Krvne veze

NN LIBSP 6 | 128 str.

I dok Aristotel Skotos vraća iz mrtvih svog sina Kala, njegov drugi sin razmetni Jack O'Ryan saznaje da mu je majka ipak živa! Prema uputama svoje pomajke Sade, Jack i agenti Alfe kreću u Ben Nakbar u potragu za tragovima koji će rasvijetliti dobro čuvane tajne obitelji Skotos.

• Krvne veze
    NN LIBSP 6

• Legami di sangue
    NN SPEC 6

• Specijalac sadrži i kratki dodatak "Sigmund: oceani kiberprostora" (Fattori/Simeoni).
  • Jacka O'Ryana upoznajemo u epizodi SD #18 „Vrijeme osvete“.
  • Ideja, budući da se radi o glavnoj liniji, je naravno Serrina, a scenarij su razradili i napisali Ostini i Piani.
  • Kal Skotos dobiva novo tijelo i izgled svog brata Jacka O'Ryana. Gabriel je vratio Skotosu um/svijest njegovog sina u epizodi LU #43 "Egzodus". Kal Skotos, bio je dezintegriran u epizodi SD#28 «Gabrielova zagonetka».
  • Saznajemo da se Jackova majka zove Rachel Baker, te je glavna u vojnom sektoru Skotosove organizacije.
  • Skotos se nalazi u Utvrdi, svom tajnom utočištu na području Teritorija, gdje se sakrio nakon što je uništena Apocalips Plaza u Metropoli u epizodi LU #39 "Ravenov povratak".
  • Toponimi iz Nathanovog svijeta: Bel Nakbar, grad u Sjevernoj Africi (arapske arhitekture). Kowloon, nezavisna država na australskoj hemisferi, sjedište ilegalne informatičke trgovine.
  • Nathan uzima tajno ime Robert Quinn (npr. tijekom turnira na Dragon Islandu uzeo je ime Robert Clouse).
  • DOVE - Digital Observing Video Eye (robot u obliku grlice, Sigmundov gadget).

Jackovo porijeklo, poglavlje treće: Potraga za majkom

U strip-terminologiji ovakve priče znaju se nazivati "origin story", u kojima saznajemo kako je neki junak/superjunak/negativac postao takvim kakav jest i koje je porijeklo njegovih moći ili sposobnosti. Kako su autori odradili cijeli niz priča o porijeklu glavnog junaka, Nathana Nevera, u redovnoj i almanah seriji, u specijalcima su se posvetili sporednim likovima, i to obično u kraćim epizodama. Jack O' Ryan je pak dobio poseban tretman jer je cijela priča ovdje samo za njega. Dobro, nije samo za njega, jer je Jackova priča isprepletana s važnim arhinemezom serijala, Aristotelom Skotosom i njegovom obitelji. Koja se odmah nadovezuje na jednu od važnijih narativnih linija serijala (natuknica: tehnodroidi). Ideja, budući da se radi o glavnoj liniji, je naravno Serrina, a scenarij su razradili i napisali Ostini i Piani, dvojica vrlo zanimljivih novopridošlica u serijal. Na crtačkom dijelu je stari poznanik Casini, sa svojim diskutabilnim stilom koji je podijelio čitatelje još od samih početaka…

Za epizodu je potrebno imati osnovno predznanje o glavnim odrednicama priče, povijesti Kala i Aristotela Skotosa i agencije Alfa; i Jacka O'Ryana. Kal, Aristotelov sin, od samog početka ima nerazriješenih računa s Nathanom i ne može mu oprostiti što ga je lišio ruke u samoj prvoj epizodi serijala. Tijekom događaja u epizodi "Gabrielova zagonetka" dezintegrira ga Gabriel, prethodno pohranivši njegovu esenciju u sebe psihometabiozom. Da, Gabriel je čudesno biće iznimnih sposobnosti! Na kraju "Egzodusa". ", Gabriel daje Aristotelu svijest/um njegovog sina u zamjenu za Nathanov život. Oh, kakve li drame! I tako sada saznajemo da Gabriel drži svoja obećanja svetim, bez obzira radi li se o manijakalnom ubojici poput Kala ili ne. Kal ponovno živi u tijelu Jackovih klonova! (i mrzi i Nathana i Jacka i Gabriela i samog sebe…)

S druge strane, odnos Jack-Skotos načet je u epizodi "Vrijeme osvete" (SD #18), kad otkrivamo da je novopečeni agent zapravo sin najvećeg kriminalca na planeti i da ima kroničnu virusnu bolest kože koju mu je s toliko ljubavi darovao isti taj otac. Još ćemo neke pikantne detalje saznati u spomenutom Ravenovom povratku, poput činjenice da je Jack dio nove generacije klonova začete Aristotelovim genima preko ljudske majke. Poput svakog "dobrog sina" optužuje oca za sudbinu njegove majke i to što mu je oduzeo svetu majčinu ljubav. Valja napomenuti i da je Jack u vezi s prekrasnom agenticom April Frayn. Kako je vrlo očito u jednoj od uvodnih scena specijalca, Jack se još nije pomirio sa svojom sudbinom i to jako utječe na njegovu ljubavnu vezu. I dalje ga muči opsesija svojim ocem, i onim što mu je napravio. Jedino što ga pokreće, uglavnom u većoj mjeri je mržnja prema njemu, no to je već u dva navrata uspio prevladati. No, najgore je to što Aristotel prema njemu pokazuje samo ravnodušnost, bez ikakvog osjećaja krivnje ili grižnje savjesti… Ili nedajbože očinske ljubavi! Odnos otac-sin, ljubav i mržnja koja proizlazi iz toga, beskrajno puta obrađivan je u Dylanu Dogu, na relaciji Dylan-Xabaras, Sjetimo se i Lukea Skywalkera i Dartha Vadera iz Ratova zvijezda…

Aristotel: „Izgleda da sam pogriješio. Ne prenose se sve dobre osobine s roditelja na djecu…

I tako je to bilo. Sada kada smo malo raspravili pozadinu, možemo krenuti dalje. Nakon što Sada Skotos posjeti Jacka i podijeli mu informacije o njegovoj majci, kocka je bačena i slijed događaja je pokrenut! Ideja i rasplet zaista imaju Serrine elemente, no zanimljiv kriminalističko-akcijski zaplet koji se raspliće kroz epizodu djelo je druge dvojice spomenutih scenarista. Vidi se to i po odsutnosti ikakvih referenci na znan-fan univerzum. Priča nije grandiozna ni epskih razmjera, fokus je stavljen na odnose u obitelji Skotos. Manijakalni Kal Skotos, opsjednut osvetom nad Nathanom i Jackom, suočava se sa svojim novim izgledom. Sada Skotos, ponovno potaknuta davnom ljubomorom, želi se riješiti svoje suparnice Rachel Baker. Aristotel Skotos, suočava se odabirima koje je napravio u prošlosti i pokušava sačuvati svoje tajne. I Jack, Skotosov sin razmetni, izdajica obitelji, u potrazi za ljubavlju svoje majke. Pomalo je naivno vjerovati u Jackovu fiks-ideju da je njegova majka brižna i dobra žena; a da je Skotos je uzrok njezine propasti. Rachel nije ništa drugo doli Aristotelova groupie, fanatik opsjednut njegovom božanskom veličinom.

Jack: „Ali ja sam ti sin! U tebi sam rastao! Kako možeš ne osjećati ljubav?
Jackova majka: „Nikad te nisam željela, Jack…

Kako sam već napomenuo na početku, Casini uvijek izaziva podijeljenost među čitateljima zbog svog specifičnog, sirovog i fleksibilnog stila crtanja. Ekspresije su manjeg intenziteta i na ovom stupnju možemo već reći da Casini vlada u potpunosti svojim stilom. Jack izgled dosad je svaki crtač tumačio dosta različito, a moram priznati da je Casinijev najlošiji. Bezličan, tup pogled, a da ne spominjem kako izgleda nakon što mu se oguli koža s lica u kritičnim momentima. Ovo me podsjeća na to kako je kapetan Kirk uvijek morao razderati svoju majicu i pokazati gola prsa kad je ušao u sukob. Ali to su već znan-fan klišeji, nećemo ulaziti u to. Sve u svemu, crtež je dinamičan i lepršav, što ponekad zna biti zabavnije od nekog crtača čišćeg i sterilnijeg crteža. Villa je genijalac, no kad su u pitanju Nathanove naslovnice, tu kao da nije svoj. Naslovnica je u najmanju ruku prosječna, no možda čak i jedna od boljih na Libellusovim specijalima…

Sve u svemu, pozitivno sam oduševljen ovom epizodom. Iako je ovo već treći i konačni dio nerazrješivog odnosa Jacka i njegova oca, Prečasnog Skotosa, autori su razriješili finalno suočenje otac-sin-majka odrješito, uz minimalnu dozu patetike i bez nepotrebnog moraliziranja. Iako se to moglo riješiti još kvalitetnijim dijalogom bez Jackovog očajnog dramatiziranja. Jack će ionako uskoro otići na svoje bespovratno putovanje u drugu galaktiku, tako da sve ovo više neće biti važno. ;) Puno je bolje odrađeno razrješavanje odnos Aristotela i njegove žene Sade. Skotos i njegove makinacije uvijek su mi bile zanimljive, a posebno sam otvoren prema pričama o porijeklu. Iako se on mnogo puta pojavljivao u serijalu, i još će igrati ključnu ulogu u nekim važnim događajima, lik nije niti izbliza dovoljno iskorišten. Fali cijeni jedan aspekt njegove prirode i životne priče. No, to je već druga priča i nećemo o njoj… U sljedećem specijalcu vraća se Vigna u priči i kojoj će pokušati inkorporirati elemente iz omiljene mu priče – „Otok s blagom!

NN LIBSP 5 Dan meteoroida

NN LIBSP 7 Otok s blagom

10, 8, 8, 9

Nekako mi se čini nategnuto da glavni negativac serijala nije znao što mu žena radi iza leđa.

25.08.2012
    20:29:00 sati

3, 4, 7, 9

Dosadno.  Sta se vise ovdje ima reci?  Kad se ovih 128 strana jedva procita, to je najgori grijeh koji strip moze da ucini.  Crtez je dobar, naslovnica takodje, ali prica i scenarij su razvuceni, nezanimljivi, jednostavno bez ikakve tenzije.  Specijalci ovog serijala inace nisu ovako 'spori', ali jbg, svaka epizoda s onim Skotosom mi nikad nije sjela, jednostavno mi se ne svidja njegov lik, i onaj lavlji izgled koji covjek ima.  Sigurno sam u manjini s ovim misljenjem, i inace cijenim ovaj serijal, ali ova prica je promasaj.

26.08.2012
    18:11:00 sati
  • Jerry Krause

9, 8, 7, 7

Jebga Ace, ja ću sad sve suprotno od tebe. Dosadno? Niti malo, dapače, vrlo dobro! Ovih 128 stranica se jedva čita? Naprotiv, ovo je epizoda koja se zbog svog kontinuiteta čita u dahu! Crtež dobar, naslovnica također? Nikako se ne mogu složiti, Casini se ovdje još traži, nikako mi nije uvjerljiv dok za Villu sam više put spomenuo da kao da je zalutao u Nathanov staff. Priča i scenarij razvučeni i nezanimljivi? Naprotiv, priča je odlična, sa Serrinim štihom, još k tome sviđa mi se kombinacija arapske egzotike s futurističkim elementima. Scenarij se mogao malo bolje prema kraju doraditi, ali i dalje je vrlo dobar. Svaka epizoda sa Skotosom nikako ne sjedi? Naprotiv, Skotos i jeste onaj element u serijalu koji je od početka tu i svakako da je omiljen kao lik, samo šteta što je poslije marginaliziran. Sigurno si u manjini s ovim mišljenjem? Mislim da jesi. ;)

31.08.2012
    16:23:00 sati
    Jerry Krause

7, 6, 7, 8

Ok je ovo, dobra je ideja to sa Jackovom potragom za majkom koja je potaknuta ljubomorom Skotosove žene, mada mi se srednji dio priče, gdje Nathan i ekipa traže skrovište, i nije baš svidio; nekako je poprilično usporio dobar tempo priče. Casini je isto dobar, ali ne mogu ne primjetiti da je bolje nacrtao specijalac "Lov na lopova", koji je tri godine stariji od ovog.

01.09.2012
    02:04:00 sati

7, 6, 7, 8

Zanimljiv Specijalac i dobar način da se da makar malen dio raspleta u odnosu Jack-Aristotel. Scenaristi očito nisu htjeli da se to prebrzo završi, pa su "lansirali" Jacka i ekipu u daleke kutke svemira...

08.09.2012
    01:57:00 sati

9, 9, 8, 8

Priča je skroz zanimljiva i napeta, uvijek su mi se sviđale takve epizode koje razrješavaju prošlost likova.. Crtež nije najbolji, ali je zadovoljavajući.. Taj lepršav stil mi se čak nekako i svidio u ovoj epizodi.. S obzirom da mi Jack i nije nešto kao lik, čak je ovo i solidno odrađeno, pošto mi se svidjelo.. Naslovnica je mogla i bolje..

27.11.2012
    16:51:00 sati
  • Nathan Never

7, 8, 7, 6

05.08.2013
    09:37:00 sati
  • thekide

7, 7, 6, 8

Solidno, ali je moglo i u redovnu seriju, ništa ovde nije dovoljno specijalno za specijal.

Casini retko kad odskoči od proseka. Može on i bolje od ovog, na žalost ne mnogo.

Villa vrlo dobar na svojoj prvoj NN specijal naslovnici.

19.04.2014
    23:21:00 sati
    thekide

8, 8, 8, 10

Solidno djelce. Jack mi je jedan od dražih likova iz NN svijeta. Imao sam pauzu u čitanju NN-a, pa su možda i zato dijelom ocijene više. Ali priča je vrlo razumljiva, sve je jasno, nastavci iz prošlih epizoda ... sve je to plus. Mali minus Casiniju. Nekako mi je s vremenom sve lošiji. u početnim epizodama odličan. Villa perfektan.

15.11.2014
    22:25:00 sati

7, 7, 6, 3

Solidna priča. Casini puno lošiji nego ranije. Naslovnica jako loša.

12.07.2016
    05:36:00 sati

8, 6, 8, 10

Dobro je počelo sa onim dijelom u Africi jer su to rijetke pojave u serijalu. Kasnije imamo nadogradnju priče Skotosa i Kala što mi je isto ok iako su mi ta dvojica počela biti naporna jer njihova priča se odvija u mrvicama i previše su je rastegnuli. Ono što mi je uništilo dojam je rasplet u kojem se Nathan i Jack olako izvuku jer Skotos je u bilo kojem trenutku moga preuzeti kontrolu nad svojim ljudima i ubiti ih. Isto tako ti ljudi su idioti kad su uopće išli protiv njega da bi se onda ustrtarili na kraju kad je sasvim jasno što čeka izdajnike. Tribali su barem poginuti u borbi dok bi se tijekom nje Nathan i Jack nekako izvukli. Mnogo bolje rješenje od ovog. Naslovnica je lipo nacrtana iako nema smisla što Nathan cilja u Jacka.

02.01.2021
    09:29:00 sati