Bjegunac

Nick Raider

NR LIB 19c | 94 str.

Barney Cash, bivši policajac i nekadašnji Nickov prijatelj, uspijeva pobjeći iz zatvora gdje je služio kaznu zbog korupcije. Nakon što posjeti svoju bivšu suprugu i sina kojeg nikad nije upoznao, pokušava doći do novca kako bi pobjegao iz SAD-a, a uz pomoć svojih kriminalnih suradnika planira posljednji, izdašan posao. No, umjesto nagrade, dočeka ga doza olova i tako ranjen, traži zaštitu kod Nicka, moleći ga da zaštiti njegovu obitelj.

• Miris olova - Krv na pozornici - Bjegunac
    NR LIB 19

• L'evaso
    NR SR 57

• Ovo je 60. Nickova avantura, 56. priča u regularnoj seriji. U Italiji je prvi put izašla u veljači 1993. godine. Reprint Nick Raider Riedizione 31 iz 2007. godine. Na ovim prostorima ova priča je prvi i jedini put izašla 2010. godine kao druga priča u izdanju Libellus biblioteka Nick Raider broj 19.
  • Po 14. put naslovnica je djelo Brune Ramelle, 13. put na SR. Motiv Libellusove Perovićeve naslovnice ne odnosi se na ovu priču, nego na priču „Miris olova“.
  • Od kolega i prijatelja iz ureda pojavljuju se Marvin, Art, Jimmy, D′Angelo. Pojavljuje se i Bowmann. Sva pojavljivanja i puno odličnog sadržaja u vezi Nicka Raidera možete vidjeti u ovom topicu.
  • Bar malo statistike i ovaj put: uzrečice: Abrahamove mi brade : Svijete lopovski 1:1. Učestalost uzrečica možete vidjeti ispod naslovnice ovdje. Ovo je jedna od rijetkih priča u kojoj se radnja odvija pored Nickovog stana i u Marvinovom stanu i u Artovom stanu, ako još dodamo Muhin stan/vilu, Gereov stan, Louisov stan, možemo reći da se dosta radnje odvija u stanovima.
  • Po treći put scenarij potpisuje Ongaro.
  • Po 9. put crtež je povjeren argentinskom majstoru Caramuti.

Upozorenje: recenzija sadrži spojlere!

Rodbinu ne možeš birati, prijatelje možeš, dobro poznata poslovica.

Nick i Barney, nekadašnji bliski prijatelji, gdje je Nick bio čak Barneyjev vjenčani kum, razdvojili su se nakon što je Barney, bivši policajac, optužen za korupciju, čime je okončano to dugogodišnje prijateljstvo. Međutim, nakon dosta godina, sudbina ih ponovno spaja kada Barney, bježeći od mafijaškog bossa Loua Moscea, traži utočište i pomoć kod Nicka. Iako Nick pokazuje otvoreni prijezir prema Barneyju, donosi odluku da mu pomogne zbog sigurnosti Barneyjeve obitelji koja je u opasnosti. Svjestan rizika koji preuzima skrivajući bjegunca od zakona, Nick ipak nema dilema oko svoje odluke. Nick zna odabrati prijatelje, što Barney nažalost ne zna, jer ga njegov dogovor s mafijašom Mosceom umalo stajao glave.

Nickov susret s Barneyjem nakon puno godina

Kad smo kod prijateljstva, znamo kako uvijek vlada obiteljska, prijateljska atmosfera uredskog okruženja naših junaka, a određeni detalji poput Nickova isključivanja Arta iz priče mogu izgledati proturječno s tom obiteljskom i prijateljskom dinamikom njihovog tima. Ipak, zadovoljstvo je vidjeti kako je Nick na kraju dobio jezikovu juhu od Arta, te bih dodao kako se lik poručnika Arta još jednom ističe kao briljantno okarakteriziran, posebno u njegovoj sposobnosti da intuitivno shvati tajne i intrigue, koje njegova ekipa krije pred njim, ili kad on čak iz prve pogađa tko je pljačkaš. Uz spomenutu jezikovu juhu na kraju, još jednom moram pohvaliti karakterizaciju starog lisca Arta, ovaj put manje mirnog i staloženog, s razlogom, meni jednog od omiljenih likova u uredu!

Ongaro voli priču započeti akcijom, a ovdje je lov mafijaša na Barneyja dodatno obogaćuje radnju, koja privlači pažnju čitatelja. Kasnije je sve karte bacio na lik Barneyja, dok su ostali likovi površno razrađeni. Radnja klasična, scenarij pogodan za Carmutov crtež, sve u svemu rekao bih solidno. Zanimljiva mi je svakako činjenica kako mafija traži usluge Agencije za ubojstva.

Galerija likova: broj likova je ograničen, a posebno ćemo pamtiti lik Richarda Gerea, prvu mušku prostitutku u serijalu čija ključna uloga u rješavanju slučaja nije prošla nezapaženo. Mafijaški boss Lou Mosca, iako stereotipan, nije izdvojen kao posebno originalni lik među ostalim mafijaškim bossovima viđenima u serijalu. Njegova nemilosrdnost, sklonost luksuzu, novcu i ženama te okruženje tipičnih gangstera, samo naglašava tipične obrasce likova ove vrste, koje Nick i Marvin srede kao od šale. Detalji poput Nickovog postavljanja prislušnog uređaja na auto gangstera bez problema dovoljno govori kakve su protivnike ovaj put imali naši junaci. Barney Cash je jedan od najkompleksnijih likova uopće na serijalu, bivši policajac, koji najviše voli novac, ali psihološki gledano izuzetno nestabilna osoba, pokazujući i svoje dobre i loše strane. Stvarno konfuzna osoba, u isto vrijeme sposoban, brzog i pametnog razmišljanja, ali i nemilosrdan, brižan za obitelj, sretan, ali u globalu prilično nesretan. Njegov kraj, baš kao i kraj priče je svakako iznenađujući i jedan od najvećih pluseva priče.

Spektakularni Caramuta i Barney u akciji

Crtež: argentinski umjetnik još jednom zadovoljio crtežom. Od prvog pojavljivanja na serijalu do ove priče, crtež je konstantno dobar, zavidne razine kvalitete. Svi likovi su vrlo dobro nacrtani, od glavnih junaka (crtež na kakvog smo navikli kad je Caramuta u pitanju, ali ovaj put ponekad Nickovo lice varira, izduženo je na nekim vinjetama, ali ne kao na naslovnici) do sporednih likova. Lica likova sve govore o osjećajima i stanju u kojem se nalaze likovi. Nadalje, prikaz mafijaša Mosce, podsjeća na prikaz mafijaša iz crno bijelih filmova 40-ih. Crtež je osebujan, precizan, realističan, dinamičan, detaljan, atmosferičan, a možemo reći da je Caramuta dojmljivo i lijepo nacrtao automobile, grad, noćne scene, akcijske scene... Crtež u potpunosti podržava scenarij, kvaliteta koja zaslužuje visoku ocjenu s moje strane gledanja!

Naslovnice: naslovnica je lijepa i atraktivna, zapravo da nema Nicka na njoj dao bih joj čistu desetku, ali… kakvo je to Nickovo lice? Baš detalj koji sroza dojam i ocjenu, pa eto dajem nategnutu sedmicu.

Rezime: solidna Nickova priča, puna klišeja vezanih uz serijal, bez nekog upečatljivog scenarističkog detalja da bi dobila najviše ocjene. Drska pljačka dijamanata je najbolji dio priče, uz osebujan i kvalitetan Caramutov crtež.

NR LIB 19b Krv na pozornici

NR LIB 22a Krv pod snijegom

8, 8, 9, 9

Kad sam prvi put vidio naziv epizode „Bjegunac“, odmah sam se sjetio Harrisona Forda i istoimenog filma u kojem ga je tada proganjao federalni maršal Tommy Lee Jones, ali ovdje je ipak priča nešto drugačija gdje je bjegunac potpuno drugačijeg karaktera od Fordova lika, zapravo, točno onakav kakvog ga je naš recenzent lijepo opisao. Rekao bih da nam ova priča dobro ilustrira duboku moralnu pozadinu Nicka koji unatoč znanom riziku preuzima tu odgovornost i pokazuje lojalnost prema onima s kojima je nekada bio blizak. Meni se također u ovoj priči svidio Art koji je sve uspio sam prokljuviti unatoč tome što su njegovi najbliži kolege skrivali sve to od njega, što je kasnije ispalo baš fora kad je Art malo „podivljao“ i rekao da nije još za staro željezo.

Mislim da su Nick i Marvin najviše pogriješili u ovoj priči kad su Barneyja ostavili samog u Marvinovu stanu, mislim, trebali su ga barem lisicama vezat za neki dio namještaja ili slično, jer upravo ovo što je spomenuo recenzent, lik Barneyja je uistinu nestabilan i nikako mu nije za vjerovat. A završio je kako je završio, da je ostao u Marvinom stanu, poslije svega je mogao posvjedočiti protiv Lou Mosca i ostalih njegovih suradnika, vjerujem da bi mu tom suradnjom zatvorska kazna ipak bila smanjena, možda bi kasnije mogao okrenuti novu stranicu s ženom i djetetom, ovako je odabrao najgori mogući put i ono dijete će i dalje morat nastaviti svoj život, a da nikad nije upoznalo vlastita oca. Ako ništa, barem je zbrinuto.

Caramuta je ovdje strašan posao odradio u prikazivanju noćnih prizora, najžešće su mi ove scene kad Barney prelijeće s jedne zgrade na drugu zmajem, a glede naslovnice, i meni je malo čudno Nickovo lice, ali rekao bih da stvar spašava što je Ramella nacrtao „Blizance“ u pozadini, što je meni izrazito drago (volim taj dio New Yorka kad su oni uključeni). Jedino se s našim recenzentom ne bih složio u završnoj riječi da nema upečatljivog scenarističkog detalja, po meni je upravo ovo u drugoj slici kad Barney leti zmajem veoma upečatljivo, nešto što dosad, a možda i ubuduće nećemo niti vidjet :) Jedno interesantno scenarističko rješenje i dosta netipično.

Rekao bih da je na neki način Ongaro ovom epizodom pokrenuo trend tih Nickovih prijatelja iz prošlosti koji se nalaze u kojekakvim problemima i traže njegovu pomoć, jednu takvu priču kronološki gledano poslije ove moći ćemo čitati u Nizzijevoj epizodi #64 Krv pod snijegom, a poslije toga i u još jednoj priči koju je radio Nizzi, a radi se o #74 Čovjek na nišanu.

05.05.2024
    17:36:00 sati

8, 6, 8, 6

Zanimljiva epizoda, puna nemogućih situacija, ali ipak je to strip. Nakviknuo sam se na Caramutin crtež do sada do te mjere da sam mu počeo davati osmice.

05.05.2024
    23:46:00 sati

7, 6, 8, 7

Drugačije, zanimljivo, zaokruženo, ne i spektakularno.

06.05.2024
    19:52:00 sati

6, 6, 8, 5

Dobar Nick. I za sve nedostatke u pričama - tu je Karamutić. Majstor :) Naslovna očajna.

06.05.2024
    20:42:00 sati

8, 9, 8, 8

Vidjevsi naslov epizode, pobojao sam se kako bi mogla biti rijec o klasicnoj potjeri za mafijasom/ubojicom ili kim god. No, u trenutku kad nam Ongaro donosi susret izmedu bjegunca i Nicka sto je bas i prikazano na prvoj slici u recenziji, radnja dobiva novi smisao. U prvi plan je stavljen lik Barneya koji je odlicno okarakteriziran. Kroz njegove rijeci nam Ongaro objasnjava kako je prica uopce i zapocela buduci da se on odlucio za to da nas baci "in medias res" i odmah krenuo s pucnjavom. Barney mi je glavni plus ove epizode i upravo zbog njegove odredene nepredvidljivosti mi se epizoda iznimno dopala. Recimo, za njega sam ocekivao kako nece cijelo vrijeme stajati i mirno gledati kako ga Nick vadi iz delikantne situacije u koju je upao, ali nisam ocekivao da ce u zavrsnici poduzeti odredenu radnju koju je poduzeo. Nick je tu na dosta mjesta morao djelovati samoinicijativno sto je takoder bilo zanimljivo za vidjeti, pogotovo scene u kojima krije pred Artom svoje ucesce u cijeloj prici. Ali Arta se ne moze tako lako nasamariti! ;)

Plan pljacke me nekako podsjetio na neke scene iz "Nemoguce misije" i slicnih filmova, ali dobro odigrano, pomalo i osvjezavajuce pogotovo ako uracunamo originalan nacin na koji je Barney upao u zgradu. Dobra je zavrzlama ispala i oko tih dijamanata, buduci da su se obojica, i Barney i mafijas Lou polakomili za njima. Crtez je bio dosta dobar, narocito u nocnim scenama, bas bih i ja istaknuo ove scene kao i Reem. Te scene su protekle bez teksta pa u njima nam Caramutin crtez ima pojacanu ulogu u docaravanju price. Naslovnica je motivom iznimno atraktivna, ali su likovi ispali losije.

11.05.2024
    01:07:00 sati