Rat s jakuzama

NN SUPB 11b | 14 str.

Najodlučniji i najsposobniji specijalni agent Alfe priča jednu od svojih najopasnijih misija novinaru prestižne novinarske agencije City news. Pogodite o kojem je agentu riječ…

Priča 4

• Mjesec i druge priče
    NN SUPB 11

• Izvorno je izašao kao uvodni strip za arkadnu igru iz 1992. godine - "Nathan Never - The Arcade Game" (Genias 1992). Igrica je došla na tri diskete. Vidi detalje ovdje! Još izvora informacija na mreži: retronika.blogspot.hr, gameplay s youtubea.
  • Godine 1993. izlazi u sklopu izdanja "Un editore la nuova avventura" (ANAFI). Reizdan je ponovno ove godine u novoj ediciji „Nathan Never Magazine 2016.“ U Hrvatskoj izašao je u sklopu NN izdanja „Mjesec i druge priče“.
  • Kao autori si potpisani Michele Medda i Vigna Beppe (primijetite da se Vigna kasnije uvijek potpisuje kao Bepi). Naslovnicu potpisuje Claudio Castellini. Negdje se spominje i Serra kao djelomični autor, no Genovesi ga ne akreditira u uvodu.
  • City News – najprestižnija novinska agencija u Metropoli. Ujedno i naziv za redovitu rubriku u redovnom serijalu.
  • Novinar se zove Rog Genoa – što je anagram idejnog autora priče Roberta Genovesea, inače novinara po struci.
  • Yakuze se pojavljuju više puta u serijalu NN, sam kapetan Ishimori iz gradske policije jedan je od pripadnika; ali zapravo Nathan nikad nije imao većih sukoba s njima.
  • Priča je više-manje pojednostavljena verzija epizode iz 1991. „Operacija zmaj“, elementi poput neurozavojnice (neurostimulatori) na elektroničke impulse pomoću kojih se može upravljati ljudima, otok na osami te infiltracija i ekstrakcija… Neurozavojnice su nalik kristalima za kontrolu uma iz SF filma „Invaders from Mars“ iz 1953. godine, a ugrađuju se na potiljak u oba slučaja.
  • Str. 33., prostorija za agente Alfe predstavljena je kao užurbani kolodvor, ogromni open-space, a ne miran ured.
  • Sigmund napada opakom verzijom strojnice „Kill X-4000“, što zasigurno nije preuveličavanje…

Sigmund Baginov - najbolji od najboljih

Možda ste se gledajući naslov ove epizode zapitali kakvo je ovo čudo od priče, pa kako to da vam je promakla ova sitna pričica? Odmah ću vam na početku razjasniti misteriju - ovaj kratki stripić izašao je davne 1992., još prošlog stoljeća, nakon godinu i nešto sitnoga od premijere najboljeg SF stripa u Italiji, na skromnih 16 stranica kao stripovski uvodnik i dodatak video-igrici. U pitanju je skromna arkadna igrica za Amigu/PC kakvih je u ono doba bilo gomila. Titulu "game designera" nosio je dotični Roberto Genovesi. Premisa te igrice je jednostavna, Nathan mora spasiti otetog Sigmunda iz kandži zlih yakuza, tako što se infiltrira na strogo čuvani otok, pomete bazu od zločinaca, nakon čega oba bježe s otoka. Ništa specijalno jelda? Grafika i igrivost su na razini Amiginih igrica iz tog doba, s današnjeg aspekta rekli bi arhaično. No, ukoliko vas interesira kako bi to moglo izgledati, imate cijeli gameplay na youtubeu.

Guerra alla Yakuza

Rat s jakuzama!

Kratka priča rađena je po Genovesijevoj ideji, a scenarij su razradili Vigna i Medda, mada priča koju pripovijeda Sigmund podsjeća parcijalno na priču „Operacija zmaj“. Strip bi kronološki došao nakon događaja iz igrice (nadovezuje se na nju), što znači da je cijeli ovaj projekt vrlo promišljeno osmišljen. Moguće je da je razvoj igrice išao usporedo s izlaskom serijala, te je funkcionirao i kao svojevrsna marketinška strategija za promociju samog stripa Nathana Never. Strip je ustvari noireovska parodija na priču iz igrice, gdje je Sigmund zamijenio glavnog junaka priče, odnosno stavio je sebe na Nathanovo mjesto. I tako taj „najodlučniji i najsposobniji“ specijalni agent Alfe priča jednu od svojih najopasnijih misija novinaru prestižne novinarske agencije City news.

Priča je sama po sebi efektna, kad se pogleda u paketu s igricom, no podloga je rudimentarna i previše vuče na već spomenutu epizodu koja je dobrano eksploatirala „U Zmajevom gnijezdu“. Novinar Genoa nasjeda na Reiserovu priču o najboljem agentu Alfe, te oduševljen samom činjenicom da je dobio intervju s nekim iz najbolje agencije u gradu, ne primjećuje da glavni akcijski akter priče zasigurno ne bio mogao biti mucavi i šeprtljavi Sigmund. Ostali agenti izvlače se pričom da imaju uvrh glave posla sa skretanjem meteora koji prijeti udariti u orbitalnu postaju. No očito je da se izvlače i prodaju priču, tako da jedini izbor ostaje Sigmund. Koji ruku na srce, i nije najbolji primjer. Priča je rađena u humorističkom parodičnom tonu, za razliku od kasnijih Sigmundovih dodataka u specijalcima. Svi oni imaju tu noirevsku notu, no pričama se ipak pristupa malo ozbiljnije. Možda je ova priča bila inspiracija za kasnije Sigmundove priče.

Naracija u didaskalijama vrlo je efektivna uporaba noireovskih klišeja. Pogledajte samo primjere: „Magnetska brava popustila je uz tužan jecaj, poput ljubavnice koja se podaje… U ustima sam osjetio gorak okus mržnje…“ Humorističke riječi hvale iz Reiserovih usta, te narativne kapcije s okusom noirea zasigurno su Meddino djelo. U više navrata pokazao se kao ljubitelj noire detektivske literature.

Castellini i dva Roberta

Spomenuli smo da je titulu "game designera" video-igrice Nathan Never nosio Roberto Genovesi, novinar po profesiji. Dvije godine kasnije također je dizajnirao i modul Nathan Never za RPG board game Cyberpunk 2020 (za izdavača Stratelibri). U 30 godina novinarskog rada bavio se također i pisanjem scenarija i romana, animacije i igrica, a aktivan je i dandanas. Doduše ne baš na području stripa.

Vizualni dio odradila su dva crtačka kamena temeljca serijala koji su najzaslužniji za Nathanovu prepoznatljivost – Claudio Castellini i Roberto De Angelis. Castellinijeva naslovnica praktički sadrži se osobine njegove ilustracije, realistična vizualna savršenost prenatrpana akcijskim elementima. De Angelis je u svojoj inicijalnoj crtačkoj NN fazi koju smo mogli vidjeti u kratkoj epizodi „Broj Nula“, detaljnost pozadina, „prljavi“ crtež, dodatni kinetički elementi… Vizualno epizoda na nivou.

Savršeno funkcionira kao dodatak paketu s video-igricom, scenaristički je također izvedena savršeno, no premisa je malčice prerudimentarna za neku bolju ocjenu. No kakve scenarističke bravure možemo očekivati od pričice od 14 stranica koja je rađena kao uvod u video-igricu?

Nathan Never – The Arcade game!

Naslovnica i omot video-igrice

• Jerry Krause

6, 8, 8, 10

Simpa pričica, pametna ideja kako se može na humorističan način može napisati kratka epizoda. Sigmund je bio faca naspram Nathana i u nekim scenama iz alternativne dimenzije u epizodi NN SR 120 "Beskonačni univerzumi".

01.01.2017
    19:14:00 sati
    Jerry Krause