Lov na čovjeka

NN LU 55 | 96 str.

Na Nathanovo nemalo iznenađenje, radikalni rasista Franz Hoenzoller izabran je za gradonačelnika Metropole i kao zahvalu gradu radi njegove inauguracije otvara novo moderno kazalište nazvano Minerva. S druge strane, Nathan se nalazi u sličnoj situaciji kao i godinama prije, a to je da nađe pobunjenika Hansa Schneidera prije nego to napravi samoprozvani komandant Edwards. Usto, Hans ima pakleni plan kojeg treba zaustaviti, stoga, lov na čovjeka može početi...

• Lov na čovjeka
    NN LU 55

• Caccia all´uomo
    NN SR 55

• Prednastavak (za upućene u engleski - prequel) ove epizode je u SD NN #08 "Pakao" by Vigna/Bastianoni, a kulminacija događaja koji se dešavaju u ove dvije spomenute epizode biti će u NN Gigante #4 "La rivolta" iliti "Pobuna" by Medda/Casini (te tri epizode tvore tzv. trilogiju)
  • Ethan Edwards - ime i prezime lika kojeg je uprizorio John Wayne iz filma "Tragači" ("The Searchers") Johna Forda; komandant Edwards prvi put se pojavljuje u SD NN#8 "Pakao", a vraća se u NN #112 "La cittá sottorranea" iliti "Podzemni grad" by Vigna/Tofanetti
  • Franz Hoenzoller - sumnjivi politički vođa još sumnjivijih moralnih stajališta i to stranke najprostijeg imena "Konzervativna stranka" (prostije od klasičnog misionarskog položaja); susrest ćemo ga još opsežnije u epizodama NN #93 "La cittá del vizio" iliti "Grad poroka" by Piani/Resinanti i NN#96 "La cortina del silenzio" iliti "Zavjesa tišine" by Fattori/Casini
  • Zanimljiv odabir imena likova, primjerice Stanley i Oliver, Long i Short, Jacques Chezac (francuski predsjednik Jacques Chirac)
  • Prvijenac crtača Ernestina Michelazza u NN staffu, prije je radio s timom artista na stripu "Demon Hunter" izdavača Xenia (polazio je čak i Comics School u Milanu tj. školu stripa)
  • Također zanimljiv odabir toponima tj. lokaliteta Metropole: Teatar Minerva (božica umjetnosti), hotel Uranus s prve razine (grčki bog neba, otac Titana), trg Olympus (stanište grčkog panteona Bogova), avenija Pinter vjerojatno je dobila ime po Haroldu Pinteru (rođen 1930.) kazališnom redatelju i tekstopiscu koji je imao radikalnije političke naklonosti
  • Kad mutanti napadaju Nathana, u rukama imaju poznato istočnjačko oružje - trozubi Sai
  • Još jedan detalj koji je opet iskorišten iz "Blade Runnera" je Kineska tržnica sa orijentalnim prodavačima (koji su gledali film znat će)
  • Nesukladnosti na str. 1., naziv bara je "Hell Bar", dok je na str. 26. "Bar Hell; u SD NN#8 "Pakao" naziv bara je "Bar Hell"
  • Nesukladnost - na stranici 46. stoji poster samo s natpisom "Alien", a na stranici 62. poster filma s naslovom "Alien - The Sternita???", također na zidu kafića neko je napisao "Free mutes" (ili šatra ili nepismeni mutant)
  • Nesukladnost - mutant Sony je šepavac; u NN "Pakao" on je prikazan sa sasvim deformiranom nogom dok u ovoj epizodi Sony izgleda odlično, nit se ne vidi da šepa. Teško da jedan mutant s prve razine bez posla i budućnosti ima sredstva da si tako sredi nogu...

"Nazivaju ih mutantima. Zaboravljeni na prvoj razini gledaju prema gore svojim bijelim zjenicama. Žele ono što i svi. Kuću, posao, poštovanje, ljubav. Žele svoje mjesto pod suncem i na sve su spremni da ga dobiju. Spremni su ići i protiv zakona ako treba. Šteta da to ima tako visoku cijenu..."

Nakon Pianijevog prvijenca u Nathanovom svijetu u prošloj epizodi, opet se vraćamo liku iz poznate trojke, a to je Michele Medda. Poput Vigne, on je usredotočen više na one sporedne dijelove glavne priče, odnosno na male priče iz ogromne Metropole za razliku od Serre koji se ponajviše bavi glavnim tokom pripovijesti. U ovoj priči vraćamo se, zajedno sa Nathanom, na oronulu prvu razinu ispod čeličnog neba gdje žive ljudi bez nade, nesigurni u postojanost vlastite egzistencije. Nemaju budućnost i spremni su na sve samo da se izvuku iz ovog figurativnog pakla. Čitajući strip, nećete puno pogriješiti ako ste prema ponekim kadrovima priče pomislili da je ova priča nešto poput davnog objavljenog "Pakla". Medda to niti ne pokušava izbjeći već nostalgično ulazi u polja sličnosti sa dotičnom pričom. On malo pomalo nadograđuje teoriju o životu i opstanku etničke skupine mutanata te na tome gradi priču. U biti, dva čovjeka tragaju za osobom, koja sada radikalnije mijenja svoja uvjerenja i načine djelovanja. Znam da ove moje riječi liče pomalo na događaje neke drame o borbi za prava zapostavljenih, no nećete pogriješiti ako dopustite Meddi da vas tom temom odvede ravno u "Pakao"!

Budući da nisu svi upoznati s prequelom, neki su možda i zaboravili, gdje su to naši dragi scenaristi stali sa likovima? Nadobudni Hans je sa olakotnim okolnostima bio osuđen na popravni dom. Njegova mutantska djevojka Shara (sada Snejberg) bogato se udala za "pravog" čovjeka sa najviše 7. razine gdje ogromne građevine kohabitiraju zajedno sa oblacima. Rasistički pristaša apartheida Franz Hoenzoller bio je javno blamiran zbog poticanja otvorenih progona na mutante te je u ondašnjoj situaciji izgledalo da je tipusu totalno propala politička karijera. No takvi kao on uvijek se vraćaju, a očito još i jači i mudriji nego prije. Komandant Ethan Edwards poražen je od našeg više nego sposobnog agenta, a prema riječima scenarista, borba za prava mutanata tek je počela. I tako to bijaše pred četiri godine...

Ponovnim vraćanjem na paklenu prvu razinu dobio sam dojam da je pakao još ružniji i razrušeniji, poput neke loše scenografije za futurističke niskobudžetne filmove. Ernestino Michelazzo daje još goru sliku te pustoši za razliku od ispolirane Bastianonijeve verzije. Ona prijašnja grafička verzija pakla bila je nešto ljepša, skoro pa nostalgičarsko nazadna sa još donekle očuvanim građevinama i interijerima. Možda se stanje u paklu za par godina još više pogoršalo, ili je jednostavno veća razlika između detaljnosti grafičkog poimanja Bastianonija i Michelazza. Michelazzo je više na tragu Bonazzijevog "ocufanog" crteža. Da, znamo da je jednim dijelom prva razina već pod vodom, da tu vladaju bande i džeparoši naoružani saiovima i lakšom artiljerijom. Pravih razinskih prolaza kakve možete vidjeti na gornjim razinama prema prvoj razini nema. No tko bi pametan uopće i išao u to ruglo od gradske četvrti nastanjeno mutantima i oklopnim štakorima? U jednom momentu prva razina uspoređuje se sa Dirty Boulevardom na 5. razini (vidi SD NN #30 "Prljava ulica"), te tom prilikom prevoditeljica koristi naziv "Prljavi bulevar", a SD je rabila "Prljava ulica".

"Sretosmo se opet na prvoj razini u lovu na čovjeka..." Tako bi zvučao soundtrack ove epizode kad bi strip imao i mogućnosti audio-vizualne interpretacije. Medda je baš igrao na tu kartu, da stare nostalgične čitatelje koji su se pred pet godina prvi put susreli sa Nathanom opet povuče u tu staru igru lovica u bespoštednoj okolini prve razine. Dok je Vigna grandiozno slijedio stope starog Dantea, koracajući njegovim stihovima kroz razne dijelove pakla građenjem scenarija sa očekivanim pozitivnim klimaksom, Meddina potraga za mladićem manje je pacifistička zbog toga što lik kojeg traže ne razlikuje dobro i zlo. Mladić se zove Hans Schneider, a on je čovjek slijep u poimanju i jednog i drugog te je sva njegova pažnja usredotočena na fanatično-opsesivnu fiksaciju "oslobođenja" mutanata. Baš zbog toga što je čovjek sa nogama čvrsto na zemlji, njegove radikalne mjere, sad već uznapredovale u terorističke, x puta su opasnije. Danas jesmo zaglavljeni silom prilika u globalni terorizam koji ne bira sredstva da bi ostvario svoja htijenja, pa kako ona suluda bila za "civiliziraniji" svijet. Sjetimo se i pojedinih akcija boraca za životinje ili pobornika vegeterijananstva (dvije vrlo srodne skupine). Oni igraju na na šokiranost neupućenih, na često ogavne mjere koje djeluju na onoj nižoj razini poimanja. Kao one slike koje se znaju urezati u podsvijet i ne daju ti mira. Spomenimo i starog Aarona Ezekiaha, pobornika za mirnu integraciju mutanta sa ljudima. On će možda, a možda i ne, igrati neku ulogu u daljnjem razvoju radnje. Medda ga se dobro sjetio iz razloga da gdje ima radikala, da su tu i pacifisti koji probleme ne žele rješavati nasiljem i prolijavanjem krvi. A interesantna je i Aaronova reakcija na Hansov teroristički akt.

Osim radikala u sferi terorizma, u Metropoli je prisutna i radikalnost kod pojedinih političara koji igraju na neke rasne ili nacionalističke težnje da bi promovirali sebe. Jedan od takvih, doduše sad je i na vodećem položaju kao gradonačelnik Metropole, je Franz Hoenzoller, zakleti rasista i mutantofob. (Tip me malo podsjeća na onog tipusa ili recimo bolje, onu vreću predrasuda i zavisti koja samo omalovažava politički život Hrvatske, generala Rojsa) Malo je neobično što su ljudi dali povjerenje takvom čovjeku s obzirom na blamažu prije neke četiri godine. Sve je to dokaz koliko je ljudsko pamćenje krhko i kako i među ljudima budućnosti vladaju takvi neljudski te atolerantni stavovi. Njegova stranka uopće nije ni karakterizirana ni prozvana, te autori koriste sam temeljni adut koji ih je doveo na vlast - mržnju prema mutantima. Kasnije ćemo saznati (ne u ovom broju pa niti za pet, šest godina) da se njegova stranka ustvari jednostavno zove "Konzervativna stranka" te da osim korištenja ovih primitivističkih stavova obavljaju i neke nelegalne poslove. U Bonelliju općenito imaju običaj nazivati nazadnjačke tradicionalne stranke konzervativnim strankama.

Treći od radikala je Ethan Edwards, profesionalni tragač te umirovljeni komandant koji je spreman na sve samo da se ispuni njegova misija koja ga često dovodi u brutalne frontalne konflikte sa ljudima koje proganja. Također je poznat po svojim metodama koje često završavaju kobno za žrtve, no s druge strane su vrlo efikasne. On je stereotip plaćenika koje će uraditi sve za novac, i čija su mišljenja i stajališta uglavnom temeljno pogrešne. Sad već klasični Nathanov sparring partner u lovu na terorista Hansa, naš komandant pojavit će se u još jednom prilično sličnom strip uprizorenju lova na čovjeka od neinventivnog Vigne. Za pedesetak brojeva živi bili pa vidjeli!

Medda je momak koji ponekad zna ugodno iznenaditi svojim radovima (još ugodno pamtim njegova Dylan Dog djelca :). Terorizam je vrlo neugodna pojava, kao najradikalniji oblik uvjeravanja drugih u vlastite (dotičnom pojedincu ispravne) stavove. Autor vodi scenarij koji možda neće odvesti čitatelje u klasični preobrat u stilu dovođenja svih stvari na mjesto, štoviše ostavit će mnoštvo otvorenih tema nezavršenim. Jednim će se dijelom pokušati razriješiti stvari u trećem dijelu "nesuđene" trilogije u 4. broju Giganta pod nazivom "Pobuna", dok će se stvari sa Hoenzollerom i Edwardsom odvijati paralelno bez nekih većih dodirnih točaka. Budući da postoji toliko sukobljenih strana, normalno je da će se tijekom radnje događati i mnoštvo oružanih sukoba. Nathan je kako znamo, osoba puna unutarnje tjeskobe i žudnje neispunjenog života, te ćemo stoga naći u scenariju kako Medda prati Nathana u njegovim unutarnjim depresivnim monolozima. Po prvi put mi Nathan izgleda totalno izvan svog stroja, ravnodušan prema onoj iskonskoj pravdi, te podjarmljen onoj korumpiranoj Justiziji koja šepa u pravilnom dijeljenju pravde. Mnogi će se nakon pročitanog pitati, kako to da ovdje nema uopće prikazanog političkog ustrojstva, ili zašto su ljudi npr. dali povjerenje napaljenom rasistu, je li možda konkurencija još očajnija od budućnosti koju nudi Hoenzoller. Osobno bih volio u stripu vidjeti i intrigantne političke spletke te u kakvom odnosu se nalaze politika (materijalni svijet) i religija (duhovni svijet). Volio bih također pročitati neku epizodu koja bi pratila, recimo 24 sata jednog agenta ili nekog običnog građanina, ili recimo neki dramski pokušaj bez krimi pozadine tek tolko da se čitatelj još više uvuče pod kožu stanovnika tog vremena i prostora.

Crtač je za dlaku različit od Bonazzija, jedino što mu krupni planovi fokusirani na čovjeka izgledaju nekako patuljasto s obzirom na prikazanu okolinu. Naslovnica je poput slabo obojane skice, a potpisuje ju Sime 2004 te tu imamo malo odudaranje od standardnih Bonazzijevih brljotina. Već u sljedećem najavljenom broju Bonazzi opet potpisuje svoju nevjerojatno debilnu naslovnicu. Naslov bi trebao biti: "Nathan na hrpi smeća". Ne znam otkuda vuku te naslovnice, vjerojatne ostaci nekih neiskorištenih tabli koje su se preradile za uporabu za hrvatsko tržište. Vjerojatno su mišljenja, a pa to je ionako samo Balkansko tržište, a Never je samo niskoprofitni junak koji tamo nema šanse za prođu. Na ovaj način te šanse za prođu se još više smanjuju. No nećemo sad u izdavačku politiku...

Kako sam se navukao na Nathana, tako me ta obostrana privlačnost još i sad drži. Te napete priče iz SF ambijenta ipak me još oduševljavaju te ih s nestrpljenjem očekujem svakih par mjeseci. Uz izvjesne boljke koje ima svaki strip (priznajmo, svaki će fan naći nešto što mu ne paše) i uz to nestabilnu situaciju s objavljivanjem stripova na ovim prostorima kod dovoljne većine ljudi stvorio je zazir. Ja se Nathana čvrsto držim zbog toga jer je jedini strip kojeg redovito čitam, a rabi SF elemente na meni dopadljiv način. Ne bih htio da ovih pedesetak izdanja budu samo jedan kliktaj, kako veli mudra misao šund filozofije koja slijedi.

"Mrzim fotografije. Čuvaju sretne trenutke koji se više neće vratiti. No, naposljetku, podsjećaju nas na to da je trenutak sreće postojao. Barem dok je trajalo ono ’klik’."

NN LU 54 Bauhaus killer

NN LU 56 Priča o Kathy Teller

• Ukupna ocjena 82%

9, 9, 7, 7

Prvo pohvale recenzentu na ka i uvik odličnim recenzijama.Pakao nisan čita ali ova epizoda mi je baš odlična.Borba mutanata za svoja prava je važna priča u Nathanovom svijetu.Michelazzo mi je onako osrednji crtač dok je Luigi Simeoni nacrta naslovnicu odlično ali je užasna boja upropaštava.
    09.08.2005
    06:29:00 sati
    vice
  • I like girlz

9, 8, 8, 9

odlična epizoda koja, po ne znam koji put, potvrđuje kako je nathan jedan od najboljih SBE junaka. volim nathanove epizode koje su vezane za prvu razinu, koja nam još jednom pokazuje sav kontrast svijeta gornjih i donjih razina metropole, od tehnološkog i gospodarskog bogatstva, do bijede, siromaštva i apatije donjih razina. crtež kao stvoren za ovu priču, simeoneova naslovnica solidna, ali ne i odlična, ocjenu sam dao orginalnoj castellinijevoj naslovnici. šta reći, ne mogu prežalit berniju da nathana moram čekati do prvog mjeseca iduće godine. ali nadam se da od tada kreće u redovnom MJESEČNOM!!! ritmu, kakav ovaj fenomenalni strip i zaslužuje.
    13.08.2005
    18:09:00 sati
    I like girlz

5, 6, 6, 1

Slabašno i na trenutke dosadno.Više sam očekivao od povratka Edwardsa i prve razine.Kraj je dosta senzacionalistički i najavljuje velike nemire u gradu.Baš me zanima da li će o tome biti govora u sljedećim epizodama.Crtač je novi ali je (nažalost)u stilu većine kad je NN u pitanju.POkušavaju kopirati Marija iz najboljih dana a ne ide im.Naslovnica je skandalozna,trebalo bi objesiti onoga tko ju je bojao.Mislim da su nešto slabije priče i ovakve naslovnice u poslednje vrijeme dosta srozale Nathana kao serijal(što se vidi i po ritmu izlaženja,uostalom).
    17.08.2005
    16:08:00 sati
  • jasa

3, 5, 7, 9

Ništa posebno, čak manje od prosječnog.
    26.08.2005
    15:12:00 sati
    jasa
  • Ukupna ocjena 51%

7, 7, 2, 3

Priča i scenarij su definitivno najsvjetlija točka ove epizode.Naslovnica mi se ne sviđa,ali je ipak za nijansu bolja od crteža.Previše ima tonova žute boje na njoj što stvarno ne spada u okolinu gdje se odvija radnja priče.
    04.09.2005
    11:46:00 sati
    zerovnik
  • SnotMan

8, 8, 7, 7

Dobar NN.
    26.09.2005
    18:44:00 sati
    SnotMan

8, 8, 7, 9

više sam očekivao od povratka Edwardsa.ovo je za nijansu(a možda čak i više)gore od epizode Pakao.ipak jedna solidna epizoda,može se pročitati.crtež je dobar-loš(zao:).moram se složiti da je naslovnica malo loše obojana,ali meni je ipak bolja od većine zamjenskih do sada.
    13.11.2005
    23:32:00 sati
  • Vorador

6, 5, 5, 4

Nisam zadovoljan ovom epizodom. Reciklaža već viđenog. Djeluje zbrzano i nedorečeno kao i crtež, uostalom. Naslovnica fušerskija od ovoga ne može biti. Razočaran sam.
    18.05.2007
    16:25:00 sati
    Vorador
  • Digging Bill

6, 7, 7, 6

Sama po sebi priča ne donosi ništa novo, al kraj otvara nove mogućnosti, gigant 4 bi mogao bit zanimljiv..Medda mi ovaj put nije niš posebno, brzinski je odradio scenarij, ubacio malo akcije, malo otuđenosti, al bez prave žestine, valjda se zagrijava za taj gigant još..crtež je tako tako..naslovnica/e isto
    31.07.2007
    00:46:00 sati
    Digging Bill

8, 7, 7, 5

Ja kao da sam rodjen naopacke. Prvo procitam gigant, pa Pakao, te tek sada dodje na red Lov. Elem, sad su mi se i kockice sklopile sto se ove trilogije tice, i moram da priznam da je Medda odradio vraski dobar posao u drugom i trecem nastavku iste. Odlicno je nadogradio Pakao ovde, a ostavio je otvoren kraj za veliki finale u Ustanku. Lepo nam je docarao i pipave teme kao sto su fasizam, ksenofobija, terorizam i ostale propratne pojave koje prate ova zla. Palac gore za pvu epizodu.
    17.10.2007
    06:34:00 sati
  • VALTER

9, 9, 8, 8

Hans Schneider, karakter koji podsjeća na Jacka Mohikanca iz Zagorova svijeta, čini ovu priču posebnom, a njezin finalni dio u četvrtom gigantu je za prste polizati, prisutnom pretjeranom nasilju usprkos. Vječiti rat konzervativnih hulja i revolucionarnih luda, s vazda neizbježnim kolateralnim žrtvama, redovito manje značajnima od osobnih interesa mesijanskih političara i običnih birokrata.
    26.12.2007
    16:21:00 sati
    VALTER
  • Windwalker

8, 8, 9, 7

Vrlo dobar nastavak vrhunske epizode ¨Pakao¨. Zamjensku naslovnicu kvari čudna obojenost.
    08.03.2008
    23:20:00 sati
    Windwalker

8, 8, 5, 5

Dobra epizoda škakljive tematike. Brutalna i sa dosta realnim pogledom na čitavu tu nemilu problematiku, koja nažalost postoji i u našem svijetu, usudio bih se čak reći u puno malicioznijoj formi. Crtež je, kako je i @Aco rek'o, blijeda kopija nekih drugih crtača. Stojim iza onoga što sam nemali broj puta rekao, a to je da NN kao serijal ima najbezličnije crtače, ne nužno najlošije, nego najneoriginalnije (što je ustvari još gore). Copycat za copycatom.
    06.01.2009
    23:34:00 sati

9, 9, 9, 6

Ovaj nastavak malo slabiji od ''Pakla'', ali je svejedno jako dobar! Sva ta situacija s mutantima pokazuje da zapravo rasizam nikad neće nestati, te da će uvijek biti žrtvenih jarčeva na koje će se svaljivati društveni problemi. Što se tiče zamjenske, otkud na Prvoj razini toliko svjetla?
    22.01.2009
    18:10:00 sati
  • Inferno

7, 7, 8, 8

U početku nemoš vjerovati da je autor Medda, a onda shvatiš da uopće nije loš ovaj akcijski intermezzo. Osim što se opet radi o meni omiljenoj temi - mutantima i gradskim razinama, epizoda je svojevrsni komentar na geopolitičke probleme našeg vremena (terorizam): Iz nasilja se može izroditi samo još veće nasilje gdje više nitko neće biti nevin. E, da, dobra je i ona minijatura s ocrnjenim političarem kojeg je narod OPET izabrao na vlast (na koju me ono državu to podsjeća)!? Inače, zadovoljan sam epizodom.
    08.12.2009
    21:06:00 sati
    Inferno

10, 8, 8, 5

Odlična uvertira za Gigant broj 4. Medda je odlično iskoristio Vigninu priču iz 10.-te epizode i vrhunski je nadogradio, da bi to sve kulminiralo na trenutke brutalnim Gigantom 4. Jedina zamjerka je prilično velika nelogičnost pri kraju priče, kad Hans Schneider, prezadovoljan, priznaje da je on odgovoran za atentat na mutante. Zar time ne umanjuje izglede za pobunu mutanta? To još postaje čudnije u nastavku ove priče, gdje je on vođa ustanka istih. Crtež vrlo dobar, a naslovnica još i dobra s obzirom na kakve smo navikli.
    09.12.2009
    09:52:00 sati
  • Jerry Krause

8, 9, 9, 8

Nešto malo lošiji drugi dio trilogije o mutantima, ali svejedno Medda izvrsno prikazuje zadojenost ideje o pravima ljudi (u ovom slučaju mutantima) koja prelazi u fanatični terorizam. Crtež i zamjenska naslovnica solidni.
    22.12.2009
    08:56:00 sati
    Jerry Krause

8, 8, 9, 9

Ova mi se jako svidja.  Nikad nisam bio fan one prve epizode gdje Nathan odlazi u mutantsko podzemlje, "Pakao".  U to doba mi je ta epizoda bila puno slicna onoj prethodnoj prici, "Zabranjena Zona", pa zato kad sam je prvi put procito, sve mi je bilo kao kopija prijasne price, sto me je u neku ruku iznerviralo.  Sada, posle gomilu drugih epizoda, Nathan se vraca u podzemlje, gdje mutanti 'slobodno' zive, i ovdje mi je sve to bilo puno svijezije i zanimljivo.  Scenarij i prica su dobri, crtez odlican, a naslovnica jedino vrijedi pisljivog boba kad je u pitanju Castelinijova originalna, a ne ona 'piratksa kopija' koju je Simeoni nacrto.  Dramaticna prica, sa dobrim temama, i krajem koji mi se puno svidja.  Onaj opaki tip Edwards ovdje prezivi, sigurno da bi se ponovo vratio u serijal jednog dana da jos vise pogorcava Nathanov poso.  Veoma dobro.

10.03.2011
    16:56:00 sati

8, 9, 6, 6

Dobra epizoda s dobro razrađenim scenarijem, jedna od onih kod kojih se uživa u čitanju, meni osobno je bolje legla od prvog dijela triologije "Pakao". Michelazzo me i nije pretjerano oduševio; jest da mu crtež ima neku dobru atmosferu koja manje-više dobro prikazuje prvu razinu, ali nije mi baš ljepuškast.

03.10.2011
    17:20:00 sati
  • chris.tower

9, 9, 8, 8

Obozavam epizode vezane uz prvu razinu i mutante! I ova epizoda je odlicna kao i prethodne.

Jos bih pod zanimljivosti dodao to da se Ricky pojavio u kratkoj prici "Giochi Di Guerra" (Ratne igre), a odatle i dogadaji vezani uz robote MSX koje Hans spominje. Nazalost ta prica je kod nas jos uvijek neobjavljena.

14.02.2012
    15:05:00 sati
    chris.tower

7, 8, 8, 7

Solidna epizoda, zanimljivi nastavak priče o pravima mutanata.. Mada mi je "Pakao" kao pri dio trilogije bolji od ove priče.. Crtež sasvim solidan, zamjenska naslovnica prosječna.. Originalna je puno bolja..

26.10.2012
    18:56:00 sati

8, 8, 8, 8

Meni je ovo odlično. Dostojan nastavak Pakla.

29.10.2012
    21:03:00 sati
  • Škrky

7, 6, 6, 10

Solidna priča, slabija razrada.

Ne mogu vjerovati kako je previđena Sonnyjeva šepavost!

Naslovnici čista desetka jer ocjenjujem samo one Castellinijeve. Ove druge za mene kao da nisu ni postojale (ali bih također rado doznao odakle su ih izvukli i zašto su dopustili da nešto takvo krasi naslovnice reizdanja)

23.08.2013
    16:02:00 sati
    Škrky
  • thekide

7, 6, 6, 10

Prosečna epizoda, ni blizu Vigninog "Pakla".

Novi crtač Michelazzo bez nekog posebnog kvaliteta, ili bolje reći pokazaće ga u narednim epizodama kad prestane da imitira ispodprosečnog Bonazzija. Ovu epizodu, drugi deo mutantske trilogije, bi verovatno crtao Dante Bastianoni da nije zbrisao za Ameriku godinu dana ranije.

Castellini još jednom maestralan.

28.03.2014
    20:43:00 sati