„Žabac“

Nick Raider

NR LIB 16b | 94 str.

Glumac Tom Bradford, nedavno otpušten sa seta televizijske serije, tragično je izgubio život u vlastitom domu. Uz njegovo tijelo pronađena je prijeteća poruka potpisana imenom „Žabac“, usmjerena prema liku kojeg je Bradford portretirao. Sve ukazuje na to da bi pošiljatelj mogao biti neki poremećeni pojedinac, zalutao između stvarnosti i fikcije, odlučan u ostvarivanju svoje opasne fantazije. Međutim, ovaj tragičan događaj postavlja pitanje – je li stvarnost onakva kakvom se čini ili postoji dublja i složenija pozadina ovog misterioznog zločina?

• Posljednji s popisa - ”Žabac” - Opasne veze
    NR LIB 16

• Il rospo
    NR SR 47

• Ovo je jubilarna 50. Nickova avantura, 47. priča u regularnoj seriji. U Italiji je prvi put izašla u travnju 1992. godine. Reprint Nick Raider Riedizione 26 iz 2007. godine. Na ovim prostorima ova priča je prvi i jedini put izašla 2009. godine kao druga priča u izdanju Libellus biblioteka Nick Raider broj 16.
  • Po 7. put se kao scenarist potpisuje Michele Medda. Prethodni Meddini radovi na serijalu su sljedeći: SR 16, SR 24, SR 25, SR 33, SR 40 i SR 43.
  • Po 6. put na serijalu (peti put na SR: brojevi 4, 27, 32, 40 i 47 i specijal 1) crtež je djelo Antinorija. Druga Antinorijeva suradnja s Meddom (prva nakon SR 40: „U sjeni cara“) i druga s Colombom (prva nakon SR 32: „Kupljeni životi“). Antinori se specijalizirao za krimi stripove, tako uz Nicka crta još samo Juliju.
  • Colombo je započeo s radom za SBE 1987. godine. 1990. počeo je predlagati teme za Nicka Raidera, koje su potom napisali Nizzi i D′Antonio. Njegovo se ime prvi put pojavljuje kao scenarist Nick Raider SR 20 u siječnju 1990. Osim Nicka radio je još na serijalima Dampyr, Mister No i Zagor. Po 7. put se pojavljuje na serijalu; prethodne Colombove priče su: SR 20, specijal 2, SR 32, SR 39, SR 45 i SR 46. Treći uzastopni Colombov rad na serijalu.
  • Po 4. put naslovnica je djelo Brune Ramelle. Motiv Libellusove Perovićeve naslovnice odnosi se isključivo na ovu priču.
  • Od kolega i prijatelja iz ureda Art se pojavljuje po 45. put (nije se pojavio samo u brojevima 30 i 43), Marvin se pojavljuje po 44. put (nije se pojavio samo u brojevima 26, 39 i 43), Jimmy se pojavljuje po 42. put (nije se pojavio samo u brojevima 26, 29, 33, 39 i 43, a u ovoj priči se pojavljuje samo na tri vinjete), Bowmann se pojavljuje po 33. put, a ovo je jedna od rijetkih priča gdje ne puši (pored SR 9, SR 15, SR 21, SR 42, SR 44 i SR 45, dakle vidimo da u zadnje vrijeme je trend da ne puši). Sva pojavljivanja i puno odličnog sadržaja u vezi Nicka Raidera možete vidjeti u ovom topicu.
  • Uzrečice: Abrahamove mi brade 3: Svijete lopovski 1. Jedna od rijetkih priča gdje je Marvin češće koristio svoju uzrečicu od Nicka. Učestalost uzrečica možete vidjeti ovdje.
  • Steve Carroll iz 87. postaje pojavljuje se po 3. put, prethodna pojavljivanja: SR 5: „Umorstvo u Central Parku“), i SR 25: „Rendžer u New Yorku“, njegov kolega Meyers po 2. put (prvo pojavljivanje SR 25).
  • Drugo (kratkotrajno) pojavljivanje Kaede Otomo. S tom Japankom Nick se prvi put susreo u već spomenutoj prvoj suradnji Medda/Antinori u priči SR 40: “ U sjeni cara”. Po 9. put se pojavljuju Azijati.
  • Spominju se poznata imena iz svijeta filma, Robert de Niro i Arnold Schwarzenegger.
  • Na stranici 107 (Libellusove knjige), spominje se poznata američka sitcom televizijska serija iz 80-ih, “Obiteljske veze” (Family Ties) koja se emitirala na NBC-u sedam sezona (1982.-1989.). Lik Tom Bradford u kadi na stranici 108 sluša pjesmu “Without Us”, pjesmu koja je ujedno bila i glavna tema uvodne špice serije “Obiteljske veze”. (Zanimljivost by ReemCP. Fala Reem!)
  • Na stranici 124 (Libellusove knjige), spominje se kultna američka TV serija “Dallas” i glumac Larry Hagman, koji je u istoimenoj seriji glumio pohlepnog spletkara, naftnog tajkuna J.R.Ewinga. Hagman je bio jedini glumac koji se pojavio u svih 357 epizoda serije. (Zanimljivost by ReemCP. Fala Reem!)
  • Na stranici 128 (Libellusove knjige), spominje se attentat na američkog predsjednika Ronalda Reagana i američka glumica Jodie Foster. Cijeli događaj je povezan s Johnom Hinckleyjem, studentom koji je bio fasciniran američkom glumicom Jodie Foster. Njegova opsesija glumicom Foster proizašla je iz njezine uloge mlade prostitutke u kultnom filmu “Taksist”. Hinckley se, očito, poistovjetio s glavnim likom filma, Travisom Bickleom (kojeg tumači Robert De Niro), koji je u filmu planirao atentat na američkog senatora, dok je Hinckley postavio svoje ciljeve na višu razinu. (Zanimljivost by ReemCP. Fala Reem!)
  • Malo statistike za kraj: nakon četiri priče u nizu gdje se radnja odvijala pretežno noću, ovo je priča u kojoj se radnja odvija pretežito danju; ukupno 28. takva priča. Po šesti put u serijalu pojavljuje se lik advokata/odvjetnika (prethodna pojavljivanja u brojevima 10, 19, 23, 35 i 42), glumci se pojavljuju po 7. put (prethodna pojavljivanja u brojevima 6, 10, 24, 25, 28 i 32), novinari se pojavljuju po 15. put (u obzir sam uzeo i TV voditelje; prethodna pojavljivanja u brojevima 4, 10, 11, 12, 15, 20, 21, 24, 25, 27, 28, 37, 41 i 45), po 6. put negativni lik počini samoubojstvo (prethodna samoubojstva u brojevima 7, 11, 27, 33, 34 i 38), po 9. put se pojavljuju Azijati (prethodna pojavljivanja u brojevima 4,6, 32, 33, 36, 39, 40, 44 i 47), po 6. put pojavljuje se psihopat (prethodna pojavljivanja u brojevima 2, 3, 12, 24 i 33, nisam uzimao u obzir psihopate osvetnike) i za kraj po 35. put je mjesto radnje samo grad New York.
  • Malo o sportu: ”Žapci sa Save”, nadimak vaterpolista zagrebačke Mladosti, jednog od najtrofejnijih svjetskih klubova, a gradić Bradford nekoć je igrao PL, 2000. godine i europska natjecanja (Intertoto Cup).

Upozorenje: recenzija sadrži spojlere!

Jedan mali psihopat,
krokodilski psihopat…

Pjeva Let 3, a u ovoj priči nemamo krokodila, ali tu je “Žabac” i ne baš mali psihopat.

Priča “Žabac” je jedna od onih koje ne prolaze nezapaženo, razlog tome su svakako Colombo i Medda, idejni tvorac i scenarist priče. Po sedmi put se obojica pojavljuju na serijalu. Ja bih rekao kako su sve njihove priče dosad bile jako dobre, a isti slučaj je i s ovom pričom, gdje su opet opravdali povjerenje!

Medda mi je jedan od omiljenih scenarista (ne samo na Nicku). Znamo kako jako dobro poznaje materiju i serijal Nick Raider, a scenariji su mu uvijek u duhu serijala, ali i prepuni svojih originalnih scenarističkih detalja, što po meni pridonosi kvaliteti priče, jer upravo sjajan scenarij diže ocjenu, kad Vam se tema čini otrcana (puno puta viđena u krimi pričama). Kad je ova priča u pitanju, onda bismo mogli reći kako je sličnu temu Medda već koristio u priči SR 25: “Rendžer u New Yorku”, omaž velikanima talijanskog i svjetskog stripa Texu Willeru i Kitu Carsonu. Ali, kad se zagrebe, zapravo jedina sličnost između dviju priča je početak stripa i smrt glumačke zvijezde (u ovoj priči je glumac dobio otkaz zbog pijanstva, dok je u „Rendžeru u New Yorku“ serija bila ukinuta). Galerija likova je potpuno drugačija u dvije spomenute priče, raznovrsnost likova je prisutna u obje priče, ali u ovoj priči je fokus više bačen na filmski svijet (svijet glumačkog glamoura). Za razliku od Rendžera u New Yorku, u ovoj priči nema rane predvidljivosti, to jest, policija tapka u mraku jako dugo, a rješenja policiji nude sitnice, poput šminke i rukopisa (kao i uvijek psihopati se pokazuju kao inteligentne osobe, a s tim u vezi, mogao je ovaj put psihopat se potpisati lažnim imenom, ali i ovako je Medda dovoljno zakomplicirao scenarij). Uopće ne smeta što znamo tko je ubojica praktički od prve vinjete, jer su tijek njegovih misli i ponašanje besprijekorno prikazani!

Nije prvi puta da vidimo na serijalu i psihopata na djelu (nije ni Meddi prvi put da donosi lik psihopata; „Anđeo uništenja“ i „Sajgon“), ali Medda ga je opisao kao nitko dosad u serijalu, sjajno prikazavši njegovu opsesiju. Medda donosi i fora likove iz redakcije žute štampe „Turbida“, i nikad više novinara u jednoj priči. Fora je i lik portirke TV kuće CBA (vidi sliku iznad), kako je samo oplela po Nicku i Marvinu, naši junaci su se samo pogledali (a nije to bio jedini humoristični detalj). Također je prisutan i najveći broj ženskih likova u jednoj priči (imenovanih imenom i prezimenom). I tako to su ti sitni detalji, humoristični i živopisni, koji mi se jako sviđaju u scenariju, a ima ih još dosta. Sve to gradi i daje dojam prave atmosfere priče. Radnja priče je zanimljiva zbog mnoštva raznovrsnih likova, mnogobrojnih referenci na filmove i događaje iz prošlosti, raznovrsnih mjesta radnji, stvorene atmosfere, humora i crteža. U svakom slučaju Meddin zanimljiv pristup priči, pritom uopće ne smeta što se zapravo Nick i ekipa pojavljuju relativno malo. Scenarij daleko od klišeja i prepun ugodnih iznenađenja.

Zaplet možda nije najoriginalniji (pomalo me podsjeća na prvu Meddinu priču na serijalu), ali je u trendu, ugodan i napravljen na način da se savršeno uklapa u serijal kao što je Nick Raider! Izdvojio biih dva detalja s kraja priče: poimanje života ubojica i smijeh glumice Jenny Adams. Koliko god psihopat volio glumicu Jenny, voli i svoj život, pa se bez razmišljanja predaje, za razliku od glamuroznog glumca. Jako dobar scenaristički detalj! E sad dolazimo do završne stranice i osmijeha Jenny Adams, koji se može svakako protumačiti. Nick joj kaže da ode liječiti živce, a mi možemo pomisliti kako je doživjela slom živaca, što bi bilo sasvim razumljivo, jer je u kratkom roku izgubila prijatelja, muža, brata i pretrpjela strah, ali meni nije djelovala simpatično, pa taj osmijeh može značiti i da je prolupala, jer je shvatila kako je sada većinski vlasnik tvrtke (što je već dala do znanja Kaede) i ponaša se u skladu s tim.

Crtež: jako dobar crtež, možda nije previše detaljan i prikaz lica varira, ali ista ta lica su sjajno prikazana, točnije točno se vidi emocija svih likova (ne samo glavnih likova), što je svakako veliki plus! Crtež u potpunosti podržava i oslikava scenarij, Meddin scenarij je prepun različitih likova i okruženja, a Antinori sve nacrtao korektno. Lijep prikaz interijera i eksterijera. Sve u svemu jako dobar i atraktivan crtež.

Naslovnice: naslovnica Libellusovog izdanja: Perović u komičnom izdanju, vidimo Mefista, Frankensteina, grofa Drakulu, Ninja kornjaču (ili žabu, teško je dokučiti) i telefonsku govornicu iz ove priče. Ha, Ramellina naslovnica mi je svakako bolja: Nick i „Žabac“ u borbi pod svjetlima reflektora! Sve klapa kad je Ramellina naslovnica u pitanju, proporcije likova, emocije i sviđa mi se što nema puno detalja, jednostavno reflektori i borba! Zasad na svakoj Ramellinoj naslovnici je Nick s pištoljem.

Rezime: jako dobra priča. Tema nije nova na serijalu, ali daleko od toga kako je priča prepuna klišeja u vezi sa žanrom, Medda je odličnim scenarijem čini zabavnom, dinamičnom i zanimljivom, te čitatelja lagano uvlači u radnju, koja je vrlo zanimljiva i bogata detaljima. Crtež sjajno podržava scenarij i čini priču ugodnom za čitanje, a naslovnica zove na čitanje! Sve u svemu jako lijepo! Autori poslovično nisu iznevjerili očekivanja, velika preporuka!

NR LIB 16a Posljednji s popisa

NR LIB 16c Opasne veze

9, 9, 9, 9

Epizodom „Žabac“, ponovno smo uvučeni u uzbudljivi svijet glumačke scene. Kada se prisjetimo dosadašnjeg tijeka Nickova serijala i to vezano za sličnu tematiku, imali smo epizode poput SR 10: Smrt filmske zvijezde (Nizzijeva priča koja je možda jedna od najlošijih priča Nicka Raidera koju sam dosada pročitao), a jedna od boljih u tom pogledu s obzirom na sadržaj glumaca i tv serija jest upravo ta koju je naš recenzent spomenuo, omaž legendarnom dvojcu Texu Willeru i Kitu Carsonu u SR 25: Rendžer u New Yorku. Nju je radio Medda, kao i ovu, ali ovdje kao da primjećujemo da je Medda s ovom epizodom podigao stvari na jednu novu razinu. Iskoristio je sličan zaplet gdje jedan od poznatih glumaca pogiba na početku priče (tamo je tv serija bila ukinuta, ovdje je glumac dobio otkaz), ali zbog raznovrsnosti likova te zanimljivom radnjom sa mnoštvom referenci (lijepo se bilo prisjetit tih nekih serija i događaja otprije što je navedeno u zanimljivostima), ova priča u kontekstu glumaca i tv serija je još ponajbolja dosad!

Da je sve ostalo na jednom ubojici/krivcu, priča bi možda bila osrednja, no Medda se potrudio da stvari zakomplicira dodatnim elementima, uključujući i druge osobe, što je učinilo cijelu situaciju iznimno zanimljivom za pratiti. Opsesivnost jednog od glavnih negativaca je izuzetno dobro prikazana, to bi mogla biti komotno sjajna osnova za jednu od epizoda „Zločinačkih umova“. Jennyin neobičan smijeh na kraju mi se činio kao izraz emocionalnog stresa, s obzirom da je u vrlo kratkom vremenu doživjela gubitke mnogih bliskih osoba, a ono što je ironično, usprkos tom emocionalnom teretu, u tom čitavom "procesu" je financijski profitirala. Pohvale Meddi i što je nakratko vratio lik Kaede, baš me ugodno iznenadio s njom.

19.12.2023
    01:52:00 sati

8, 9, 9, 9

19.12.2023
    10:19:00 sati

6, 9, 8, 6

Svijet glume. Zahvalna priča. Dobro odigrano s nekim oznenađujućim elementima. Slab je i malen okidač za nečije mentalne psihidelije, preko čega s ni ovdje nije prešlo. Ponekad se postavlja pitanjw, koliko je to uopće izmišljeno u svijetu glamura. Crtež dobar.

19.12.2023
    12:44:00 sati

6, 7, 6, 7

Gomila toga za probaviti. Ima tu zaista svega i svačega. Ocjena - osrednje.

19.12.2023
    17:55:00 sati

7, 6, 7, 8

Dobro zamisljeno, ali ispalo je malčice i dosadno.Tema za lagani krimić iz 70-tih!

22.12.2023
    15:33:00 sati

6, 7, 7, 6

E momci, momci, razočarali ste me i kao ljudi i kao komunisti! :))) Pa niko nije primjetio da je lik Jenny precrtana Melanie Griffith, koja je u vrijeme izlaska epizode, pa i malo ranije, žarira i palila Hollywoodom? Zaposlena žena, treba Dona Johnsona? Ring a bell?? :))) Uglavnom, nije loša epizoda, fino se rasplelo na kraju, onako maherski van šablona, što je ustvari sjajno. Ima dosta takvih epizoda u ovom serijalu kada se na kraju zamota u odmotavanju i kad dobijemo rezultat koji stvarno nismo očekivali. Nerijetko to izgleda traljavo, ali su očito ljudi zaposleni u NR timu poštovali Nizzijeve postulate i teško ih se odricali. Medda je ovdje konačno uradio dobar posao, upravo zbog tog konačnog obrata. Crtež je vrlo čist, ne liči na Antinorijeve prethodne radove, gestikulacija jako dobra (iako nije prezahtjevna epizoda za taj aspekt), a sviđa mi se i to što je ovaj crtač napokon počeo koristiti sjenu malo učestalije, gdje to i nije predviđeno, skroz neočekivano. Naslovna nije loša, ali je zbog maske malo više smiješna nego ozbiljna :) Prolaz

08.01.2024
    18:46:00 sati

7, 6, 6, 7

Sapuničasto, ali možda je to i bila Meddina namjera. Upravo poput televizijske serije oko koje se vrti cijela epizoda i osobnih interesa pojedinaca: moći, slave, novca, položaja i utjecaja. Svi ti glumci nisu glumili samo ispred nego i iza kamera. Kako se kreće istraga i kako se razvijaju odnosi i napetosti među likovima za pretpostaviti je bilo da će doći i do preobrata na samome kraju. I to preobrata dostojnog drugorazredne serije... iliti sapunice.

14.01.2024
    16:33:00 sati

• Oscar 2023