Bez budućnosti

NN LIBSP 19 | 160 str.

Kroz neobičan koncept epizode s dvije cjelovite priče povezane istom tematikom pratimo dva slučaja agencije Alfa u kojima se Nathan susreće s nekim novim, ali i starim likovima čija je poveznica korištenje tablete Old-721 koja uzrokuje ubrzano starenje. Samim time i postavljajući duboka etička razmišljanja o tome koliko vrijedi odreći se dijela svog života radi ostvarivanja vlastitih ciljeva.

Ukupna ocjena %

P*

S*

C*

N*

• Bez budućnosti
    NN LIBSP 19

• Senza domani
    NN SPEC 19

• Prvi specijalac koji je sačinjen iz dva dijela, odnosno dvije priče povezane srodnom tematikom. Prvu, dužu priču potpisuje Piani, a crta Bertolini dok je u drugoj kraćoj priči autor Vietti u kombinaciji s De Angelisom.
  • Tableta Old-721 koja uzrokuje starenje je poveznica obje priče.
  • Ideju o tabletama za starenje koja se koristi u zatvoru mogli smo vidjeti u kultnoj američkoj seriji Oz i to u njenoj 4. sezoni.
  • Ponovno susrećemo Hyana Kurska, velikog mafijaškog bossa kojega smo upoznali upoznali u epizodi NN SR 177 "Bijeli cirkus", a vidjeli smo ga među ostalima i u gigantu NN G13 "Crno srce".
  • Kurskova kćer se nakon spomenute epizode "Bijeli cirkus" opet pojavljuje u drugom dijelu ovog specijalca i to u posve neobičnoj i neprepoznatljivoj ulozi.
  • Prvi put se susrećemo s novom sofisticiranom svemirskom postajom Erato sagrađenom privatnim kapitalom multimilijunaša koja predstavlja svojevrsni raj u svemiru.
  • Str. 74-76, simpatična rola mehaničkog psa u policijskoj istrazi.
  • Str. 150, Nathan se susreće s Jakroidom, opakim bićem potpuno nadograđenim biokibernetičkim umecima.
  • Vietti se oglasio na talijanskom NN forumu na primjedbu fanova zašto je Jakroid tako brzo nestao sa scene bez razrađene karakterizacije. Evo njegovog odgovora: "Ne dati prostor negativcu iz priče, Jakroidu, bio je izbor. Nisam želio govoriti o njemu, niti o misiji da ga uhapsim. Htio sam napraviti priču o Hanni, njezinim izborima, drami s ocem. Jakroid je samo jedan od pokretača radnje, ali ne i glavni pokretač, a još manje onaj emocionalni. Njegov brzi kraj zanimljiviji je od njegovog razvoja kao lika. Čak i na njegovom kraju, zapravo, vidimo okarakteriziranu Hannu koja bira bez ikakvih neizvjesnih uvjeta."

Ideja o vječnoj mladosti oduvijek je privlačila ljude kroz povijest. San o besmrtnosti i produljenju ljudskog vijeka života često je golicala ljudsku maštu i postoje brojni primjeri u prošlosti u kojima smo mogli vidjeti na koje su sve načine ljudi pokušavali prevariti smrt i produljiti svoj vijek trajanja.

Sad vjerojatno očekujete da nam ovaj Nathanov specijalac donosi sličnu tematiku, ali, iako je također riječ o ljudskom trajanju života, ovaj put nas priča vodi u potpuno suprotnom pravcu. Znači, nije riječ o tome da likovi u epizodi žele duže živjeti već baš suprotno, žele skratiti svoj vijek trajanja.

Doista zanimljiva premisa, reklo bi se. Pa hajdemo vidjeti o čemu se zapravo radi. Odmah u startu upada u oči što je epizoda podijeljena na dva dijela koja su napisala i nacrtala dva različita autora. Potpuno neobična postavka specijalca koju dosad nismo vidjeli, pa ćemo pokušati otkriti da li je taj originalni koncept pao na plodno tlo ili je ispao samo jeftini trik.

Hyan Kursk

Pri pogledu na ime autora prve priče prva pomisao je da se čitatelji neće baš usrećiti. Jer, ime Stefana Pianija ne obećava neki spektakl od epizode. Ipak, u startu se susrećemo s obećavajućim potencijalom priče u obliku neobične tablete koja se političkim putem pokušava progurati u zakonsku proceduru. Odmah se može primijetiti klasični korupcijski element koji toliko prožima Nathanov svijet. Tableta nazvana Old-721 razvijena je u laboratoriju kako bi ubrzala proces starenja i po tome je antagonist svim onim pokušajima iz ljudske prošlosti da se napravi čudotvorni lijek vječne mladosti. Ideja o lijekovima za starenje iako neobična nije tako nepoznata u publicističkom svijetu. Mogli smo je čak vidjeti i u nekim filmovima i serijama.
Čemu bi ovakva tableta služila u Nathanovom svijetu? Mafijaška organizacija na čelu s, nama dobro poznatim Hyanom Kurskom, pronašla je način kako da izvuče profit od nje tako što će je progurati u zakonsku proceduru za zatvorsko rješenje. U čemu je kvaka? Prema novom zakonu, zbog prenapučenosti zatvora zatvorenik će imati mogućnost da je popije i ovisno o dozi da sebi skrati vrijeme boravka u zatvoru. Reklo bi se potpuno suludi i neetički pristup rješavanja zatvorskog problema, ali u ovakvom beznadnom postapokaliptičnom svijetu budućnosti samo još jedan u nizu nemoralnih postupaka.
I tu dolazimo do našeg glavnog junaka priče, Boba Gardnera koji se odlučio na ovu tabletu nakon što već više godina ni kriv ni dužan leži u zatvoru. Bobov motiv je sasvim jasan, otkriti tko mu je podmetnuo ubojstvo, a pritom i vidjeti kako se snašla u životu bez njega njegova velika ljubav Julia. Bob je vidno stariji nakon popijene tablete te izlazi iz zatvora naizgled bez nuspojava. Međutim, nakon pojave prvih simptoma u vidu iskašljavanja krvi jasno je da je Old-721 sve samo ne pravilno klinički testirana. Nakon pojave ubojstava više djevojaka u gradu čiji su slučajevi naizgled lako riješeni Bobu postaje jasno da je šablona ubojstava i njihovih podmetanja ista kao u njegovom slučaju. I tu se obraća Agenciji Alfa, odnosno Nathanu i Branku koji će morati otkriti da li je Bob uistinu u pravu...

Bob Gardner prije i poslije popijene tablete za starenje

Priča s puno potencijala, s neobičnom premisom, ali kao što je to u većini slučajeva kad je riječ o Pianiju, što idemo dalje prema kraju priče ona se sve više razvodnjava i pretvara u onu klasičnu pianijevsku detektivističku šablonu. Da ne govorimo o samo razrješenju slučaja koji je opet u Pianijevom slučaju banaliziran i nemaštovit da nije niti vrijedan spomena. Potpuno neuvjerljiv i patetičan završetak s predvidljivim ubojicom, ali sama ideja kako je postao serijski ubojica je totalno banalna, da ne kažem da vrijeđa inteligenciju. Šteta što se još jedan zgodan SF element iz Nathanovog svijeta nije iskoristio na bolji način, ali s obzirom da se radi o Pianiju to nas odavno ne čudi.
Pozitivna stvar u svemu ovome je Bertolinijev crtež koji pokazuje novu klasu svojim novim stilom s upečatljivom igrom svjetla i sjene i tako vizualno stvara pravu atmosferu kojom puno efektnije prikazuje ovaj postapokaliptični svijet. Da je scenarij bio bar malo kvalitetniji sigurno je da bismo uživali u vizualno još dojmljivijim scenama.

Nathan u prvom susretu s Hannom

Posljednje stranice ovog prvog dijela specijalca dale su nam misterioznu pojavu nama dobro poznatog negativca iz NN svijeta, Hyana Kurska i prijeteću opasnost koja kruži nad njim. Očito je taj završetak poslužio kao prolog drugog dijela ovog specijalca. Potpisnik drugog dijela su Vietti i De Angelis što svakako daje nadu da bi se ipak moglo nešto kvalitetnije izvući iz cijele priče. Na početku susrećemo zgodnu mladu ženu Hannu Khol koja se obraća Agenciji Alfa i izričito traži Nathana da istraži slučaj nestanka njenog muža Marca Berninija koji je kao znanstvenik nestao na novoj sofisticiranoj svemirskoj postaji Erato. Nathanu je njeno lice naizgled poznato, ali se ne sjeća odakle. Cijeli slučaj je ispod Nathanovog renomea, ali Hanna uspijeva nekako nagovoriti Nathan da s Brankom pođe istražiti slučaj. Na postaji se agenti susreću s pokušajem atentata na Hannu, ali postepeno otkrivaju da većina stvari nisu onakve kakvim ih je Hanna predstavila u agenciji i stoga Nathan odlučuje ići do kraja da vidi što se skriva iza cijele te Hannine kulise. Tu će se susresti s iznenađujućim obratom događaja gdje će se opet naći licem u lice s dobro poznatim znancem...

Iako puno kraća priča svakako dosta kvalitetnija od spomenutog Pianijevog uratka. Cijelo vrijeme smo u neizvjesnosti otkrivanja Hanninih postupaka čekajući u čemu je štos. Moram priznati da nisam uspio cijelo vrijeme odgonetnuti tko je u stvari Hanna i koji su njeni motivi cijelog slučaja. To u stvari i jest svrha samog scenarija, da nas neizvjesno vodi kroz priču ne znajući njenu stvarnu poantu. To je Vietti uspio napraviti u svega 60-ak stranica što je svakako za pohvalu. Isto tako kao i dojmljivi završetak koji nas navodi na razmišljanje koja je cijena i da li vrijedi odreći se najljepšeg dijela svog života radi ostvarivanja vlastitih ciljeva.

Pozor- SPOILER elementi !!!

E sad da otkrijemo i neke manjkavosti u ovom drugom dijelu. Prva stvar koja bode u oči kako je jedna djevojka, koliko god inteligentna bila uspjela zavarati agente da preuzmu njeni slučaj, a pogotovo Sigmunda koji nije pomoću računala uspio razotkriti njeni paravan. Ne sviđa mi se ni sama sudbina jednog od poznatijih negativaca u cijelom serijalu. Ne znam zašto su autori odlučili maknuti Hyana Kurska. Kursk je ipak jedan od kvalitetnije karakteriziranih negativaca. S jedne strane beskrupulozan i okrutan mafijaš koji čini sve da bi održao vlast u Bijelom Gradu dok s druge strane smo vidjeli i njegovu mekšu stranu kad mu je obitelj u pitanju. Potpuno bespotreban i nagao prekid s njegovom narativnom linijom mada se može očekivati da će tu ulogu preuzeti njegova kćer. Ali takav je NN serijal, uvijek kad se pomalo uljuljkamo dogodi se neki zaokretni trenutak koji uzburka strasti u NN svijetu.

Kursk zatočen kod Jakroida

De Angelis standardno vrlo dobar kad je riječ o njegovim crtačkim performansama. Stari, iskusni velemajstor koji i iz kratke priče izvlači svoj maksimum. Jako lijep vizualni prikaz svemirske postaje s brojnim SF elementima i atmosferom koja baš odgovara ovom serijalu. Ovaj put nije zakazao niti s naslovnicom. Pomalo nadrealan i strašan element utkan u naslovnicu, ali svakako znakovit i pogađa bit druge priče.

Kakav bi mogli izvući zaključak iz cijelog ovog eksperimenta s dvodijelnom epizodom? Prva Pianijeva započinje dobro, ali se poslije razvodnjava i poslije posve rasplinjava u svom bljedunjavom razriješenju. Vietti uspijeva u kraćem drugom dijelu donekle spasiti stvar. Međutim, način na koji se autori rješavaju nekih poznatih likova iz NN svijeta mi se nimalo ne sviđa. Ali ono što najviše bode u oči jest da priče uopće nisu dobro povezane što navodi na zaključak da eksperiment nije uspio. Na kraju iako imamo ovdje elemente poveznice obje priče ipak je sve to tako tanko. Kao da je Piani pisao priču za regularnu seriju, pa se Vietti nakačio na to nekom svojom idejom. Dosta neobično napravljen koncept ovog specijalca koji je imao svog potencijala, ali koji se izgubio u svojoj nemaštovitosti. Nadam se ipak da se ovakva koncepcija neće više ponavljati.

• MALI RENDŽER 26
    Vrijeme: 24.09.2021 00:58:38
    Prodavač: prof56