Crteži smrti

Nick Raider

NR LIB 15c | 94 str.

Prostitutka Kim Webster brutalno je ubijena u svom stanu i činilo se da će to biti samo još jedan tragičan zločin u nizu. Međutim, ovaj put će slučaj za Nicka dobiti neočekivanu dimenziju zahvaljujući neobičnim moćima žrtvinog mladog susjeda, dvadesetpetogodišnjeg dječaka Efrema, koji svoje vizije izražava kroz svoje crteže.

• Granica - Nestali Buda - Crteži smrti
    NR LIB 15

• Immagini di morte
    NR SR 45

• Izvorno je epizoda objavljena u veljači 1992., a Libellus je objavljuje u svibnju 2009. u svojoj knjizi 15 kao treću priču.
  • Scenarist Claudio Nizzi piše 25. put (uključujući dosad objavljena tri specijala), a crtač Bruno Ramella crta po peti put za serijal Nicka Raidera.
  • Ovo je prvi put da u Nickovom serijalu imamo dodira sa paranormalnim. Imali smo, doduše, kronološki gledano, u epizodi Specijala 1: Što se dogodilo s Mary Rose? vizije lika Thelme Ross, ali ovdje je to ipak ponešto drugačije.
  • Str. 216 (Libellus), u Efremovoj sobi vidimo na zidu poster Mickeyja Mousea.
  • Prezime Cross koje se pojavljuje u ovoj priči imali smo prilike već vidjeti i u priči SR 10: Smrt filmske zvijezde i to od ženskog lika Sonie Cross koja je bila televizijska glumica.
  • Pojavljuje se Violet, novinarka Heralda, ali samo na jednoj vinjeti.
  • Str. 225 (Libellus), na ulazu u mesnicu vlasnika Luisa Reina stoji na reklami naziv El Carnicero, ime koje je zapravo istovjetno imenu jednog od zlikovaca u Texu (El Carnicero/Krvnik).
  • Str. 241 (Libellus), u uredu na kanti za smeće piše „Nick's home“ 😁. Mora da se radi o internoj šali kojom Nickove kolege zadirkivaju njegovu predanost poslu!
  • SPOILER: Nakon epizoda redovne serije SR 12: Paukova mreža, SR 30: Zverinjak i SR 32: Kupljeni životi, ovo bi bilo četvrti put u serijalu da je Nick postupio kao samovoljni djelitelj pravde.

Scenarist Nizzi nakon prethodne, ne naročito uspješne epizode „Nestali Buda“ ponovno se vraća u svijet Nicka Raidera u detektivskoj priči „Crteži smrti“ za koju možemo odmah kazati kako nije tipična priča poput mnogih drugih epizoda serijala, već je to više učinkovit triler koji pomalo zalazi u paranormalno područje. Velike zasluge u stvaranju ove priče dakako ima i Maurizio Colombo, autor koji je, prema mojim saznanjima, bio urednik i kreativni doprinositelj Nickovom serijalu, a priče poput „Okrutnog grada“ i „Kupljenih života“ samo su neki od pokazatelja da, kad je Colombo prisutan, gotovo uvijek možemo očekivati nešto drugačije, nešto posebno.

A upravo se ta posebnost u ovoj priči očituje kroz lik dvadesetpetogodišnjeg Efrema koji izgleda kao da ima deset godina i mentalno je na toj razini, no posjeduje izvanredne osjetilne sposobnosti! Dovoljno je da dođe u kontakt s nekom osobom i može vidjeti fragmente njene budućnosti, a te svoje vizije potom materijalizira kroz male crteže koje sam izrađuje.

Efrema zapravo ne bismo niti upoznali da se nije dogodilo ubojstvo njegove susjede, što je zapravo glavni okidač za radnju ove priče. Kim Webster, prostitutka koja je svoje klijente primala u svom stanu, brutalno je pretučena do smrti, a njezina tragična sudbina postaje središnji fokus priče. Spomenuti Efrem će postati ključan faktor u istrazi ovog misterioznog zločina, koristeći svoje izvanredne moći kako bi razotkrio skrivene tragove koji bi Nicku možda promakli.

No, u središtu ove priče nisu samo Kim i Efrem, koji su bili ujedno i dobri prijatelji u takvom odnosu gdje je Kim uvijek bila dobronaklona prema Efremu, vjerojatno i zbog njegova stanja. Tu se pojavljuju i drugi likovi koji, svaki na svoj način, oblikuju priču. Među njima je gospodin Grant, četrdesetogodišnji neženja, koji je prvi otkrio strašnu scenu u njezinu stanu. Grant je bio Kimin klijent iz Vermonta, koji ju je namjeravao odvesti sa sobom kako bi započeli novi život zajedno. Mehaničar Lasky, koji ima svoju automehaničarsku radnju preko puta ubijene, na prvu djeluje kao dosta sirov lik i kao netko tko je već imao problema sa zakonom i lako moguće da je neko vrijeme odležao svoje u zatvoru. Treba svakako spomenuti i Randyja Crossa, čovjeka u kojeg je Kim bila zaljubljena i koji bi mogao biti glavni osumnjičeni za ubojstvo. I, naravno, tu je i Efremova majka, udovica, koja je svoj život u potpunosti posvetila brizi za svog Efrema.

Iako su natprirodni elementi neuobičajeni za Nickov svijet, upravo su oni ti koji dodaju dubinu priči i daju joj jedinstvenu dinamiku. Maurizio Colombo i scenarist Nizzi mudro koriste ovu neočekivanu komponentu kako bi obogatili klasični detektivski okvir.

Kroz lik Efrema, susrećemo duboku ljudsku priču ispričanu s dirljivom notom. Nick ne samo da pristupa Efremu s poštovanjem tijekom istrage, već ga tretira s nježnošću i brižnošću otkrivajući nam tako novu, ranjivu stranu našeg detektiva koju nismo imali prilike dosada vidjeti.

Crtač Ramella dosta dobro prenosi ovu priču kroz svoje ilustracije, posebno u prikazu Efrema gdje uspijeva uhvatiti slatkoću i čistoću ovog lika, istovremeno prenoseći i njegovu ranjivost. Kako je Ramella radio i naslovnicu, moram vam priznati da isprva nisam uočio da je Efrem također prisutan na njoj (iz nekog razloga mi taj detalj promakao!), onako sav jadan u mraku, zabrinut i uplašen. Dosta dobra naslovnica koja se lijepo uklapa u jednu ovakvu priču.

Završna riječ

U priči „Crteži smrti“ scenarist Nizzi, uz pomoć Maurizia Colomba, donosi jedinstvenu kombinaciju detektivskog trilera i natprirodnih elemenata, stvarajući priču u kojoj se kroz lik Efrema čitatelji suočavaju i s Nickovom osjetljivom stranom. Dok je ovo mogla biti samo još jedna priča o istrazi ubojstva koju bi čitatelji relativno brzo zaboravili, Efremove nadnaravne sposobnosti dodaju joj novu dimenziju i čine je izuzetno privlačnom te bih rekao da je upravo zbog toga i vrijedna naše pažnje i čitanja.

NR LIB 15b Nestali Buda

NR LIB 16a Posljednji s popisa

9, 9, 9, 9

Odlična priča, uvijek mi fora vidjeti kako naši junaci provaljuju žicom. Nick dobije porciju batina, a spas je uistinu iznenađenje. Još jednom Nick sa savršenom intuicijom. Ramella odličan, ali crta malo neobično Arta. Sve u svemu jako dobra priča.

10.03.2024
    07:24:00 sati

10, 10, 10, 10

Prica ima fenomenalnu atmosferu, bas pravu za krimice! Za to je uvelike zasluzan Bruno Ramella kojeg inace smatram i najboljim crtacem ovoga serijala i koji je posebno briljirao u onim vinjetama bez teksta te nas uspio u tim trenucima jos i dodatno uvuci u samu radnju. To je od velikog znacaja jer upravo u tim trenucima u krimicima se desavaju najdramaticnije stvari. Prica je pomalo neobicna, uvelike zbog Efrema i zbog njegovih moci. Koliko mi je bilo neobicno vidjeti Efrema u ulozi proricatelja smrti svjedoci cinjenica kako mi je u prvom dijelu price upravo on bio glavni sumnjivac za ubojstvo. Imao sam ja odmah nakon prvog razgovora s njim i s njegovom majkom u glavi jednu teoriju zasto bi bas on bio idealan za ubojicu, ali daljnjim tokom radnje i nacinom na koji se Nick odnosio prema njemu, uvjerio sam se kako ipak on nema nikakve veze sa zlocinom te kako je stvarno covjek s neobicnim mocima kreiran posebno za dodatan ugodaj ove price.

Bilo mi je veoma zanimljivo citati i gledati Nickove pretpostavke o tome kako su izvrseni zlocini. Ispalo je na kraju da je njegova rekonstrukcija dobrim dijelom bila i tocna, samo je falio u dijelu tko je ubio Kim. Negdje pred kraj epizode, bas prije onog dijela u kojem je Nick krenuo prema pravom Kiminom ubojici sam dozivio prosvjetljenje i shvatio tko bi mogao biti ubojica. Trebao sam to mozda i ranije povezati, jer ako pogledamo kako je ogromno nacrtan bauk (a znamo da Efrem poprilicno vjerno slika), trebalo bi biti jasno tko bi od likova koji su se pojavili mogao biti Kimin ubojica. Svejedno cu reci da je epizoda odlicno osmisljena i da ce zbog njene kompleksnosti citatelji tesko pogoditi krivca. Puno je tu detalja koji odvracaju paznju, u prvom redu neobicni Efrem.

Crtez sam vec objasnio, a i naslovnica mi se bas svida. Interesantno kako ni ja nisam odmah skuzio Efrema na njoj, mozda zbog toga sto pogled pada odmah na ono glavno - mrtvu Kim. Nakon sto sam vidio u tekstu recenzije da stoji ta cinjenica isao sam je ponovno pogledati i stvarno je i on tamo! To cu smatrati dodatnim plusom jer je tako dobro uklopljen u nju, a s druge strane upravo njegov lik na naslovnici bi mogao biti svojevrsna "patka" (lazni trag citateljima) u rjesenju ovog slucaja.

Imam dojam da sam se u zadnje vrijeme bas raspistoljio s tim visokim ocjenama, ali sta cu mu ja kad uzivam u onome sto citam, a ova epizoda je definitivno zasluzila vrlo lijepe ocjene! :)

10.03.2024
    10:04:00 sati

7, 7, 6, 7

10.03.2024
    13:27:00 sati
    Dalma

7, 6, 6, 7

Ipak mi je pomalo pre-patetičan momenat sa malim dječkom. Priča nije loša, ima dosta zanimljivih momenata u dijelu istrage. Iako suhoparno, taj detektivski momenat mi je uvijek odgovarao u ovom serijalu, dopada mi se način kako se drotovi hvataju za dlaku i uporno prate trag za tragom dok štiklaju svoju verziju slučaja. Šteta što se Kim pojavila tek nekoliko puta, odlično ju je Ramella nacrtao (mislim na pjegice, ne na sise i tange). Sveukupno, broj je okej. Nisam prezadovoljan crtežom, ali dovoljno je dobar. Rasplet nisam očekivao iako je dosta sitnica ukazivalo ko je ustvari ubica. Naslovna lijepa.

10.03.2024
    19:39:00 sati

8, 8, 9, 9

Štoo? Kakav je ono "prorok"? I zašto mi se strip svidio unatoč nelogičnostima? Hmm...

11.03.2024
    00:42:00 sati

7, 4, 5, 5

Priča sa novim elementom, ali kao da nije sve sjelo na svoje mjesto. Možda zbog scenarističke koprodukcije. Možda.

11.03.2024
    20:19:00 sati
  • Cromwell

8, 9, 9, 7

Prije svega, obožavam kad u stripu imamo jake atmosferalije jer mi to u pravilu uvijek pojača cjelokupni dojam. Super početak i razrada, nekoliko tmurnih kišnih scena i jako dobro isprofilirani likovi kojima Nizzi obavezno baci neki detalj koji navede čitatelja na sumnju. Btw da li se mitoman Zeke pojavljuje u još nekim pričama? Kao da mi je poznat ali ne sjećam se da sam ga zamjetio u ranijim pričama.. Efrem je odličan lik i premda ne volim previše kad u Nicku ima nadnaravnih elemenata ovaj je baš interesantan zbog svojih sposobnosti a još zna dirnuti u emociju svojom dječačkom dobroćudnošću. Ramella odličan! Naslovnica mi se ne sviđa jer Kim izgleda kao da je u khm "ekstazi" jelte :)) a ne ubijena. Ipak s obzirom kako je završila u samoj priči zapravo i bolje da je ovako :/

12.03.2024
    09:51:00 sati
    Cromwell