Smrtonosna igra

Nick Raider

NR LIB 18a | 94 str.

U srcu neprestano pulsirajućeg New Yorka kuje se zavjera koja uključuje razmjenu oružja i droge. Santoni, suradnik moćnog mafijaša Tonyja Paranze i arapski teroristi, ključni su igrači u toj opasnoj igri. Neumorni Nick i Marvin prate tragove do Santonija, pokušavajući razotkriti zamršenu mrežu zločina prije nego što bude prekasno, a neočekivana podrška dolazi u liku policajke Sarah Himmelmann.

• Smrtonosna igra - Crni križ - U vučjem brlogu
    NR LIB 18

• Gioco mortale
    NR SR 52

• Izvorno je epizoda objavljena u rujnu 1992., a Libellus je objavljuje u rujnu 2009. kao prvu priču u svojoj 18. knjizi.
  • Scenarist Gino D'Antonio treći put piše za serijal Nicka Raidera nakon njegovih priča u epizodama redovne serije SR 13: Prijetnja iz prošlosti i SR 30: Zverinjak. Bruno Ramella crta po šesti put za serijal, a on i Gino D'Antonio jednom su već zajednički surađivali u spomenutoj epizodi SR 30: Zverinjak.
  • Str. 5 (Libellus), na jednom oglasu se vidi da je u tijeku poznati festival „Festa di San Gennaro“ koji se svake godine održava na području njujorške Male Italije u rujnu i traje 11 dana. Za njih je taj festival vrhunac godine koji predstavlja godišnju proslavu hrane i pića i ujedno je glavna turistička atrakcija. Festival je prvi put proslavljen u SAD-u u rujnu 1926. godine.
  • Str. 6 (Libellus), Nick se na trenutak prisjeća svog djetinstva.
  • Prvo pojavljivanje policajke Sarah Himmelmann, a ova karizmatična žena pojavit će se ponovno u epizodi redovne serije SR 72: Unakrsna vatra.
  • Str. 20 (Libellus), pojavljuje se restoran Mario's, najstariji i jedan od najpoznatijih restorana u jednoj od najnetaknutijih Malih Italija (New York) u SAD-u. Više zanimljivih stvari o njemu možete saznati ovdje.
  • Pojavljuje se Alfie, Nickov doušnik, a na majici ima natpis legendarnog rock sastava „The Doors“.
  • Str. 43/44 (Libellus),vidimo poster na zidu mačka Sylvestera, a stranicu poslije (str. 45, Libellus) vidimo na tv-u Kojota iz popularnog crtanog filma „Ptica Trkačica“.
  • Prvo pojavljivanje dječaka Rica, a o njemu će biti spomena i u drugom pojavljivanju policajke Sarah Himmelmann.
  • Na uBC-jevoj listi top deset najboljih epizoda Nicka Raidera, ova epizoda se nalazi na sedmom mjestu.

Budući da smo već obuhvatili sve prethodne epizode analizama u našim tekstovima, „Smrtonosna igra“ je sljedeća priča koja se našla pod lupom recenziranja, a da prilikom rezervacije nisam bio ni potpuno svjestan kakav dragulj se krije iza ovog naslova! U trenutku kada sam primijetio da scenarist nije nitko drugi nego Gino D'Antonio, čije se ime redovito pojavljuje na listama najboljih scenarista među fanovima Nicka Raidera, odmah mi je dalo naslutiti da me čeka nešto posebno.

Bez suviše odugovlačenja, ta posebnost koju ističem uveliko se odnosi na novi lik koji je osmislio sam Gino D'Antonio, a radi se o policajki Sarah Himmelmann iz 20. postaje, za koju odmah mogu kazati da je veliko osvježenje za serijal Nicka Raidera!

A Nick i Marvin je sasvim slučajno upoznaju dok čekaju u zasjedi promatrajući zgradu preko puta u kojoj se nalazi sumnjivac Santoni, istaknuti član mafijaške obitelji Paranza koji sklapa neke mutne poslove vezane za razmjenu oružja i droge s arapskim teroristima. U metežu koje je izazvao dječak Rico tijekom nadzora, upoznavanje Sarah (a obećavam da njezino prezime neću više spominjati u nastavku recenzije jer joj je to nacističko prezime uvijek smetalo) i Nicka počinje nesporazumom, a ubrzo će se to nespretno poznanstvo pretvoriti u zajedničku suradnju jer čini se da je Sarah uvijek spremna na timski rad bez ikakvih problema.

Sarah me svojim snažnim karakterom podsjetila na jedan od mojih omiljenih ženskih likova u svijetu stripa - Annie Četiri Pištolja! Njen pristup životu je izrazito jasan, bez ikakvog skrivanja namjera ili stavova – ona je direktna, otvorena te pokazuje prilično čvrst karakter. Odlučila je uživati u životu što izražava kroz svoj pušački habitus, vješta je u pucanju i sposobna da se snalazi čak i u najtežim situacijama. Kao lezbijka, preferira zadržavanje privatnosti za sebe kada je riječ o njezinom intimnom životu. Sarah se također ističe profinjenošću u izboru restorana, no to nije baš po volji našem Nicku, posebno kad dođe vrijeme za platiti račun, čime je Gino D'Antonio time stvorio šaljivu situaciju za nas čitatelje.

No, ono što je nemoguće ne primijetiti je njezino prijevozno sredstvo, ni više ni manje nego Harley-Davidson! Iako nisam neki stručnjak za motore, na prvi pogled bih rekao da je riječ o modelu „Fat Boy“, istom onom kojeg Arnold Schwarzenegger kao T-800 vozi u Terminatoru 2. Ova, nesvjesna paralela s tim filmom otvara intrigantnu mogućnost da je Sarah možda čak i dobila ime po slavnom fiktivnom liku iz tog filma, Sarah Connor, koju je utjelovila sjajna Linda Hamilton, a koja se također istaknula kao snažan ženski karakter.

Osim toga, Sarah se doima kao suosjećajna i nesebična osoba. Njezina želja da pomogne dječaku Ricu, koji živi na ulici i pokušava se snaći džeparenjem, svjedoči o njezinom dubokom razumijevanju ljudske patnje i potrebi za podrškom. Nudi mu ne samo sklonište već i priliku za bolji život, vjerujući da može utjecati na njega i spriječiti ga da krene krivim putem. Njezina odluka pokazuje hrabrost i uvjerenje da nikada nije kasno za pozitivnu promjenu u nečijem životu.

Nick i Sarah, centralni junaci ove uzbudljive priče, od samog su početka izgradili nevjerojatan partnerski odnos. Njihova kemija je nešto što odmah upada u oči i osvaja čitatelje, a majstorski rad scenarista Gino D'Antonia izražava se u stvaranju dinamičnog spoja različitih vještina i karaktera. Uzbuđenje koje proizlazi iz njihove suradnje nije samo rezultat borbe protiv mafije, terorista, pa i izazova koji vrebaju iz vlastitih redova, već je i posljedica dubokih veza koje kao čitatelji gradimo s likovima. Središnja tragedija koja pogađa Sarah, neočekivanim gubitkom njezine životne suputnice dodaje joj dimenziju ranjivosti koja čini njezin karakter još stvarnijim i osjećajnijim.

Gino D'Antonio briljira i u oblikovanju ostalih likova, a posebno se ističe u pružanju zasluženog trenutka slave sramežljivom uredskom detektivu Jimmyju koji pokazuje i svoje vještine posla na terenu otkrivajući tako njegovu sposobnost suočavanja s izazovima izvan okvira računala i uredskog arhiva. Njegov Marvin i dalje oduševljava svojom duhovitošću skoro u svakom kadru u kojem se pojavljuje, čime D'Antonio pažljivo balansira humorni element s napetim situacijama, pridonoseći tako živosti i dinamici priče. A D'Antonio nije zaboravio niti na policajca „eksperta za kavu“ D'Angela, čija prisutnost donosi laganu notu komičnosti, stvarajući tako ugodnu ravnotežu u ozbiljnom okruženju ureda. Tu je i Alfie, koji kad se pojavi, gotovo uvijek igra nezaobilaznu ulogu u razvoju neke od priča Nicka Raidera.

Gino D'Antonio, po mom mišljenju, nije mogao poželjeti boljeg crtača od Brune Ramelle za ovu priču, a njih dvojica su već dokazali svoju uspješnu suradnju u prošlosti (vidi zanimljivosti!). Ramella je majstorski stvorio prve obrise novog lika, policajke Sarah, a njegov cjelokupan rad doprinio je ugodnom iskustvu čitanja ove priče. Primjetno je i Ramellino eksperimentiranje s nekonvencionalnim rasporedima vinjeta što dosada nisam vidio u nijednoj epizodi Nicka Raidera, a taj inovativniji pristup posebno se ističe na 51. stranici (Libellus) stripa.

Oduševljava i činjenica da je Ramella, osim crtanja samog stripa, također bio zadužen i za naslovnicu, na kojoj su Nick i Sarah prikazani tijelo uz tijelo pod svjetlom reflektora, najavljujući nam novo partnerstvo u ovoj priči, ali i sama činjenica da se Sarah odmah u svom debitantskom nastupu našla već na naslovnici samo dodatno naglašava važnost nje kao novog lika u serijalu što je zaista privilegija.

Završna riječ

Ono što sam do sada podijelio s vama jednostavno potvrđuje izuzetnu kvalitetu ove priče koja, po mom sudu, izlazi iz uobičajenih okvira Nicka Raidera. Ključni doprinos tome je uvođenje novog lika, hrabre i odlučne Sarah, čineći priču zaista posebnom. Sada se postavlja niz pitanja koja čitatelje ostavljaju u napetom iščekivanju - hoće li Sarah i dječak Rico imati značajnu ulogu i u nastavku? Hoće li se pružiti nova prilika za suočavanje s glavnim mafijašem, Tonyjem Paranzom? Kako će se dalje razvijati odnos između Nicka i Sarah, s obzirom na Sarahinu seksualnu orijentaciju? Sva ta pitanja čekaju odgovore, a putovanje kroz serijal Nicka Raidera nudi nam priliku da ih i otkrijemo.

NR LIB 17c Ubijanje zbog ubijanja

NR LIB 18b,c Crni križ

10, 10, 10, 7

Lijepa recenzija :) Bas me zainteresirao i nastavak, a vidim da mi kronoloski brzo dolazi, vjerojatno kroz par dana i njega procitam :)

Jos jedna bas odlicna epizoda serijala u kojoj se pojavljuju neki uistinu zanimljivi likovi. Malo koji epizodni lik moze na citatelja ostaviti tako snazan dojam poput Sarah Himmelman. Od prve vinjete na kojoj se pojavila pokazuje nam kako je rijec o izuzetnoj zeni. Ostra na jeziku, muskobanjastog izgleda, ali i ponasanja, ona je centralni lik ove price. Drugi zanimljivi lik je djecak dzeparos kojeg Sarah kasnije uzima pod svoje. S njim je doslo i do odredenog zaokreta u mom poimanju Sarahinog lika buduci da nisam mogao ni pretpostaviti koliko ima meko srce kad ga je odlucila posvojiti. Bas je odlicno okarakterizirana. Ona zajedno sa svojim policijskim parnterom Beckom upada u Nickov i Marvinov slucaj te su im slucajno skoro unistili plan. Beck je ovdje takoder dobio vecu ulogu, no od njega je D'Antonio stvorio trulu jabuku. Svojevrsnog dousnika bande koji je odgovoran i za ubojstvo Sarahine zivotne partnerice, Alice. Inace nikako nisam ocekivao da bi nju mogli ubiti pa me s tim autor bas iznenadio. D'Antonio nije odlucio skrivati Becka kao covjeka u sjeni, medutim ovakav tip price nije ni trazio takav scenaristicki potez i nemam zamjerki na to sto je odlucio igrati otvorenih karata.

Rasplet je ispao slozenijim negoli se cinilo na prvu. Ispalo je kako i medu mafijasima nije sve cisto pa je tako Santoni radio iza leda Paranzi. Tu su mi se izrazito dopali oni scenaristicki potezi kada je Paranza slao policiji ribu zamotanu u paketu s ocitom porukom tko je zavrsio na dnu zaljeva. Prica ima cak i dosta humornih dijelova. Dinamicna je, zanimljiva te su likovi uvjerljivi. Dovoljno za super preporuke. Crtez je kao i uvijek kad je rijec o Ramelli, jednom od najboljih crtaca ovoga serijala. I meni je upalo u oko to razlicito pozicioniranje vinjeta na nekim stranicama. Fora kao mali odmak od uobicajenog. :) Sve super, jedino je naslovnica malo preobicna, definitivno je mogao i morao uzeti neki bolji motiv.

Body count:

Ubojstva: 6

Policijska akcija/Samoobrana: 2

Total smrti: 8

03.06.2024
    00:57:00 sati

7, 7, 9, 6

Važna epizoda zbog ulaska novog lika u Nickov svijet.Autor gradacijski niže atipačan  Sarahin lik. Moram priznati da me nije kupila na prvu. Ovaj Libellusov broj potrevio baš kvalitetan u cjelini, jer u ovom broju 18 se nalazi i meni jedna od najdražih Nickovih epizoda "Crni križ".

03.06.2024
    13:48:00 sati

10, 9, 9, 8

Da, odlična priča, jedino je malo vjerojatan promašaj Muhammara na kraju. Pucnjava je fantastično nacrtana. Imamo i Nicka koji u službi pije pivo, odličan lik Sarah, dvostruku igru, Nicka s kravatom, humorističnog Marvina, Jimmyja u akciji, ima tu kao i uvijek kad je Gino scenarist svega, jako lijepo složenog i dojmljivog. Nslovnica prejednostavna za višu ocjenu. No, crtež, scenarij i priča na vrhunskom nivou, a to je najvažnije!

03.06.2024
    15:53:00 sati

7, 6, 7, 7