonelli prije (kasnijeg) prelaska na rad na naslovnice redovnog serijala. Od tri predložene Serri, izabrana je bila posljednja, najsugestivnija. Pomalo odudara od naslovnica redovne serije jer je razvijena za štampu u tehnici tradicionalnog četverobojnog procesa, s bazom od tuša reduciranom na obrisne crte i boje koje definiraju masu i atmosferu (gigant je rađen 1995.!).

Tehnodroid i kinetičke linije

Bio je to početak velikog putovanja koje i dandanas traje, ali prvi se uvijek pamte. I Serrin i De Angelisov angažman na ovoj priči bio je velik (da ne spominjem i ostatak Serrine trilogije), i u svakoj slučaju bio je to pokušaj podizanja serijala na višu razinu. Serru će metastripovanje zanijeti te će se dobrano zaigrati na posljednjem dijelu trilogije. Sve one koji vole posvete, SF klišeje, dobru futurističku akciju kombiniranu sa vremenskim putovanjima, mislim da će sve to pronaći ovdje. Od Moebiusa do Rodenberryja, od mračnih uličica napučene Metropole do hladnih i beskrajnih pustoši svemira, svuda se hrabro kroči...

Zvjezdani datum 234717052009. Dee se odjavljuje. Kraj!

Dr. Amim Kelvan: "U cijeloj ovoj priči, riječi "kraj" i "početak" nemaju smisla… Recimo da ono biće dolazi iz moje prošlosti, Neveru. Prošlosti koja je VAŠA BUDUĆNOST! "

Posveta Velikom Meštru Geneu (i Moebiusu)

NN LIB 2 Odiseja u budućnosti

• Windwalker

10, 10, 10, 10

Ovo je početak nečega velikog, izvanrednog, fenomenalnog...
    20.05.2009
    00:35:00 sati
    Windwalker

9, 9, 10, 8

Preko ovog giganta sam se nedavno upustio u avanturu kakva je čitanje Nathana Nevera. Zbog zbrke sa redovnom serijom (mislim na izdavanje), odlučio sam da počnem sa toliko hvaljenim gigantom (računajući da svaki #1 može da bude dobar početak) i - ne samo da se nisam pokajao, nego je ovo bio pun pogodak.

Jeste, plagijata i "pozajmljivanja" ideja ima nebrojeno, svuda - pa i u stripovima. Ali, bitno je kako je nešto uklopljeno u celinu, a Serra je to uspeo skoro pa savršeno.

De Angelis fenomenalan.

Iako sam tek na početku s Nathanom, dozvoliću sebi da kažem da je ovo nezaobilazno za sve koji vole sci-fi. Sjajan strip! Uživanje je čitati ovako nešto.
    20.05.2009
    01:22:00 sati
  • cibalia

10, 10, 10, 10

Strip koji se mora pročitati...
    20.05.2009
    10:48:00 sati
    cibalia

9, 9, 10, 10

Strip koji je promijenjio pojimanje Nathan Nevera, te koji zajedno sa ostala 2 giganta predstavlja pravu malu revoluciju u Bonelliju. Megalomanski projekt koji istina crpi dosta iz filmova i književnosti,ali koji savršeno funkcionira kao cjelina. Sjećam se kad sam prvi puta uzeo ovaj gigant u ruke, ta početna borba sa Tehnodrodidima, Ann , Gabrijelom itd. Otpuhalo me koliko je bilo dobro nacrtano, sa koliko detalja i pažnje..pa zatim preseljenje u Nathanovo vrijeme, dolazak "Terminatora", snimanje poruke itd. Jedino mi se taj srednji dio giganta ne sviđa, kad se previše priča o brodu kapetanice Farrell, to malo ubija radnju ali još uvijek je to na jednoj visokoj razini. Ovaj se gigant može bez problema čitati bez da se u detalje znaju pojedinosti iz redovne serije i ostalih edicija, sve je objašnjeno taman onoliko koliko treba a neke stvari su ponovljene više puta kako bi i oni površniji čitatelji Nathan Nevera mogli udobno pratiti radnju. Crtež prelijep, sa bezbroj detalja koji sjajno dočaravaju atmosferu,a naslovnica je vjerojatno najbolja DeAngelisova (uz onu redovnog broja 120). Jedan od vrhunaca izdavačke kuće Bonelli.
    20.05.2009
    12:13:00 sati
  • vope

10, 10, 10, 10

Sve što volim u naučnoj fantastici se nalazi u ovom stripu. Perfekcija ako mene pitate...
    21.05.2009
    09:37:00 sati
    vope

8, 9, 9, 8

S tolikim referencama na Star Trek, baš mi je bio gušt čitati ovaj Gigant! Ovim ujedno i započinje prava Tehnodoridska saga, koja tvori određenu trilogiju , sve do ''Ustanka''. Ova prva trilogija mi je super, ali nastavak nakon ''Ustanka'' mi je bilo obično forsiranje sage. Ipak, Gigant je super, a da bi ga razumio, čitatelj mora imati barem osnovno znanje o alternativnim vremenskim pravcima, putovanju kroz vrijeme i njegovim uzročno-posljedničnim vezama. A mikro crna rupa koja pokreće Dakkar također aludira na Star Trek i to izravno, jer se mikro crne rupe koriste kao pogon na romulanskim bojnim pticama ;-)
    21.05.2009
    13:23:00 sati
  • I like girlz

10, 10, 10, 10

čisto savršenstvo perfekcije...
    21.05.2009
    13:50:00 sati
    I like girlz

10, 10, 10, 10

Ma sve desetke bez razmišljanja. Serra se ovdje iskupio za sve grijehe iz prijašnjih uradaka.
    21.05.2009
    15:09:00 sati
  • Ukupna ocjena 99%

10, 10, 10, 9

Ovo je prvi NN koji sam pročitao i zaista je fantastičan. Do sada sam pročitao prvih 8 Giganata (jednostavno morao sam i ostale pročitati poslije ovog) Mislim da je u cijeloj sagi ovaj najbolji.
    22.05.2009
    19:47:00 sati
    mars1

8, 8, 10, 10

Crtež savršen, a radnja puna klišea, dobro spojenih.
    27.05.2009
    23:43:00 sati
  • dr strangelove

7, 6, 8, 7

Precjenjeno...
    23.06.2009
    09:27:00 sati
    dr strangelove
  • GeneziS

9, 10, 10, 10

01.07.2009
    13:42:00 sati
    GeneziS
  • www2

10, 8, 10, 10

osmica jedino zbog ipak malo previše ukradenih ideja....sve u svemu jedan od najboljih stripova svih vremena
    06.11.2009
    15:05:00 sati
    www2
  • Jerry Krause

10, 10, 10, 10

Savršenstvo od stripa!!! Nevjerojatno je kako je Serra ukomponirao sva ta vremenska razdoblja u savršenu cjelinu. Bez obzira što uzima ideje iz raznih predložaka imaš osjećaj nečeg potpuno novog, nečeg na potpuno novoj razini! Nisam siguran da postoji išta ovako slično u svijetu stripa. Jednostavno fantastično!
    09.12.2009
    12:20:00 sati
    Jerry Krause
  • Rock.Bob Rock

9, 8, 10, 9

Briljantno, iako je toliko pokradenih ideja, kako je to ukomponirano u cjelinu... genijalno.

A tek crtež... to je maestralno!

27.12.2009
    20:07:00 sati
    Rock.Bob Rock
  • Elderane84

10, 10, 10, 10

Sve ukradene ideje se oprastaju, kad se napravi ovakva cjelina. Jedan od boljih stripova koje sam procitao.

12.03.2010
    02:17:00 sati
    Elderane84

10, 8, 10, 10

Doista,  očekivao sam nešto više od ovog giganta, ali me nije iznevjerio po kvaliteti priče nego po tome što se meni čini lošiji od trećeg giganta.Priča ipak zaslužuje maksimalnu ocijenu, skupa sa crtežom(od kojeg sam isto očekivao nešto više) i fenomenalnom naslovnicom, dok je jedino čemu zamjeram  jest scenarij koji je po meni lošiji za razliku od onog u trećem gigantu.Sveukupno rečeno: Pravi dragulj ikad izašao iz Bonelli staffa.

29.04.2010
    21:36:00 sati

9, 10, 10, 10

Odlicna prica, mozda najbolja Nathanova epizoda, i vrlo moguce da je jedna od najboljih strip knjiga koju je Bonelli ikad objavio.  Iako je duga, sa 240 stranica, ovo sam procitao u jednom dahu.  Mozda nije najoriginalnija epizoda, zato sto ima dijelove filmova "Alien", "Terminator", itd. u sebi, ima dosta novih stvari, i likova koje nikad prije nisam vidio.  De Angelisov crtez je fenomenalan; moguce da je ovo, barem ako mene pitate, najbolji nacrtani strip kojeg sam ikad procito; naslovnica takodje je nezaboravljiva.  Prici sam dao 9 umjesto 10 jer nije najoriginalnija, ali je ipak toliko dobra i napeta da ze neke mane lako zaborave.  Nema sta, ova Nathanova trilogija o tehnodroidima, i one 'analogies' sa djavolom i angelima su odlicne.  Pojma nemam kako su sve ove tri vremeneske price skuzili da spoje zajedno, zato sto su bile komplikovane, i na kraju se sve super spaja.  Nema sta, ovo je vrhunac, i svaki Bonelli fan ovo mora procitat, iako im se Nathan cesto ne svidja; ova epizoda transendira zanru i strip, i prelazi u nesto vise mocno nego 'comic strip'.  Ovo je umjetnost i zabava najveceg sci-fi nivoa bilo kojeg stripa.

18.06.2011
    12:44:00 sati
  • chris.tower

10, 10, 10, 10

Iako u pocetku previse nalikuje na Terminatora, ubrzo prica poprima svoj stil i prerasta u vrhunsku avanturu! Ugodan osjecaj nakon citanja ostaje i nakon par dana!

07.02.2012
    12:57:00 sati
    chris.tower

10, 10, 10, 10

Vrlo jednostavno konceptirana priča bez nepotrebnih skretanja, uludo potrošenih dijaloga ili sličnih gluposti. Za svaku preporuku i pohvalu.

11.02.2012
    22:12:00 sati
  • Solid Snake

9, 9, 9, 10

Odlican

12.02.2012
    20:27:00 sati
    Solid Snake

10, 10, 10, 10

Fantastični užitak u čitanju fantastike ovog giganta....SAVRŠENO!!!!!!!!
    13.05.2012
    13:34:00 sati

10, 10, 10, 10

Kad je riječ o stripovima mislim da nešto bolje nisam nikad čitao.. Ovo je savršenstvo za sve ljubitelje SF-a.. Čista desetka..

12.08.2012
    10:13:00 sati

8, 9, 10, 10

Strip je dobar! Pa čak i odličan. Ali ne i savršen kako sam očekivao sudeći po mnogim komentarima i pričama na forumu. Lijepo se čita, može i neovisno od ostatka cijelog serijala- sve je objašnjeno, što je veliki + scenariju- što bi značilo da ga može čitati i netko tko nikad nije čitao Nathana prije. Crtež odličan. Neki detalji su me zasmetali -kod tehnodroida kompjutorska obrada izgleda čudno- kao da su male sličice uvećane, pa linije nisu jasne. Naslovnica super! Da li je strip s temema plagijat -i je i nije. Posveta postoji na kraju, i jako je teško danas uz tolike priče, serije , filmove i knjige naći nešto originalno. No spomenuo bih dio koji je isti kao u 'Terminatoru' -isto je povratak u prošlost, krađa odjeće i ubijanje...

11.10.2012
    08:52:00 sati
  • Ukupna ocjena 78%

8, 7, 8, 9

Nije mi toliko dobro, koliko sugeriraju predhodne ocjene, ali ipak dobijemo još nešto novo u Nathanovum svijetu. Lošiji mi je osrednji dio kada doktor počne prepričavati i gdje je gomila teksta. Nevjerovatno mi je i da bi doktoru iz bodučnosti tek tako povjerovali u njegovu priču i zaposlili ga bez ikakvih osobnih dokumenata. Sama ideja mi se svejedno sviđa.

22.10.2012
    18:10:00 sati
  • Škrky

10, 10, 10, 9

Svemu osim naslovnici deset, njoj tek jednu ocjenu manje.

16.08.2013
    09:46:00 sati
    Škrky
  • thekide

10, 10, 10, 10

Remek-delo!

15.03.2014
    22:15:00 sati
    thekide
  • Wayto

9, 8, 10, 10

Strip je jako dobar pa možda i odličan al moran priznat po komentarima san očekiva savršenstvo koje po meni ipak nije.

29.04.2014
    10:11:00 sati
    Wayto

9, 8, 6, 8

01.09.2018
    21:41:00 sati
  • AlenT

10, 10, 10, 10

Vrhunac Nathanovog serijala je ova iznimno dobro osmišljena i ambiciozna priča koja nam otkriva neslućene širine Nathanovog svemira. Autor uspješno zaokružuje kompleksnu radnju, ali ostavlja nam dovoljno da raspaljuje maštu pitanjima i poželimo još: kako je Ann nakon skoro 100 godina zapravo postala Dakar, kako se razvijao rat s Tehnodroidima nakon Luciferovog poraza, što se dogodilo sa Selenom, kako su zapravo nastali Ultra i Super Sapiensi i kako je u to sve upleteno Bratstvo sjene (koje se ovdje zapravo ni ne spominje), je li incident s Thomasom Farrellom značajan za serijal, što se desilo s posadom broda Dakkar i jesu li ušli u crvotočinu… itd. Puno je pitanja, a na neke ćemo nadam se naći odgovore. Šteta da više radnje redovnog serijala nije posvećeno Tehnodroidima.

02.01.2019
    13:53:00 sati
    AlenT
  • Space Marine

9, 9, 9, 10

Jako mastovita i fantasticna prica ispricana na relativno jednostavan nacin. Scernarij vrlo dobar jer je ispricao ogromne kolicine price, cinjenica i dijaloga bez da je negdje strip bio dosadan, sve jako fino tece. Svaka cast Serri na ovoj prici, samo pravi majstor moze ovako nesto zamisliti. Crtez generalno jako dobar, ali nedostaje mi monumentalnih scena. Naslovnica fantazija.

11.05.2019
    10:17:00 sati
    Space Marine